توجه: برخی افراد هنگام مراجعه به لینک های خارجی که به وب سایت خود اشاره می کنند از کلمات بک لینک و لینک های ورودی به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که آنها از نظر فنی یکسان هستند، تفاوت های ظریفی بین SEO و ایجاد ترافیک وجود دارد. برای جزئیات بیشتر به این صفحه در مورد بک لینک ها در مقابل لینک های ورودی مراجعه کنید.
تفاوت بین لینک های داخلی و لینک های خارجی
لینک های داخلی | لینک های خارجی |
---|---|
صفحات وب سایت شما را به هم پیوند می دهد. | به سایر دامنه های وب سایت پیوند می دهد. |
ارزش سهام لینک را در سراسر سایت شما منتقل می کند. | سهام پیوند را به وب سایت های دیگر منتقل می کند. |
به افزایش تعداد بازدید از صفحه برای هر بازدیدکننده کمک می کند. | می تواند بازدید کننده را از سایت شما دور کند و به طور بالقوه برنگردد. |
می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف در هنگام استفاده از متن لنگر بهینه شده با سئو بهبود بخشد. | می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای وب سایت های دیگر بدون توجه به متن لنگر استفاده شده بهبود بخشد. |
پیوند داخلی با تعداد کل صفحاتی که در سایت دارید محدود می شود. | پیوندهای خارجی نامحدود است زیرا می توانید به هر تعداد وب سایت دیگر پیوند دهید. |
پیوندهای داخلی تا حدی قابل اعتماد بودن محتوای شما را بهبود می بخشد زیرا خود تحمیلی هستند. | پیوندهای خارجی قابلیت اطمینان محتوای شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد زیرا شما از منابع معتبر دیگر استناد می کنید. |
لینک های داخلی یک عامل سئوی درون صفحه هستند. | لینک های خارجی نیز عامل سئوی درون صفحه هستند. |
درباره پیوندهای داخلی و خارجی بیشتر بدانید
همچنین باید بدانید که هر نوع پیوند چگونه می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.
اما همانطور که در ادامه خواهید آموخت، لینک های خارجی می توانند بخش مفیدی از استراتژی سئو داخلی شما باشند. و داشتن پیوندهای داخلی و خارجی در یک صفحه خوب است تا محتوای دیگر سایت شما خزیده شود، صفحه پیوند معتبرتر به نظر برسد، و برای گوگل راحت تر است که بفهمد محتوای شما برای اهداف سئو چیست.
مثال لینک داخلی
بنابراین در این پست، من قصد دارم هر آنچه را که باید در مورد پیوندهای داخلی و خارجی بدانید را پوشش دهم. من توضیح خواهم داد که لینک های داخلی و لینک های خارجی چیست، نمونه هایی از هر نوع را ذکر می کنم، در مورد مزایای پیوند داخلی و خارجی صحبت می کنم، و بهترین روش ها را برای بهبود دید جستجوی صفحه و رتبه بندی کلمات کلیدی به شما ارائه می دهم.
لینک های داخلی در مقابل خارجی
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های داخلی و خارجی در سئو و همچنین بهترین روش ها و ابزارهای استفاده برای بهینه سازی وب سایت توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه برای پیوندهای داخلی در مقابل خارجی
ارائه بهترین نکات سئو …
یک پیوند داخلی دارای کد HTML زیر خواهد بود:
اگر می خواهید استراتژی سئوی خوبی برای وب سایت خود داشته باشید، باید تفاوت بین لینک های داخلی و لینک های خارجی را بدانید.
در اینجا چند نمونه لینک داخلی آورده شده است:
مثال پیوند خارجی
لینک های داخلی برای سئو خوب هستند. لینک های داخلی با ایجاد معماری سایت و گسترش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در سراسر وب سایت به سئو کمک می کنند. لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد.
مزایای لینک های داخلی
- پیوندهای داخلی تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
- لینک های داخلی می توانند نرخ پرش صفحه شما را کاهش دهند.
- پیوندهای داخلی به سایر صفحات شما کمک می کند تا توسط Google کشف و خزیده شوند.
- لینک سازی داخلی ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) را در سراسر سایت پخش می کند.
- پیوند داخلی به هدایت ترافیک به مهمترین صفحات سایت شما کمک می کند.
- پیوند داخلی تعداد بازدید صفحه را افزایش می دهد.
- پیوندهای داخلی با متن لنگر بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.
بهترین روش ها برای پیوندهای داخلی
- از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی برای پیوندهای داخلی استفاده کنید. اساسا، کلمه کلیدی مورد نظر را که می خواهید صفحه پیوند داده شده برای آن رتبه بندی کند، در داخل متن لنگر از صفحه پیوند قرار دهید.
- به مهمترین صفحات خود پیوند دهید. صفحاتی که بالاترین ROI را برای کسب و کار شما فراهم می کنند باید به اکثر آنها پیوند داده شوند.
- به صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید پیوند دهید. هر چه یک صفحه لینک های داخلی بیشتری داشته باشد، از نظر گوگل اهمیت بیشتری دارد. و لینک های داخلی بیشتر می توانند رتبه کلمات کلیدی را برای یک صفحه افزایش دهند.
- پیوند از سایر صفحات مرتبط استفاده از لینک های داخلی برای پیوند دادن دو صفحه به یکدیگر که در یک موضوع مشابه هستند بهتر از پیوند دادن صفحات غیرمرتبط است.
- تا جایی که می توانید در یک مقاله پیوند دهید. یک تمرین خوب این است که سعی کنید برای هر 200 کلمه در صفحه حداقل یک پیوند داخلی استفاده کنید. شما برای پیوندهای داخلی بیش از حد جریمه نخواهید شد. در واقع برای کاربر بهتر است.
- از لینک های dofollow برای لینک های داخلی استفاده کنید. هرگز از ویژگی nofollow در لینک های داخلی استفاده نکنید. انجام این کار جریان ارزش لینک را کاهش می دهد. برای جزئیات بیشتر به پست های من در مورد بک لینک های dofollow و بک لینک های nofollow چیست مراجعه کنید.
- پیوندهای داخلی پاورقی در سطح سایت ایجاد نکنید. قرار دادن یک لنگر غنی از کلمات کلیدی در یک لینک پاورقی عمل بدی است و توسط گوگل هرزنامه محسوب می شود. این کار را نکنید وگرنه ممکن است جریمه شوید.