در زیر، درصد ایدهآل چگالی کلمات کلیدی برای بهبود رتبهبندی یک وبسایت در موتورهای جستجو و دریافت لیستی از عوامل دیگر در مورد چگالی کلمات کلیدی در سئو را خواهید یافت.
در روزهای اولیه اینترنت، چگالی کلمات کلیدی برای سئوی درون صفحه اهمیت زیادی داشت زیرا موتورهای جستجو فراوانی یک عبارت را در سند HTML شمارش میکردند تا میزان مرتبط بودن آن را با جستوجوهای جستجوی کاربران اندازهگیری کنند.
موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل، یاهو و بینگ اکنون از فرآیندی به نام جستجوی معنایی برای درک هدف و معنای محتوای یک صفحه وب استفاده می کنند. نه فقط تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در محتوا استفاده می شود. این بدان معنی است که تراکم کلمات کلیدی برای رتبه بندی یک سند در موتورهای جستجو اهمیت کمتری دارد و با روش های سئو معنایی جایگزین شده است.
همانطور که متوجه شدید، درصد ایده آل برای چگالی کلمات کلیدی 1-2 کلمه کلیدی برای هر 100 کلمه متن است که حدود 1-2٪ است. این محدوده چگالی کلمه کلیدی به عنوان یک درصد متوسط خوب در نظر گرفته میشود که میتوان آن را با سئوی درون صفحه هدف قرار داد، بدون اینکه به سطح فرکانس اصطلاحی که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته میشود، برسید.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چگالی کلمه کلیدی خوب برای سئو چیست؟”
برای جمع آوری همه اینها، چگالی کلمات کلیدی خوب برای سئو مهم است، اما نمی توان آن را از متن کپی نوشتاری خارج کرد. بهجای اینکه فقط سعی کنید از کلمه کلیدی تا آنجا که میتوانید در صفحه استفاده کنید، محتوا باید هدف جستجوی کاربر را نیز برآورده کند، ارتباط موضوعی بالایی داشته باشد و شامل موجودیتهای مرتبطی باشد که خزندههای موتور جستجو انتظار دارند در محتوا پیدا کنند.
درباره چگالی کلمات کلیدی بیشتر بدانید
سئوی معنایی به تمرین بهینه سازی محتوا برای یک موضوع به جای کلمه کلیدی اشاره دارد. این کار با گنجاندن عبارات، موجودیت ها و حقایق مرتبط معنایی انجام می شود که ارتباط نزدیکی با موضوع موضوع دارند تا ارتباط رابطه ای ایجاد شود.
تراکم کلمات کلیدی بر SEO تأثیر می گذارد، اگرچه دیگر یک عامل رتبه بندی مستقیم برای الگوریتم های موتورهای جستجو نیست. سئوی خوب بر روی استفاده از کلمه کلیدی و برجستگی کلمه کلیدی تمرکز دارد که با هم بر نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در SERP ها تأثیر می گذارد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که بهترین چگالی کلمات کلیدی برای سئو وجود ندارد. برخی از صفحات وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دلیل پرس و جوهای هدف خود با تراکم کلمه کلیدی 1٪ رتبه بالایی دارند در حالی که برخی دیگر دارای 5٪ یا بیشتر هستند.
لینک های زیر بیشتر در مورد چگالی کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
چگالی کلمات کلیدی خوب برای خلاصه SEO
این بدان معناست که اگر محتوای شما نسبت به صفحات وب رقیب درصد بیشتری از چگالی کلمات کلیدی داشته باشد، ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد و باعث اعمال فیلتر هرزنامه بر روی محتوا شود.
آیا تراکم کلمات کلیدی بر سئو تاثیر می گذارد؟
با توجه به آنچه گفته شد، اکثر متخصصان سئو موافق هستند که تراکم کمتر از 3٪ عدد خوبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی هدف در صفحه است که 1٪ میانگین نقطه شیرین برای سئو است.
آیا چگالی کلمه کلیدی بالا بد است؟
با این حال، اگر چگالی کلمات کلیدی بیش از حد افزایش یابد، می تواند منجر به جریمه دستی یا الگوریتمی توسط موتورهای جستجو شود. سیستم های یادگیری ماشین و بازیابی اطلاعات از یک آمار عددی به نام TF-IDF (فرکانس اصطلاحی-فرکانس سند معکوس) برای تعیین کمیت اهمیت، ارتباط و تعداد معمول استفاده از یک عبارت کلیدی در یک سند صفحه وب در مقایسه با مجموعه ای از موارد استفاده می کنند. اسناد مشابه در فهرست جستجو
تراکم کلمه کلیدی بالا بد است زیرا به طور بالقوه محتوا را با کلمه کلیدی هدف پر می کنید. در نتیجه، خوانایی و تجربه کاربر ممکن است آسیب ببیند و موتورهای جستجو ممکن است چگالی کلمات کلیدی بالا را به عنوان شاخصی از هرزنامه وب به نام پر کردن کلمات کلیدی ببینند.
آیا چگالی کلمات کلیدی کم خوب است؟
هنگامی که چگالی کلمه کلیدی افزایش می یابد، نشان می دهد که صفحه وب احتمالاً در مورد آن موضوع کلمه کلیدی است. هرچه مقدار چگالی کلمه کلیدی بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری یک کلمه کلیدی خاص در صفحه ظاهر می شود، که نشان می دهد یک عبارت مهم برای موضوع موضوع است.
اگر از عبارات کلیدی خود به طور طبیعی در سراسر محتوا استفاده می کنید و در عین حال عناصر HTML خاصی را در صفحه برای برجستگی کلمه کلیدی بهینه می کنید، در این صورت نباید مشکلی با بهینه سازی بیش از حد یا کمتر از حد صفحه وب برای درصد چگالی کلمه کلیدی خاص داشته باشید.
همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ چگالی کلمه کلیدی ایده آلی برای الگوریتم گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری وجود ندارد. با این حال، یک تمرین خوب این است که حداقل 0.05٪ تا 1٪ تراکم کلمات کلیدی را برای کلمات کلیدی SEO که در صفحه هدف قرار می دهید، هدف قرار دهید.
وقتی چگالی کلمات کلیدی افزایش می یابد چه اتفاقی می افتد؟
چگالی پایین کلمه کلیدی لزوما خوب نیست زیرا ممکن است نشان دهد که محتوا اهمیت نسبی پایینی برای کلمه کلیدی دارد. در نتیجه، چگالی کم کلمات کلیدی میتواند بر نمایهسازی و رتبهبندی محتوا در SERP برای جستجوهای مربوطه تأثیر بگذارد.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تراکم کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را ایجاد کنید.
چگالی کلمات کلیدی خوب برای سئو چیست؟
با این حال، این نقص در نسخه های قبلی الگوریتم های موتورهای جستجو منجر به یک تکنیک ارسال هرزنامه به نام پر کردن کلمات کلیدی شد، که در آن صاحبان وب سایت یک عبارت کلیدی را چندین بار در محتوا به روشی غیر طبیعی برای افزایش رتبه در SERP تکرار می کردند.
تراکم خوب کلمه کلیدی 1-2 کلمه کلیدی برای هر 100 کلمه متن است. این منجر به تراکم کلمه کلیدی در حدود 1-2٪ می شود که درصد خوبی برای سئو داخلی صفحه بدون پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود.
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چگالی کلمه کلیدی خوب برای سئو چیست لذت برده باشید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/what-is-a-good-keyword-density-for-seo/