این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که “Google Trends چیست؟”
در زیر، یک خلاصه و تعریف سریع از Google Trends و همچنین توضیح مفصلی در مورد آنچه Google Trends در بازاریابی استفاده می شود، دریافت خواهید کرد.
در پایان این صفحه، مهمترین جنبههای دادههای Google Trends را میشناسید و میدانید که این اطلاعات بینش در مورد علاقه کاربران به جستجوهای پرطرفدار که در سراسر جهان اتفاق میافتد، چه چیزی به شما میگویند.
Google Trends چیست؟
Google Trends یک ابزار اکتشاف داده است که نشان می دهد افراد در گوگل چه عباراتی را در زمان واقعی جستجو می کنند. دادههای Google Trends را میتوان برای اندازهگیری علاقه جستجو در یک موضوع، مکان یا زبان خاص در یک زمان خاص تجزیه و تحلیل کرد.
Google Trends برای چه مواردی استفاده می شود؟
Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می شود تا به کاربران کمک کند بفهمند که چگونه علاقه به یک موضوع در طول زمان تغییر می کند. این دادههای Google Trends را میتوان برای اطلاعرسانی به تصمیمهای بازاریابی در زمان واقعی بر اساس نمونه فیلتر نشده درخواستهای جستجوی واقعی که به Google ارائه شده است، استفاده کرد.
مهمترین دلایل استفاده از Google Trends عبارتند از:
شناسایی آخرین روندها
ویژگی جستجوهای پرطرفدار Google Trends به شما کمک می کند آخرین جستجوهای پرطرفدار در سراسر جهان را کشف کنید. میتوانید گرایشهای جستجوی روزانه را که در 24 ساعت گذشته اتفاق افتادهاند و گرایشهای جستجوی همزمان را پیدا کنید که بر اساس جستجوهای پرطرفدار در Google News و Google Search، ترافیک ناگهانی افزایش یافته است.
نظارت بر علاقه جستجو در طول زمان
Google Trends همچنین برای نظارت بر علاقه جستجو در طول زمان برای یک موضوع خاص یا کلمه کلیدی بر اساس حجم جستجو استفاده می شود. دادههای جستجوی Google Trends به سال 2004 برمیگردد، و میتوانید علاقه جستجو را بر اساس ساعت گذشته تا 5 سال گذشته دنبال کنید یا یک محدوده زمانی سفارشی را بر اساس تاریخهای انتخابی خود ایجاد کنید. علاوه بر این، میتوانید دو یا چند عبارت جستجو را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید که چگونه علاقه جستجو برای هر عبارت در طول زمان تغییر کرده است.
پیدا کردن موضوعات پرطرفدار بر اساس منطقه
Google Trends به شما امکان می دهد داده های جستجو را بر اساس کشورها و مناطق خاص مرتب کنید. حتی میتوانید دادهها را حتی بیشتر به مناطق فرعی، شهرها و مناطق مترو محدود کنید. این اطلاعات ارزشمندی برای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی مؤثر در گوگل و استراتژیهای بازاریابی SEO است تا به شما کمک کند مخاطبان مناسبی را در سراسر جهان که علاقه زیادی به محصولات یا خدمات شما دارند، هدف قرار دهید.
انجام تحقیقات کلمات کلیدی
Google Trends یک ابزار کاوش داده خوب برای تحقیق کلمات کلیدی است. نه تنها می توانید علاقه را در طول زمان، و در زمان واقعی، برای کلمات کلیدی خاص SEO اندازه گیری کنید، بلکه Google Trends همچنین لیستی از پرس و جوهای مرتبط را برای هر اصطلاح ارائه می دهد. این به شما بینشهایی درباره جستجوهای کلیدی رو به افزایش و پرطرفدار میدهد که میتوانید با پرداخت به ازای کلیک (PPC) و کمپینهای سئو هدف قرار دهید تا از بیشترین علاقه کاربران بهره ببرید. (برای دسترسی به ابزارهای رایگان بیشتر توسط گوگل برای وب مسترها، به این فهرست مرتبط با ابزارهای سئوی گوگل مراجعه کنید.)
بررسی موقعیت های رقیب
یکی دیگر از ویژگی های محبوب Google Trends این است که از این ابزار برای نظارت بر رقبای خود استفاده کنید تا متوجه شوید که در جستجوهای مرتبط با نام تجاری در برابر برند شرکت شما چقدر خوب عمل می کنند. همچنین ابزار موثری برای انجام تحقیقات بازار برای کشف اینکه کدام رقبا با سرعت بالایی در حال رشد هستند، است. به این ترتیب می توانید شروع به تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی آن کسب و کار کنید تا به دنبال راه های جدیدی برای بهبود استراتژی های خود باشید.
کشف فصلی بودن برای جستجوها
همه موضوعات در طول سال دارای سطح یکسانی از علاقه جستجو نیستند. به عنوان مثال، بخاریهای فضایی عمدتاً در ماههای زمستان برای کمک به گرم نگه داشتن مردم در خانهها، ادارهها و آپارتمانهایشان استفاده میشوند و در تابستان به ندرت در گوگل جستجو میشوند. با Google Trends، می توانید فصلی بودن موضوعات خاص در صنعت خود را کشف کنید تا بتوانید استراتژی محتوای خود را با عبارات جستجوی فصلی هماهنگ کنید تا بازده سرمایه (ROI) را در زمان اوج علاقه به حداکثر برسانید.
بررسی رفتار کاربر در محصولات گوگل
Google Trends دادههای جستجو را از جستجوی Google، Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube جمعآوری میکند. این به شما امکان می دهد تا روندهای رفتار جستجوی کاربر را در این محصولات محبوب Google بر اساس حجم جستجو تجسم و کشف کنید. با دانستن اینکه افراد بیشتر در هر پلتفرم گوگل چه موضوعات و عباراتی را جستجو می کنند، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را برای هر سرویس سفارشی کنید.
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که علاقه بیشتری به یک موضوع خاص در جایگاه شما در Google News نسبت به جستجوی Google یا YouTube وجود دارد. داشتن این بینش داده به این معنی است که میتوانید با انتشار مقالههایی که میتوانند در Google News ظاهر شوند، بازگشت سرمایه بهتری برای کسب و کار خود داشته باشید تا ویدیوهایی برای YouTube.
جزئیات بیشتر درباره داده های Google Trends
اگر میخواهید درباره Google Trends اطلاعات جستجوی خود را جمعآوری و نمایش میدهد بیشتر بدانید، این راهنمای دیگر در مورد نحوه عملکرد Google Trends را بررسی کنید. آن صفحه هر آنچه را که باید در مورد جنبه فنی این ابزار کاوش داده بدانید را توضیح می دهد.
خلاصه Google Trends
امیدوارم از این راهنما برای پاسخ به این سوال در مورد Google Trends لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، Google Trends است. همچنین، Google Trends برای اهداف مختلفی در بازاریابی استفاده میشود، از جمله یافتن آخرین روندها در میان جستجوهای آنلاین، تجزیه و تحلیل علاقه کاربران به آن حوزهها، و کشف موضوعات محبوبی که میتوانید با بازاریابی دیجیتال و استراتژیهای SEO خود هدفگیری کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/what-is-google-trends/