کل تیم ماه هاست روی وب سایت جدید کار می کنند. وقتی بالاخره فعال شد، ترافیک تقریباً به 0 کاهش می یابد.
در دیجیتال مارکتینگ، نمی توان به اندازه کافی بر اهمیت انجام ممیزی SEO تاکید کرد. این فرآیند می تواند به شما کمک کند تا مشکلات فنی بالقوه سایت خود را کشف کنید که ممکن است موتورهای جستجو را از خزیدن در صفحات وب شما یا درک محتوای شما برای فهرست بندی و رتبه بندی موثر آن در Google، Yahoo یا Bing محدود کند.
انتقال یک سایت به یک سیستم مدیریت محتوای جدید (CMS) یا اجرای تغییرات فنی عمده دلایل خوبی برای اجرای یک ممیزی جدید سئو هستند. ممکن است URL ها تغییر کرده باشند، پیوندها دیگر کار نکنند یا سرعت صفحه کاهش یابد.
بعد از آپدیت گوگل
اکنون در اینجا یک مثال رایج تر است که اغلب دیده می شود:
ممیزی سئو یک راه حل یک بار نیست. محتوای جدید به سایت شما اضافه می شود و محتوای قدیمی حذف می شود. تغییرات فنی اجرا می شود سایت مدام در حال تغییر است شما باید در بالای آن بمانید. به همین دلیل است که شما نیاز به ممیزی منظم سئو دارید.
آیا تغییرات ایجاد شده است؟ عالی! حالا بیایید پیگیری کنیم. زمان آن رسیده است که یک ممیزی جدید سئو انجام دهید تا بررسی شود که همه چیز همانطور که انتظار می رود کار می کند و ببینید آیا مشکل جدیدی ارائه نشده است یا خیر.
تا اینجا ما در مورد اجرای سئو در سایت خود یا اجرای آن برای مشتری صحبت کرده ایم. اما چرا یک ممیزی فنی در وب سایت رقیب خود انجام نمی دهید؟
این به شما کمک می کند تا به سرعت وضعیت وب سایت را درک کنید و خواهید دید که بزرگترین نقاط درد چیست. و با پیدا کردن میوه های کم آویزان و رفع مشکلات مهم، می توانید اولین تاثیر عالی داشته باشید.
پس از راه اندازی یک وب سایت جدید
شما می خواهید به دنبال میوه کم آویزان باشید: تغییراتی که می توانند به سرعت اجرا شوند اما هنوز هم تأثیر زیادی بر روی دید ارگانیک شما دارند. با این تغییرات شروع کنید و لیست را از آنجا پایین بیاورید.
ریک عاشق سئو و ساخت ابزارهای عالی در آن است سایت گورو. ریک به عنوان یک متخصص سئو برای بسیاری از مشتریان بزرگ و بین المللی کار کرده است و همچنین تجربه گسترده ای در توسعه وب سایت ها و برنامه ها دارد.
با انجام ممیزی سئو به طور منظم می توان از چنین مسائلی جلوگیری کرد. قبل از اینکه بر عملکرد شما تأثیر بگذارد، مشکلات را پیدا خواهید کرد و زمان زیادی برای رفع آنها باقی مانده است.
دقیقاً به همین دلیل است که قبل از راهاندازی یک وبسایت جدید باید آن را بررسی کنید.
پس از تعیین اولویتها، میتوانید با انجام ممیزی منظم سئو، روند بهبود سایت خود را پیگیری کنید. همانطور که همه چیز درست می شود، لیست کارهای شما باید کوچکتر شود، امتیاز ممیزی سایت باید بهبود یابد، و در نهایت، رتبه شما باید بالاتر رود.
امتیاز: مراقب رقبای خود باشید
در این مقاله به این می پردازیم که چرا ممیزی سئو برای یک وب سایت مهم است.
به روز رسانی گوگل ممکن است اولویت ها را برای شما به عنوان یک سئو تغییر دهد.
مالک سایت نمی داند که توسعه دهنده به طور تصادفی همه صفحات را روی noindex تنظیم کرده است. سایت تا زمانی که به طور کامل از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) حذف نشود، ترافیک کمتر و کمتری از گوگل دریافت می کند. این سایت فقط 50 درصد از کل ترافیک خود را از دست داده است.
برخی از مسائل فنی سئو و سئو داخلی را پیدا خواهید کرد و تغییرات مورد نیاز را اعمال خواهید کرد و درست مانند خودروی خود، وب سایت شما اکنون عملکرد بهتری دارد.
این مقاله عمدتاً بر روی سئو داخلی صفحه تمرکز دارد: وضعیت خود وب سایت. شما حتی می توانید یک ممیزی گسترده تر SEO انجام دهید که شامل بک لینک ها، عملکرد کلمات کلیدی و عملکرد ترافیک ارگانیک است.
چه زمانی یک حسابرسی سئو انجام دهیم؟
در شروع یک پروژه
را به روز رسانی Google Page Experience باعث شد بسیاری از سئوکاران به سرعت صفحه و Core Web Vitals توجه بیشتری داشته باشند. این اولویتهای جدید میتواند دلیل خوبی برای اجرای ممیزی جدید باشد تا مطمئن شوید سایت در تغییر فاکتورهای رتبهبندی عملکرد خوبی دارد.
چگونه یک حسابرسی سئو انجام دهیم؟
با ابزار مناسب شروع کنید
در اینجا یک اسکرین شات از نحوه ظاهر داشبورد SiteGuru آمده است:
URL ها ممکن است تغییر کنند و باعث شکسته شدن لینک ها در سایت شما شوند. یا توضیحات متا منحصر به فرد و توصیفی نیستند و باعث کاهش CTR در گوگل می شوند.
ممیزی SEO چیزی بیش از یک لیست طولانی از مسائل است. یک حسابرسی خوب شامل اولویت بندی نیز می شود. تیم محتوای شما یا توسعه دهندگان ظرفیت محدودی دارند، بنابراین مهم است که تصمیم بگیرید تاثیرگذارترین پیشرفت چیست.
آنها ابتدا وب سایت شما را می خزند (همه صفحات را پیدا می کنند)، و سپس هر صفحه را برای همه موارد مرتبط با سئو بررسی می کنند. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود: اکثر ابزارهای حسابرسی می توانند در کمتر از 30 دقیقه گزارش معناداری را به شما ارائه دهند.
این به شما کمک می کند تا ایده ای در مورد موقعیت خود در مقابل رقبا پیدا کنید. همچنین، می تواند به شما کمک کند تا دریابید که چرا آنها برای کلمات کلیدی مهم رتبه بهتری دارند.
ممیزی سئو به شما کمک می کند اولویت ها را تعیین کنید، زیرا به شما یک نمای کلی از همه مسائل و تعداد صفحات تحت تأثیر آنها می دهد.
پیگیری پیشرفت
بسته به اینکه هر چند وقت یکبار تغییرات ایجاد می شود، باید چک هفتگی یا ماهانه انجام دهید تا مسائل مربوطه را پیدا کنید.
اگر بهبودها به درستی اجرا شده اند، زمان آن رسیده است که تأثیر را اندازه گیری کنید و بررسی کنید که آیا جذب ترافیک ارگانیک را مشاهده می کنید. سپس وقت آن است که به آیتم بعدی لیست کارهای سئو خود بروید.
درباره حسابرسی سئو بیشتر بدانید
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، ممیزی SEO یک تجزیه و تحلیل جامع از فعالیت های درون صفحه است که به شما امکان می دهد سلامت و عملکرد وب سایت خود را ارزیابی کنید.
هر صاحب خودرو می داند که تعمیر و نگهداری مهم است. هرازگاهی ماشین را به گاراژ می برید و اجازه می دهید مکانیک به زیر کاپوت نگاه کند. او بررسی می کند که آیا همه چیز خوب است یا نه، و ممکن است روغن را عوض کند یا ترمزها را تعویض کند. ماشین شما بعد از سرویس کمی بهتر رانندگی می کند.
بسته به وب سایت خاصی که در حال بررسی آن هستید، ممکن است بخواهید موارد بیشتری را اضافه کنید. با این حال، هر عنصر اضافی که برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود، بر هزینه کل ممیزی SEO تأثیر می گذارد.
این رابط کاربری در مقایسه با SiteGuru چگونه به نظر می رسد:
البته همه مسائل تاثیر زیادی روی عملکرد شما نخواهد داشت. اما بسیاری از مسائل جزئی در مجموع هنوز هم میتواند منجر به موفقیت قابل توجهی در ترافیک جستجو شود. ممیزی SEO به شما کمک می کند این مشکلات را پیدا کرده و برطرف کنید.
تنظیم اولویت ها
ممیزی SEO بخش مهمی از هر پروژه سئو است. این به شما کمک می کند مسائل را پیدا کرده و اولویت بندی کنید و پیشرفت پروژه خود را پیگیری کنید. ابزارهای سئو بسیار مفیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی حسابرسی انجام دهید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا ممیزی SEO مهم است؟
ممیزی سئو نوعی از تعمیر و نگهداری وب سایت است، شبیه به تعمیر و نگهداری که در خودرو انجام می دهید.
بنابراین بیایید بررسی کنیم که چرا ممیزی SEO مهم است و همچنین به دنبال چه نوع مسائلی برای بهبود دید موتور جستجو برای وب سایت خود باشید.
یک ابزار SEO ممکن است صدها مشکل را پیدا کند، و شما باید تعیین کنید که کدام یک از آنها مستحق توجه شما هستند و کدام یک می تواند منتظر بماند.
این آگهی را گزارش کنید
برخلاف یک خودروی کاملاً جدید که فوراً به خدمات نیاز ندارد، یک وب سایت جدید می تواند مشکلات مهمی داشته باشد. اگر آنها را قبل یا بلافاصله پس از پرتاب بگیرید، می توانید از آسیب جدی جلوگیری کنید.
هفتگی یا ماهانه
اگرچه نمی خواهید بدون ابزار یک ممیزی SEO را اجرا کنید، اما همچنان وظیفه شما به عنوان یک متخصص سئو این است که نتایج را تفسیر کنید و آنچه را که نیاز به تعمیر دارد اولویت بندی کنید.
ممیزی سئو برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و تأثیرات بالقوه مسائل فنی سئو که می تواند بر رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارد، مهم است. ممیزی سئو مهم است که به طور منظم برنامه ریزی کنید تا به موفقیت بلندمدت برای عملکرد وب سایت خود برسید.
ممیزی سئو چیست؟
یکی دیگر از ابزارهای حسابرسی معروف است قورباغه جیغ، که بر روی کامپیوتر شما اجرا می شود و تجزیه و تحلیل کامل سئوی هر صفحه را ارائه می دهد.
یک ممیزی خوب سئو همه چیزهایی را که برای سئو مرتبط است، مانند فهرستبندی، عناوین صفحه، توضیحات متا، لینکهای شکسته، سرعت صفحه و موارد دیگر را پوشش میدهد. انجام ممیزی SEO به طور منظم – به عنوان مثال یک بار در هفته – برای حفظ مسائل جدید و یافتن مشکلات قبل از اینکه عملکرد ارگانیک شما تحت تأثیر قرار گیرد، تمرین خوبی است.
در طی یک ممیزی سئو، شما تمام بخشهایی از وبسایت را که برای سئو مهم هستند، ارزیابی میکنید. به مواردی مانند فهرست پذیری، توضیحات متا، عناوین و سرعت صفحه فکر کنید.
بدون پایه فنی مناسب برای سایت خود، می توانید محتوا ایجاد کنید و لینک بسازید (برای بهینه سازی سئو خارج از صفحه)، اما این مهم نخواهد بود.
لینک های زیر بیشتر در مورد ممیزی سئو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
اهمیت خلاصه حسابرسی SEO
برای هر ممیزی SEO، هدف بهبود عملکرد ارگانیک یک وب سایت است.
به طور کلی، ممیزی سئو یک راه عالی برای شروع یک پروژه سئو جدید، اولویت بندی عقب ماندگی فنی و پیگیری پیشرفت است.
چرا باید ممیزی SEO را در پروژه های مهم خود بگنجانید؟
خوشبختانه ابزارهای ممیزی SEO می توانند این کار را برای شما خودکار کنند.
روزی مرد خردمندی گفت: یک احمق با ابزار هنوز هم احمق است.
هنگام کار با دیگران، مهم است که سایر تیم ها را در تغییراتی که نیاز دارید مشارکت دهید. با توضیح تأثیر مسائلی که می خواهید برطرف کنید و بحث در مورد راه حل های احتمالی، در زمان کمتری نتیجه نهایی بهتری خواهید داشت.
پیگیری
بسته به پروژه، ممکن است بتوانید خودتان بهبودهای لازم را انجام دهید یا با تیم های فنی و محتوایی برای اجرای تغییرات همکاری کنید.
بسیاری از مشاوران سئو وجود دارند که ایده آنها از ممیزی سئو ارسال گزارش Screaming Frog است. این به کسی کمک نمی کند.
علاوه بر این، ممکن است ایده های خوبی برای محتوا یا ویژگی های جدید دریافت کنید.
چه مواردی را در ممیزی سئو خود لحاظ کنید؟
برخی از ابزارهای ممیزی SEO مانند سایت گورو (که در بخش بعدی ذکر شده است) می تواند هر هفته یک ممیزی خودکار انجام دهد و نتایج را برای شما ایمیل کند.
پس از تغییرات بزرگ یا مهاجرت
سایت گورو یک ابزار سئو آنلاین است که به شما کمک می کند تا به سرعت یک ممیزی سئو را انجام دهید و لیست کارهای اولویت بندی شده ای از کارهایی را که نیاز به اصلاح دارند به شما ارائه می دهد. همچنین تغییرات شما را پیگیری می کند تا بتوانید سلامت کلی وب سایت خود یا سایت مشتری را در طول زمان نظارت کنید.
ممیزی سئوی درون صفحه دقیقاً مانند آن است، اما برای وب سایت شما.
هنگامی که پروژه جدید خود را شروع می کنید یا پروژه جدیدی را با مشتری دریافت می کنید، ایده خوبی است که با یک ممیزی SEO شروع کنید.
در نهایت، سایر ابزارهای اصلی مانند Ahrefs یا Semrush نیز دارای قابلیت های ممیزی SEO هستند، اما آنها 100٪ به وظایفی مانند SiteGuru و Screaming Frog اختصاص ندارند.
نتایج را تفسیر کنید و وظایف را اولویت بندی کنید
صبر کنید، آیا کسی URL متعارف را که به سرور آزمایشی اشاره می کند تغییر داده است؟
هر متخصص سئو در مورد مواردی که باید در ممیزی سئو گنجانده شود، نظر کمی متفاوت خواهد داشت، اما اکثر آنها موافق هستند که این موارد مهمی هستند که در طول ممیزی باید بررسی شوند:
شاخص ناپذیری: آیا گوگل می تواند هر صفحه را بخزد و ایندکس کند؟
ساختار سایت: سایتی است که به روشی منطقی ساختار یافته است
نقشه های سایت: آیا سایت نقشه سایت با تمام URL های مربوطه دارد؟
توضیحات متا و عنوان صفحات: آیا هر صفحه دارای عنوان صفحه معنی دار و منحصر به فرد و توضیحات متا است که افراد را وادار به کلیک کردن کند؟
URL های متعارف: آیا هر صفحه یک URL متعارف خود ارجاع دارد؟
تصاویر: آیا همه تصاویر متن جایگزین مرتبط دارند؟
Hreflangs: اگر یک وب سایت بین المللی دارید، آیا تگ های hreflang به صفحات مناسب اشاره می کنند؟
لینک های خراب و تغییر مسیر: آیا همه پیوندهای موجود در صفحه بدون اینکه ابتدا هدایت شوند کار می کنند؟
پیوند داخلی: آیا هر صفحه مرتبط دارای پیوندهای داخلی کافی است؟
سرعت صفحه: آیا هر صفحه به اندازه کافی سریع بار می شود تا از تجربه کاربری خوب اطمینان حاصل شود؟
داده های ساخت یافته: آیا داده های ساختاری در هر صفحه وجود دارد، اگر مرتبط باشد (محصولات، وبلاگ ها، و غیره)؟
ابزار ممیزی سئو نمی تواند جایگزین متخصص سئو شود. لمس انسان چیزی است که ممیزی SEO را عالی می کند.
اجرای تغییرات
در اینجا یک مثال افراطی وجود دارد:
در اینجا چند راه برای دستیابی به آن وجود دارد:
پیدا کردن مسائل
اگر تعداد صفحات کمی دارید، انجام ممیزی سئو به صورت دستی ممکن است انجام شود. اما این به سرعت غیرممکن می شود. اجرای یک چک لیست از 20 مورد برای هر صفحه برای وب سایت های بزرگتر هفته ها طول می کشد.