بنابراین، روشی که امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو بهترین کار را انجام می دهد این است که محتوای خود را بر اساس یک برنامه منظم برای دقت به روز کنید، داده های قدیمی را با آمارهای جدید به روز کنید، پیوندهای خراب را برطرف کنید، و اطلاعات مرتبط بیشتری را اضافه کنید تا به Google نشان دهید که محتوای شما هنوز شایستگی آن را دارد. رتبه بالایی در شاخص خود دارد.
آخرین مرحله برای سئو، بهینه سازی نتایج جستجوی محلی یا موتورهای جستجوی بین المللی است، در صورتی که این مورد برای وب سایت شما صدق کند. اگر کسبوکاری دارید که برای فروش به مشتریان محلی متکی است، بازاریابی سئو محلی برای شما مهم است که روی آن کار کنید.
همانطور که یک وب سایت بیشتر از این نوع بک لینک ها به دست می آورد، موتورهای جستجو استنباط می کنند که سایت دارای محتوای ارزشمندی است که ارزش رتبه بالاتری در SERP ها را دارد.
اولین قدم برای انجام کار بهینه سازی موتور جستجو، انجام ممیزی فنی سئو است. این فرآیند برای بررسی بهینه سازی وب سایت و سرور انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که خزنده های وب موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به طور مؤثر اسکن و فهرست کنند.
همانطور که متوجه شدید، دو حوزه اصلی برای نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت وجود دارد: سئوی درون صفحه و سئوی خارج از صفحه. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می توانید برای بهبود بیشتر دید جستجوی وب سایت خود بهینه سازی کنید، مانند سئوی فنی، سئوی محتوا، سئوی موبایل، سئوی محلی و روش های سئوی بین المللی.
امروزه گوگل عمدتاً از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. به این فرآیند فهرستسازی موبایل اول گفته میشود. بنابراین، باید روی این مرحله از بهینهسازی موتور جستجو کار کنید تا مطمئن شوید که وبسایت شما برای دستگاههای تلفن همراه بهینه شده است تا حداکثر دید جستجوی SEO را داشته باشید.
اکنون که در مورد سئو داخلی و خارج از صفحه می دانید، به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو فقط برای نتایج جستجوی ارگانیک کار می کند و نه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (یا PPC).
سئو برای وب سایت ها با بهینه سازی یک قسمت از محتوا کار می کند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را در صفحات نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری خواهند داشت. موتورهای جستجو سایت ها را اسکن می کنند و می خزند تا بهتر بفهمند محتوا در مورد چیست و به همین دلیل است که SEO برای وب سایت ها کار بر روی آن مهم است.
مثال سریع سئو کار برای یک وب سایت
این نوع کار سئو در سایت باعث افزایش تعداد کلمات کلیدی ارگانیک وب سایت در گوگل، یاهو و بینگ و همچنین میانگین رتبه بندی در SERP ها می شود که منجر به افزایش کل ترافیک می شود.
مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:
- تگ عنوان متا
- توضیحات متا
- سرفصل ها
- URL
- محتوای صفحه (به عنوان مثال، حداقل تعداد کلمات برای SEO)
- بهینه سازی تصویر
- پیوند داخلی
- داده های ساخت یافته
- سرعت صفحه
- Core Web Vitals
- بهینه سازی موبایل
سئو خارج از صفحه
حال، تصور کنید که این شرکت یک متخصص سئو را استخدام می کند تا در وب سایت کار کند تا ارتباط هر صفحه وب را برای جستجوهای جستجوی هدف خود بهبود بخشد. این پروژه بهینه سازی موتور جستجو شامل به روز رسانی عناصری مانند عناوین صفحات، توضیحات متا، URL ها، تگ های عنوان، لینک های داخلی و ساختار ناوبری سایت است.
در اینجا چند راهنمای مرتبط برای کمک به ایجاد بک لینک برای سئوی خارج از صفحه آورده شده است:
مرحله 5: بهینه سازی برای موبایل
برای هر درخواست جستجو، گوگل، یاهو و بینگ ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات PPC را به کاربر ارائه می دهند. بنابراین، مهم است که تمام کارهای سئو را انجام دهید تا موقعیت های رتبه بندی خود را در SERP برای کلمات کلیدی ارگانیک که برای کسب و کار شما مهم هستند افزایش دهید تا مجبور نباشید برای ترافیک هزینه ای بپردازید.
نحوه عملکرد سئو مرحله به مرحله
مرحله 1: حسابرسی فنی سئو
پس از اصلاح عناصر سئوی درون صفحه، گام بعدی این است که بر روی محتوای فردی کار کنید تا ارزش سئوی آن را بهبود ببخشید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است که به کیفیت اطلاعات و میزان پاسخگویی آن به نیازهای جستجوگر اشاره دارد.
دو دسته اصلی برای بهینه سازی موتورهای جستجو شامل سئو داخلی و سئو خارج از صفحه هستند که عوامل مهم مرتبط با یک وب سایت مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های عنوان، ساختار URL، بهینه سازی تصویر، سرعت صفحه، بک لینک ها هستند. ، نام تجاری و غیره؛ همه اینها برای بهبود خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.
سئو روی صفحه
به گزارش HubSpot“اگر می خواهید بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید، وبلاگ نویسی برای سئو مهم است. اما، اگر قبلاً محتوای ارزشمندی را ارسال می کنید، ممکن است برای شما مفید باشد که به عقب برگردید و آن محتوا را به روز کنید، به خصوص اگر بعد از مدتی بخواهید به پست های خاصی رونق دهید. ترافیک پست وبلاگ مرکب است، به این معنی که در طول زمان نتایج ارگانیک به دست می آورد. به همین دلیل است که بهروزرسانی پستها مهم است.»
وب سایتی را در نظر بگیرید که خدمات بازاریابی اینترنتی را می فروشد که روی هیچ کار سئو تمرکز نکرده است. ترافیک ارگانیک به این سایت از گوگل، یاهو و بینگ برای هر یک از صفحات وب خیلی زیاد نیست، زیرا به خزنده های وب موتور جستجو سیگنال های صحیحی برای کلمات کلیدی مربوطه داده نمی شود که هر صفحه باید برای آنها در موتور جستجو رتبه بندی شود. صفحات نتایج (SERP).
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها لذت برده باشید.
همانطور که می بینید، سئو برای بهبود دید و بازدید موتورهای جستجو برای یک وب سایت کار می کند تا کسب و کار بتواند سرنخ ها، مشتریان و فروش با کیفیت بیشتری را به دست آورد.
فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو توضیح داده شده است
عوامل اصلی سئو فنی عبارتند از:
- سرعت صفحه
- فایل robots.txt بهینه شده
- نقشه سایت XML قابل خزیدن
- ساختار سایت
- ساختار URL
- طراحی وب سایت سازگار با سئو
- نشانه گذاری طرحواره
- تغییر مسیرهای مناسب
همچنین میخواهید محتوای وبسایت خود را به گونهای سازماندهی کنید که خزیدن برای موتورهای جستجو و یافتن صفحات وب مورد نظر کاربران آسانتر شود. این راهنمای مرتبط را با استراتژی هایی برای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت برای SEO و قابلیت استفاده بهتر بررسی کنید.
خلاصه روش کار سئو
برای سهولت درک مطالب، ابتدا با یک مرور کلی از نحوه عملکرد سئو در گوگل، یاهو و بینگ شروع می کنیم. سپس، ما به یک فرآیند گام به گام می رویم که می توانید برای سئوی سایت خود دنبال کنید.
هنگامی که روی محتوای سئو کار می کنید، مطمئن شوید که بر روی زمینه هایی مانند:
- انتشار مطالبی که به خوبی تحقیق شده اند.
- پاسخ به سوالات رایج مردم در مورد موضوع.
- از جمله جداول و نمودارها برای پشتیبانی از داده ها.
- داشتن تمام بخشهای مناسب (یعنی برچسبهای هدر در سئو) برای بهبود ارتباط موضوعی.
- پیوند متقابل بین صفحات مرتبط در وب سایت.
مرحله 4: تجزیه و تحلیل سئو خارج از صفحه
همانطور که قبلاً در این راهنما در مورد نحوه عملکرد سئو ذکر شد، فاکتورهای برتر SEO در صفحه شامل مواردی مانند متا تگ ها، سرفصل ها، URL ها، تصاویر، لینک های داخلی و غیره است. برای ارسال سیگنال های مناسب به گوگل برای کمک به رتبه بندی صفحات وب شما در SERP ها.
مرحله 3: به روز رسانی سئو محتوا
اگر به رتبه بندی محتوای خود در چندین کشور یا برای زبان های خاص متکی هستید، استراتژی های سئو بین المللی یک حوزه کلیدی برای اضافه کردن به گردش کار بهینه سازی شما خواهد بود.
همچنین، الگوریتم گوگل به گونه ای ساخته شده است که نتایج جستجوی تازه و جدیدتری را به شما ارائه دهد. در سال 2010، گوگل یک سیستم نمایه سازی وب جدید به نام منتشر کرد کافئین که ارائه شده است 50 درصد نتایج تازه تر برای جستجوهای وب
تکنیک های رایج سئو خارج از صفحه عبارتند از:
- نام تجاری
- ارسال مهمان
- درج پیوند
- لیست های محلی
- گسترش اینفلوئنسر
- ساختمان لینک شکسته
- بازاریابی محتوا
- نظرات وبلاگ
- ارسال انجمن
- سایت های پرسش و پاسخ
- مصاحبه با بک لینک
- پست اجتماعی
- نشانه گذاری اجتماعی
اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای بهبود رتبهبندی و ترافیک یک وبسایت ایجاد کنید، درک نحوه عملکرد بهینهسازی موتور جستجو برای موفقیت شما مهم است.
هنگام کار بر روی سئوی موبایل، باید روی موارد زیر تمرکز کنید:
- داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل (یعنی طراحی واکنش گرا).
- سایتی که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود (نمرات سرعت صفحه خوب).
- استفاده از تگ های متا روبات ها در سایت موبایل و دسکتاپ.
- عدم بارگیری تنبلی محتوای اصلی در تعامل با کاربر.
- اطمینان حاصل کنید که سایت های موبایل و دسکتاپ شما داده های ساختاری یکسانی دارند.
مرحله 6: سئوی محلی و بین المللی
استراتژیهای سئوی درون صفحه تکنیکهایی هستند که روی وبسایت شما برای بهبود رتبهبندی و دیده شدن موتورهای جستجو کار میکنند.
استراتژیهای سئوی خارج از صفحه روشهایی هستند که برای افزایش اعتماد و اعتبار برای محتوای شما مفید هستند.
بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو کار می کند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل بهبود عوامل درون صفحه و خارج از صفحه برای افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی و دیده شدن ارگانیک در SERP ها است.
همانطور که قبلاً ذکر شد، میتوانید سئوی خارج از صفحه را برای بهینهسازی بهتر موتورهای جستجو با کار بر روی بازگرداندن پیوندها به محتوای خود از طریق پست مهمان، نمایههای تجاری، سایتهای بررسی، اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی و غیره بهبود بخشید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها
مهمترین جنبه بهبود محتوا برای اهداف سئو، مطابقت با هدف جستجوی کاربر است. به عنوان مثال، این صفحه وب یک راهنمای آموزشی است که برای پاسخ به سؤالاتی مانند “چگونه سئو برای وب سایت ها کار می کند” نوشته شده است. بنابراین، شما همه چیز را در مورد نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای گوگل، یاهو و بینگ به جای دریافت لیستی از کتاب های سئو یا ابزارهای سئو برای خرید، یاد خواهید گرفت.
این راهنمای مرتبط را با لیستی از رایج ترین مشکلات فنی سئو و نحوه رفع آنها ببینید.
مرحله 2: کار سئو روی صفحه
سپس در سال 2011، الگوریتم رتبه بندی دوباره به روز شد برای تعیین بهتر زمان ارائه نتایج مرتبط به روزتر به جستجوگران برای درجات مختلف تازگی.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/how-seo-works-for-websites-search-engine-optimization/
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها را توضیح می دهد.
امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی مختلف برای ارزیابی یک محتوا استفاده می کنند تا آن را در بهترین موقعیت در فهرست قرار دهند. این بدان معناست که عناصر مختلف زیادی وجود دارد که سیستم های الگوریتم گوگل برای تعیین محل قرارگیری URL های سایت شما در صفحات نتایج جستجو در نظر می گیرند.
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئو داخلی در کد HTML و محتوای هر صفحه وب کار کنید. این استراتژی بهینهسازی موتور جستجو به محتوا کمک میکند تا در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص و جستوجوهای مرتبط با آنها رتبه بالاتری داشته باشد.
در اینجا چند راهنمای مرتبط در مورد چگونگی بهبود تلاشهای سئوی محلی خود که از ایجاد نمایه کسبوکار بهینهشده Google (که قبلاً Google برای کسبوکار من نامیده میشد) آمده است: