این راهنما نحوه تبلیغ کسب و کار خود را در گوگل توضیح می دهد.
در مجموع، 10 راه برای تبلیغ شرکت خود در پلتفرم گوگل پیدا خواهید کرد تا از طریق تبلیغات پولی و بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک (SEO) مشتریان، سرنخ ها و فروش بیشتری جذب کنید.
این صفحه به دو بخش تقسیم میشود: بخش اول شامل 5 روش برتر برای تبلیغ یک تجارت در گوگل با استفاده از تبلیغات پولی و روشهای رایگان برای سئو است، و بخش دوم لیستی از 5 پلتفرم تبلیغاتی Google دیگر را که میتوانید برای تبلیغ آنلاین استفاده کنید، ارائه میکند. ساخت 10 استراتژی در کل
این را راهنمای نهایی خود برای پاسخ به این سوال در نظر بگیرید: “چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنم؟” برای به دست آوردن بالاترین بازگشت سرمایه (ROI) برای بودجه بازاریابی خود.
چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم
1. کسب و کار خود را با تبلیغات گوگل تبلیغ کنید
اولین راه برای نحوه تبلیغ کسب و کار خود در گوگل استفاده از آن است تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز سابق). Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین است که مشاغل می توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق Google Ad Network که متشکل از جستجوی Google، YouTube و سایر وب سایت ها در سراسر وب است، استفاده کنند.
با پلتفرم تبلیغات گوگل، می توانید دو نوع کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید: پرداخت به ازای کلیک (PPC) و هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM). PPC یک مدل تبلیغات دیجیتال است که در آن تبلیغکننده هر بار که روی یکی از آگهیهایش کلیک میکند، هزینهای را پرداخت میکند، در حالی که CPM روشی برای پرداخت فقط برای هر هزار بازدید (نمایش) آگهی آنلاین است.
هزینه تبلیغات کسب و کار شما با Google Ads بر اساس تنظیمات بودجه شما تعیین می شود و بازگشت سرمایه به مخاطب هدف، کلمات کلیدی انتخابی، صفحات فرود و اهداف تجاری شما (به عنوان مثال، آگاهی، سرنخ یا فروش) بستگی دارد. .
یک برنامه خوب برای اجرای تبلیغات گوگل موثر برای کسب و کارتان عبارتند از:
- اهداف تجاری خود را تعیین کنید.
- تعیین بهترین مخاطب برای تبلیغات
- انجام تحقیقات کلمات کلیدی
- تنظیم بودجه و پیشنهادات بهینه
- نوشتن کپی تبلیغاتی با کارایی بالا.
- ایجاد صفحات فرود موثر که تبدیل می شوند.
- ایجاد یک دنباله پیگیری خوب برای سرنخ های غیر تبدیل.
یک منبع خوب برای بررسی بهینه سازی بودجه تبلیغات گوگل، این راهنمای مرتبط در مورد تعداد کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی است.
2. یک نمایه کسب و کار Google تنظیم کنید
اگر میخواهید چگونه یک کسبوکار را در Google برای جستجوهای محلی تبلیغ کنید، آن را راهاندازی کنید نمایه کسب و کار Google مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به آن هدف است. Google Business (که قبلاً Google My Business نامیده می شد)، یک سرویس رایگان برای تبلیغ کسب و کار شما در جستجوی Google و Google Maps است تا مشتریان محلی را به ویترین فروشگاه یا در منطقه خدمات شما جذب کند.
با باز کردن یک حساب Google Business، تأیید شرکت خود، و بهروزرسانی اطلاعات نمایه خود برای مشتریان، میتوانید به بهینهسازی موتور جستجوی محلی (SEO) بهتری برای کسبوکار خود دست یابید. استفاده از نمایه کسب و کار گوگل برای تبلیغات آنلاین برای سئوی محلی مهم است زیرا الگوریتم گوگل کسب و کارهای محلی را در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای جست و جوهای محلی نمایش می دهد.
برای مثال، اگر کسبوکار شما رستورانی است که غذاهای آمریکایی ارائه میکند، اما نمایه کسبوکار Google تأیید شده رایگان ندارید، رستوران شما نمیتواند در فهرستهای محلی Google ظاهر شود. این بدان معناست که مشتریانی که می خواهند یک رستوران خوب به سبک آمریکایی در منطقه محلی شما پیدا کنند، در جستجوی Google یا Google Maps در معرض کسب و کار شما قرار نخواهند داشت. بنابراین، تنظیم یک نمایه کسب و کار Google برای تبلیغات شرکت شما در Google مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید.
برای اینکه بیشترین بهره را از تلاش های تبلیغاتی خود ببرید، این راهنماهای مرتبط را در مورد ایجاد و بهبود نمایه کسب و کار Google خود برای سئو بررسی کنید:
3. فهرست نقشه های گوگل خود را بهینه کنید
راه دیگری برای انجام تبلیغات تجاری در گوگل از طریق فهرست نقشه های گوگل است که با تنظیم نمایه کسب و کار گوگل به طور خودکار برای شرکت شما ایجاد می شود. با این حال، صفحه Google Maps شما در ابتدا کاملاً بهینه نخواهد شد، بنابراین باید آن را تنظیم کنید تا از این روش تبلیغات رایگان حداکثر استفاده را ببرید.
برای بهینهسازی فهرست Google Maps خود برای تبلیغات تجاری، روی استراتژیهای زیر تمرکز کنید:
- اضافه کردن عکس و فیلم با کیفیت بالا: مشتریان دوست دارند قبل از بازدید از ویترین فروشگاه یا استخدام یک شرکت برای خدمات، عکس ها و فیلم های تجاری را ببینند. تا جایی که میتوانید عکسها و ویدیوهای باکیفیت را به نمایه کسبوکار Google خود اضافه کنید که محصولات و خدمات شما را نشان میدهد تا به مشتریان کمک کند درباره کار با کسبوکار شما تصمیمگیری آگاهانه بگیرند.
- انتشار پست های تجاری: فهرست Google Maps میتواند شامل پستهایی باشد که بهروزرسانیهایی هستند که میتوانند از نمایه کسبوکار Google شما برای تبلیغ پیشنهادات شما اضافه شوند.
- دریافت نظرات گوگل: فهرستهای کسبوکار Google Maps با نظرات مثبت معمولاً برای جستجوهای محلی رتبه بالاتری دارند. و برخی از کارشناسان محلی سئو دریافتهاند که کسبوکاری با حداقل 10 بررسی بیشترین دیده شدن را در موتورهای جستجو دارد. بنابراین به دنبال راه هایی باشید که مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبتی برای کسب و کارتان در گوگل مپ بگذارند تا از این روش برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید.
- ارسال پرسش و پاسخ: هر کسی می تواند در مورد کسب و کار شما سوالی ایجاد کند و در Google Maps به آن پاسخ دهد. حتی شما به عنوان صاحب کسب و کار یک نکته تبلیغاتی خوب در اینجا این است که سوالات متداول را در مورد محصولات و خدمات خود بپرسید و سپس به آنها پاسخ دهید تا مشتریان شما بخوانند.
- یک نقشه گوگل را در وب سایت خود جاسازی کنید: جاسازی فهرست نقشه گوگل کسب و کار شما در وب سایت شما می تواند به بهبود رتبه شما در SERP کمک کند. اکثر شرکت ها نقشه را در صفحه تماس خود قرار می دهند. نقشه را جاسازی کنید، نقشه را در گوگل باز کنید، سپس روی دکمه اشتراکگذاری کلیک کنید. بعد، “Embed a Map” را انتخاب کنید و روی “Copy HTML” کلیک کنید. در نهایت کد HTML را در صفحه وب خود وارد کنید.
- ساخت نقل قول های محلی: نقلقولهای محلی اشارهای به کسبوکار شما در اینترنت در سایتهای شخص ثالث مانند فهرستهای تجاری هستند. ایجاد نقلقولهای محلی به تأیید نام، آدرس، شماره تلفن و URL وبسایت کسبوکار شما کمک میکند، که صحت کسبوکار شما را تأیید میکند و اعتماد ایجاد میکند. این راهنمای مرتبط را با فهرستی از سایتهای فهرستبندی مشاغل محلی با کیفیت بالا ببینید.
4. از جستجوی گوگل برای تبلیغات ارگانیک استفاده کنید
هر صاحب کسب و کاری جدی که می خواهد در گوگل تبلیغ کند باید یک استراتژی بهینه سازی جستجوی ارگانیک خوب ایجاد کند. سئوی ارگانیک راهی رایگان برای افزایش قرار گرفتن در گوگل برای کسب و کار شما در نتایج جستجو است. فهرستهای ارگانیک در زیر فهرستهای پولی که از Google Ads میآیند نمایش داده میشوند.
هرچه رتبه کسب و کار شما برای کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل بیشتر باشد، وب سایت شما می تواند ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری کسب کند. این منجر به سرنخ ها، مشتریان و فروش بیشتر برای کسب و کار شما می شود که مجبور نیستید برای آن هزینه ای بپردازید.
بهترین راه برای بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت خود بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای تبلیغات، تمرکز بر سئوی درون صفحه است که شامل افزودن کلمات کلیدی هدف شما به مناطق خاصی از صفحه وب است تا به آن کمک کند رتبه بالاتری در جستجوی Google برای آن سؤالات کسب کند.
این راهنماهای مرتبط را برای نکات بهینه سازی سئو برای دریافت بالاترین ROI از این نوع تبلیغات گوگل ببینید:
یکی دیگر از راههای بهبود بیشتر رتبهبندی کلمات کلیدی وبسایتتان، ایجاد بک لینکهای باکیفیت برای صفحات فرود مهمترین (و با بالاترین میزان تبدیل) است.
این راهنماهای دیگر را برای راههای مؤثر برای ایجاد بک لینکهای با کیفیت برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی خارج از صفحه ببینید:
5. محصولات را در Google Shopping اضافه کنید
راه دیگر برای تبلیغ در گوگل این است که محصولات خود را به پلتفرم خرید گوگل اضافه کنید، که راهی بدون هزینه برای لیست کردن محصولات شما در برگه خرید گوگل، جستجوی گوگل و تصاویر گوگل است.
برای استفاده از این روش تبلیغاتی، باید موارد زیر را انجام دهید:
حساب Google Merchant به شما امکان میدهد نحوه نمایش موجودی محصولات آنلاین و فروشگاه خود را در Google مدیریت کنید و فید فایلی است که حاوی لیستی از محصولاتی است که میخواهید از طریق Merchant Center تبلیغ کنید.
پلتفرم های تبلیغاتی بیشتر گوگل
چندین پلتفرم تبلیغاتی دیگر گوگل وجود دارد که می توانید از آنها برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کار خود به صورت آنلاین استفاده کنید. لیست گزینه های زیر می تواند برای تکمیل روش های تبلیغاتی اصلی که در قسمت قبل ذکر شد استفاده شود.
Google Ad Manager
Google Ad Manager یک پلت فرم مبادله تبلیغات برای مشاغلی است که فروش مستقیم قابل توجهی دارند و کنترل های دقیق را ارائه می دهد و از مبادلات و شبکه های تبلیغاتی متعدد پشتیبانی می کند. Google Ad Manage خرید و فروش تبلیغات را در عین محافظت از نام تجاری شما تسهیل می کند. با این حال، AdSense یا AdMob (که در زیر ذکر شده است) ممکن است بسته به نوع تبلیغاتی که باید مدیریت کنید، برای کسب و کار شما مناسب تر باشند.
Google AdSense
گوگل ادسنس راهی برای کسب درآمد از وب سایت شما با تبلیغات برای کمک به جبران بخشی از بودجه تبلیغاتی شما از طریق Google Ads است. در واقع، زمانی که کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ می کنید، یکی از گزینه ها این است که محصولات و خدمات خود را از طریق شبکه AdSense تبلیغ کنید، تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر ظاهر می شوند.
Google AdMob
Google AdMob یک پلت فرم تبلیغاتی موبایلی است که می توانید از آن برای کسب درآمد از اپلیکیشن کسب و کار خود استفاده کنید. صاحبان مشاغلی که انتخاب می کنند محصولات و خدمات را از طریق تبلیغات درون برنامه ای تبلیغ کنند، برخی از آنها را از طریق پلت فرم Google AdMob انجام می دهند. همچنین راهی برای کسب درآمد از سایر تبلیغکنندگانی است که میخواهند برای نمایش تبلیغات خود در مقابل مخاطبان برنامهتان پول بپردازند.
پلتفرم بازاریابی گوگل
را پلتفرم بازاریابی گوگل یک پلتفرم تبلیغاتی و تحلیلی یکپارچه است که می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا تصمیمات بازاریابی هوشمندانه تری را برای ایجاد نتایج بهتر برای کسب و کار شما انجام دهد. این ابزار قدرتمند برای مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ دارد.
Google Optimize
Google Optimize (که قبلاً Google Website Optimizer نام داشت) یک ابزار تست تقسیم A/B است که به شما کمک می کند کارایی صفحات فرود خود را آزمایش و اندازه گیری کنید. این یک پلت فرم رایگان و مفید برای کشف روش های جدید برای افزایش معیارهای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای تبلیغات شما است.
خلاصه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنید
امیدوارم از این راهنمای نحوه تبلیغ کسب و کار خود در گوگل لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، راه حل های خوبی برای صاحبان کسب و کار وجود دارد که این سوال را می پرسند: “چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنم؟” و روشهای برتر عبارتند از پرداخت برای Google Ads، راهاندازی یک نمایه کسبوکار Google رایگان، بهبود فهرست نقشههای Google، بهینهسازی وبسایت کسبوکارتان برای جستجوی Google، استفاده از Google Shopping، استفاده از Google Ad Manager، امتحان Google AdSense و AdMob، امضا کردن. برای پلتفرم بازاریابی گوگل آماده شوید و تبلیغات کسب و کار خود را با Google Optimize آزمایش کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-advertise-your-business-on-google/