چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟ (6 مزیت برتر)
انتشار: اردیبهشت 21، 1402
بروزرسانی:
21 تیر 1404
چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟ (6 مزیت برتر)
امیدواریم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند لذت برده باشید.
در واقع، گوگل یک سیستم یادگیری ماشینی کامل به نام RankBrain دارد که بر رتبه بندی محتوا بر اساس «چیزها» (یا موضوعات) و نه «رشته ها» (استفاده از کلمه کلیدی صرفاً مطابقت دقیق) متمرکز است. بنابراین، هرچه بتوانید از کلمات کلیدی معنایی بیشتری در محتوای خود استفاده کنید، بیشتر به سیستم RankBrain نشان می دهید که مقاله شما با موضوع مرتبط است و نه صرفاً از روش منسوخ شده پر کردن کلمات کلیدی.
درباره کلمات کلیدی معنایی بیشتر بدانید
کلمات کلیدی معنایی نقش مهمی در فرآیند رتبه بندی دارند. هرچه کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را در صفحه وارد کنید، برای گوگل مشخص می شود که صفحه شما کدام عبارت جستجو برای رتبه بندی کاربرانش مرتبط است.
این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که "چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟"
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند؟
چرا؟
علاوه بر این، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google دارای مجموعه ای از استانداردهای ارزیابی وب سایت به نام EEAT است که مخفف عبارت های Experience، Expertise، Autoritativeness و Trust است. و یکی از راه های اندازه گیری این سیگنال های رتبه بندی در صفحه، اسکن کلمات کلیدی معنایی است.
در زیر، مزایای کلمات کلیدی معنایی برای رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین خواهید فهمید که چرا کلمات کلیدی معنایی اهمیت دارند، هم نتایج جستجو و تجربه سایت را برای کاربران بهبود می بخشد و هم اعتبار موضوعی سایت شما و رتبه بندی گوگل را افزایش می دهد.
کلمات کلیدی معنایی برای سئو مهم هستند زیرا با کلمه کلیدی اصلی که کاربر جستجو می کند مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر کاربری برای "کوله پشتی کمپینگ" جستجو کند، کلمات کلیدی مرتبط با معنایی عبارتند از "کوله پشتی پیاده روی"، "کوله پشتی پیاده روی"، و "کوله پشتی با قاب داخلی".
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
تصور کنید که یک عبارت جستجوی ساده را تایپ کنید (مثلاً «تعطیلات سگ») و دو صفحه پیدا کنید. یک صفحه فهرست ساده ای از خوراکی های سگ با پیوندهایی به محصولات دارد. دیگری دارای محتوای ارزشمند، هدفمند و مرتبط در کنار فهرست خوراکی های سگ است و اطلاعات خاصی را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای تصمیم گیری در مورد خرید سگ برای او مفید است.
کلمات کلیدی معنایی مهارت را به کاربران نشان می دهند در حالی که نویسنده (یا کسب و کار) را به عنوان یک مرجع در آن حوزه قرار می دهند. این برای ایجاد اعتماد با بازدیدکنندگان مهم است و احتمال بازگشت آنها را در آینده افزایش می دهد.
همانطور که متوجه شدید، مزایای بسیاری از کلمات کلیدی معنایی برای بهبود استراتژی بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. از نتایج جستجوی بهبود یافته و تجارب مرور برای کاربران گرفته تا ارائه رتبه بندی بهتر SEO و فرصت های پیوند داخلی طبیعی، دلایل خوبی وجود دارد که چرا کلمات کلیدی معنایی اهمیت دارند، به خصوص اگر می خواهید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط ایجاد کنید که در جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشد. موتور
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با معنایی به روشی طبیعی و مفید، ارزش بیشتری را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کند، که نرخ تعامل و زمان جلسه آنها را افزایش می دهد، که ممکن است در رتبه بندی نهایی محتوای شما در SERP ها لحاظ شود.
3. ارائه تخصص به کاربران
بهترین کار این است که با پوشش دادن همه موضوعات مرتبط با معنایی با کلمات کلیدی هدف مناسب، به بازدیدکنندگان پاسخ دقیقی برای درخواست جستجوی خود ارائه دهید. این نتیجه نه تنها به یک پاسخ دقیق بلکه منجر می شود بهترین پاسخ دقیق برای کاربر
گوگل از عوامل مختلفی برای دسته بندی و رتبه بندی صفحات وب شما استفاده می کند، از جمله:
سئوی درون صفحه (این شامل لینک های داخلی، ابرداده، کلمات کلیدی و ساختار محتوا می شود).
محتوای با کیفیت (محتوای جذاب، ارزشمند، هدفمند)
بک لینک ها
سرعت بارگذاری صفحه
امنیت
معماری سایت
سازگاری با موبایل
مزیت دیگر کلمات کلیدی معنایی برای سئو این است که استفاده از آنها منجر به جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود که منجر به تجربه مرور بهتر می شود. محتوای باکیفیت، کاربردی و دقیق—به خصوص با پیوندهای داخلی استراتژیک- به افزایش زمان کلی در وب سایت شما کمک می کند.
کلمات کلیدی معنایی نیز برای سئو مهم هستند زیرا آنها تخصص را به کاربر نشان می دهند. با برنامه ریزی محتوای خود با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، اطلاعات مفید و عمیقی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهید که ممکن است نتوانند در سایت های دیگر پیدا کنند.
لینک های زیر بیشتر در مورد کلمات کلیدی معنایی و نحوه استفاده موثر از آنها برای بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
کلمات کلیدی معنایی برای خلاصه SEO مهم هستند
زیرا یک متخصص واقعی در این موضوع به طور طبیعی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را در محتوا گنجانده است. از سوی دیگر، نویسنده ای که سعی می کند تخصص خود را در یک موضوع جعل کند، اغلب فقط از عبارت کلیدواژه اصلی به طور مکرر در سراسر محتوا استفاده می کند، زیرا آنها تفاوت های ظریف موضوع را که یک متخصص واقعی انجام می دهد، درک نمی کنند.
4. فرصت های پیوند داخلی طبیعی را فراهم می کند
کلمات کلیدی معنایی همچنین به سازندگان اجازه می دهد تا پیوندهای داخلی طبیعی را به محتوای مرتبط قرار دهند. به همین دلیل است که ایجاد خوشه های محتوای موضوعی برای سئو ضروری است: هر چه فرصت های بیشتری برای ارائه محتوای مفید به کاربران داشته باشید، برای ماندن افراد در وب سایت و افزایش دیده شدن جستجوی ارگانیک بهتر است.
5. به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند
مزیت اصلی کلمات کلیدی معنایی این است که آنها به بهبود نتایج جستجو برای کاربران کمک می کنند. کلمات کلیدی معنایی برای تطبیق عبارت های جستجو با محتوای مرتبط مهم هستند، که یافتن پاسخ ها و محصولات آنلاین را بسیار آسان تر می کند.