در این مقاله، نحوه یافتن کلمات کلیدی سئوی پرطرفدار برای هر صنعت یا جایگاهی را خواهید یافت.
هدف در اینجا کمک به شما برای استفاده از فرصتهای جدید در بازاریابی دیجیتال است، در حالی که آنها هنوز با مخاطبان هدف شما داغ هستند.
با استفاده از نکات و ابزارهای زیر، می توانید استراتژی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که نیازهای رو به رشد بازار شما را برآورده کند
و با استفاده از کلیدواژههای متداول سئو میتوانید قبل از اینکه رقبای شما فرصتی پیدا کنند که به همان جستوجوها توجه کنند، ترافیک ارگانیک به وبسایت خود را افزایش دهید.

چگونه کلمات کلیدی مرسوم سئو را پیدا کنیم
1. از Google Trends استفاده کنید
Google Trends بهترین گزینه برای نحوه یافتن کلمات کلیدی متداول سئو برای محتوای وب سایت شما است. و استفاده از آن 100% رایگان است.
با ترندهای Google، میتوانید هر کلمهای را که میخواهید جستجو کنید و حجم دریافتی آن از سال 2004 تا امروز را بررسی کنید. می توانید محدوده تاریخ تجزیه و تحلیل را به صورت ساعتی، هفته به هفته، ماه به ماه، 12 ماه قبل و موارد دیگر تنظیم کنید. جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار میتواند مختص کشور باشد و این ابزار فهرستی از موضوعات و پرس و جوهای مرتبط را گزارش میکند که باید روی کلمات کلیدی SEO شما تمرکز کنید.
میتوانید این راهنماهای اضافی را بررسی کنید تا درباره این ابزار محبوب بیشتر بدانید: Google Trends چیست و Google Trends چگونه کار میکند.
2. Google Keyword Planner را امتحان کنید
Google Keyword Planner ابزار رایگان دیگری است که می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار برای هدف قرار دادن محتوای SEO خود استفاده کنید. اگرچه برای کمک به بازاریابان دیجیتال برای کشف عبارات خوب برای کمپین های Google Adwords ایجاد شده است، اما داده ها هنوز برای بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک عالی هستند. (این مقاله مرتبط در مورد نحوه خرید کلمات کلیدی در گوگل را ببینید.)
ابزار Google Keyword Planner به شما امکان می دهد هر کلمه یا عبارت مربوط به محصولات یا خدمات خود را جستجو کنید و معیارهای کلیدی را که معمولاً در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی پیدا می کنید به شما ارائه می دهد.
انواع بینش سئو شامل میانگین حجم جستجوی ماهانه، نحوه تغییر آن جستجوها در طول زمان، سطح رقابت، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و موارد دیگر است.
Keyword Planner همچنین در آموزش من در مورد چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا نشان داده شده است زیرا می توانید کل دامنه ها یا URL های صفحه وب را تجزیه و تحلیل کنید تا کلمات کلیدی را ببینید که رقبای شما در SERP رتبه بندی می کنند.
3. کلمات کلیدی پرطرفدار SEO را با Ubersuggest پیدا کنید
Ubersuggest یک ابزار کلمه کلیدی محبوب است که می تواند به شما در ایجاد ایده های کلمه کلیدی برای بهبود تلاش های بازاریابی محتوای خود کمک کند. و بسته به میزان داده ای که برای سئو نیاز دارید، می توانید از نسخه رایگان یا پولی ابزار استفاده کنید.
Ubersuggest یک ابزار SEO خوب برای یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار در جایگاه شما به همراه میانگین حجم جستجوی ماهانه، CPC و سایر داده های رقابتی است. شما همچنین می توانید لیست من از گزینه های Ubersuggest را برای ابزارهای بیشتری مانند این مشاهده کنید.
4. ایده های کلمه کلیدی را در توییتر کشف کنید
توییتر یک پلت فرم جستجوی آنلاین قدرتمند است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی پرطرفدار SEO را در زمان واقعی پیدا کنید.
این پلتفرم رسانه اجتماعی به شما امکان می دهد روندهای جهانی را بررسی کنید یا به دنبال روندهای خاص کشوری باشید که در بازار هدف شما اتفاق می افتد و همچنین هشتگ های پرطرفدار را جستجو کنید تا به استراتژی محتوای بازاریابی دیجیتال شما کمک کند.
میتوانید از توییتر برای پیدا کردن ایدههای محتوایی استفاده کنید که میتوانند در همان روز منتشر شوند تا قبل از از بین رفتن یک روند، تا حد امکان ترافیک جستجوی ارگانیک را جذب کنید.
5. از Answer The Public استفاده کنید
به مردم پاسخ دهید ابزار عالی دیگری برای یافتن بینش جستجوی فوری و خام، مستقیماً از ذهن مخاطبان هدف شما است. شما روزانه سه کلمه کلیدی جستجوی رایگان دریافت می کنید یا می توانید به یک طرح حرفه ای ارتقا دهید که امکان جستجوی نامحدود و گزینه های گزارش بیشتر را فراهم می کند. همچنین میتوانید برای گزینههای بیشتر، فهرست من از گزینههای Answer the Public را بررسی کنید.
Answer The Public می تواند به شما کمک کند تا استراتژی کلمات کلیدی SEO خود را برای بهینه سازی عبارات کلیدی کوتاه و بلند دنبال کنید که به سوالات رایجی که مردم در بازار شما به دنبال پاسخ آنلاین هستند پاسخ می دهند.
6. انتخاب روندها با ذکر اجتماعی
ذکر اجتماعی یک سرویس رایگان است که جستجوی بلادرنگ در رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را ارائه می دهد. بیش از 100 وبسایت از جمله توییتر، فیسبوک، دیگ، یوتیوب، فرندفید و سایر سایتهای محبوبی که توسط Google نمایه شدهاند را تجزیه و تحلیل میکند تا موضوعات پرطرفداری را که میتوانید با محتوای بهینهشده سئو پوشش دهید، بیابد.
7. Buzzfeed را بررسی کنید
Buzzfeed یک وب سایت خبری و سرگرمی محبوب برای یافتن مقالات پرطرفدار است. و بهترین راه برای استفاده از این سایت این است که به دنبال کلمات کلیدی برتری باشید که در عناوین مقالات در صنعت شما تکرار می شوند.
8. Keyhole را امتحان کنید
سوراخ کلید ابزار خوبی برای گوش دادن اجتماعی و تحقیقات سریع بازار است. این به شما امکان می دهد هشتگ ها را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام ردیابی کنید و اعلان هایی را تنظیم کنید که از طریق ایمیل با هشدارهای گوگل دریافت می کنید، اما برای محتوای رسانه های اجتماعی.
9. Reddit را مرور کنید
Reddit شبکهای از جوامع است که در آن افراد میتوانند در مورد علایق، سرگرمیها و علایق خود در آنچه «subreddits» (یا دستههای تخصصی) نامیده میشوند، غوطهور شوند.
Reddit یک وبسایت بسیار مفید برای یافتن ایدههای کلیدی پرطرفدار است زیرا محبوبترین موضوعات بر اساس علایق کاربران Reddit به بالای این صفحات وب جامعه میرسند.

موضوعی که “رای موافق” زیادی دریافت می کند، نشانگر خوبی از نوع محتوایی است که در حال حاضر در حال ترند است و می توانید از آن برای ارائه لیست کلمات کلیدی SEO برای محتوای جدید برای انتشار در وب سایت خود استفاده کنید.
10. از Google Autocomplete استفاده کنید
اگر می خواهید بدانید که مخاطبان شما در حال حاضر به طور فعال به دنبال چه کلمات کلیدی در گوگل هستند، می توانید به راحتی آن اطلاعات را با استفاده از خود موتور جستجو کشف کنید.
همانطور که حروف را برای تشکیل کلمات برای یک پرس و جو در موتور جستجوی Google تایپ می کنید، از یک الگوریتم جستجوی پیش بینی برای کمک به تکمیل کلمه یا عبارت استفاده می کند. این ویژگی تکمیل خودکار به شما کمک می کند تا به سرعت کشف کنید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی نیاز به پاسخ دارند.
به خاطر داشته باشید که پیشبینیهای تکمیل خودکار Google همیشه رایجترین پرسشها را در یک موضوع مشخص نشان نمیدهند زیرا علاقه ممکن است در طول زمان تغییر کند. به همین دلیل است که اگر گمان میکنید ممکن است کلمه یا عبارت جستجوی پیشبینیکننده فصلی باشد، بهتر است دادههای جستجو را با ابزاری مانند Google Trends تأیید کنید.
آیا نمی دانید چه کلمات کلیدی بیشترین جستجو را دارند؟
اگر در مورد کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را در گوگل دارند کنجکاو هستید، پست دیگر من را در مورد چگونگی پیدا کردن بیشترین کلمات کلیدی در گوگل بررسی کنید. این راهنما محبوب ترین کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل را که در حال حاضر اتفاق می افتد، نشان می دهد.
یافتن خلاصه کلمات کلیدی مرسوم SEO
امیدوارم از این راهنما در مورد چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی متداول SEO لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن کلمات کلیدی در صنعت شما برای اهداف سئو استفاده کنید. بنابراین گزینه ای را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید یا از ترکیبی از ابزارها برای محدود کردن کلمات کلیدی SEO که باید در وب سایت خود هدف قرار دهید استفاده کنید.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-find-trending-seo-keywords/