در نتیجه، سئو یک تکنیک محبوب برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) با افزودن کلمات کلیدی هدفمند به کد HTML بود. با این حال، اصطلاح رسمی SEO از نظر فنی هنوز توسط صاحبان وب سایت یا متخصصان بازاریابی دیجیتال استفاده می شد. این افراد از تکنیک ها و مزایای سئو استفاده می کردند، اما به آن برچسب نمی زدند.
همانطور که در مقاله ما درباره چه زمانی سئو شروع شد توضیح داده شد، اولین وب سایت در سال 1991 توسط تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب راه اندازی شد. با این حال، تا سال 1993 بود که اولین موتور جستجوی وب، Wandex، توسط متیو گری ایجاد شد.
ارائه بهترین نکات سئو …
همانطور که می بینید، سئو در اوایل دهه 1990 به عنوان راهی برای بهینه سازی وب سایت ها برای اولین موتورهای جستجو محبوب شد. با این حال، صاحبان وب سایت ها و متخصصان بازاریابی دیجیتال به طور رسمی از این اصطلاح برای توصیف کارهایی که برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوی اولیه انجام می دادند استفاده نمی کردند. پس از انتشار جستجوی گوگل به سرعت محبوبیت سئو افزایش یافت تا به وب سایت ها کمک کند تا بر اساس الگوریتم رتبه بندی صفحه جدید رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی مرتبط کسب کنند.
همانطور که در مقاله دیگر ما در مورد چه کسی سئو را اختراع کرد، توضیح داده شد، اولین استفاده ثبت شده از اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” به سال 1997 بازمی گردد. سئو سپس در سال 1998 زمانی که موتور جستجوی گوگل توسط لری پیج و سرگی برین، دو نفر منتشر شد، محبوب شد. دانشجویان دانشگاه استنفورد که الگوریتم جدیدی به نام PageRank ایجاد کردند که کیفیت و کمیت لینکهایی را که به یک صفحه وب اشاره میکنند اندازهگیری میکرد و از آن به عنوان سیگنالی از اعتبار و ارتباط استفاده میکرد.
الگوریتم جدید پیج رنک گوگل نحوه عملکرد سئو را تغییر داد و باعث محبوبیت بیشتر سئو شد. دیگر صفحات وب صرفاً بر اساس استفاده از کلمات کلیدی در صفحه رتبه بندی نمی شدند، اما برای کیفیت و اعتماد آن محتوا، به پیوندهایی از سایر سایت ها به عنوان روش رأی گیری نیاز نداشتند. این امر باعث افزایش محبوبیت استفاده از سئو برای رتبهبندی وبسایتها شد، زیرا روشها پیچیدهتر شدند، و کشف نحوه بهینهسازی رتبهبندی کلمات کلیدی را به چالش بیشتری تبدیل کرد.
خلاصه ای از زمانی که سئو محبوب شد
اما سئو چه زمانی محبوب شد؟
چه زمانی به عنوان یک زمینه حیاتی و رقابتی در بازاریابی دیجیتال ظاهر شد؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.