این راهنما جستجوی طبیعی را توضیح می دهد.
در زیر، خواهید فهمید که جستجوی طبیعی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ چیست و نمونه هایی از اینکه چگونه یک وب سایت می تواند به طور طبیعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی کند را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک مرور کلی از تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجوی طبیعی (SEO) و همچنین توضیحی در مورد تفاوت بین جستجوی طبیعی و ترافیک جستجوی پولی دریافت خواهید کرد تا بدانید که هر روش چگونه در وبسایت شما اعمال میشود.
در پایان این صفحه، تعریف و مفاهیم اصلی معنای سئو طبیعی در بازاریابی دیجیتال را خواهید فهمید.
جستجوی طبیعی چیست؟
جستجوی طبیعی نتایج جستجوی ارگانیکی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می شود. جستجوهای طبیعی شامل نتایج بدون پرداخت یک جستار جستجو می شود.
آیا جستجوی طبیعی همان جستجوی ارگانیک است؟
جستجوی طبیعی به جستجوی ارگانیک نیز معروف است. نتایج جستجوی طبیعی (ارگانیک) بر اساس نمایه سازی طبیعی وب سایت است و به عنوان لیست های ارگانیک بدون پرداخت در زیر تبلیغات در موتورهای جستجو نمایش داده می شود.
اکنون، جستجوی طبیعی را نباید با جستجوی زبان طبیعی اشتباه گرفت، که به جستجوی با استفاده از زبان گفتاری، مانند انگلیسی، به جای تایپ کلمات کلیدی در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو یا بینگ اشاره دارد. جستجوی زبان طبیعی با دستگاههایی استفاده میشود که به کاربران اجازه میدهند با استفاده از زبان روزمره خود به جای مجموعهای از کلمات کلیدی با آن صحبت کنند.
انواع جستجوی طبیعی
انواع مختلفی از جستجوی طبیعی برای یک وب سایت برای رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک وجود دارد. در گذشته، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تنها حدود 10 لینک وب سایت را برای کلیک کاربران در SERP فهرست می کردند. در حال حاضر، موتورهای جستجوی مدرن دارای ویژگی های متنوعی برای نمایش وب سایت ها به کاربران بسته به درخواست جستجو هستند.
در زیر چند نمونه از روشهای مختلفی که سایت شما میتواند در هنگام استفاده از بهینهسازی جستجوی طبیعی خوب، ترافیک جستجوی ارگانیک به دست آورد، آورده شده است:
- فهرست های جستجوی طبیعی: اینها لیست های بدون پرداختی هستند که یک وب سایت بر اساس ارتباط و روش های طبیعی SEO رتبه بندی می کند. به طور متوسط، این لیست های جستجوی طبیعی 44٪ نرخ کلیک (CTR) از کل کلیک های کاربران را دریافت می کنند.
- تکه های ویژه: اینها در بالای نتایج جستجو با تکه هایی از اطلاعات گرفته شده از یک صفحه وب ظاهر می شوند تا پاسخی سریع به کاربران ارائه دهند. قطعههای ویژه شامل پاراگرافها، جداول، فهرستها و ویدیوها هستند.
- نتایج غنی: اینها پیشرفتهایی در فهرستهای جستجوی طبیعی هستند که اطلاعات مهمی را برای کاربر برجسته میکنند، مانند رتبهبندی مرور، اطلاعات دستور غذا، قیمت، تعداد آرا، نام نویسنده و غیره.
- مردم همچنین نتایج را می پرسند: همچنین به عنوان جعبه PAA شناخته می شود، این بخشی است که در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شود که حاوی لیستی از سوالات با پاسخ هایی است که به پرس و جو اولیه مربوط می شوند. همچنین حاوی پیوندهایی به منابع وب سایت است.
- چیزهایی که باید بدانید: این بخش در SERP ها شامل مفاهیم مهمی است که به جستجوگران کمک می کند تا درک خود را از موضوع از روی زمین ایجاد کنند تا بتوانند در سفر کشف حرکت کنند. این شبیه به جعبه PAA با پاسخ ها و پیوندها به وب سایت های مربوطه است.
- چرخ فلک های تصویری: این بخش ها شامل تصاویر مرتبط با عبارت جستجو می شود. بهینهسازی طبیعی برای موتورهای جستجو نیز میتواند روی تصاویر اعمال شود تا به آنها کمک کند رتبههای بالاتر و بیشتر در جستجو را کسب کنند.
- چرخ فلک های ویدئویی: این بخشها شامل ویدیوهای مرتبط برای درخواست جستجو برای تماشای کاربران است.
- داستان های برتر: این پانل ها برای جستجوهای اخبار محور نشان داده می شوند و حاوی لیستی از مقالات مرتبط با کلمه کلیدی جستجو هستند.
- بسته های محلی: این بخشی برای جستجوهای محلی طبیعی است و شامل پیوندهایی به مشاغل و نقشه های مرتبط است.
- نتایج محصول محبوب: این کادر برای درخواستهای جستجوی طبیعی با قصد خریدار نشان داده میشود و شامل تصاویر، رتبهبندی، قیمتها، در دسترس بودن و اطلاعات توضیحات برای محصولات مرتبط است.
سئوی طبیعی
سئو طبیعی فرآیند استفاده از روش های بهینه سازی موتور جستجو برای به دست آوردن جایگاه (یا رتبه) بالا در صفحات نتایج موتور جستجو است. یک استراتژی طبیعی سئو بر روی تکنیک های بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک تمرکز می کند تا به وب سایت کمک کند تا در صدر نتایج جستجوی بدون پول قرار گیرد.
روش های بهینه سازی جستجوی طبیعی برای افزایش رتبه بندی ارگانیک عبارتند از:
- تحقیق کلمات کلیدی: یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجوی طبیعی که کاربران در موتورهای جستجوی مرتبط با وب سایت و تجارت شما وارد می کنند. ببینید چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
- تولید محتوا: انتشار محتوایی که کلمات کلیدی طبیعی سئو را برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک هدف قرار می دهد. نحوه نوشتن محتوایی را ببینید که رتبه بندی می کند.
- سئو روی صفحه: بهینه سازی محتوای صفحه وب به گونه ای که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به درستی ایندکس و رتبه بندی کنند در SERP برای جستجوهای خاص. ببینید بهینه سازی موتور جستجو در صفحه چیست.
- پیوند داخلی: از جمله پیوندهایی به صفحات دیگر در وب سایت خود تا عنکبوت های موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بخزند و رابطه بین محتوا را درک کنند، مانند ارتباط موضوعی و متن لنگر بهینه شده با کلمه کلیدی. لینک های داخلی و خارجی را ببینید.
- لینک سازی: دریافت هایپرلینک از سایر وب سایت ها به سایت خود (که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شود) برای کمک به بهبود دید موتورهای جستجوی ارگانیک. نمونه هایی از بک لینک ها را ببینید.
- سئو فنی: بهبود جنبههای فنی یک وبسایت برای کمک به موتورهای جستجو مانند Google برای یافتن، خزیدن و فهرستبندی صفحات شما برای افزایش موقعیتهای طبیعی رتبهبندی. ببینید سئوی فنی چیست.
- سئوی محلی: یک تکنیک بهینهسازی موتور جستجوی طبیعی خاص که به کسبوکار کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی دیده شود. ببینید بهینه سازی جستجوی محلی چیست.
جستجوی طبیعی در مقابل جستجوی پولی
جستجوی طبیعی با جستجوی پولی متفاوت است زیرا جستجوی طبیعی بر رتبه بندی های بدون پرداخت در نتایج جستجو تمرکز می کند در حالی که جستجوی پولی بر رتبه بندی های پولی از طریق تبلیغات متمرکز است. جستجوی طبیعی در دراز مدت مقرون به صرفه تر است زیرا ترافیک ارگانیک و رایگان است.
اگر می خواهید از روش های جستجوی پولی استفاده کنید تا وب سایت خود را بالاتر از نتایج جستجوی طبیعی قرار دهید، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) استراتژی خوبی برای این منظور است. برای جزئیات بیشتر به این راهنمای مرتبط در مورد تفاوت بین PPC و SEO مراجعه کنید.
خلاصه جستجوی طبیعی
امیدوارم از این راهنمای جستجوی طبیعی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، جستجوی طبیعی به نتایج جستجوی ارگانیک بدون پرداختی اشاره دارد که در SERP در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ نمایش داده می شوند. و بسیاری از تکنیکهای طبیعی SEO وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی جستجوی طبیعی یک وبسایت برای کمک به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود از آنها استفاده کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/natural-search/