اکنون که فهرستی از کلمات کلیدی دارید، وقت آن است که بر برنامه ریزی محتوا تمرکز کنید. برای این مرحله، فکر کردن به موضوعات در قالب خوشهها مفید است. این به معنای سازماندهی محتوا به بخش هایی است که توسط یک صفحه ستون و صفحات پشتیبانی کننده آن به هم مرتبط شده اند تا قدرت موضوعی در سئو را تقویت کنند.
عموماً، مردم اطلاعات عملی و مقالات بسیار آموزنده، با تصاویر و ویدیوهای بالقوه را می خواهند که به یک طرح بندی آسان برای خواندن تقسیم شوند.
لینک های داخلی برای ایجاد قدرت موضوعی برای سئو بسیار مهم هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می خواهید صفحات ستون خود را با صفحات پشتیبان آنها به هم پیوند دهید و بالعکس.
بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما به مقالات دیگر در همان خوشه موضوعی پیوند میخورد و همچنین از ترکیبی از کلمات کلیدی تطبیق دقیق و تطابق عبارت برای سئو برای بهبود سیگنالهای SEO در سایت برای قدرت موضوعی استفاده میکند.
درباره مرجع موضوعی بیشتر بدانید
در این مورد، امتیاز مرجع موضعی بر اساس بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجوی ارگانیک است. همچنین عوامل هرزنامه را در نظر می گیرد و هرزنامه یا دستکاری را تشخیص می دهد که امتیاز را کاهش می دهد. عدد بیشتر بهتر است. در حالت ایدهآل، میخواهید آن عدد را بسازید تا به 100 نزدیکتر شوید.
2. تحقیق کلیدواژه های موضوعی را انجام دهید
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول مرجعیت موضعی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را برای سایت خود ایجاد کنید.
اعتبار موضوعی در سئو چیست؟
مفهوم اقتدار موضعی در سئو مهم است زیرا یک عامل رتبه بندی قوی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است. برای مثال، دستورالعملهای رتبهبندی کیفیت جستجوی گوگل، شامل مؤلفهای به نام «اقتدار» است که بخشی از معیارهای EEAT برای رتبهبندی صفحات وب (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) است.
ترکیب صفحات ستون و صفحات پشتیبان راه خوبی برای تثبیت سایت شما به عنوان مکانی معتبر در آن موضوع است زیرا شما هر جنبه ای از موضوع را به عنوان یک نمای کلی و با محتوای عمیق پوشش می دهید.
4. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
صفحات ستون را به عنوان مقدمه های طولانی و عمیق برای یک موضوع خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، «راهنمای مبتدیان برای بازی رایانه شخصی» صفحه اصلی خوبی برای کاربران برای یافتن اطلاعات مبتدی در مورد این موضوع کلی خواهد بود. این صفحه ستون همچنین شامل پیوندهای داخلی به موضوعات فرعی است که در محتوا مورد بحث قرار می گیرند، که همه آنها زیر چتر بازی رایانه شخصی قرار دارند.
جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، گزینه های بهتری را برای هدف سئو ارائه می دهد. در مثال زیر، Moz کلیدواژههای خاصتری از جمله «تاریخچه بازیهای ویدیویی» را که امتیاز دشواری کمی آسانتر دارد، برگرداند:
همانطور که متوجه شدید، اعتبار موضوعی، قدرتی است که وب سایت شما در مورد یک موضوع خاص دارد که با تخصص آن از طریق محتوای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. اعتبار موضوعی مهم است زیرا اعتبار و اعتماد وب سایت شما را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. و مراحل چگونگی ایجاد اعتبار موضوعی شامل یافتن امتیاز اعتبار فعلی شما، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی، برنامهریزی خوشههای محتوا، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، و استفاده از لینکهای داخلی برای تقویت قدرت موضوعی در هر مقاله است.
اما اولین قدم برای انجام این کار، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی است. به دنبال کلمات کلیدی در جایگاه خود باشید که بر اساس همان موضوع هستند و محتوایی را پیرامون آن برنامه ریزی کنید. مشخص بودن برای سئو مهم است. برای مثال، اگر میخواهید درباره بازیهای ویدیویی بنویسید، کلمه کلیدی «بازیهای ویدیویی» بسیار مبهم و رقابتی است.
هنگامی که وب سایت شما قدرت موضوعی را در مورد موضوعی نشان می دهد، به احتمال زیاد برای کلمات کلیدی مرتبط در کل موضوع رتبه بندی می شود. بنابراین، شما باید برای بهبود اقتدار موضوعی سایت خود در موضوعاتی که برای تجارت شما مهم هستند، تلاش کنید.
نحوه ایجاد اقتدار موضوعی
1. امتیاز خود را پیدا کنید
پیوندهای زیر بیشتر در مورد اقتدار موضعی و چگونگی ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه مرجع موضوعی در سئو
چه تصمیم بگیرید که محتوا را خودتان بنویسید و چه نویسندگان دیگر را بیاورید، مهم است که محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که بتواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. این به این معنی است که افرادی را بیابید که واقعاً جایگاهی را که در آن کار میکنید برای ایجاد نوع محتوایی که هدف جستجوی کاربر را برآورده میکند، درک کنند.
در زیر، با فکر کردن به آنچه کاربران میخواهند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و برنامهریزی محتوای خود بر اساس این عوامل، متوجه خواهید شد که مرجع موضوعی چیست، چگونه کار میکند و راههایی برای ایجاد اعتبار موضوعی برای وبسایت خود.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
منبع: https://seochatter.com/topical-authority-in-seo/
ارائه بهترین نکات سئو …