با هدف تراکم کلمه کلیدی خاص، یا صرفاً نگه داشتن فرکانس در خط مقدم ذهن هنگام تایپ، شما (یا نویسنده) را مجبور می کند که در موضوع باقی بمانید و محتوایی بنویسید که هدف جستجوی کاربر را بهتر برآورده کند.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تراکم کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را ایجاد کنید.
چرا تراکم کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟
واضح است که چگالی کلمه کلیدی مهم است. با این حال، هیچ چگالی کلمه کلیدی بهینه ای وجود ندارد که بتوان آن را برای هر صفحه وب که منتشر می کنید اعمال کرد. در سال 2013، الگوریتم گوگل با به روز رسانی به نام Hummingbird Update تغییر کرد که موتور جستجوی گوگل را به یک موتور جستجوی معنایی تبدیل کرد. این به گوگل این امکان را داد که مرتبط ترین نتایج جستجو را برای کاربرانش با تفسیر هدف جستجوگر به جای تکیه بر چگالی کلمه کلیدی خاص در صفحه ارائه دهد.
به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب عبارت جستجو، “بهترین ابزار سئو” را هدف قرار داده باشد، اما محتوا یک بار آن عبارت کلیدی را در صفحه ذکر نکرده باشد، خزنده های موتور جستجو ممکن است محتوا را به عنوان مرتبط با آن عبارت جستجو تشخیص ندهند.
دلیل اصلی اهمیت تراکم کلمات کلیدی در سئو این است که ارتباط کلمه کلیدی را برای محتوا بهبود می بخشد. کلمات کلیدی عامل مهمی برای یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو در صفحه هستند و توجه دقیق به دفعات (یا درصد) دفعاتی که یک عبارت کلیدی هدف در صفحه استفاده می شود می تواند ارتباط درک شده برای الگوریتم های موتور جستجو را افزایش دهد.
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا تراکم کلمات کلیدی برای سئو اهمیت دارد لذت برده باشید.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چرا چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟”
چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است زیرا چگالی کلمات کلیدی به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند یک صفحه خاص برای فهرست بندی و رتبه بندی در SERP ها چیست. تراکم کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو برای کمک به رتبه بندی صفحه وب برای کلمات کلیدی مناسب در SERP ها است.
مزایای چگالی کلمات کلیدی در سئو
1. ارتباط کلمات کلیدی را بهبود می بخشد
چگالی کلمه کلیدی نیز مهم است زیرا به یک آمار عددی به نام TF-IDF (فرکانس اصطلاح-فرکانس معکوس سند) مربوط می شود. TF-IDF توسط الگوریتم های یادگیری ماشین و سیستم های بازیابی اطلاعات برای تعیین کمیت اهمیت، ارتباط و تعداد معمول استفاده از یک عبارت کلیدی در یک سند صفحه وب در مقایسه با مجموعه اسناد مشابه در فهرست جستجو استفاده می شود.
بنابراین، چگالی کلمات کلیدی خوب برای رتبهبندی مفید است، اما فاکتور رتبهبندی نهایی برای بهینهسازی موتور جستجو نیست. به جای تلاش برای استفاده از کلمه کلیدی تا آنجا که می توانید در صفحه، محتوا باید هدف جستجوی کاربر را نیز برآورده کند و شامل نهادهای مرتبطی باشد که برای ایجاد ارتباط موضوعی بالا مهم هستند.
درباره چگالی کلمات کلیدی بیشتر بدانید
یکی دیگر از مزایای چگالی کلمات کلیدی برای سئو این است که می تواند به عنوان ابزاری برای اندازه گیری بهینه سازی بیش از حد یک کلمه کلیدی هدف در یک صفحه وب عمل کند. پر کردن کلمات کلیدی تمرین تکرار یک عبارت یا عبارت به تعداد زیاد در محتوا برای تلاش برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو است. و موتورهای جستجو مانند گوگل دارای سیستم هایی هستند که می توانند این نوع تاکتیک های هرزنامه را شناسایی کنند.
بنابراین، اگر چگالی کلمه کلیدی برای عبارت جستجوی سئوی هدف در محتوای شما بر اساس سایر اسناد مشابه در فهرست موتورهای جستجو خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، می تواند بر رتبه بندی صفحه وب در SERP تأثیر بگذارد. چگالی خیلی کم به این معنی است که محتوا به کلمه کلیدی مورد نظر مرتبط نیست، در حالی که درصد زیاد آن می تواند نشان دهنده یک تکنیک ارسال هرزنامه وب به نام پر کردن کلمات کلیدی باشد.
3. به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک می کند
گوگل و موتورهای جستجو اکنون معنای واقعی محتوای یک صفحه وب را برای تطبیق آن با عبارت های جستجوی مرتبط درک می کنند. نه تنها شمارش تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در محتوا استفاده شده است. این بدان معنی است که تراکم کلمات کلیدی برای رتبه بندی یک سند در موتورهای جستجو نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد و با استفاده از شیوه های سئو معنایی بیشتر جایگزین شده است.
در زیر، دلایل اهمیت تراکم کلمات کلیدی برای رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را خواهید یافت و لیستی از مزایای برتر چگالی کلمات کلیدی در سئو را دریافت خواهید کرد.
غیرمعمول نیست که ناشران وب سایت هنگام نوشتن یک مقاله از موضوع خارج می شوند تا سایر بخش های موضوعی را که برای خواننده مهم می دانستند بررسی کنند. با این حال، این سرگردانی می تواند باعث عدم همسویی با هدف جستجوی کاربر شود که بخش مهمی از الگوریتم های رتبه بندی برای SEO است.
لینک های زیر بیشتر در مورد چگالی کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
چکیده چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است
به طور مشابه، اگر یک صفحه وب فقط یک یا دو بار کلمه کلیدی سئوی هدف را در یک سند 3000 کلمه ای داشته باشد، ممکن است نشان دهد که محتوا اهمیت نسبی کمی برای آن کلمه کلیدی دارد. به عبارت دیگر، این اصطلاح بخش مهمی از موضوع نیست.
2. برای تجزیه و تحلیل TF-IDF مهم است