ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
منبع: https://seochatter.com/why-are-internal-links-important-for-seo/
امیدواریم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند لذت برده باشید.
پیوندهای داخلی مهم هستند زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما و رابطه بین صفحات شما را درک کنند، که می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه نمایه شدن سایت های شما در نتایج جستجو داشته باشد.
در نهایت، این تعداد موقعیتهای SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را که برای کلمات کلیدی مورد نظر به دست میآورید، تقویت میکند، زیرا هر چه محتوای بیشتری ایندکس شود، جستجوهای جستجوی بیشتری باید در آنها ظاهر شوید.
پیوندهای داخلی نیز می توانند برای تقویت موقعیت یک صفحه موجود بسیار ارزشمند باشند.
ممکن است یک بازدیدکننده پس از خواندن تنها یک وبلاگ، کاملاً آماده تحویل جزئیات کارت خود نباشد. با این حال، اگر آنها سه، چهار یا بیشتر بخوانند و در هر یک ارزش پیدا کنند، به احتمال زیاد شما را یک تجارت معتبر و قابل اعتماد می بینند که ارزش استخدام یا خرید از آن را دارد.
به همین ترتیب، از جمله پیوندهای داخلی در سراسر پست های خود و در پایان (در قالب پست های مرتبط) ارزش افزوده ای ایجاد می کند زیرا بازدیدکنندگان می توانند دانش خود را در مورد موضوع بدون بازگشت به Google و وارد کردن عبارت جستجوی دیگری بیشتر کنند.
اهمیت لینک های داخلی از دیدگاه کاربر نیز قابل مشاهده است، زیرا به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند.
هنگامی که از پیوند داخلی به طور موثر استفاده می کنید، به طور موثر مسیرهایی را بین صفحات ایجاد می کنید. خزنده های موتورهای جستجو این مسیرها را دنبال می کنند، بنابراین وقتی به صفحه دیگری در سایت خود پیوند می دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه پیدا شود، خزیده شود و فهرست شود.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس وب را اداره می کنید، پستی در مورد چگونگی بهبود سرعت صفحه می تواند با یک فراخوان قانع کننده به پایان برسد و کاربران را تشویق کند که اگر می خواهند شخصی کار را برای شما انجام دهد، به صفحه درخواست شما کلیک کنند.
در زیر، در مورد مزایای کلیدی پیوندهای داخلی و اینکه چگونه آنها می توانند به شما کمک کنند تا دید جستجو و ترافیک وب خود را به حداکثر برسانید، آشنا خواهید شد. تا پایان کار، درک عمیق تری از اینکه چرا لینک های داخلی برای سئو اهمیت دارند، خواهید داشت.
به زبان ساده، پیوندهای داخلی، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان وب سایت شما آسان تر می کند.
این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که “چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟”
با توجه به اینکه پیوندهای داخلی اساساً کاربران را در اطراف سایت شما هدایت می کنند، دلیلی وجود ندارد که نتوانید از آنها برای هدایت آن کاربران به صفحات فرود محصول یا محتوای تولیدی سرب استفاده کنید.
به عنوان یک نتیجه مستقیم از افزایش دید شما در نتایج جستجو، باید شاهد هجوم ترافیک ارگانیک جدید باشید.
به بیان ساده، لینک دادن از محبوبترین و با رتبهبندیترین صفحات شما به صفحات کمتر، به انتقال «آب پیوند» به آن صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند کمک میکند و ارزش آنها را در نظر گوگل افزایش میدهد.
همانطور که متوجه شدید، مزایای اصلی پیوندهای داخلی بهبود تجربه کاربر و توزیع ارزش لینک بیشتر در سراسر وب سایت شما است، که هر دو می توانند رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک را افزایش دهند.
اگرچه یک فاکتور رتبهبندی رسمی در الگوریتم گوگل نیست، اما سازندگان Page Authority، Moz، آن را طوری طراحی کردند که دقیقاً نحوه مشاهده محتوای شما توسط موتورهای جستجو را منعکس کند.
البته، حتی اگر هنگام ایجاد محتوای خود، اعتبار صفحه را در نظر نگیرید، موتورهای جستجو هنوز هم کمیت و کیفیت لینک های وارد شده به یک صفحه را هنگام تعیین رتبه آن در نظر می گیرند.
یک رویکرد کمتر حضوری، استفاده از پیوند داخلی برای بهبود اعتماد مشتری قبل از ورود به تبدیل است.