این یک گام مهم در ایجاد قدرت موضوعی در سئو است زیرا خزندههای موتور جستجو از متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به درک موضوعات اصلی صفحه استفاده میکنند. اگر متن لنگر عمومی باشد یا به محتوای صفحه اختصاصی نداشته باشد، می تواند این سیگنال مهم سئو را کمرنگ کند.
ترکیب صفحات ستون و صفحات پشتیبان راه خوبی برای تثبیت سایت شما به عنوان مکانی معتبر در آن موضوع است زیرا شما هر جنبه ای از موضوع را به عنوان یک نمای کلی و با محتوای عمیق پوشش می دهید.
4. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
اما اولین قدم برای انجام این کار، انجام تحقیقات کلیدی موضوعی است. به دنبال کلمات کلیدی در جایگاه خود باشید که بر اساس همان موضوع هستند و محتوایی را پیرامون آن برنامه ریزی کنید. مشخص بودن برای سئو مهم است. برای مثال، اگر میخواهید درباره بازیهای ویدیویی بنویسید، کلمه کلیدی «بازیهای ویدیویی» بسیار مبهم و رقابتی است.
جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، گزینه های بهتری را برای هدف سئو ارائه می دهد. در مثال زیر، Moz کلیدواژههای خاصتری از جمله «تاریخچه بازیهای ویدیویی» را که امتیاز دشواری کمی آسانتر دارد، برگرداند:
هنگام نوشتن محتوا برای مرجع موضوعی، مطمئن شوید که این موارد عبارتند از:
- به خوبی نوشته شده: هر چه نوشته بهتر باشد، مخاطب شما بیشتر درگیر خواهد شد.
- به طور کامل تحقیق شده: شما می خواهید اطلاعات سایت شما تا حد امکان دقیق باشد. خطاهای واقعی و جزئیات نادرست می توانند نرخ پرش بالاتر، بک لینک های طبیعی کمتر و در نهایت رتبه پایین تر در موتورهای جستجو ایجاد کنند.
- شخصی: استفاده از داستانهای شخصی یا نشان دادن اینکه چگونه نویسنده در یک موضوع معتبر است به ایجاد تخصص کمک میکند و به گوگل (و خواننده) نشان میدهد که شما معتبر هستید و فقط از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نمیکنید.
- استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی: مطمئن شوید که محتوا شامل کلمات کلیدی است که در مرحله تحقیق کلمه کلیدی کشف کرده اید. این باید به طور طبیعی انجام شود و باید به خوبی با بقیه محتوا همراه باشد و در عین حال از بهترین شیوه های SEO در صفحه پیروی کند.
5. از لینک های داخلی استفاده کنید
همانطور که در Moz Keyword Explorer می بینید، بازی های ویدیویی به عنوان یک کلمه کلیدی دشواری بالایی دارند و برای رتبه بندی با استفاده از آن کلمه کلیدی، تلاش زیادی می شود. با فکر کردن در مورد موضوعات خاص زیر آن چتر، کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که نمره دشواری کمتری دارند.
مفهوم اقتدار موضعی در سئو مهم است زیرا یک عامل رتبه بندی قوی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است. برای مثال، دستورالعملهای رتبهبندی کیفیت جستجوی گوگل، شامل مؤلفهای به نام «اقتدار» است که بخشی از معیارهای EEAT برای رتبهبندی صفحات وب (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) است.
در این مورد، امتیاز مرجع موضعی بر اساس بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجوی ارگانیک است. همچنین عوامل هرزنامه را در نظر می گیرد و هرزنامه یا دستکاری را تشخیص می دهد که امتیاز را کاهش می دهد. عدد بیشتر بهتر است. در حالت ایدهآل، میخواهید آن عدد را بسازید تا به 100 نزدیکتر شوید.
2. تحقیق کلیدواژه های موضوعی را انجام دهید
شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند Semrrush، Moz یا Ahrefs، عملکرد سایت خود را در رابطه با اقتدار موضوعی در سئو پی ببرید. به عنوان مثال، در Semrush، می توانید امتیاز اعتبار هر وب سایتی را با تایپ آن در نوار جستجو بررسی کنید:
عموماً، مردم اطلاعات عملی و مقالات بسیار آموزنده، با تصاویر و ویدیوهای بالقوه را می خواهند که به یک طرح بندی آسان برای خواندن تقسیم شوند.
در زیر، با فکر کردن به آنچه کاربران میخواهند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و برنامهریزی محتوای خود بر اساس این عوامل، متوجه خواهید شد که مرجع موضوعی چیست، چگونه کار میکند و راههایی برای ایجاد اعتبار موضوعی برای وبسایت خود.
برنامه ریزی محتوا به این روش نه تنها به شما کمک می کند تا سازماندهی شده بمانید، بلکه به شما کمک می کند تا اقتدار موضوعی را برای سئو در نظر داشته باشید. هدف شما تبدیل شدن به منبع قابل اعتماد اطلاعات در جایگاه خاص خود است. این به این معنی است که همه پایه ها را پوشش می دهد و برای رفع نیازهای کاربران، اطلاعاتی آسان برای یافتن در مورد هر موضوعی در آن موضوع فراهم می کند.
چه تصمیم بگیرید که محتوا را خودتان بنویسید و چه نویسندگان دیگر را بیاورید، مهم است که محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که بتواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. این به این معنی است که افرادی را بیابید که واقعاً جایگاهی را که در آن کار میکنید برای ایجاد نوع محتوایی که هدف جستجوی کاربر را برآورده میکند، درک کنند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.