بسته به پروژه، ممکن است بتوانید خودتان بهبودهای لازم را انجام دهید یا با تیم های فنی و محتوایی برای اجرای تغییرات همکاری کنید.
آنها ابتدا وب سایت شما را می خزند (همه صفحات را پیدا می کنند)، و سپس هر صفحه را برای همه موارد مرتبط با سئو بررسی می کنند. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود: اکثر ابزارهای حسابرسی می توانند در کمتر از 30 دقیقه گزارش معناداری را به شما ارائه دهند.
ممیزی سئوی درون صفحه دقیقاً مانند آن است، اما برای وب سایت شما.
روزی مرد خردمندی گفت: یک احمق با ابزار هنوز هم احمق است.
ممیزی SEO بخش مهمی از هر پروژه سئو است. این به شما کمک می کند مسائل را پیدا کرده و اولویت بندی کنید و پیشرفت پروژه خود را پیگیری کنید. ابزارهای سئو بسیار مفیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی حسابرسی انجام دهید.
اکنون در اینجا یک مثال رایج تر است که اغلب دیده می شود:
برخی از مسائل فنی سئو و سئو داخلی را پیدا خواهید کرد و تغییرات مورد نیاز را اعمال خواهید کرد و درست مانند خودروی خود، وب سایت شما اکنون عملکرد بهتری دارد.
لینک های زیر بیشتر در مورد ممیزی سئو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
اهمیت خلاصه حسابرسی SEO
پس از تعیین اولویتها، میتوانید با انجام ممیزی منظم سئو، روند بهبود سایت خود را پیگیری کنید. همانطور که همه چیز درست می شود، لیست کارهای شما باید کوچکتر شود، امتیاز ممیزی سایت باید بهبود یابد، و در نهایت، رتبه شما باید بالاتر رود.
امتیاز: مراقب رقبای خود باشید
هر متخصص سئو در مورد مواردی که باید در ممیزی سئو گنجانده شود، نظر کمی متفاوت خواهد داشت، اما اکثر آنها موافق هستند که این موارد مهمی هستند که در طول ممیزی باید بررسی شوند:
- شاخص ناپذیری: آیا گوگل می تواند هر صفحه را بخزد و ایندکس کند؟
- ساختار سایت: سایتی است که به روشی منطقی ساختار یافته است
- نقشه های سایت: آیا سایت نقشه سایت با تمام URL های مربوطه دارد؟
- توضیحات متا و عنوان صفحات: آیا هر صفحه دارای عنوان صفحه معنی دار و منحصر به فرد و توضیحات متا است که افراد را وادار به کلیک کردن کند؟
- URL های متعارف: آیا هر صفحه یک URL متعارف خود ارجاع دارد؟
- تصاویر: آیا همه تصاویر متن جایگزین مرتبط دارند؟
- Hreflangs: اگر یک وب سایت بین المللی دارید، آیا تگ های hreflang به صفحات مناسب اشاره می کنند؟
- لینک های خراب و تغییر مسیر: آیا همه پیوندهای موجود در صفحه بدون اینکه ابتدا هدایت شوند کار می کنند؟
- پیوند داخلی: آیا هر صفحه مرتبط دارای پیوندهای داخلی کافی است؟
- سرعت صفحه: آیا هر صفحه به اندازه کافی سریع بار می شود تا از تجربه کاربری خوب اطمینان حاصل شود؟
- داده های ساخت یافته: آیا داده های ساختاری در هر صفحه وجود دارد، اگر مرتبط باشد (محصولات، وبلاگ ها، و غیره)؟
برای هر ممیزی SEO، هدف بهبود عملکرد ارگانیک یک وب سایت است.
انتقال یک سایت به یک سیستم مدیریت محتوای جدید (CMS) یا اجرای تغییرات فنی عمده دلایل خوبی برای اجرای یک ممیزی جدید سئو هستند. ممکن است URL ها تغییر کرده باشند، پیوندها دیگر کار نکنند یا سرعت صفحه کاهش یابد.
بعد از آپدیت گوگل
هنگامی که پروژه جدید خود را شروع می کنید یا پروژه جدیدی را با مشتری دریافت می کنید، ایده خوبی است که با یک ممیزی SEO شروع کنید.
یک ابزار SEO ممکن است صدها مشکل را پیدا کند، و شما باید تعیین کنید که کدام یک از آنها مستحق توجه شما هستند و کدام یک می تواند منتظر بماند.
این آگهی را گزارش کنید
این به شما کمک می کند تا ایده ای در مورد موقعیت خود در مقابل رقبا پیدا کنید. همچنین، می تواند به شما کمک کند تا دریابید که چرا آنها برای کلمات کلیدی مهم رتبه بهتری دارند.
البته همه مسائل تاثیر زیادی روی عملکرد شما نخواهد داشت. اما بسیاری از مسائل جزئی در مجموع هنوز هم میتواند منجر به موفقیت قابل توجهی در ترافیک جستجو شود. ممیزی SEO به شما کمک می کند این مشکلات را پیدا کرده و برطرف کنید.
تنظیم اولویت ها
تا اینجا ما در مورد اجرای سئو در سایت خود یا اجرای آن برای مشتری صحبت کرده ایم. اما چرا یک ممیزی فنی در وب سایت رقیب خود انجام نمی دهید؟
ممیزی SEO چیزی بیش از یک لیست طولانی از مسائل است. یک حسابرسی خوب شامل اولویت بندی نیز می شود. تیم محتوای شما یا توسعه دهندگان ظرفیت محدودی دارند، بنابراین مهم است که تصمیم بگیرید تاثیرگذارترین پیشرفت چیست.
برخلاف یک خودروی کاملاً جدید که فوراً به خدمات نیاز ندارد، یک وب سایت جدید می تواند مشکلات مهمی داشته باشد. اگر آنها را قبل یا بلافاصله پس از پرتاب بگیرید، می توانید از آسیب جدی جلوگیری کنید.
هفتگی یا ماهانه
بسیاری از مشاوران سئو وجود دارند که ایده آنها از ممیزی سئو ارسال گزارش Screaming Frog است. این به کسی کمک نمی کند.
هر صاحب خودرو می داند که تعمیر و نگهداری مهم است. هرازگاهی ماشین را به گاراژ می برید و اجازه می دهید مکانیک به زیر کاپوت نگاه کند. او بررسی می کند که آیا همه چیز خوب است یا نه، و ممکن است روغن را عوض کند یا ترمزها را تعویض کند. ماشین شما بعد از سرویس کمی بهتر رانندگی می کند.
در دیجیتال مارکتینگ، نمی توان به اندازه کافی بر اهمیت انجام ممیزی SEO تاکید کرد. این فرآیند می تواند به شما کمک کند تا مشکلات فنی بالقوه سایت خود را کشف کنید که ممکن است موتورهای جستجو را از خزیدن در صفحات وب شما یا درک محتوای شما برای فهرست بندی و رتبه بندی موثر آن در Google، Yahoo یا Bing محدود کند.
دقیقاً به همین دلیل است که قبل از راهاندازی یک وبسایت جدید باید آن را بررسی کنید.
اگر بهبودها به درستی اجرا شده اند، زمان آن رسیده است که تأثیر را اندازه گیری کنید و بررسی کنید که آیا جذب ترافیک ارگانیک را مشاهده می کنید. سپس وقت آن است که به آیتم بعدی لیست کارهای سئو خود بروید.
درباره حسابرسی سئو بیشتر بدانید
این مقاله عمدتاً بر روی سئو داخلی صفحه تمرکز دارد: وضعیت خود وب سایت. شما حتی می توانید یک ممیزی گسترده تر SEO انجام دهید که شامل بک لینک ها، عملکرد کلمات کلیدی و عملکرد ترافیک ارگانیک است.
چه زمانی یک حسابرسی سئو انجام دهیم؟
در شروع یک پروژه
اگرچه نمی خواهید بدون ابزار یک ممیزی SEO را اجرا کنید، اما همچنان وظیفه شما به عنوان یک متخصص سئو این است که نتایج را تفسیر کنید و آنچه را که نیاز به تعمیر دارد اولویت بندی کنید.
به طور کلی، ممیزی سئو یک راه عالی برای شروع یک پروژه سئو جدید، اولویت بندی عقب ماندگی فنی و پیگیری پیشرفت است.
چرا باید ممیزی SEO را در پروژه های مهم خود بگنجانید؟
ابزار ممیزی سئو نمی تواند جایگزین متخصص سئو شود. لمس انسان چیزی است که ممیزی SEO را عالی می کند.
اجرای تغییرات