Google Panda Update (جزئیات الگوریتم پاندا و راهنمای سئو)
انتشار: شهریور 02، 1401
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404

Google Panda Update (جزئیات الگوریتم پاندا و راهنمای سئو)


این راهنما هر آنچه را که باید در مورد الگوریتم Google Panda بدانید را توضیح می دهد.

در زیر، پیش زمینه و تاریخچه به روزرسانی Google Panda و همچنین جزئیات نحوه عملکرد الگوریتم امروز را دریافت خواهید کرد. همچنین مجموعه ای از دستورالعمل های سئوی پاندا وجود دارد که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل عینی محتوای وب سایت خود برای بازیابی جریمه Google Panda و اطمینان از مطابقت با استانداردهای کیفیت الگوریتم پاندا برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دنبال کنید. .

این را راهنمای نهایی خود برای Google Panda در نظر بگیرید، که الگوریتم مهمی برای درک بازاریابی دیجیتال و اهداف بهینه سازی موتور جستجو است.

گوگل پاندا چیست؟

Google Panda یک الگوریتم رتبه بندی است که به وب سایت های باکیفیت در صفحات نتایج موتور جستجو پاداش می دهد و وب سایت های با کیفیت پایین با محتوای نازک یا بی کیفیت را فیلتر می کند. Google Panda Update اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد و به نام مهندس Google، Navneet Panda نامگذاری شد.

در ابتدا Google Panda توسط بازاریابان اینترنتی "Google Farmer Update" نامیده می شد زیرا گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد الگوریتم رتبه بندی را به روز کند تا علیه مزارع محتوایی که با محتوای کم عمق و با کیفیت پایین رتبه های برتر را در SERP کسب می کنند، اقدام کند. . این به روزرسانی پس از اینکه مشخص شد Google به الگوریتم داخلی با این نام اشاره می کند، به عنوان «Google Panda Update» طبقه بندی شد.

الگوریتم پاندا گوگل چه چیزی را هدف قرار داده است؟

الگوریتم Google Panda محتوای نازک در سایت، محتوای ضعیف نوشته شده، محتوای تکراری، محتوای کپی شده، صفحاتی با اطلاعات بیش از حد کلی و صفحاتی با نسبت محتوا به آگهی ضعیف را هدف قرار داده است. الگوریتم پاندا گوگل صفحاتی را با طبقه بندی کیفیت اختصاص داد تا محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار داده و جریمه کند و به محتوای با کیفیت بالا در SERP ها پاداش دهد.

در ظاهر، به نظر می رسد Google Panda انواع محتوایی مشابه به روزرسانی محتوای مفید Google را هدف قرار می دهد. با این حال، مقامات Google تأیید کردند که به روزرسانی محتوای مفید مجموعه جدیدی از سیگنال های الگوریتمی دارد که علاوه بر پاندا در زمان واقعی کار می کنند.

به روز رسانی پاندا گوگل چه زمانی بود؟

آپدیت گوگل پاندا در 23 فوریه 2011 بود. طی دو سال بعد، آپدیت های پاندا گوگل حدود یک بار در ماه منتشر می شد و سپس در 11 ژانویه 2016، گوگل اعلام کرد که الگوریتم پاندا در الگوریتم رتبه بندی اصلی گنجانده شده است. .

Google Panda Update در طول عرضه اولیه خود، بهبود الگوریتمی قابل توجهی در فهرست موتورهای جستجو ایجاد کرد. به گفته گوگلپاندا تأثیر قابل توجهی بر روی 11.8٪ از جستجوهای جستجو داشت.

جدول زمانی به روزرسانی پاندا

  • 23 فوریه 2011: به روز رسانی اولیه پاندا
  • 11 آوریل 2011: آپدیت پاندا 2.0
  • 9 مه 2011: آپدیت پاندا 2.1
  • 21 ژوئن 2011: آپدیت پاندا 2.2
  • 23 ژوئیه 2011: آپدیت پاندا 2.3
  • 12 آگوست 2011: آپدیت پاندا 2.4
  • 28 سپتامبر 2011: آپدیت پاندا 2.5
  • 19 اکتبر 2011: به روز رسانی پاندا 3.0
  • 18 نوامبر 2011: آپدیت پاندا 3.1
  • 18 ژانویه 2012: آپدیت پاندا 3.2
  • 27 فوریه 2012: آپدیت پاندا 3.3
  • 23 مارس 2012: به روز رسانی پاندا 3.4
  • 9 آوریل 2012: به روز رسانی پاندا 3.5
  • 27 آوریل 2012: به روز رسانی پاندا 3.6
  • 8 ژوئن 2012: آپدیت پاندا 3.7
  • 25 ژوئن 2012: آپدیت پاندا 3.8
  • 24 جولای 2012: به روز رسانی پاندا 3.9
  • 20 آگوست 2012: به روز رسانی پاندا 3.9.1
  • 18 سپتامبر 2012: به روز رسانی پاندا 3.9.2
  • 27 سپتامبر 2012: آپدیت پاندا 20
  • 5 نوامبر 2012: آپدیت پاندا 21
  • 21 نوامبر 2012: آپدیت پاندا 22
  • 21 دسامبر 2012: آپدیت پاندا 23
  • 22 ژانویه 2013: به روز رسانی پاندا 24
  • 14 مارس 2013: آپدیت پاندا 25
  • 18 جولای 2013: آپدیت پاندا 26
  • 20 مه 2014: به روز رسانی پاندا 4.0
  • 23 سپتامبر 2014: به روز رسانی پاندا 4.1
  • 18 جولای 2015: به روز رسانی نهایی پاندا 4.2

توجه: سیستم شماره گذاری به روزرسانی های Google Panda در 27 سپتامبر 2012 تغییر کرد. در ابتدا، به روزرسانی های داده های پاندا که فقط نتایج جستجو را به روزرسانی می کردند، مانند به روزرسانی های نرم افزار معمولی (مثلاً 2.1، 2.3، 2.4، 2.5) و به روزرسانی های اصلی در هسته شماره گذاری می شدند. الگوریتم به عنوان شماره نسخه (به عنوان مثال، 2.0، 3.0) برچسب گذاری شد. اما پس از آن به روزرسانی های داده های زیادی برای Google Panda نسخه 3 وجود داشت که هم به روزرسانی های اصلی و هم جزئی بودند که نام گذاری استاندارد توسط جامعه SEO کنار گذاشته شد و آنها شروع به اشاره به هر به روزرسانی به عنوان تعداد کل کردند. در نهایت، پاندا نسخه 4 در 20 می 2014 معرفی شد و نامگذاری استاندارد از سر گرفته شد.

الگوریتم پاندا گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم Google Panda با جستجوی سیگنال هایی در یک صفحه وب که محتوای با کیفیت پایین را نشان می دهد کار می کند. سپس الگوریتم Google Panda طبقه بندی کننده ای را به صفحه اختصاص می دهد که نشان می دهد محتوای با کیفیت بالا یا کم کیفیت است تا بتوان آن را به درستی توسط الگوریتم رتبه بندی هسته پردازش کرد.

طبق مصاحبه Wired در 3 مارس 2011، با آمیت سینگال و مت کاتس، مهندسان جستجوگر گوگل، الگوریتم پاندا برای اولین بار توسط یک سیستم ارزیابی استاندارد در قالب مجموعه ای از سؤالات ایجاد شد که برای گروهی از ارزیاب های کیفیت خارجی ارسال شد. (این سؤالات را می توانید در بخش بعدی این صفحه پیدا کنید.) سپس یک گروه اصلی از وب سایت ها به ارزیابی کنندگان کیفیت داده شد تا سایت ها را براساس آن سؤالات بررسی کنند، که به تقسیم نمونه سایت ها به با کیفیت بالا و پایین کمک کرد. وب سایت های با کیفیت

هدف از این کار ارائه مجموعه ای از سیگنال های کیفیت برای الگوریتم پاندا بود که همان شهود ارزیابی کنندگان کیفیت انسان را بازسازی می کرد. این فرآیند همان چیزی است که منجر به توسعه طبقه بندی کننده ای شد که می توانست برای صفحات وب که دارای سیگنال های قابل توجهی هستند که محتوای با کیفیت پایین در نظر گرفته می شدند اعمال شود تا از SERPها فیلتر شوند.



منبع: https://seochatter.com/google-panda-update-algorithm/