چگالی کلمات کلیدی خوب برای سئو چیست؟  (درصد ایده آل)
انتشار: اسفند 05، 1401
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

چگالی کلمات کلیدی خوب برای سئو چیست؟ (درصد ایده آل)

با این حال، به خاطر داشته باشید که بهترین چگالی کلمات کلیدی برای سئو وجود ندارد. برخی از صفحات وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دلیل پرس و جوهای هدف خود با تراکم کلمه کلیدی 1٪ رتبه بالایی دارند در حالی که برخی دیگر دارای 5٪ یا بیشتر هستند.

در روزهای اولیه اینترنت، چگالی کلمات کلیدی برای سئوی درون صفحه اهمیت زیادی داشت زیرا موتورهای جستجو فراوانی یک عبارت را در سند HTML شمارش می کردند تا میزان مرتبط بودن آن را با جست وجوهای جستجوی کاربران اندازه گیری کنند.

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چگالی کلمه کلیدی خوب برای سئو چیست لذت برده باشید.

با توجه به آنچه گفته شد، اکثر متخصصان سئو موافق هستند که تراکم کمتر از 3٪ عدد خوبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی هدف در صفحه است که 1٪ میانگین نقطه شیرین برای سئو است.

آیا چگالی کلمه کلیدی بالا بد است؟

چگالی پایین کلمه کلیدی لزوما خوب نیست زیرا ممکن است نشان دهد که محتوا اهمیت نسبی پایینی برای کلمه کلیدی دارد. در نتیجه، چگالی کم کلمات کلیدی می تواند بر نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در SERP برای جستجوهای مربوطه تأثیر بگذارد.



منبع: https://seochatter.com/what-is-a-good-keyword-density-for-seo/

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که "چگالی کلمه کلیدی خوب برای سئو چیست؟"

تراکم کلمات کلیدی بر SEO تأثیر می گذارد، اگرچه دیگر یک عامل رتبه بندی مستقیم برای الگوریتم های موتورهای جستجو نیست. سئوی خوب بر روی استفاده از کلمه کلیدی و برجستگی کلمه کلیدی تمرکز دارد که با هم بر نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در SERP ها تأثیر می گذارد.

در زیر، درصد ایده آل چگالی کلمات کلیدی برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو و دریافت لیستی از عوامل دیگر در مورد چگالی کلمات کلیدی در سئو را خواهید یافت.

با این حال، این نقص در نسخه های قبلی الگوریتم های موتورهای جستجو منجر به یک تکنیک ارسال هرزنامه به نام پر کردن کلمات کلیدی شد، که در آن صاحبان وب سایت یک عبارت کلیدی را چندین بار در محتوا به روشی غیر طبیعی برای افزایش رتبه در SERP تکرار می کردند.

همانطور که متوجه شدید، درصد ایده آل برای چگالی کلمات کلیدی 1-2 کلمه کلیدی برای هر 100 کلمه متن است که حدود 1-2٪ است. این محدوده چگالی کلمه کلیدی به عنوان یک درصد متوسط \u200b\u200bخوب در نظر گرفته می شود که می توان آن را با سئوی درون صفحه هدف قرار داد، بدون اینکه به سطح فرکانس اصطلاحی که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود، برسید.