کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟  (و نحوه یافتن و بهینه سازی برای آنها)
انتشار: آبان 04، 1401
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟ (و نحوه یافتن و بهینه سازی برای آنها)


در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

اما ما بیشتر از توضیح تعریف کلمات کلیدی ارگانیک به طور عمیق تر خواهیم رفت. ما همچنین به اهمیت جستجوی ارگانیک، نحوه یافتن کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، و همچنین نکاتی در مورد چگونگی افزایش رتبه بندی ارگانیک خود خواهیم پرداخت.

این راهنمای کامل خود را در مورد هر جنبه مربوط به کلمات کلیدی ارگانیک در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی هستند که با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک رایگان جذب می کنند. یک کلمه کلیدی ارگانیک به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که وب سایت شما را بدون کلیک بر روی تبلیغ پیدا کنند. کلمات کلیدی ارگانیک در مقایسه با کلمات کلیدی پولی که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو هزینه دارند، رایگان هستند.

چرا کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند؟

کلمات کلیدی ارگانیک مهم هستند زیرا هدفمند هستند. ترافیک جستجوی ارگانیک نیز رایگان است. ترافیکی که از کلمات کلیدی ارگانیک به دست می آید برای جذب ترافیک وب سایت بدون پرداخت و افزایش دید سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

چگونه کلمات کلیدی ارگانیک را پیدا کنیم

گوگل آنالیتیکس راهی برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک است که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. کنسول جستجوی گوگل راه دیگری برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیکی است که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، تعداد نمایش هایی که هر کلمه کلیدی دریافت می کند، نرخ کلیک و میانگین رتبه رتبه بندی.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

اولین روش برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک استفاده از گوگل آنالیتیکس است. با رفتن به بخش «جستجوی ارگانیک» داشبورد می توانید این کلمات کلیدی را در Google Universal Analytics ببینید:

  • اکتساب > همه ترافیک > کانال ها > جستجوی ارگانیک
مرحله 1: کلمات کلیدی ارگانیک Google Universal Analytics

پس از کلیک بر روی پیوند "جستجوی ارگانیک"، لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که ترافیک را به وب سایت شما منتقل می کنند. با این حال، این داده ها کامل نخواهند بود زیرا نتیجه برتر "(ارائه نشده)" را به همراه تنها چند کلمه کلیدی عمومی نشان می دهد.

در Google Analytics 4 (GA4)، شما فقط داده های کلی «جستجوی ارگانیک» را بدون هیچ اشاره ای به کلمات کلیدی می بینید. می توانید با رفتن به بخش «اکتساب ترافیک» داشبورد به این صفحه دسترسی پیدا کنید:

  • اکتساب > کسب ترافیک
مرحله 1: کلمات کلیدی ارگانیک Google Analytics 4 (GA4)

در سال 2011، گوگل به ایمن تر کردن داده های جستجو با محافظت از حریم خصوصی کاربران خود:

هنگامی که یک کاربر وارد شده از سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک گوگل بازدید می کند، تمام سرویس های تجزیه و تحلیل وب، از جمله گوگل آنالیتیکس، بازدید را به عنوان جستجوی "ارگانیک" گوگل تشخیص می دهند، اما دیگر عبارات درخواستی را که کاربر در آن جستجو کرده گزارش نمی کنند. برای رسیدن به سایت شما.”

بنابراین، گوگل آنالیتیکس بازدیدکننده را در کانال جستجوی ارگانیک می شناسد، اما عبارت جستجوی دقیقی را که منجر به بازدید از وب سایت می شود، به شما نشان نمی دهد. در نتیجه، کلمات کلیدی ارگانیک را در این گزارش خواهید دید (ارائه نشده است). خوشبختانه، کنسول جستجوی گوگل (در ادامه توضیح داده شد) داده های کلمه کلیدی ارگانیک مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مرحله 2: کلمات کلیدی ارگانیک Google Analytics

برای جزئیات بیشتر در مورد بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics 4 (GA4)، این راهنمای دیگر در مورد نحوه مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics را بررسی کنید.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک که وب سایت شما در آنها رتبه بندی می کند بسیار بهتر است زیرا داده ها به کاربران جداگانه پیوند داده نمی شوند.



منبع: https://seochatter.com/what-are-organic-keywords/