چیست و چگونه آن را افزایش دهیم


این راهنما قابلیت مشاهده موتورهای جستجو را توضیح می دهد.

در زیر، متوجه خواهید شد که دید موتور جستجو چیست، چگونه محاسبه می‌شود و چرا برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مهم است. همچنین فهرستی از ابزارهایی که می‌توانید برای بررسی امتیاز دید یک وب‌سایت در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، و Bing و همچنین فهرستی از روش‌های افزایش دید در موتورهای جستجو استفاده کنید، پیدا خواهید کرد.

در پایان این صفحه، با تعریف و مفاهیم اصلی مشاهده و نمایه سازی جستجوی کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد.

قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو

قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو چیست؟

دیده شدن موتورهای جستجو، سهم کلی از دیدی است که یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایش هایی که وب سایت برای مجموعه ای از کلمات کلیدی دریافت می کند، دریافت می کند. امتیاز دید موتورهای جستجو در مقیاسی بین 0 تا 100 اندازه گیری می شود.

نحوه مشاهده موتور جستجو چگونه محاسبه می شود

قابلیت مشاهده موتورهای جستجو با دادن تعداد معینی امتیاز به هر کلمه کلیدی ردیابی شده با توجه به رتبه بندی ارگانیک آن در SERP ها، میانگین حجم جستجو و نرخ کلیک تخمینی (CTR) محاسبه می شود. این تضمین می کند که همه کلمات کلیدی به طور مناسب در امتیاز دید جستجو وزن داده می شوند.

برای مثال، فهرست زیر شامل نمونه‌هایی از عوامل تنظیم‌کننده است که ابزار ردیابی دید موتور جستجو برای اندازه‌گیری دقیق‌تر استفاده می‌کند:

  • موقعیت های 1-3 = 1
  • موقعیت های 4-5 = 0.8
  • موقعیت های 6-7 = 0.7
  • موقعیت های 8-10 = 0.5
  • موقعیت های 11-20 = 0.2
  • موقعیت های 20-50 = 0.1
  • موقعیت های 50-100 = 0.0

چرا قابلیت مشاهده جستجو مهم است؟

دیده شدن موتورهای جستجو مهم است زیرا به شما بینشی در مورد دید کلی یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می دهد. هرچه درصد دید موتورهای جستجو بیشتر باشد، کاربران بیشتری دامنه شما را برای کلمات کلیدی مرتبط می بینند.

ردیابی قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو به شما کمک می کند موفقیت کمپین های بازاریابی جستجوی ارگانیک را اندازه گیری کنید. اگر دید جستجو افزایش یابد، می دانید که وب سایت در حال به دست آوردن موقعیت کلمات کلیدی ارگانیک در SERP ها است. اگر دید کاهش یابد، پس استراتژی سئو باید بهبود یابد.

ایجاد دید قوی موتور جستجو در نتایج جستجوی ارگانیک برای موفقیت بلندمدت یک تجارت آنلاین مهم است. هرچه وب سایت بیشتر دیده شود، شانس بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان جدید برای افزایش سرنخ، مشتریان و فروش در جستجوی طبیعی دارد.

دیده شدن موتورهای جستجو نیز برای مقایسه دقیق تر وب سایت شما با رقبا مفید است. به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت شما دارای 2 کلمه کلیدی است که در رتبه های #1 و #50 قرار دارند. و یک رقیب برای هر دو همان کلمات کلیدی در جایگاه 25 رتبه بندی می شود. میانگین موقعیت کلمه کلیدی برای هر وب سایت 25 خواهد بود. با این حال، وب سایت شما درصد بیشتری از مشاهده جستجو را خواهد داشت زیرا به دلیل حجم جستجوی کلمه کلیدی رتبه بندی شماره 1، تعداد کل برداشت های ارگانیک بیشتری را دریافت می کند.

مشاهده جستجو: داشبورد ابزار

نحوه بررسی نمایان بودن موتور جستجو

قابلیت مشاهده موتورهای جستجو را می توان با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل رتبه بندی ارگانیک برای اندازه گیری دید کلی یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بررسی کرد. در زیر فهرستی از ابزارهای خوب برای بررسی نمایان بودن جستجو به همراه نکاتی در مورد چگونگی بهبود دید جستجو برای وب سایت خود آورده شده است.

SISTRIX

SISTRIX یک نرم افزار سئو همه کاره برای بررسی و بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو است. شما می توانید شاخص دید SISTRIX را برای هر دامنه ای با آن بررسی کنید ابزار رایگان بررسی دید یا برای دسترسی به تمام خدمات سئو هزینه اشتراک ماهانه بپردازید.

سمروش

Semrush دو ابزار برای بررسی قابلیت مشاهده جستجو دارد. ابزار Position Tracking به شما این امکان را می‌دهد تا رتبه‌بندی‌های ارگانیک روزانه را برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی بررسی کنید تا امتیاز کلی دید یک وب‌سایت را در حین کسب یا از دست دادن موقعیت‌های رتبه‌بندی اندازه‌گیری کنید. ابزار Domain Overview به شما امکان می دهد با مشاهده توزیع موقعیت ارگانیک برای رتبه بندی کلمات کلیدی، سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید. مقیاس دید بین 0-100٪ متغیر است و کلمات کلیدی را در 5 خوشه موقعیت توزیع می کند: 1-3، 4-10، 11-20، 21-50، و 51-100.

رتبه بندی SE

رتبه بندی SE به شما این امکان را می دهد تا با وارد کردن دستی فهرستی از کلمات کلیدی و سپس انتخاب موتورهای جستجویی که می خواهید ردیابی کنید، دید هر سایتی را در موتورهای جستجو بررسی کنید.

Serpstat

Serpstat می تواند تصویر کاملی از یک وب سایت در یک گزارش به شما ارائه دهد، از جمله قابلیت مشاهده موتور جستجو، ترافیک تخمینی، موقعیت کلمات کلیدی ارگانیک و سایر پویایی های عملکرد.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

SERPWatcher

SERPWatcher یک ابزار ردیابی رتبه با یک آزمایش رایگان است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی هر وب سایت را به صورت دستی ردیابی کنید. این ویژگی شاخص عملکرد (PI) اختصاصی خود را دارد که عملکرد رتبه بندی در گوگل را بر اساس موقعیت واقعی وب سایت و حجم جستجوی همه کلمات کلیدی ردیابی شده اندازه گیری می کند. مقیاس PI از 0 تا 100 با نمرات بالاتر که نمایانگر بهتر دیده شدن جستجو برای سایت شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار، می توانید بررسی کامل SERPWatcher من را بخوانید.

Moz

Moz امتیاز مشاهده جستجو را گزارش می‌کند، اما این کار را متفاوت از سایر ابزارهای ذکر شده در بالا انجام می‌دهد. Moz به جای محاسبه نمایان بودن بر اساس ترکیب موقعیت‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی ارگانیک، حجم تخمینی جستجو و نرخ کلیک (CTR)، فقط از درصد کلیک‌هایی استفاده می‌کند که تخمین می‌زند وب‌سایت شما بر اساس موقعیت‌های رتبه‌بندی در همه کلمات کلیدی دریافت می‌کند. می تونی امتحان کنی ابزار رایگان سئو توسط Moz برای اینکه احساس کنید چگونه کار می کند.

راه هایی برای افزایش دید جستجو

افزایش دید برای صفحات با رتبه پایین

بهترین راه برای افزایش دید موتورهای جستجو، تمرکز بر بهبود صفحات وب است که در گوگل، یاهو و بینگ رتبه پایینی دارند. به‌روزرسانی و بهینه‌سازی بهتر صفحه‌ای که در رتبه‌های 20 تا 100 برای کلمات کلیدی هدف خود قرار می‌گیرد، می‌تواند با تلاش کمتری نسبت به انتقال URL از موقعیت 5 به 1 در SERP، به افزایش درصد دید کلی برای یک وب‌سایت کمک کند. این راهنمای مرتبط در مورد چگونگی بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل برای یافتن این نوع صفحات برای بهبود را ببینید.

برچسب‌های عنوان را برای CTR بهبود دهید

روش دیگری که می توانید برای افزایش دید ارگانیک برای یک وب سایت استفاده کنید، بهبود برچسب های عنوان برای دریافت نرخ کلیک (CTR) بالاتر در موتورهای جستجو است. همانطور که CTR برای صفحات شما افزایش می یابد، الگوریتم های رتبه بندی شروع به آزمایش URL شما در موقعیت های رتبه بالاتر می کنند تا بفهمند آیا کاربران واقعاً محتوای شما را به رقبا ترجیح می دهند یا خیر. اگر چنین است، صفحه وب شما می تواند هم از نظر دید و هم از نظر کلیک افزایش یابد.

برای بهبود تگ های عنوان خود برای CTR، باید کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدای تگ عنوان صفحه (که به عنوان متا تگ عنوان نیز شناخته می شود) وارد کنید. علاوه بر این، می‌توانید عناوین خود را با افزودن اعداد، طرح سؤال، برانگیختن احساسات، ارائه راه‌حل و ایجاد کنجکاوی برای تشویق کلیک، ارزش کلیک بیشتری داشته باشید.

بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه

بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه یک راه قدرتمند برای افزایش دید جستجو برای هر صفحه وب است. اساساً، مناطق خاصی وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در صفحه و در کد HTML اضافه کنید تا به خزنده های موتور جستجو سیگنال هایی را بدهید که برای فهرست بندی بهتر و رتبه بندی محتوای شما برای جستجوهای مرتبط در SERP ها نیاز دارند. این راهنمای مرتبط در مورد برجستگی کلمات کلیدی را مشاهده کنید تا فهرستی از مکان‌های برتری که می‌توانید محتوا را برای سئوی درون صفحه بهینه‌سازی کنید، دریافت کنید.

کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را اضافه کنید

اگر وب سایت شما به کنسول جستجوی گوگل متصل است، می توانید کلمات کلیدی مرتبط تری را برای افزودن به صفحات وب خود بیابید تا دید در موتورهای جستجو افزایش یابد. در داخل کنسول جستجوی گوگل، می‌توانید داده‌های عملکرد نتایج جستجو را بر اساس URLهای جداگانه فیلتر کنید. سپس، روی برگه «پرس و جوها» کلیک کنید تا همه کلمات کلیدی را که URL در SERP ها نمایش داده می شود، بیابید. هر کلمه کلیدی لیست شده ای که در صفحه استفاده نمی کنید باید به محتوا اضافه شود تا ارتباط و رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو افزایش یابد.

پیوندهای داخلی بیشتری ایجاد کنید

استراتژی ساده دیگری که می توانید برای بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کنید، اضافه کردن لینک های داخلی بیشتر به صفحاتی است که می خواهید رتبه بندی کلمات کلیدی را افزایش دهید. گوگل تأیید کرده است که هر چه تعداد دفعات بیشتری به یک صفحه پیوند داخلی بدهید، به خزنده موتور جستجو برای کاربرانتان اهمیت بیشتری می دهید. بنابراین، پیوندهای داخلی بیشتری که یک صفحه با متن بهینه شده برای کلمات کلیدی دریافت می‌کند، می‌تواند به افزایش رتبه‌بندی و دیده شدن آن در SERP کمک کند.

برای مشاهده بیشتر جستجو، داده های ساختاریافته را اضافه کنید

داده های ساختاریافته یک قالب استاندارد شده برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و طبقه بندی محتوای صفحه است. با افزودن داده های ساختاریافته از طریق نشانه گذاری طرحواره، می توانید به الگوریتم گوگل کمک کنید تا محتوا را بهتر درک کند و اطلاعاتی را که برای ایجاد نتایج غنی برای لیست های شما در SERP ها نیاز دارد به آن ارائه دهید. این راهنمای مرتبط در مورد جستجوی ارگانیک را ببینید تا تمام روش‌های مختلف Google را که می‌تواند محتوای شما را در SERP نمایش دهد تا دید وب‌سایت را افزایش دهد، ببینید.

مطالب بیشتر را منتشر کنید

یک راه ساده دیگر برای افزایش دید موتورهای جستجو، انتشار محتوای بیشتر است. به عنوان مثال، وب سایتی که دارای 100 صفحه وب ایندکس شده است، معمولاً نسبت به سایتی که فقط 10 صفحه دارد، امتیاز دید بالاتری دارد. هر صفحه ای که منتشر می کنید فرصت جدیدی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو می دهد که می تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما برساند.

کلمات کلیدی سئوی دم بلند را هدف قرار دهید

کلمات کلیدی دم دراز عباراتی هستند که در آنها 4 کلمه یا بیشتر وجود دارد. و این نوع کلمات کلیدی برای ترافیک سئو بهتر هستند زیرا رقابت معمولا کمتر است و نرخ تبدیل بسیار بالاتر از کلمات کلیدی کوتاه است. به‌علاوه، تخمین زده می‌شود که 70 درصد از تمام جست‌وجوها شامل کلمات کلیدی طولانی هستند، بنابراین با استفاده از این روش می‌توانید سهم بیشتری از بازار را به دست آورید. برای جزئیات بیشتر به این راهنمای مرتبط در مورد کلمات کلیدی دم بلند در مقابل دم کوتاه مراجعه کنید.

محتوای قدیمی را در جستجو به روز کنید

همانطور که محتوای شما کهنه می شود، می تواند دید در SERP ها را از دست بدهد. به ویژه برخی از عبارت های جستجو به محتوای به روز بر اساس سیگنال رتبه بندی Query Deserves Freshness (QDF) گوگل نیاز دارند. و اگر صفحه شما دارای اطلاعات قدیمی باشد، در SERP ها رتبه بالایی نخواهد داشت. بنابراین، باید با افزودن جزئیات جدید، بهبود سئوی صفحه، از جمله کلمات کلیدی مرتبط‌تر، و درج داده‌های ساختاری گمشده، محتوای قدیمی را به‌طور معمول به‌روزرسانی کنید.

ایجاد بک لینک با کیفیت بالا

تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به وب سایت شما و صفحات وب منفرد اشاره می کنند می تواند بر موقعیت های رتبه بندی در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. الگوریتم گوگل از سیگنال‌های سئوی خارج از صفحه مانند بک لینک‌ها استفاده می‌کند تا به تعیین اینکه کدام صفحات تخصص، اعتبار و اعتماد بیشتری برای یک موضوع خاص دارند کمک می‌کند. بنابراین، افزودن بک لینک های با کیفیت بیشتر به سایت و صفحات وب خاص می تواند به افزایش دید جستجو برای آن محتوا کمک کند. برای دریافت لیستی از ایده ها و نکات مربوط به لینک سازی ارگانیک، این راهنمای مرتبط را در مورد نحوه دریافت بک لینک های با کیفیت بالا ببینید.

خلاصه قابلیت مشاهده موتور جستجو

امیدوارم از این راهنمای در مورد مشاهده موتورهای جستجو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، نمایان بودن جستجو به سهم کلی از دیدی که یک وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک دریافت می کند، بر اساس تعداد نمایش هایی که سایت برای مجموعه ای از کلمات کلیدی دریافت می کند، اشاره دارد. دید در موتورهای جستجو را می توان با استفاده از ابزارهای خاص سئو اندازه گیری کرد و امتیاز دید برای یک وب سایت را می توان در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ با استفاده از بهینه سازی درون صفحه و خارج از صفحه، بهبود بخشید.




منبع: https://seochatter.com/search-engine-visibility/