8 بهترین ابزار سئو معنایی برای بهینه سازی محتوا برای جستجو
انتشار: اردیبهشت 21، 1402
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404

8 بهترین ابزار سئو معنایی برای بهینه سازی محتوا برای جستجو

این ابزار راهی عالی و رایگان برای ایده های ایده آل برای بهبود ارتباط موضوعی محتوای شماست. به علاوه، شما یک تفکیک از اصطلاحات مرتب شده بر اساس نوع دریافت می کنید: گسترده، باریک، مرتبط، تداعی ها، و مترادف ها.

7. Google Trends

لینک های زیر بیشتر در مورد سئوی معنایی و نحوه استفاده از آن برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی توضیح می دهند. از این منابع برای تقویت دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

خلاصه ابزارها و نرم افزارهای سئو معنایی

ابزارها و نرم افزارهای زیر محبوب ترین منابع برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی هستند که بسیاری از آنها ابزارهای سئوی معنایی کاملاً رایگانی هستند که نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

همچنین می توانید از ابزار «جستجوهای مرتبط» در جستجوی گوگل برای تحقیقات سئوی معنایی استفاده کنید که اطلاعات مشابهی را در قالب عبارات کلیدی ارائه می دهد.

Ubersuggest برای توسعه ایده های محتوای جدید بسیار عالی است، به خصوص اگر به تازگی با سئوی معنایی شروع کرده اید و نرم افزار مقرون به صرفه ای را می خواهید که همراه با ابزارهای تحلیل دیگر باشد.

6. Twinword Ideas LSI Graph

این راهنما شامل لیستی از بهترین ابزارهای سئو معنایی است که به بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو کمک می کند.

این نمودار LSI Ideas Twinword یکی دیگر از ابزارهای خوب برای سئوی معنایی است زیرا راه ساده ای برای ایجاد تجسم های دقیق از روابط معنایی بین کلمات کلیدی ارائه می دهد.

همانطور که شروع به نوشتن مقاله خود می کنید، سئوی Surfer همچنین می تواند به ایجاد یک طرح کلی برای شما با کلمات و عبارات مرتبط با معنایی کمک کند و حتی پیشنهادات محتوایی را ارائه دهد که به افزایش رتبه شما کمک می کند.

ارائه بهترین نکات سئو ...



منبع: https://seochatter.com/best-semantic-seo-tools/

این یک راه سریع و ساده برای جمع آوری کلمات کلیدی مرتبط با معنایی با استفاده از ابزارهای جستجوی رایگان گوگل است. تنها نقطه ضعف استفاده از این ابزارها این است که نمی توانید فقط روی یک دکمه کلیک کنید تا لیست کاملی از کلمات کلیدی و ایده های موضوع را به سرعت جمع آوری کنید. شما باید کلمات و عبارات را به صورت دستی در یک صفحه گسترده یا سند جمع آوری کنید.

2. LSIGraph

SEO Surfer یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی محتوا برای سئوی معنایی است زیرا تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده را انجام می دهد که به شما امکان می دهد قبل و بعد از انتشار محتوا صفحات وب خود را با URL های رتبه برتر در SERP مقایسه کنید.

یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئوی معنایی که می توانید استفاده کنید، ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است. این پیوند پیوند شریک وابسته ما است که به شما یک دوره آزمایشی رایگان طولانی برای طرح Pro می دهد. با این حال، می توانید بدون پرداخت هزینه اشتراک، به استفاده از ابزار با 10 جستجوی رایگان کلمه کلیدی در روز ادامه دهید.

این به شما ایده ای از آنچه مردم به دنبال آن هستند می دهد، که اگر می خواهید تصویر واضح تری از هدف کاربر داشته باشید مفید است. و ایده های خوبی برای بخش های مرتبط با موضوع در محتوای خود به عنوان زیرعنوان H2 به شما می دهد.

این داده ها شامل:

  • روندهای جستجو
  • حجم جستجو
  • CPC (هزینه به ازای هر کلیک)
  • LSV (ارزش معنایی پنهان)

LSIGgraph یکی از محبوب ترین ابزارهای سئوی معنایی در بازار است، زیرا با سرعت فوق العاده ای در نشان دادن امتیاز عبارات مرتبط معنایی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما برای سئو کار می کند.

Ubersuggest یکی دیگر از گزینه های عالی برای نرم افزار سئو معنایی است. به عنوان مثال، با کلیک بر روی «تحقیق کلمات کلیدی»، سپس «مرتبط» برخی از کلمات کلیدی معنایی را که بر اساس سطح دشواری آن ها کدگذاری شده اند، ظاهر می شوند.

امیدواریم از این راهنمای بهترین ابزارهای سئو معنایی لذت برده باشید.

این راهنمای سریع و مفید خود را برای یافتن بهترین نرم افزارها و ابزارهای SEO معنایی متناسب با نیازها و بودجه خود در نظر بگیرید.

همچنین می توانید برای یافتن ابزارهای ارزشمند برای تحقیقات سئوی معنایی به پایین بروید. بخش های «موضوعات مرتبط» و «پرسش های مرتبط» به شما کمک می کنند تا بینش عمیق تری نسبت به آنچه افراد در هنگام استفاده از یک عبارت جستجوی خاص به آن علاقه دارند، به دست آورید. به علاوه، می توانید به سرعت نتایج پرطرفدار موضوعات مرتبط را نیز بررسی کنید، به این معنی که به سرعت می توانید ببینید که آیا مردم به این ایده ها علاقه دارند یا خیر.

این Moz Keyword Explorer شبیه ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است. با تایپ یک کلمه کلیدی، نتایج جستجوی معمول کلمات کلیدی را همانطور که در زیر مشاهده می کنید، نشان می دهد.

همانطور که می بینید، این بخش یک لیست مفید از عبارات کلیدی مرتبط با مفهومی را ارائه می دهد که می توانید در محتوای خود استفاده کنید یا ایده هایی را برای مقالات جدید ایجاد کنید که می توانند با هم جمع شوند تا یک ساختار سیلو SEO برای تقویت قدرت موضوعی ایجاد کنند.

با ویژگی ممیزی، می دانید که چه چیزی در برنامه محتوا، وب سایت و صفحات وب خاص خود کم است، بنابراین می توانید بیشتر دیده شوید و رتبه بهتری کسب کنید. ویژگی تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مناسب، سوالات متداول، سرفصل ها و تعداد کلماتی را که باید در محتوای خود در ویرایشگر محتوا استفاده کنید، پیدا کنید.

یک گزینه عالی برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوای شما، پلت فرم LSIGraph نه تنها کلمات کلیدی معنایی شما را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه مجموعه ای جامع از داده ها را در مورد هر یک ارائه می دهد.

در اینجا، نتایج دقیق هستند: "آموزش هنر پیکسل"، آموزش هنر لاته، و "آموزش هنر دیجیتال". همچنین می توانید به «ایده های محتوا» بروید تا لیست مفیدی از پیوندها را برای بررسی دریافت کنید. شما می توانید بازدیدهای صفحه، بک لینک ها و حتی تعداد اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی آنها را مشاهده کنید.

این کلمات کلیدی به شما کمک می کنند عبارات کلیدی معنایی دیگری را که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارند، کشف کنید. به عنوان مثال، افرادی که در جستجوی آموزش های هنری هستند ممکن است به آموزش های آنلاین هنری، آموزش های رایگان هنری یا آموزش های هنری برای مبتدیان نیز علاقه مند باشند که ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush نمایش می دهد.

4. Moz Keyword Explorer

حفظ موضوعات پرطرفدار و پرس و جوها در جایگاه شما برای سئو بسیار مهم است. و استفاده از ابزار رایگان Google Trends برای تجزیه و تحلیل موفقیت بالقوه کلمات کلیدی مرتبط با معنایی شما عالی است.

اگر به دنبال بهترین ابزارهای سئو معنایی هستید که برجسته ترین و در دسترس ترین داده ها را ارائه می دهد تا به شما در ایجاد محتوای غنی معنایی برای افزایش ارتباط موضوعی کمک کند، پس LSIGraph یکی از مواردی است که باید در اینجا امتحان کنید.

3. ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush

اولین قسمتی که باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نگاه کرد، بخش «مردم نیز می پرسند» است که عبارات جستجوی مشابهی را که کاربران ممکن است به دنبال آن باشند را نشان می دهد. در تصویر مثال زیر، موارد مرتبط با معنایی افراد همچنین سؤالاتی را برای عبارت جستجو «آموزش های هنری» می پرسند، مشاهده می کنید.

همچنین می توانید در گوگل تایپ کنید و به ویژگی تکمیل خودکار اجازه دهید ایده هایی مانند آنچه در تصویر مثال زیر می بینید ارائه دهد.

بهترین ابزارها و نرم افزارهای سئو معنایی

1. گوگل

Google Trends همچنین به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای جستجو بهتر بهینه کنید و محتوایی را ایجاد کنید که افراد مفید و مرتبط بدانند. این به بهبود سیگنال های سئوی کلی وب سایت شما کمک می کند، فرصت های غنی برای محتوای جدید (و بسیاری از گزینه های پیوند داخلی) به شما می دهد و حتی قدرت موضوعی شما را بهبود می بخشد و سایت شما را به عنوان منبعی از دانش در جایگاه شما قرار می دهد.

8. جستجوگرها

Surfer SEO ابزاری برتر برای استفاده برای سئوی معنایی است زیرا از قدرت پردازش زبان طبیعی (NLP) برای استخراج موجودیت ها (کلمات و عبارات مرتبط) مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما استفاده می کند. با دستورالعمل های مبتنی بر NLP، می دانید که از چه عباراتی، کجا و هر چند وقت یک بار باید به Google اطلاع دهید که محتوای شما بسیار مرتبط با جستار هدف شما است.

درباره سئوی معنایی بیشتر بدانید

همانطور که متوجه شدید، چندین ابزار برتر SEO معنایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود بهینه سازی محتوای خود و اعتبار موضوعی وب سایت استفاده کنید. همه نرم افزارهای سئوی معنایی که در اینجا پوشش داده ایم گزینه های عالی برای کمک به شما در شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی هستند که برای ساخت محتوای کاربردی و مرتبط برای کاربران و موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ حیاتی است. به راحتی می توانید تمام ابزارها و نرم افزارهای موجود در این لیست را آزمایش کنید تا از نحوه عملکرد هر یک مطلع شوید و در نهایت راه حلی را بیابید که بهترین نیازها و بودجه شما را برآورده می کند.