این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) توضیح می دهد که چرا تحقیق کلمات کلیدی برای به حداکثر رساندن اثربخشی استراتژی سئو شما مهم است.
در زیر، فهرستی از دلایل اصلی اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای هر کسبوکاری که در مورد بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو و هدایت ترافیک هدفمند به وبسایت خود جدی است، پیدا خواهید کرد.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد چگونگی اطمینان از بهره مندی شرکت شما از تمام مزایای تحقیق کلمات کلیدی برای اطمینان از موفقیت بلندمدت بیشتر توضیح می دهد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیق کلمات کلیدی مهم است زیرا تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود بر اساس حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی، رقابت و معیارهای هزینه به ازای کلیک پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی اولین قدم ضروری برای هر استراتژی سئوی موفقی است، که کلمات کلیدی، عبارات و سوالات دقیقی را که مخاطب ایده آل شما به دنبال آنلاین جستجو می کند، آشکار می کند و برای کسب و کار شما بسیار مفید است.
مزایای تحقیق کلمات کلیدی در سئو
1. درک عمیق تری از آنچه مخاطبان شما می خواهند به دست آورید
این احتمال وجود دارد که وقتی برای اولین بار شروع به راه اندازی کسب و کار جدید خود کردید، حداقل در سطحی از تحقیقات مشتری شرکت کرده باشید، و به درک خوبی از اصول اولیه مانند جمعیت شناسی مخاطبان، پلتفرم هایی که آنها استفاده می کنند و احتمالاً حتی نوع محتوایی که به بهترین وجه با افرادی که می خواهید از سایت شما بازدید کنند و با برند شما تعامل داشته باشند، طنین انداز می شود.
این یک شروع عالی است و ممکن است ایده های مبهمی در مورد عباراتی که مخاطبان شما ممکن است وارد موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کنند به شما بدهد.
اما مزیت اصلی تحقیق کلمات کلیدی این است که شما را فراتر از این احتمالات مبهم می برد و کلمات واقعی را که افراد واقعی علاقه مند به جایگاه شما به صورت آنلاین جستجو می کنند را به شما نشان می دهد.
این نه تنها می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان از اینکه دقیقاً کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان خود را برای دریافت اطلاعات در اینترنت هدف قرار می دهید، مسیر را با محتوای موجود خود اصلاح کنید، بلکه همچنین با به دست آوردن درک عمیق تر از آنچه مخاطبان شما در مراحل مختلف به دنبال آن هستند، می باشد. قیف فروش
تحقیق کلمات کلیدی وب سایت شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا دقیقاً آنچه را که کاربران می خواهند ارائه دهد. و هرچه بیشتر به مخاطبان خود آنچه را که میخواهند بدهید، نتیجهای را که از تلاشهای سئوی خود به دنبال آن هستید، بیشتر خواهید دید.
2. شکاف ها و فرصت های محتوا را کشف کنید
بر کسی پوشیده نیست که یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش دید آنلاین و هدایت ترافیک ارگانیک، انتشار یک جریان ثابت از محتوای تازه و جذاب مرتبط با مخاطبان هدف شما است.
با این حال، انتشار این محتوا هفته به ماه به سال می تواند یک چالش باشد، به خصوص از نظر ارائه ایده ها و موضوعات جدید مقاله برای نوشتن.
اینجاست که تحقیقات کلیدی خوب می تواند ارزش وزن خود را در طلا ثابت کند. ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی SEO مانند KWFinder، SE Ranking و Semrush شامل فهرست دقیقی از کلمات کلیدی مرتبط و سوالاتی است که کاربران در گوگل، یاهو و بینگ در مورد یک موضوع انتخابی جستجو می کنند.
استفاده از این ابزارها در کنار نتایج Google’s People Also Ask و جستجوهای مرتبط میتواند به شما کمک کند تا شکافها را در محتوای خود و فرصتهایی را برای هدفیابی کلمات کلیدی جدید بر اساس آنچه کاربران واقعی در حال جستجوی آنلاین هستند، بدون حدس زدن اینکه چه عبارات و عباراتی در بازار محبوب هستند، شناسایی کنید.
3. بهبود رتبه بندی جستجو و ترافیک وب
کلمات کلیدی که در نتیجه تحقیق کلمات کلیدی SEO خود برای هدف گذاری انتخاب می کنید به شکل گیری کیفیت و ارتباط محتوای شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که نیازهای خاص مخاطبان هدف خود را برآورده می کنید.
هنگامی که نیازهای آن مخاطب برآورده می شود، آنها تجربه مثبتی در وب سایت شما دارند و ارزش واقعی برای آنها فراهم می کند. موتورهای جستجو مانند گوگل به تلاش های شما برای ارائه این تجربیات مثبت پاداش می دهند و آن را به عنوان یک سیگنال کاربر خوب می بینند که در رتبه بندی وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) لحاظ می شود.
تا زمانی که سایر فاکتورهای اصلی رتبه بندی وب سایت شما، مانند بک لینک ها و سئوی فنی، در حد یکسان باشند، این باید منجر به رتبه های بالاتر برای محتوای شما در SERP ها شود. هرچه جایگاه شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، برند شما آنلاین تر دیده می شود و مهمتر از آن، افراد بیشتری وارد سایت شما می شوند.
با توجه به اینکه رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتر یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری صاحبان وب سایت در سئو در وهله اول است، این مزیت به تنهایی درک اینکه چرا تحقیق کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد را آسان می کند.
4. فروش و سرنخ بیشتری ایجاد کنید
اگر تحقیقات کلمات کلیدی میتواند به جذب ترافیک بیشتر به وبسایت شما کمک کند، پس ناگفته نماند که این مزیتهای اضافی فروش، سرنخها، ثبتنامها یا هر هدف تبدیلی که روی آن تمرکز میکنید، به همراه دارد.
در مورد آن فکر کنید:
فرض کنید شما یک کسب و کار کوچک هستید که محتوای موجود آن ماهانه 1000 بازدیدکننده را جذب می کند. همچنین فرض کنید از هر 10 بازدیدکننده، 1 نفر مشتری پرداخت کننده می شود. این منجر به 100 مشتری از ترافیک جستجوی ارگانیک فعلی شما می شود.
سپس برای تولید محتوای باکیفیت که نیازهای کاربران را بر اساس کلمات کلیدی با دقت انتخاب شده با استفاده از استراتژیهای تحقیق کلیدواژه موثر برآورده میکند، وقت بگذارید. این محتوا در گوگل رتبه بالایی دارد و ترافیک ارگانیک رایگان بیشتری نسبت به قبل از شما به سمت وب سایت شما می کشد. به طور ناگهانی، شما در کل ماهانه 4000 بازدیدکننده سایت ایجاد می کنید.
با فرض ثابت ماندن نرخ تبدیل شما (1 از 10 بازدیدکننده)، این 400 مشتری هستند که می توانند به درآمد شرکت شما اضافه کنند.
البته، سئو و ماهیت کسب و کار آنلاین، فرآیندهای ظریف و پیچیده زیادی را باید در نظر گرفت، بدون شک عوامل دیگری در بازی وجود دارند که بر تبدیل و ارقام فروش شما تأثیر میگذارند. با این حال، تحقیق کلمات کلیدی قطعاً در وهله اول نقش اصلی را در ایجاد آن تبدیلهای بالقوه اضافی ایفا خواهد کرد.
5. یک مزیت رقابتی به دست آورید
یکی از بهترین چیزها در مورد تحقیق کلمات کلیدی این است که شما به سادگی به وب سایت خود برای تجزیه و تحلیل سئو گره خورده اید. همچنین میتوانید از همان ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا با جمعآوری دادههایی درباره استراتژیهای سئوی آنها، از جمله اینکه کدام کلمات کلیدی را با محتوای خود هدف قرار میدهند، چقدر رقابتی این عبارات و عبارات در SERP هستند، و اینکه محتوا در کجا رتبهبندی میشود، در سئو رقبای خود را شکست دهید. در نتایج جستجو
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEO که قبلاً فهرست شده بود، همگی شامل توابع تحقیقاتی رقبا هستند که می توانند کل دامنه یا URL های فردی را برای استخراج آن داده های ارزشمند تجزیه و تحلیل کنند.
این به تنهایی می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید رقبای شما در چه جایگاهی از وب سایت شما پیشی گرفته اند، بنابراین می توانید گام هایی را برای جهش آنها در نتایج جستجو بردارید، و همچنین کلمات کلیدی مورد نظر آنها را که ممکن است هرگز به آنها فکر نکرده باشید را به شما نشان می دهد و به شما یک کل می دهد. لیست جدیدی از ایده های محتوای بالقوه بدون نیاز به تلاش من.
از آنجا، حتی میتوانید از کلیک کردن بر روی پستها و صفحات رقیب خود بهره ببرید تا ببینید دقیقاً چه کاری انجام دادهاند تا به رتبهبندی خود با سئوی درون صفحه دست یابند، عملی که باید بینشهای ارزشمندی را در مورد اینکه چگونه میتوانید همان کلمه کلیدی را با حتی بهتر هدف قرار دهید، ارائه میکند. محتوا.
6. بازگشت سرمایه بهتر از SEO شما
در نهایت، همه چیزهایی که تا کنون بحث کردهایم به یک چیز ساده منتهی میشود: رویکرد متمرکزتر و استراتژیکتر برای بهینهسازی موتورهای جستجو و ایجاد محتوا که به دست آوردن حداکثر ارزش از هر محتوای جدید را ممکن میسازد.
دانستن اینکه چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید به این معنی است که دیگر نیازی به هدر دادن زمان، پول و منابع گرانبها برای ایجاد محتوایی ندارید که به نتیجه نمی رسد. درعوض، میتوانید تصمیمات آگاهانهتری در مورد آنچه که احتمالاً برای Domain Authority و قیفهای فروش وبسایت شما کار میکند، بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هر کاری که در رابطه با سئوی درون صفحه انجام میدهید بهخوبی تنظیم شده است تا رتبه بالایی داشته باشد و مشتریان بالقوه بیشتری را به سایت خود جذب کند.
درباره تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید
پیوندهای زیر بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه تحقیق کلیدواژه مهم است
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال که چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی شما سنگ بنای استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی شما هستند و به شما امکان می دهند تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید که به بهبود نتایج وب سایت شما کمک می کند. با انجام این کار، از مزایای تحقیق کلمات کلیدی، مانند رتبه بندی جستجوی بالاتر، افزایش ترافیک، فروش بیشتر، مزیت نسبت به رقبای خود و بازگشت سرمایه بالاتر در سرمایه گذاری در سئو، در موقعیت برتری خواهید بود.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
منبع: https://seochatter.com/why-is-keyword-research-important-for-seo/