این راهنما انکر تکست را توضیح می دهد.
در زیر، یک نمای کلی از انکر تکست، از جمله اینکه چیست، چگونه کار میکند، اهمیت لینکهای انکر تکست و راههایی برای بهینهسازی آن برای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) دریافت خواهید کرد.
هدف نهایی در اینجا کمک به شما برای درک هر جنبه ای از متن لنگر و نحوه اعمال آن در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
Anchor Text چیست؟
Anchor text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک HTML است که کاربران را به سند یا مکان دیگری در وب هدایت می کند. Anchor text می تواند شامل هر ترکیبی از حروف، اعداد و کلمات باشد تا به کاربران اطلاع دهد که وقتی روی پیوند کلیک می کنند چه انتظاری داشته باشند.
هدف از Anchor Text در سئو
هدف اصلی لنگر تکست در سئو بهبود سیگنالهای رتبهبندی کلمات کلیدی برای یک صفحه وب هدف با دادن دادههای کلیدی مهم الگوریتم گوگل است که میتواند از آن برای تأیید موضوعات اصلی محتوا استفاده کند.
یک دلیل ثانویه برای متن لنگر بهینه شده برای SEO، بهبود تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان وب سایت با ارائه اطلاعات توصیفی در مورد لینک هایی است که در صفحه ظاهر می شوند. این زمینه بهتری را برای پیوند فراهم می کند تا کاربران بتوانند تصمیمات بهتری بر روی لینک های کلیک کنند.
سیگنالهای تجربه کاربر نیز بخشی از سیستمهای الگوریتم رتبهبندی گوگل هستند و متن لنگر را به بخشی مفید از فرآیند بهینهسازی موتور جستجو تبدیل میکنند.
اهمیت متن آکور
انکر تکست برای سئو مهم است زیرا متن لنگر زمینه را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فراهم می کند که می تواند رتبه بندی ارگانیک وب سایت شما را در SERP ها بهبود بخشد و ترافیک صفحات وب مهم را افزایش دهد.
خلاصه ای از مزایای برتر استفاده از متن لنگر عبارتند از:
- ارائه زمینه در مورد صفحه هدف به خزنده های موتورهای جستجو.
- بهبود سئوی سایت با لینک های داخلی بهینه سازی شده بهتر.
- افزایش ارتباط کلمات کلیدی از طریق بک لینک
- فراهم کردن زمینه برای کاربران در مورد آنچه که هنگام کلیک کردن بر روی یک هایپرلینک انتظار داشته باشند.
- افزایش ترافیک به صفحات وب مهم
برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا Anchor Text برای SEO مهم است؟
نحوه عملکرد Anchor Text برای SEO
Anchor Text برای سئو کار می کند و زمینه را برای صفحات وب لینک شده از طریق کلمات لینک شده انکر تکست فراهم می کند. موتورهای جستجو از متن لنگر برای رتبه بندی و نمایه سازی محتوا در SERP استفاده می کنند.
فرآیند انکر تکست شامل افزودن متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک است. این را می توان از طریق کد منبع HTML یا ویرایشگر WYSIWYG در یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس انجام داد. سپس متن به کاربران نمایش داده می شود و مقصد پیوند را به سند یا URL دیگری در وب نشان می دهد.
عبارات و عبارات مورد استفاده در متن لنگر می تواند به الگوریتم های موتور جستجو کمک کند تا موضوع صفحه پیوند داده شده را درک کنند و اینکه کدام کلمات کلیدی باید در SERP ایندکس و رتبه بندی شوند. بنابراین، استفاده از انکر تکست توصیفی و مرتبط هنگام ایجاد لینک های داخلی و بک لینک برای سئو بسیار مهم است.
توضیح عمیق تری از فرآیند متن ALT را می توان در این صفحه یافت: Anchor Text چگونه برای SEO کار می کند؟
انواع متن لنگر
هفت نوع انکر تکست وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد پیوند به سایر صفحات وب و اسناد استفاده کنید:
- متن لنگر مطابقت دقیق: این به لنگرهایی اشاره دارد که دقیقاً با عبارت کلیدی هدفی که میخواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید مطابقت دارد.
- متن لنگر مطابقت عبارت: این نوع شامل عبارت تطبیق دقیق و همچنین کلمات اضافی قبل یا بعد از متن است تا انکر تکست طبیعیتر شود.
- متن لنگر تطابق جزئی: این نوع لنگر تنها بخشی از عبارت کلیدواژه مورد نظر را با حذف یک یا دو کلمه در بر می گیرد، بنابراین فقط یک تطابق جزئی است.
- متن لنگر عنوان: این نوع لنگر از عنوان نوشته شده صفحه هدف استفاده می کند.
- متن لنگر مارک دار: این فرم شامل نام تجاری شرکت به عنوان پیوند متن است.
- متن لنگر طبیعی: این نوع از کلمات طبیعی و عبارات عمومی استفاده می کند که برای سئو مارک یا بهینه سازی نشده اند، مانند «اینجا کلیک کنید» یا «از این وب سایت دیدن کنید».
- متن لنگر URL: این نوع شامل رشته URL صفحه یا سند هدف به عنوان متن لنگر قابل مشاهده برای هایپرلینک است.
نمونه هایی از هر نوع را می توان در راهنمای توسعه یافته در اینجا یافت: انواع متن لنگر در سئو
بهترین روش ها برای متن لنگر
برای به دست آوردن بیشترین ارزش از متن لنگر برای سئو، می توانید بهترین روش ها را دنبال کنید:
- 3-4 کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید: هر صفحه وب باید برای یک کلمه کلیدی اصلی و دو تا سه کلمه کلیدی ثانویه برای سئو داخلی بهینه شود. در مورد آن کلمات کلیدی هدف تصمیم بگیرید و سپس از آنها به عنوان پایه و اساس استراتژی SEO لنگر متن خود برای لینک های داخلی و بک لینک ها استفاده کنید.
- ابتدا کلمه کلیدی سئوی اصلی را بهینه کنید: پس از رعایت نکته قبلی، باید قبل از رفتن به کلمات کلیدی ثانویه، روی بهینه سازی متن لنگر برای لینک های داخلی و بک لینک برای کلمه کلیدی اصلی کار کنید. در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی بیشترین حجم جستجو را خواهد داشت، بنابراین شما می خواهید بیشترین تلاش را برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی در SERP ها انجام دهید.
- متن Anchor را کوتاه نگه دارید: یک تمرین خوب برای سئو این است که انکر تکست خود را 8 کلمه یا کمتر (حدود 55 تا 60 کاراکتر) بسازید تا حداکثر ارزش را برای بهینه سازی موتور جستجو بدست آورید.
- یک متن لنگر را برای محتوا انتخاب کنید: اگر بیش از یک بار در یک صفحه وب به یک URL لینک می دهید، همیشه از همان anchor text برای هر پیوند استفاده کنید. هر آنچه را که به عنوان متن قابل کلیک برای اولین لنگر در صفحه انتخاب می کنید، باید به عنوان همان متن قابل کلیک نیز استفاده شود، زمانی که می خواهید دوباره به همان URL در داخل مقاله پیوند دهید.
- هرگز از لنگر یکسان برای صفحات دیگر استفاده نکنید: اگر از همان متن لنگر برای پیوند دادن به صفحات مختلف در سایت استفاده شود، خزندههای موتورهای جستجو نمیدانند کدام URL باید به درستی ایندکس شود و برای یک عبارت کلیدی خاص رتبهبندی شود.
- صفحه هدف را به طور دقیق توصیف کنید: بهترین روش دیگر برای بهینهسازی انکر تکست اضافه کردن یک جمله قبل از پیوند با فراخوانی برای اقدام است تا بازدیدکنندگان را تشویق کنند تا برای بازدید از صفحه هدف روی متن لنگر کلیک کنند. مشابه کاری که من در این راهنما برای پیوندهای داخلی انجام می دهم.
- متن Anchor Surround با کلمات کلیدی مرتبط: الگوریتم رتبهبندی گوگل، متن اطراف (به نام متن حاشیهنویسی) یک ابرپیوند را هنگام فهرستبندی اطلاعات مربوط به صفحه پیوند شده در نظر میگیرد. احاطه کردن متن لنگر قابل کلیک با سایر کلمات کلیدی مرتبط و کلمات مرتبط معنایی می تواند به بهبود ارتباط موضوعی صفحه پیوند داده شده کمک کند.
- از بهینه سازی لینک داخلی خوب استفاده کنید: ایجاد لینک های داخلی بهینه شده با متن لنگر توصیفی می تواند به بهبود سئوی سایت و افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی برای صفحات خاص در سایت شما کمک کند. (برای راهنمایی های بیشتر در مورد استفاده از این استراتژی، راهنمای مرتبط زیر را ببینید.)
- توزیع بک لینک طبیعی را حفظ کنید: ایجاد تعداد زیادی لنگر تطبیق دقیق یا جزئی در طول کمپین لینک بیلدینگ می تواند نمایه بک لینک وب سایت شما را غیر طبیعی جلوه دهد. بنابراین، باید توزیع طبیعی تری را برای متن لنگر نگه دارید تا از هرگونه سیگنال هرزنامه احتمالی جلوگیری کنید. (برای به دست آوردن نسبت متن لنگر خوب برای دنبال کردن سئوی خارج از صفحه، راهنمای مرتبط زیر را ببینید.)
- مطمئن شوید که پیوندها Dofollow هستند: پیوندهای Dofollow، PageRank را از صفحه اصلی به صفحه هدف منتقل می کنند تا اعتبار صفحه برای SEO را افزایش دهند. لینکهای Nofollow ممکن است سیگنالهای مرجع را ارسال کنند یا ندهند، زیرا به عنوان یک اشاره و نه دستورالعمل برای لینکها در نظر گرفته میشود.
اگر میخواهید درباره این نکات بهینهسازی اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای کامل نحوه بهینهسازی Anchor Text برای SEO را ببینید.
ابزارهایی برای بررسی توزیع متن لنگر
بررسی و تنظیم توزیع متن لنگر وب سایت شما یک راه خوب برای بهبود استراتژی کلی بهینه سازی موتور جستجو برای پیوندهای درون سایت و خارج از سایت است. چککننده متن لنگر همچنین به شما امکان میدهد تا نسبتهای لنگر رقبای برتر خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی برای افزایش رتبه در SERP برای آنها بهتر است.
ابزار بهینه سازی متن لنگر زیر می تواند به شما در انجام این نوع تحلیل کمک کند:
- ابزارهای کوچک سئو (رایگان، تجزیه و تحلیل سریع سایت)
- SEO SpyGlass (نسخه رایگان و پولی؛ تجزیه و تحلیل پیشرفته)
- Link Whisper (افزونه وردپرس برای بهینه سازی لنگر داخلی)
- رتبه بندی SE (شامل بیش از 35 ابزار SEO و بسیار مقرون به صرفه است)
- Anchor.ly (به طور خاص برای نظارت بر متن لنگر ایجاد شده است)
- Semrush (نرم افزار سطح حرفه ای SEO با بیش از 40 ابزار)
- Ahrefs (برترین بررسی کننده بک لینک، اما گران قیمت)
- Ubersuggest (آزمایش رایگان و برنامه های ماهانه ارزان)
- Moz (دارای بزرگترین پایگاه داده لینک در جهان)
- نمایه سایت Mangools (رابط کاربری ساده؛ همراه با 4 ابزار سئو دیگر)
می توانید با مراجعه به صفحه بررسی عمیق در اینجا درباره نحوه عملکرد هر یک از این ابزارهای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید: بهترین ابزارهای جستجوگر توزیع متن Anchor برای SEO.
خلاصه متن لنگر در SEO
امیدوارم از این راهنمای انکر تکست در سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، متن لنگر متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک لینک HTML است که کاربران را به سند یا مکان دیگری در وب هدایت می کند. Anchor Text می تواند شامل هر ترکیبی از حروف، اعداد و کلمات باشد تا به کاربران اطلاع دهد که هنگام کلیک کردن بر روی پیوند چه انتظاراتی داشته باشند و می تواند به روش های مختلف برای بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت و خارج از سایت بهینه شود.
دانستن نحوه عملکرد انکر تکست و راههای بهبود آن برای سئو (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) میتواند به افزایش رتبهبندی و ترافیک محتوای شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/anchor-text/