این راهنما لینک بیلدینگ ارگانیک را توضیح می دهد.
در زیر، خواهید فهمید که لینک بیلدینگ ارگانیک چیست، انواع بک لینک های ارگانیک که می توانید بدست آورید، و با اهمیت این استراتژی بازاریابی دیجیتال در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنا خواهید شد. همچنین فهرستی از استراتژی های لینک سازی دریافت خواهید کرد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت خود استفاده کنید.
در پایان این صفحه، معنای ساخت لینک به صورت ارگانیک و نحوه استفاده از این روش را برای افزایش ترافیک ارگانیک برای وب سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ خواهید فهمید.
ارگانیک لینک بیلدینگ چیست؟
لینک بیلدینگ ارگانیک فرآیند به دست آوردن پیوندهای ارگانیک بدون توافق بین وب سایت ها یا قصد تأثیرگذاری بر رتبه بندی موتورهای جستجو است. شیوههای پیوند ارگانیک از دستورالعملهای وبمستر گوگل برای جستجو پیروی میکنند.
انواع پیوندهای ارگانیک
- لینک های تحریریه: این پیوندها به طور طبیعی بر اساس شایستگی محتوا به دست می آیند. لینک های ویرایشی برخی از بهترین انواع بک لینک های ارگانیک هستند که یک وب سایت می تواند برای سئوی خارج از صفحه دریافت کند.
- پیوندهای منابع: این پیوندها به صورت ارگانیک در صفحات وبی قرار می گیرند که دارای لیستی از لینک های فوق لینک به وب سایت های خارجی هستند.
- لینک شبکه های اجتماعی: این پیوندها از طریق کمپینهای پیوند بیلدینگ ارگانیک به دست میآیند که افراد را تشویق میکند پیوندهای یک وبسایت را در حسابهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
- لینک های Dofollow: این ها لینک هایی هستند که به یک وب سایت برای خزیدن موتورهای جستجو اشاره می کنند. لینک های Dofollow با ارزش ترین بک لینک های ارگانیک برای به دست آوردن هستند زیرا به عنوان رای اعتماد سایت ارجاع دهنده به حساب می آیند که می تواند ارزش پیج رنک URL هدف را برای سئو افزایش دهد.
- لینک های Nofollow: اینها ضعیف ترین شکل هایپرلینک هایی هستند که به یک وب سایت اشاره می کنند زیرا همیشه به عنوان رای سرمقاله به حساب نمی آیند. لینکهای Nofollow که با ویژگی rel=nofollow برچسبگذاری شدهاند یک راهنمایی هستند و نه دستورالعملی برای ارسال رتبه صفحه به صفحه وب هدف.
اهمیت لینک سازی ارگانیک
لینک بیلدینگ ارگانیک مهم است زیرا ترافیک وب سایت ارگانیک، رتبه بندی موتورهای جستجو و اعتماد را افزایش می دهد. لینک سازی ارگانیک عامل اصلی در رتبه بندی گوگل صفحات وب در SERP ها و اینکه وب مسترها چه محتوایی را برای کاربران خود مهم می دانند است.
برخی از مزایای برتر لینک بیلدینگ ارگانیک عبارتند از:
- Domain Authority را برای وب سایت مورد نظر افزایش می دهد.
- اعتبار صفحه را برای URL های فردی افزایش می دهد.
- از طریق رتبه ارگانیک بالاتر در گوگل، یاهو و بینگ، دید کلی را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.
- ترافیک ارجاع بیشتری را از سایت های دیگر ارائه می دهد که نیازی به پرداخت هزینه نیست.
- درآمد حاصل از بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک را افزایش می دهد.
- آگاهی بیشتر از برند را برای یک تجارت در سراسر اینترنت ایجاد می کند.
- اعتماد کلی را برای وب سایت هدف افزایش می دهد.
- ج را فراهم می کندارتقاء مداوم وب سایت توسط سایت های دیگر.
پیوند بیلدینگ ارگانیک نیز از دستورالعملهای وبمستر گوگل پیروی میکند که این دستورالعمل را ممنوع میکند طرح های پیوند (به عنوان مثال، شیوه های ساخت لینک غیر ارگانیک) که برای ایجاد بک لینک های غیر طبیعی برای دستکاری موقعیت های رتبه بندی یک وب سایت در SERP ها استفاده می شود.
نحوه انجام لینک بیلدینگ ارگانیک
انتشار مطالب با کیفیت بالا
مؤثرترین روش برای انجام پیوند بیلدینگ ارگانیک، انتشار محتوای با کیفیت بالا است که هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند. اگر محتوا ضعیف نوشته شده باشد، به خوبی تحقیق نشده باشد، یا بازدیدکننده را ناراضی بگذارد، دیگر صاحبان وب سایت آنقدر به آن لینک نمی دهند.
درباره موضوعات پرطرفدار بنویسید
اولین نفری باشید که مقالاتی در مورد موضوعات پرطرفدار منتشر میکند، میتواند به محتوای شما کمک کند تا در رتبهبندی SERP برای کلمات کلیدی موضوع داغ قرار بگیرد. سپس این امر می تواند منجر به ایجاد پیوندهای ارگانیک توسط سایت های دیگر به وب سایت شما به عنوان مرجع (یا نقل قول) در محتوای خود شود. این استراتژی ارگانیک لینک بیلدینگ به عنوان جک خبری نیز شناخته می شود، که فرآیند تزریق ایده های شما به یک خبر فوری برای دریافت پوشش رسانه ای و بک لینک بیشتر است.
دارایی های قابل پیوند ایجاد کنید
ایجاد داراییهای قابل پیوند مانند محصولات رایگان، خدمات، راهنماها، نرمافزار، کتابهای الکترونیکی، فایلهای PDF، قالبها و غیره، بهدست آوردن پیوندهای ارگانیک را آسانتر میکند زیرا محتوا قابلیت اشتراکگذاری داخلی دارد. این راهنمای مرتبط را برای نحوه ساخت بک لینک به صورت رایگان با استفاده از این روش و روش های دیگر ببینید.
حقایق و آمار صنعت را ارسال کنید
حقایق و پست های آماری یکی دیگر از استراتژی های عالی برای لینک سازی ارگانیک است. مردم دوست دارند بدون نیاز به تحقیق به دادهها در مقالات خود استناد کنند، بنابراین به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ مراجعه میکنند تا حقایق و آماری را بیابند که میتوانند به محتوای خود اضافه کنند و در عین حال به منبع برای اعتبار پیوند داده شوند. این یک راه محبوب برای ایجاد بک لینک های قدرتمند از سایت های Domain Authority بالا است. همچنین یکی از روش های برجسته در این راهنمای دیگر با نکات اضافی در مورد چگونگی دریافت بک لینک های با کیفیت بالا است.
منبعی برای خبرنگاران شوید
همانطور که قبلا در این صفحه ذکر شد، لینک های ویرایشی برخی از بهترین انواع بک لینک های ارگانیک هستند که می توانید برای وب سایت خود دریافت کنید. با این حال، ایجاد آگاهی و تخصص کافی از نام تجاری در صنعت شما ممکن است زمان ببرد تا توسط رسانه های خبری اصلی برجسته شود. به همین دلیل HARO یک سرویس خوب برای پیوستن به پیوند بیلدینگ ارگانیک است. HARO صاحبان سایت را با روزنامه نگارانی که به دنبال تخصص برای گنجاندن در محتوای خود با منابعی هستند که این تخصص را دارند مرتبط می کند. HARO به دست آوردن پیوندهای سرمقاله ای را که از دستورالعمل های وبمستر گوگل پیروی می کنند، آسان می کند. برای جزئیات بیشتر، این راهنمای مرتبط در مورد نحوه استفاده از HARO برای بک لینک ها را بررسی کنید.
روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید
کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که 4 کلمه یا بیشتر طول دارند و معمولاً رقابت سئو کمتری دارند. این بدان معناست که شما می توانید مقاله ای بنویسید و بهینه سازی کنید که بتواند در SERP ها رتبه بالایی داشته باشد بدون اینکه به تعداد زیادی بک لینک به URL نیاز داشته باشد، که یک سیگنال سئوی خارج از صفحه است که برای کلمات کلیدی کوتاه رقابتی مورد نیاز است. و اگر رتبه های 1 تا 3 را برای کلمات کلیدی هدف خود در گوگل، یاهو یا بینگ به دست آورید، صاحبان وب سایت هایی که به دنبال محتوای مرتبط برای پیوند هستند به احتمال زیاد یک بک لینک ارگانیک به سایت شما اضافه می کنند.
در جوامع صنعتی شرکت کنید
هرچه در جوامع صنعتی فعال تر باشید و در عین حال بینش های ارزشمندی را به اشتراک بگذارید، به عنوان یک متخصص در زمینه خود بیشتر مورد اعتماد خواهید بود. این میتواند منجر به پیوندهای ارگانیکتر شود، زیرا سایر اعضای جامعه احساس میکنند با شما مرتبط هستند و تمایل بیشتری به اضافه کردن لینکهایی به محتوای شما از مقالات مرتبط در سایتهای خود دارند.
از رسانه های اجتماعی برای لینک سازی ارگانیک استفاده کنید
اگر در مورد لینک سازی ارگانیک جدی هستید، پس باید حداقل یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید که فعالانه از آن برای اشتراک گذاری محتوای قدیمی و جدید استفاده کنید. با رسانه های اجتماعی، بیشتر یک بازی اعداد است. هرچه تعداد دفعات بیشتری در پلتفرم پست کنید، با فالوورهای خود ارگانیک تر خواهید شد. این می تواند منجر به مشاهده و اشتراک گذاری محتوای شما توسط افراد بیشتری شود که می تواند تعداد نامحدودی بک لینک ارگانیک ایجاد کند. این راهنمای لینک سازی رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا فهرستی از تمام راه هایی که می توانید در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، یوتیوب، ردیت، پینترست و غیره ایجاد کنید، به دست آورید.
دریافت لینک از مصاحبه
اگر میخواهید لینکهای dofollow بیشتری به دست آورید، باید از مصاحبه به عنوان یک استراتژی ساخت لینک ارگانیک استفاده کنید. همانطور که در این صفحه دیگر در مورد نحوه دریافت بک لینک های dofollow ذکر شد، می توانید با میزبان پادکست های مرتبط با صنعت و نمایش های یوتیوب تماس بگیرید و از آنها بخواهید مصاحبه کنند. در صورت انتخاب، معمولاً یک پیوند dofollow از یادداشتهای نمایش اپیزود و/یا به عنوان یک پیوند متنی در متن اصلی پست وبلاگ که نمایش را تبلیغ میکند، دریافت خواهید کرد.
یک سرویس پیوند بیلدینگ ارگانیک استخدام کنید
اگر تمایل به برون سپاری فرآیند پیوند بیلدینگ ارگانیک دارید و بودجه قابل توجهی برای کار دارید، می توانید این لیست از بهترین خدمات لینک بیلدینگ را برای یافتن یک آژانس خوب بررسی کنید. با کار با یک سازنده لینک حرفه ای، می توانید در حالی که ماه به ماه پیوندهای ارگانیک برای شما ساخته می شود، روی رشد سایر جنبه های وب سایت و تجارت خود کار کنید.
خلاصه ساختمان پیوند ارگانیک
امیدوارم از این راهنمای ساخت لینک ارگانیک لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، لینک بیلدینگ ارگانیک فرآیند به دست آوردن بک لینک های ارگانیک برای یک وب سایت بدون توافق بین صاحبان سایت یا قصد تأثیرگذاری بر رتبه بندی موتورهای جستجو است. ایجاد پیوندهای ارگانیک ایمن ترین استراتژی در بازاریابی دیجیتال برای افزایش رتبه بندی و ترافیک ارگانیک و در عین حال پیروی از دستورالعمل های موتورهای جستجو برای SEO خارج از صفحه است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/organic-link-building/