نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای سئو (با کد)

تگ های Breadcrumb Schema که می توانید برای نمایش بهتر SEO در SERP ها اضافه کنید عبارتند از:

  • itemListElement
  • موقعیت
  • نام
  • مورد

برچسب‌های طرحواره افراد نیز می‌توانند با نشان دادن شفافیت و اعتبار به کسب‌وکار شما کمک کنند. وقتی کاربران جستجو می توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد افراد پشت وب سایت یا کسب و کار شما پیدا کنند، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد و بنابراین با شما تجارت می کنند.

{
  "@context": "
  "@type": "WebPage",
  "name": "Title of the page",
  "description": "A short description about the purpose of the page.",
  "url": "
}

طرحواره سازمانی به موتورهای جستجو کمک می کند تا جزئیات مهم یک شرکت، غیرانتفاعی یا انواع دیگر سازمان ها را درک کنند.

افزودن طرح بازبینی امکان نمایش نظرات و رتبه‌بندی‌ها را با ورود شما در نتایج جستجوی Google و فهرست‌های Google Maps فراهم می‌کند.

برخی از ویژگی های طرحواره محصول که می توانید در صفحات محصول خود قرار دهید عبارتند از:

  • نام
  • شرح
  • نام تجاری
  • SKU
  • MPN
  • gtin
  • تصویر
  • ارائه می دهد
  • قیمت
  • قیمت ارز
  • دسترسی

به عنوان مثال، طرحواره صفحه وب که شامل ویژگی isPartOf برای صفحه ای است که اکنون می خوانید:

مجموعه ای از برچسب های طرحواره سازمانی مختلف وجود دارد که می توانید به محتوای خود اضافه کنید، که بیشتر آنها توضیحی هستند، از جمله:

  • نام
  • URL
  • لوگو
  • شرح
  • نقطه تماس
  • تاریخ تاسیس
  • بنیانگذاران
  • تلفن
  • پست الکترونیک
  • نوع ارتباط
  • آدرس خیابان
  • آدرس محل
  • آدرس منطقه
  • کد پستی
  • مثل
{
  "@context": "
  "@type": "Person",
  "name": "Michael Jeevers",
  "description": "Michael Jeevers is the founder of Jeevers Technology.",
  "telephone": "613-555-0169",
  "birthPlace": "Ontario, Canada",
  "nationality": "Canadian",
  "alumniOf": [
    {
      "@type": "CollegeOrUniversity",
      "name": "Toronto University",
      "sameAs": "
    }
  ],
  "jobTitle": "Founder",
  "worksFor": {
    "@type": "Organization",
    "name": "Jeevers Technology",
    "address": {
      "@type": "PostalAddress",
      "addressLocality": "Rodeo Park",
      "addressRegion": "Ontario",
      "addressCountry": "Canada"
    },
    "sameAs": "
  }
}

6. طرح واره محصول

طرحواره محصول برای SEO: Verizon iPhone

در آخرین نظرسنجی بررسی مصرف‌کنندگان محلی BrightLocal، حدود 69 درصد از مردم گفتند که یک بررسی مثبت باعث می‌شود آنها نسبت به استفاده از یک کسب‌وکار خوش‌بین باشند. در همین حال، بیش از 85٪ از مردم گفتند که میانگین کلی رتبه بندی ستاره مهم ترین عامل در تصمیم گیری برای استفاده از کسب و کار محلی است.

{
  "@context": "
  "@type": "BreadcrumbList",
  "itemListElement": [
    {
      "@type": "ListItem",
      "position": 1,
      "name": "Shopping",
      "item": "
    },
    {
      "@type": "ListItem",
      "position": 2,
      "name": "All",
      "item": "
    },
    {
      "@type": "ListItem",
      "position": 3,
      "name": "Bowling Shoes",
      "item": "
    }
  ]
}

4. طرحواره را مرور کنید

بررسی طرحواره سئو: رتبه بندی G2 Semrush

می‌توانید داده‌های بررسی را در قالب یک بررسی واحد یا بررسی انبوه ارائه دهید.

توجه: نوع @ itemReview می‌تواند شامل کتاب، دوره آموزشی، رویداد، نحوه انجام، کسب‌وکار محلی، فیلم، محصول، دستور غذا یا برنامه نرم‌افزاری باشد.

در نهایت، یکی دیگر از مزایای قابل توجه این نوع نشانه گذاری طرحواره برای سئو این است که دارای خاصیتی به نام “sameAs” است که به موتورهای جستجو می گوید که شخصی که در محتوای شما نشان داده شده است، همان شخصی است که در پروفایل های رسانه های اجتماعی خاص و سایر صفحات وب مرتبط است. .

در جای دیگر، ویژگی‌های MainEntity و PrimarImageofPage می‌توانند به نمایش جزئیاتی مانند تاریخ انتشار، نویسنده و تصویر ویژه محتوای شما در فهرست آن کمک کنند.

ما با یکی از ضروری‌ترین نمونه‌های نشانه‌گذاری طرحواره سئو که باید بدانید به نام WebPage Schema شروع می‌کنیم.

برای اینکه به شما نشان دهیم در یک وب سایت واقعی چگونه به نظر می رسد، در اینجا نمونه ای از طرح محصول برای یک ساعت هوشمند جدید آورده شده است.

در اینجا نمونه ای از طرحواره سازمانی برای IBM آمده است:

پیوندهای زیر بیشتر در مورد Schema Markup و نحوه ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره در خلاصه SEO

{
  "@context": "
  "@type": "AggregateRating",
  "itemReviewed": {
    "@type": "Product",
    "image": "
    "name": "Turbo Cutter XL",
    "offers": {
      "@type": "Offer",
      "price": "50",
      "priceCurrency": "USD"
    }
  },
  "ratingValue": "7",
  "bestRating": "10",
  "worstRating": "0",
  "reviewCount": "32"
}

5. طرحواره شخص

طرح واره افراد برای سئو: ویلیام هنری گیتس

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.




منبع: https://seochatter.com/schema-markup-examples-for-seo/

WebPage Schema اطلاعات حیاتی را برای خزنده های جستجو در مورد صفحات جداگانه در سایت شما فراهم می کند، که برای بهبود دید جستجوی شما و رتبه بندی محتوای مناسب برای عبارات جستجوی مناسب ضروری است.

برای مثال، طرحواره شخص برای جان اسمیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

با رعایت مثال کفش بولینگ ما، در اینجا نحوه شکل گیری طرح آرد سوخاری برای ایجاد نتیجه در تصویر بالا آمده است:

امیدواریم از این راهنما با مثال های Schema Markup برای SEO لذت برده باشید.

این معمولاً یک روش کاربرپسندتر برای نشان دادن مقصد صفحه شما نسبت به نمایش یک ساختار URL طولانی و سخت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.

به بیان دیگر، افزودن برچسب‌های طرحواره مرور زیر به صفحات محصول یا خدمات شما می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد حس اعتماد در بین مصرف‌کنندگان داشته باشد و آنها را متقاعد کند که شما را به جای رقبایتان هنگام مشاهده فهرست شما در SERP ها انتخاب کنند.

طرحواره محصول یک نوع نشانه‌گذاری ضروری برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است، زیرا به افزایش دید محصول در نتایج جستجو و افزایش شانس حضور در فهرست‌های محصولات مرتبط در Google Shopping کمک می‌کند.

طرحواره اصلی صفحه وب مانند این مثال است:

سایر ویژگی های Person Schema که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

{
  "@context": "
  "@type": "Organization",
  "name": "IBM",
  "url": "
  "logo": "
  "description": "IBM is a multinational technology company specializing in hardware, software, cloud computing, and consulting services.",
  "foundingDate": "1911",
  "founders": [
    {
      "@type": "Person",
      "name": "Charles Ranlett Flint"
    }
  ],
  "sameAs": [
    "
    "
    "
  ]
}

3. طرح واره خرده نان

{
  "@context": "
  "@type": "WebPage",
  "name": "Schema Markup Examples for SEO",
  "description": "A list of examples using Schema Markup for SEO.",
  "url": "
  "isPartOf": {
    "@type": "WebSite",
    "name": "SEO Chatter",
    "url": "
  }
}
{
  "@context": "
  "@type": "Review",
  "itemReviewed": {
    "@type": "Product",
    "image": "
    "name": "Turbo Cutter XL",
    "offers": {
      "@type": "Offer",
      "price": "50",
      "priceCurrency": "USD"
    }
  },
  "reviewRating": {
    "@type": "Rating",
    "ratingValue": "5",
    "bestRating": "10",
    "worstRating": "0"
  },
  "author": {
    "@type": "Person",
    "name": "James"
  },
  "publisher": {
    "@type": "Organization",
    "name": "Test Company"
  },
  "datePublished": "2023-05-01",
  "reviewBody": "This was a decent cutter but not had some flaws."
}

Person Schema برای علامت گذاری اطلاعات در مورد یک فرد خاص در یک صفحه وب استفاده می شود. این می تواند برای کنترل برند شخصی شما و اطمینان از صحت اطلاعات در دسترس عموم در مورد شما بسیار مفید باشد.

به عنوان مثال، در زیر، می توانید ببینید که این نتیجه جستجوی رتبه برتر برای عبارت “کفش بولینگ” یک خرده نان از دامنه اصلی به خرید > همه > کفش بولینگ.

نمونه طرح Breadcrumb در جستجو

سایر ویژگی های طرحواره صفحه وب که می توانید برای سئو استفاده کنید عبارتند از:

در اینجا نمونه ای از نشانه گذاری طرحواره افراد برای موسس یک شرکت فناوری تخیلی آورده شده است:

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره برای سئو

1. طرحواره صفحه وب

در اینجا یک مثال نشانه گذاری طرحواره برای سئو برای صفحاتی است که شامل بررسی توسط یک شخص است:

Breadcrumb Schema اطلاعات مفیدی در مورد سازمان و ساختار وب سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این می تواند منجر به نمایش دنباله خرده نان شما در نتایج جستجو برای بخش های خاصی از وب سایت شما شود.

درباره مربی SEO Chatter بیشتر بدانید
"sameAs": [
"
"
"
]
{
  "@context": "
  "@type": "WebPage",
  "name": "How to Buy the Best Bowling Shoes",
  "description": "Learn how to choose and buy the best bowling shoes for your game.",
  "url": "
  "isPartOf": {
    "@type": "WebSite",
    "name": "Bowling Shoes Online",
    "url": "
  },
  "inLanguage": "en",
  "mainEntity": {
    "@type": "Article",
    "headline": "How to Buy the Best Bowling Shoes",
    "datePublished": "2023-05-25",
    "author": {
      "@type": "Organization",
      "name": "Bowling Shoes Online"
    }
  },
  "primaryImageOfPage": {
    "@type": "ImageObject",
    "url": "
    "caption": "How to Buy the Best Bowling Shoes"
  }
}

2. طرحواره سازمانی

نمایش پانل دانش IBM و نمونه طرحواره سازمانی

با اجرای همه اینها، نمونه ای از WebPage Schema برای صفحه ای که به کاربران نشان می دهد چگونه کفش های بولینگ بخرند، به شکل زیر است:

اگر محصولات یا خدماتی را از طریق وب‌سایت خود می‌فروشید و از نظرات مشتریان و رتبه‌بندی ستاره‌ها برای نشان دادن اثبات اجتماعی استفاده می‌کنید، پس نمونه طرحواره SEO زیر نمونه‌ای است که نباید نادیده بگیرید.

{
  "@context": "
  "@type": "Product,"
  "name": "SmartWatch X,"
  "image": [
    "
  ],
  "description": "The SmartWatch X is a sleek and advanced wearable device...
  "brand": {
    "@type": "Brand,"
    "name": "SmartTech"
  },
  "sku": "SWX123",
  "mpn": "123456789",
  "offers": {
    "@type": "Offer,"
    "price": "199.99",
    "priceCurrency": "USD,"
    "availability": "InStock,"
    "seller": {
      "@type": "Organization,"
      "name": "SmartTech Store",
      "url": "
    }
  },
  "reviews": {
    "@type": "Review",
    "reviewRating": {
      "@type": "Rating",
      "ratingValue": "4.5",
      "bestRating": "5"
    },
    "author": {
      "@type": "Person,"
      "name": "Jane Johnson"
    },

درباره Schema Markup بیشتر بیاموزید

همانطور که متوجه شدید، شش نمونه رایج از طرحواره سئو وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود کپی کرده و از آنها استفاده کنید تا به خزنده های موتور جستجو اطلاعات مهمی در مورد محتوا برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی و همچنین برای بهبود دید لیست صفحه وب در موتور جستجو ارائه دهید. صفحات نتایج هر یک از نمونه های موجود در این صفحه را در سایت خود امتحان کنید تا ببینید چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.