
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
چگالی کلمات کلیدی خوب برای سئو چیست؟ (درصد ایده آل)
با این حال، به خاطر داشته باشید که بهترین چگالی کلمات کلیدی برای سئو وجود ندارد. برخی از صفحات وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دلیل پرس و جوهای هدف خود با تراکم کلمه کلیدی 1٪ رتبه بالایی دارند در حالی که برخی دیگر دارای 5٪ یا بیشتر هستند.
در روزهای اولیه اینترنت، چگالی کلمات کلیدی برای سئوی درون صفحه اهمیت زیادی داشت زیرا موتورهای جستجو فراوانی یک عبارت را در سند HTML شمارش می کردند تا میزان مرتبط بودن آن را با جست وجوهای جستجوی کاربران اندازه گیری کنند.
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چگالی کلمه کلیدی خوب برای سئو چیست لذت برده باشید.
با توجه به آنچه گفته شد، اکثر متخصصان سئو موافق هستند که تراکم کمتر از 3٪ عدد خوبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی هدف در صفحه است که 1٪ میانگین نقطه شیرین برای سئو است.
آیا چگالی کلمه کلیدی بالا بد است؟
چگالی پایین کلمه کلیدی لزوما خوب نیست زیرا ممکن است نشان دهد که محتوا اهمیت نسبی پایینی برای کلمه کلیدی دارد. در نتیجه، چگالی کم کلمات کلیدی می تواند بر نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در SERP برای جستجوهای مربوطه تأثیر بگذارد.
هنگامی که چگالی کلمه کلیدی افزایش می یابد، نشان می دهد که صفحه وب احتمالاً در مورد آن موضوع کلمه کلیدی است. هرچه مقدار چگالی کلمه کلیدی بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری یک کلمه کلیدی خاص در صفحه ظاهر می شود، که نشان می دهد یک عبارت مهم برای موضوع موضوع است.
تراکم کلمه کلیدی بالا بد است زیرا به طور بالقوه محتوا را با کلمه کلیدی هدف پر می کنید. در نتیجه، خوانایی و تجربه کاربر ممکن است آسیب ببیند و موتورهای جستجو ممکن است چگالی کلمات کلیدی بالا را به عنوان شاخصی از هرزنامه وب به نام پر کردن کلمات کلیدی ببینند.
آیا چگالی کلمات کلیدی کم خوب است؟
موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل، یاهو و بینگ اکنون از فرآیندی به نام جستجوی معنایی برای درک هدف و معنای محتوای یک صفحه وب استفاده می کنند. نه فقط تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در محتوا استفاده می شود. این بدان معنی است که تراکم کلمات کلیدی برای رتبه بندی یک سند در موتورهای جستجو اهمیت کمتری دارد و با روش های سئو معنایی جایگزین شده است.
لینک های زیر بیشتر در مورد چگالی کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
چگالی کلمات کلیدی خوب برای خلاصه SEO
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.