همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ عنوان صفحه بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
چگونه تگ عنوان را برای سئو بهینه کنیم
1. کلمه کلیدی SEO اولیه را بارگذاری کنید
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی تگ عنوان برای سئو را توضیح می دهد.
همانطور که می بینید، این استراتژی بهینه سازی عنوان را برای موتورهای جستجو برای طیف گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط، قابل خواندن تر و قابل کلیک تر برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک از SERP ها می کند.
3. عبارات کلیدواژه را تکرار نکنید
تکرار عبارات کلیدی یکسان فضای غیرضروری را در تگ عنوان اشغال میکند، به نظر یک خواننده انسانی شلخته به نظر میرسد و باعث بهینهسازی بیش از حد میشود که میتواند منجر به مشکلات رتبهبندی در SERP شود.
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ عنوان، گنجاندن کلمات کلیدی ثانویه برای سئو است. هر صفحه وب باید برای چندین تغییر کلمه کلیدی بهینه شود و تگ عنوان می تواند به شما در این تکنیک سئو داخلی کمک کند.
تگ عنوان همچنین اولین کلماتی است که یک شخص در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای فهرست صفحه وب شما می بیند و اگر در بین مخاطبان هدف شما باشد، علاقه او را جلب می کند.
اولین راه برای بهینه سازی تگ عنوان در سئو این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی اصلی که برای موتورهای جستجو هدف قرار می دهید در تگ عنوان HTML بارگذاری شده است.
اگر میخواهید برچسب عنوان خود را برای بهینهسازی بهتر موتورهای جستجو بهینه کنید، باید به دنبال راههایی برای افزایش نرخ کلیک (CTR) در SERP باشید.
به عنوان مثال، شما نمی خواهید عبارت کلیدی اصلی “بهترین تهویه مطبوع” و عبارت کلیدی ثانویه “تهویه مطبوع برتر” را در عنصر برچسب عنوان تکرار کنید. در غیر این صورت، به این صورت خواهد بود: بهترین تهویه مطبوع – 10 تهویه مطبوع برتر، که اضافی است، بیش از حد بهینه شده است و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد.
الگوریتم های رتبه بندی CTR بالا را به عنوان یک سیگنال تجربه کاربری خوب درک می کنند زیرا نشان می دهد که سایت احتمالاً ارزش بالایی دارد یا به خوبی با یک عبارت جستجو مطابقت دارد. بنابراین، صفحه وب شما در صورت دریافت کلیک های ارگانیک بیشتر، شانس خود را برای نمایش بالاتر در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط افزایش می دهد.
به عنوان مثال، “20 بهترین نکته سئو برای بازاریابان و وبلاگ نویسان مبتدی” برای خزنده ها و کاربران موتورهای جستجو بسیار بهتر از “بهترین نکات سئو” است.
همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینهسازی برچسب عنوان HTML وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت خود دنبال کنید، با بهترین شیوههای تگ عنوان برتر از جمله بارگذاری عبارت کلیدی اصلی، افزودن کلمات کلیدی ثانویه، نه بهینهسازی بیش از حد برای همان. اصطلاحات، کوتاه نگه داشتن متن و استفاده از روش هایی برای افزایش نرخ کلیک (CTR). پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای تگ عنوان، آن را به اولین قطعه متن تبدیل می کند که یک موتور جستجو مانند Googlebot هنگام تجزیه و تحلیل محتوای شما برای اهداف فهرست بندی و رتبه بندی می خزد.
لینک های زیر بیشتر در مورد برچسب های عنوان و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی برچسب عنوان در SEO خلاصه بهترین روش ها
استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در عنصر تگ عنوان HTML باعث میشود که صفحه در جستجوهای مرتبطی که لزوماً عبارت کلیدی اصلی را شامل نمیشوند بیشتر دیده شود. افزودن کلمات کلیدی ثانویه برای سئو همچنین باعث می شود که برچسب عنوان برای کاربر آموزنده تر و قابل کلیک تر باشد.
ترکیب کلمات و عبارات مشابه بهترین روش برای سئوی درون صفحه با تگ عنوان است.
یک استراتژی بهتر برای سئو این است که کلمات مشابه را بین دو عبارت کلیدی ترکیب کنید تا به صورت زیر خوانده شود: بهترین تهویه مطبوع (10 مورد بررسی شده). این نوع تگ عنوان شامل کلیدواژه های اصلی و ثانویه بدون بهینه سازی بیش از حد برای موتورهای جستجو یا تکراری برای کاربر است.
4. برچسب عنوان را زیر 60 کاراکتر نگه دارید
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی برچسب عنوان این است که مطمئن شوید که زیر 60 کاراکتر باقی می ماند. وقتی تگهای عنوان در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده میشوند، تنها در صورتی که حدود 60 کاراکتر یا کمتر باشند به طور کامل به کاربر نشان داده میشوند.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی تگ عنوان را مشاهده می کنید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه های تگ عنوان HTML در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-optimize-title-tag-for-seo/
این به این دلیل اتفاق می افتد که عناوین طولانی تر معمولاً برای صفحه نمایش کاربر که نتایج در آن نمایش داده می شود بسیار بزرگ هستند و توسط موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing کوتاه می شوند.
این دو فاکتور در کنار هم به محتوای شما کمک میکنند تا برای جستجوهای مرتبط رتبه بالاتری داشته باشد و کلیکهای بیشتری از کاربران موتورهای جستجو دریافت کند.
2. شامل کلمات کلیدی ثانویه
افزودن عناصری مانند اعداد (مثلاً 10، 20 یا 50) به تگهای عنوان خود یا یک عبارت دعوت به اقدام (مثلاً اکنون بخرید یا سهام کم) افراد بیشتری را ترغیب میکند تا روی نتیجه صفحه شما کلیک کنند. همچنین اضافه کردن سال جاری در پرانتز (2023) یا عبارت «بهروزشده» میتواند CTR و ارزش SEO تگهای عنوان شما را افزایش دهد.
درباره برچسبهای عنوان بیشتر بدانید
بهترین روش برای برچسبهای عنوان در اینجا این است که متن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید و در عین حال کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید و به بازدیدکنندگان بالقوه بگویید صفحه وب شما در مورد چیست. اکثر مردم فقط یک نتیجه را در SERP ها اسکن می کنند تا بفهمند آیا ارزش کلیک کردن روی آن را دارد یا خیر و داشتن یک برچسب عنوان کوتاه شده که خیلی طولانی است می تواند نرخ کلیک صفحه شما را کاهش دهد.
5. بهینه سازی برای نرخ کلیک
امیدوارم از این راهنمای توضیح نحوه بهینه سازی برچسب عنوان در سئو لذت برده باشید.
یک راه مهم برای بهینهسازی برچسبهای عنوان برای بهینهسازی موتورهای جستجو در دنیای مدرن امروزی سئو این است که هرگز عبارات کلیدی مشابهی را که بین کلیدواژههای اصلی و ثانویه همپوشانی دارند تکرار نکنید.