برترین متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو از پلتفرم هایی مانند Semrush و Ahrefs برای تجزیه و تحلیل عملکرد فنی سئو سایت استفاده می کنند که می تواند چند صد دلار در ماه هزینه داشته باشد. با این حال، یک مشاور حسابرسی که در سئو داخلی متخصص است، ممکن است از ابزار ارزانتری مانند Surfer SEO برای تجزیه و تحلیل استفاده کند که قیمت آن حدود 49 دلار در ماه است.
البته، اگر میخواهید یک ممیزی کاملاً جامع سئو که فنی، درون صفحه و خارج از صفحه را پوشش میدهد، مشاور شما باید مایل به مذاکره با تخفیف باشد. هزینه کمتری نسبت به زمانی که برای ممیزی های مختلف جداگانه پرداخت کرده باشید، دریافت کنید.
شهرت و تجربه مشاور سئو
ممیزی هایی مانند این اغلب شامل موارد زیر است:
- ارزیابی اولیه بهینه سازی کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک
- مسائل فنی سئو
- امتیاز سرعت وب سایت
- معیارهای عملکرد سئو ارگانیک
آیا حسابرسی سئو ارزشش را دارد؟
به طور کلی، هزینه اولیه برای بازگشت ممیزی سئو در مقایسه با بازگشت سرمایه طولانی مدت (ROI) که می توانید از افزایش رتبه بندی، ترافیک و درآمد وب سایت انتظار داشته باشید، ناچیز است. برای جزئیات بیشتر، این مقاله مرتبط در مورد اینکه چرا ممیزی SEO مهم است را ببینید.
خلاصه هزینه های حسابرسی SEO
این پاسخ ها و موارد دیگر را در این راهنمای دقیق خواهید یافت.
اگرچه ممیزی های سئو را می توان از راه دور انجام داد، مکان فیزیکی مشاور سئو شما همچنان در هزینه هایی که آنها دریافت می کنند نقش خواهد داشت.
ممیزی فنی سئو معمولاً گرانترین است زیرا این امر مستلزم سطح دانش بیشتری در مورد نحوه کار وب سایت ها و تعامل با موتورهای جستجو است. ممیزی فنی سئو همچنین به زمان برترین روش ها نیاز دارد، بنابراین برچسب قیمت بالاتری دارد.
حسابرسان مستقر در شهرهای بزرگ معمولاً هزینه های عملیاتی بالاتری نسبت به مشاورانی دارند که در یک شهر کوچک کار می کند. به طور مشابه، یک آژانس سئو با تعداد زیادی کارمند نسبت به یک فریلنسر یا تیم کوچک هزینه بیشتری برای ممیزی سئو دریافت می کند، زیرا آژانس هزینه های بیشتری برای پوشش دارد.
هزینه ابزارهای حسابرسی SEO
در اینجا یک مرور سریع از میانگین هزینه های یک ممیزی SEO ارائه شده است. بعد از جدول، هر عاملی را که بر این قیمتها تأثیر میگذارد توضیح میدهم.
نوع حسابرسی سئو | تجزیه و تحلیل گنجانده شده است | هزینه |
---|---|---|
سئو فنی |
|
5000 تا 30000 دلار |
سئو روی صفحه |
|
3000 تا 30000 دلار |
سئو خارج از صفحه |
|
500 تا 5000 دلار |
عوامل هزینه ممیزی SEO
یک کارشناس حرفه ای ممیزی سئو در یافتن موانعی که ممکن است بر رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارد مهارت دارد و می تواند فرصت های جدیدی را برای دستیابی به دید بیشتر در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ توصیه کند.
گزینه های نرم افزار محبوبی مانند این عبارتند از SE Ranking، Semrush، SEOptimer، SEOMator، SiteGuru، On-Page.ai، Surfer SEO، Screaming Frog و SEO Powersuite. همچنین می توانید از ابزارهای رایگان مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل و کنسول جستجوی گوگل برای انجام ممیزی های خود در محل.
علاوه بر این، برخی از شرکتهای سئو یک ممیزی اساسی را به امید برنده شدن در کسب و کار شما در هنگام اجرای هر گونه پیشرفت ارائه میکنند. به طور معمول، این گزینه به یک تماس مشاوره نیاز دارد تا نتایج را با شما به عنوان راهی برای ارائه خدمات سئوی آنها ارائه دهد.
ممیزی های سئو خارج از صفحه کمترین قیمت را دارند زیرا کار درگیر در درجه اول شامل ارزیابی کیفیت و کمیت بک لینک های موجود است که به طور خودکار با ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک انجام می شود. اگر برای حذف بک لینک های بد یا سمی از نمایه بک لینک یک وب سایت، به توصیه هایی در مورد انواع بک لینک جدید و منابع برای گسترش لینک سازی یا خدمات نیاز دارید، هزینه ها افزایش می یابد.
با این حال، تجربه تنها عاملی نیست که باید برای یک متخصص حسابرسی بهینه سازی موتور جستجو در نظر گرفته شود. این مهم است که مراجع مشتری را بپرسید و هر گواهینامه ای را که می توانید در مورد آژانس حسابرسی یا پیمانکار بیابید بخوانید. بررسیهای قانونی مشتریان میتواند چیزهای زیادی در مورد چگونگی کار با آن حسابرس و نوع نتایجی که برای مشتریان ایجاد میکند به شما بگوید.
ممیز، مامور رسیدگی محل
این می تواند چیز خوبی باشد، زیرا حسابرس باسابقه می تواند از مطالعات موردی موفق فراوانی استفاده کند تا بینش ها و توصیه هایی را ارائه دهد که ممکن است شخصی که در شروع حرفه حسابرسی خود است از آنها چشم پوشی کند. اگرچه سطح بالاتر تجربه هزینه بیشتری خواهد داشت، اما اغلب ارزش بیشتری را برای پول فراهم می کند.
نقل قولی که از حسابرس سئو دریافت می کنید به تعدادی از عوامل کلیدی بستگی دارد، از جمله:
اندازه وب سایت (تعداد صفحات)
ابزارهایی که برای ممیزی سئو استفاده می شوند نیز در کل هزینه این نوع خدمات وب سایت نقش دارند.
در زیر، توضیح کاملی در مورد قیمت هایی که می توانید برای خدمات ممیزی SEO مانند ممیزی فنی سئو، ممیزی بهینه سازی روی صفحه و تجزیه و تحلیل خارج از صفحه و عناصر کلیدی که بر هزینه کل تأثیر می گذارند، دریافت کنید.

حسابرسی سئو چقدر هزینه دارد؟
همانطور که متوجه شدید، میانگین قیمت حسابرسی سئو برای یک وب سایت بسته به اندازه وب سایت و نوع ممیزی که انجام می شود، به طور متوسط بین 500 تا 30،000 دلار است. ممیزی ها در سه نوع هستند: سئوی فنی، بهینه سازی درون صفحه، و تجزیه و تحلیل خارج از صفحه، و عوامل متعددی بر هزینه ممیزی سئو تاثیر می گذارند، مانند تجربه حسابرس، مکان و ابزارهای مورد استفاده برای کار.
ممیزی سئو روی صفحه (یا ممیزی محتوا) معمولاً دومین نوع گران قیمت برای خرید است، زیرا حسابرس باید محتوای صفحه وب و کد HTML را از بالا به پایین تجزیه و تحلیل کند تا زمینه های بهبود را پیدا کند و همچنین تجزیه و تحلیل رقیب را برای هدف انجام دهد. عبارات کلیدی
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.