موتورهای جستجو از الگوریتم های مختلفی برای تعیین ارتباط و رتبه بندی صفحات وب برای جست و جوهای مختلف استفاده می کنند. این الگوریتمها فاکتورهای زیادی مانند کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، لینکها، رفتار کاربر و غیره را در نظر میگیرند.
یادگیری ماشینی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند که هرزنامه را با یافتن اشکال جدید یا در حال ظهور هرزنامه، مانند مزارع پیوند، سایت های اسکریپر، سایت های هک شده و غیره شناسایی کنند. یادگیری ماشینی همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا نتایج خود را بر اساس ترجیحات و بازخورد کاربر شخصی کنند.
بررسی انسانی
سایتهای Scraper سایتهایی هستند که محتوا را از منابع دیگر بدون اجازه یا ذکر منبع کپی میکنند. آنها از برنامههایی استفاده میکنند که نتایج موتورهای جستجو یا سایر وبسایتها را خراش میدهند و صفحاتی را با محتوای خراششده ایجاد میکنند. سایت های Scraper معمولا پر از تبلیغات یا تغییر مسیر هستند و هیچ محتوای اصلی یا مفیدی ارائه نمی دهند.
نخ ریسی مقاله
بازبینی انسانی فرآیند بررسی و تأیید کیفیت و صحت صفحات وب و نتایج جستجو به صورت دستی است. موتورهای جستجو از بازبین های انسانی برای تکمیل سیستم های خودکار خود و ارائه بازخورد و راهنمایی برای بهبود الگوریتم های خود استفاده می کنند.
مزرعه لینک به گروهی از وب سایت ها گفته می شود که برای افزایش رتبه سئو به یکدیگر لینک می دهند. آنها شکلی از spamdexing هستند که از الگوریتم محبوبیت پیوند برخی از موتورهای جستجو سوء استفاده می کنند. مزارع پیوند را می توان به صورت دستی یا خودکار توسط برنامه ها یا خدمات ایجاد کرد. آنها با سیستم های تبادل لینک قانونی که به وب سایت های مرتبط پیوند می دهند متفاوت هستند.
شبکه های وبلاگ خصوصی
صفحات Doorway صفحاتی با کیفیت پایین هستند که برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو ایجاد می شوند، اما برای کاربران ارزشی ندارند. آنها مملو از کلمات کلیدی و عباراتی هستند که مربوط به سایت هدف هستند و اغلب دارای لینک یا تغییر مسیر به آن سایت هستند. صفحات درگاه می توانند موتورهای جستجو و کاربران را فریب دهند.
سایت های اسکراپر
الگوریتمها همچنین شامل روشهایی برای شناسایی و فیلتر کردن تکنیکهای spamdexing، مانند پر کردن کلمات کلیدی، پنهانسازی، متن پنهان، محتوای تکراری و غیره هستند. موتورهای جستجو برای بهبود عملکرد و دقت الگوریتم های خود را به طور مرتب به روز می کنند.
فراگیری ماشین
بازخورد کاربر، ورودی و نظر کاربران در مورد صفحات وب و نتایج جستجویی است که با آن مواجه می شوند. موتورهای جستجو از بازخورد کاربران برای اندازه گیری و بهبود عملکرد و رضایت کاربر استفاده می کنند.
ترجمه ماشینی تکنیکی است که شامل استفاده از نرم افزار یا ابزار آنلاین برای ترجمه محتوا از یک زبان به زبان دیگر بدون ویرایش توسط انسان است. می توان از آن برای ایجاد نسخه های چندزبانه یک سایت یا اسپم کردن بازارهای زبان های مختلف استفاده کرد. ترجمه ماشینی می تواند منجر به محتوای نادرست یا نامفهوم شود.
پیوند مزارع
متن پنهان یا نامرئی استراتژی است که شامل قرار دادن متن در صفحه ای است که برای بازدیدکنندگان انسانی قابل مشاهده نیست، اما می تواند توسط خزنده های موتورهای جستجو خوانده شود. این کار را می توان با استفاده از همان رنگ پس زمینه، فونت های کوچک یا کد HTML انجام داد. متن پنهان می تواند برای اهداف هرزنامه یا دسترسی استفاده شود.
پر کردن متا تگ
هرزنامه محتوا تکنیکی است که نحوه درک موتور جستجو از محتوای یک صفحه را تغییر می دهد. از روشهایی مانند پر کردن کلمات کلیدی، متن مخفی، پر کردن متا تگ، صفحات درگاهی، سایتهای اسکراپر، چرخش مقاله و ترجمه ماشینی استفاده میکند تا موتور جستجو را فریب دهد تا صفحه را بالاتر از آنچه که شایسته است رتبهبندی کند. یک مزرعه محتوا از این تاکتیک spamdexing برای تولید حجم انبوه محتوای هرزنامه برای ایجاد درآمد تبلیغاتی استفاده می کند.
کلید واژه پر کردن
حمله Sybil ایجاد چندین هویت جعلی برای اهداف مخرب مانند ارسال هرزنامه یا دستکاری سیستم های آنلاین است. این اصطلاح از یک مورد معروف اختلال هویت تجزیه ای مشتق شده است. از حمله Sybil می توان برای ایجاد مزارع پیوند با پیوند دادن چندین وب سایت با هویت جعلی به یکدیگر یا به یک وب سایت هدف استفاده کرد.
وبلاگ های اسپم
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.