امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نمره دشواری کلمه کلیدی در سئو لذت برده باشید.
نمره دشواری کلمه کلیدی بالا برای وب سایت های با رتبه برتر خوب است زیرا این امتیاز رقابت سایت های دیگر را برای همان کلمه کلیدی دشوارتر می کند. این به این معنی است که نمرات سختی کلمه کلیدی بالاتر برای وب سایت هایی با قدرت پایین برای هدف گذاری بد است.
در زیر مقیاس سختی کلمات کلیدی وجود دارد که نمرات مختلف را به همراه سطح رقابت سئو و معنی آنها نشان می دهد. میتوانید از این مقیاس بهعنوان راهنمایی برای اندازهگیری اینکه کدام نمره دشواری کلیدواژه برای وبسایت شما مناسب است، استفاده کنید.
نمره سختی کلمه کلیدی | مسابقه سئو | معنی |
---|---|---|
0-14 | بسیار آسان | رتبه بندی کلمات کلیدی ساده ترین آنهاست، بدون اینکه تلاش زیادی برای محتوا یا بک لینک ها انجام شود. |
15-29 | آسان | رتبه بندی کلمات کلیدی با تلاش بیشتر برای محتوا نسبتا آسان است و ممکن است نیازی به بک لینک نباشد. |
30-49 | ممکن است | در صورتی امکان رتبه بندی کلمات کلیدی وجود دارد که محتوا به خوبی بهینه، ساختار یافته و دارای چند بک لینک با کیفیت باشد. |
50-69 | دشوار | رتبه بندی کلمات کلیدی بدون تعداد زیادی بک لینک با کیفیت، علاوه بر محتوای بهینه، ساختار یافته و با کیفیت بالا، دشوار است. |
70-84 | سخت | کلمات کلیدی به تلاش قابل توجهی برای رتبه بندی نیاز دارند و محتوا باید دارای بالاترین کیفیت با تعداد بسیار زیادی بک لینک با کیفیت (مثلا صدها تا هزاران لینک) باشد. |
85-100 | خیلی سخت | رتبه بندی کلمات کلیدی کاملاً سخت است، زیرا برای دستیابی به نتایج به برنامه ریزی استراتژیک، لینک سازی، محتوای با کیفیت و زمان نیاز دارد. |
نمره سختی کلمه کلیدی بالا خوب است یا بد؟
نمره سختی کلمات کلیدی پایین برای وب سایت های جدید برای هدف سئو ایده آل است زیرا رتبه بندی در SERP آسان تر است. کلمات کلیدی کم دشواری فرصتی عالی برای مبتدیانی است که تازه شروع کرده اند و می خواهند در سریع ترین زمان ممکن بدون نیاز به بک لینک های زیادی (در صورت وجود) به صفحه رتبه بندی کنند.
چه عواملی نشان می دهد که مشکل کلمه کلیدی خیلی کم است یا زیاد؟
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “چرا نمره سختی کلمه کلیدی در سئو خوب است؟”
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.