پرش به محتوا
بنابراین، روشی که امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو بهترین کار را انجام می دهد این است که محتوای خود را بر اساس یک برنامه منظم برای دقت به روز کنید، داده های قدیمی را با آمارهای جدید به روز کنید، پیوندهای خراب را برطرف کنید، و اطلاعات مرتبط بیشتری را اضافه کنید تا به Google نشان دهید که محتوای شما هنوز شایستگی آن را دارد. رتبه بالایی در شاخص خود دارد.
سپس در سال 2011، الگوریتم رتبه بندی دوباره به روز شد برای تعیین بهتر زمان ارائه نتایج مرتبط به روزتر به جستجوگران برای درجات مختلف تازگی.
امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی مختلف برای ارزیابی یک محتوا استفاده می کنند تا آن را در بهترین موقعیت در فهرست قرار دهند. این بدان معناست که عناصر مختلف زیادی وجود دارد که سیستم های الگوریتم گوگل برای تعیین محل قرارگیری URL های سایت شما در صفحات نتایج جستجو در نظر می گیرند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها لذت برده باشید.
امروزه گوگل عمدتاً از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. به این فرآیند فهرستسازی موبایل اول گفته میشود. بنابراین، باید روی این مرحله از بهینهسازی موتور جستجو کار کنید تا مطمئن شوید که وبسایت شما برای دستگاههای تلفن همراه بهینه شده است تا حداکثر دید جستجوی SEO را داشته باشید.
استراتژیهای سئوی درون صفحه تکنیکهایی هستند که روی وبسایت شما برای بهبود رتبهبندی و دیده شدن موتورهای جستجو کار میکنند.
استراتژیهای سئوی خارج از صفحه روشهایی هستند که برای افزایش اعتماد و اعتبار برای محتوای شما مفید هستند.
هنگامی که روی محتوای سئو کار می کنید، مطمئن شوید که بر روی زمینه هایی مانند:
- انتشار مطالبی که به خوبی تحقیق شده اند.
- پاسخ به سوالات رایج مردم در مورد موضوع.
- از جمله جداول و نمودارها برای پشتیبانی از داده ها.
- داشتن تمام بخشهای مناسب (یعنی برچسبهای هدر در سئو) برای بهبود ارتباط موضوعی.
- پیوند متقابل بین صفحات مرتبط در وب سایت.
مرحله 4: تجزیه و تحلیل سئو خارج از صفحه
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئو داخلی در کد HTML و محتوای هر صفحه وب کار کنید. این استراتژی بهینهسازی موتور جستجو به محتوا کمک میکند تا در صفحه نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص و جستوجوهای مرتبط با آنها رتبه بالاتری داشته باشد.
پس از اصلاح عناصر سئوی درون صفحه، گام بعدی این است که بر روی محتوای فردی کار کنید تا ارزش سئوی آن را بهبود ببخشید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است که به کیفیت اطلاعات و میزان پاسخگویی آن به نیازهای جستجوگر اشاره دارد.
اولین قدم برای انجام کار بهینه سازی موتور جستجو، انجام ممیزی فنی سئو است. این فرآیند برای بررسی بهینه سازی وب سایت و سرور انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که خزنده های وب موتورهای جستجو می توانند سایت شما را به طور مؤثر اسکن و فهرست کنند.
همانطور که قبلاً ذکر شد، میتوانید سئوی خارج از صفحه را برای بهینهسازی بهتر موتورهای جستجو با کار بر روی بازگرداندن پیوندها به محتوای خود از طریق پست مهمان، نمایههای تجاری، سایتهای بررسی، اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی و غیره بهبود بخشید.
هنگام کار بر روی سئوی موبایل، باید روی موارد زیر تمرکز کنید:
- داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل (یعنی طراحی واکنش گرا).
- سایتی که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود (نمرات سرعت صفحه خوب).
- استفاده از تگ های متا روبات ها در سایت موبایل و دسکتاپ.
- عدم بارگیری تنبلی محتوای اصلی در تعامل با کاربر.
- اطمینان حاصل کنید که سایت های موبایل و دسکتاپ شما داده های ساختاری یکسانی دارند.
مرحله 6: سئوی محلی و بین المللی
بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو کار می کند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل بهبود عوامل درون صفحه و خارج از صفحه برای افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی و دیده شدن ارگانیک در SERP ها است.
مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:
- تگ عنوان متا
- توضیحات متا
- سرفصل ها
- URL
- محتوای صفحه (به عنوان مثال، حداقل تعداد کلمات برای SEO)
- بهینه سازی تصویر
- پیوند داخلی
- داده های ساخت یافته
- سرعت صفحه
- Core Web Vitals
- بهینه سازی موبایل
سئو خارج از صفحه
اگر به رتبه بندی محتوای خود در چندین کشور یا برای زبان های خاص متکی هستید، استراتژی های سئو بین المللی یک حوزه کلیدی برای اضافه کردن به گردش کار بهینه سازی شما خواهد بود.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه عملکرد سئو برای وب سایت ها را توضیح می دهد.
همانطور که قبلاً در این راهنما در مورد نحوه عملکرد سئو ذکر شد، فاکتورهای برتر SEO در صفحه شامل مواردی مانند متا تگ ها، سرفصل ها، URL ها، تصاویر، لینک های داخلی و غیره است. برای ارسال سیگنال های مناسب به گوگل برای کمک به رتبه بندی صفحات وب شما در SERP ها.
مرحله 3: به روز رسانی سئو محتوا
حال، تصور کنید که این شرکت یک متخصص سئو را استخدام می کند تا در وب سایت کار کند تا ارتباط هر صفحه وب را برای جستجوهای جستجوی هدف خود بهبود بخشد. این پروژه بهینه سازی موتور جستجو شامل به روز رسانی عناصری مانند عناوین صفحات، توضیحات متا، URL ها، تگ های عنوان، لینک های داخلی و ساختار ناوبری سایت است.
اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای بهبود رتبهبندی و ترافیک یک وبسایت ایجاد کنید، درک نحوه عملکرد بهینهسازی موتور جستجو برای موفقیت شما مهم است.
همچنین، الگوریتم گوگل به گونه ای ساخته شده است که نتایج جستجوی تازه و جدیدتری را به شما ارائه دهد. در سال 2010، گوگل یک سیستم نمایه سازی وب جدید به نام منتشر کرد کافئین که ارائه شده است 50 درصد نتایج تازه تر برای جستجوهای وب
همچنین میخواهید محتوای وبسایت خود را به گونهای سازماندهی کنید که خزیدن برای موتورهای جستجو و یافتن صفحات وب مورد نظر کاربران آسانتر شود. این راهنمای مرتبط را با استراتژی هایی برای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت برای SEO و قابلیت استفاده بهتر بررسی کنید.
خلاصه روش کار سئو
همانطور که متوجه شدید، دو حوزه اصلی برای نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت وجود دارد: سئوی درون صفحه و سئوی خارج از صفحه. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می توانید برای بهبود بیشتر دید جستجوی وب سایت خود بهینه سازی کنید، مانند سئوی فنی، سئوی محتوا، سئوی موبایل، سئوی محلی و روش های سئوی بین المللی.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
در اینجا چند راهنمای مرتبط در مورد چگونگی بهبود تلاشهای سئوی محلی خود که از ایجاد نمایه کسبوکار بهینهشده Google (که قبلاً Google برای کسبوکار من نامیده میشد) آمده است:
دو دسته اصلی برای بهینه سازی موتورهای جستجو شامل سئو داخلی و سئو خارج از صفحه هستند که عوامل مهم مرتبط با یک وب سایت مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های عنوان، ساختار URL، بهینه سازی تصویر، سرعت صفحه، بک لینک ها هستند. ، نام تجاری و غیره؛ همه اینها برای بهبود خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی محتوا در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.
وب سایتی را در نظر بگیرید که خدمات بازاریابی اینترنتی را می فروشد که روی هیچ کار سئو تمرکز نکرده است. ترافیک ارگانیک به این سایت از گوگل، یاهو و بینگ برای هر یک از صفحات وب خیلی زیاد نیست، زیرا به خزنده های وب موتور جستجو سیگنال های صحیحی برای کلمات کلیدی مربوطه داده نمی شود که هر صفحه باید برای آنها در موتور جستجو رتبه بندی شود. صفحات نتایج (SERP).
اکنون که در مورد سئو داخلی و خارج از صفحه می دانید، به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو فقط برای نتایج جستجوی ارگانیک کار می کند و نه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (یا PPC).
مهمترین جنبه بهبود محتوا برای اهداف سئو، مطابقت با هدف جستجوی کاربر است. به عنوان مثال، این صفحه وب یک راهنمای آموزشی است که برای پاسخ به سؤالاتی مانند “چگونه سئو برای وب سایت ها کار می کند” نوشته شده است. بنابراین، شما همه چیز را در مورد نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو برای گوگل، یاهو و بینگ به جای دریافت لیستی از کتاب های سئو یا ابزارهای سئو برای خرید، یاد خواهید گرفت.
همانطور که یک وب سایت بیشتر از این نوع بک لینک ها به دست می آورد، موتورهای جستجو استنباط می کنند که سایت دارای محتوای ارزشمندی است که ارزش رتبه بالاتری در SERP ها را دارد.
این نوع کار سئو در سایت باعث افزایش تعداد کلمات کلیدی ارگانیک وب سایت در گوگل، یاهو و بینگ و همچنین میانگین رتبه بندی در SERP ها می شود که منجر به افزایش کل ترافیک می شود.
این راهنمای مرتبط را با لیستی از رایج ترین مشکلات فنی سئو و نحوه رفع آنها ببینید.
گام بعدی این است که روی فاکتورهای سئوی خارج از سایت کار کنید که باعث افزایش در معرض دید، اعتماد و اعتبار وب سایت شما می شود. هنگامی که یک وب سایت دارای تعداد زیادی سیگنال خارج از سایت با کیفیت است که به صفحات وب منفرد در سایت اشاره می کند، این سیگنال را به Google ارسال می کند که سایر منابع اینترنتی محتوای شما را به اندازه کافی ارزشمند می دانند که در محتوای خود به آن پیوند دهند.
سئو برای وب سایت ها با بهینه سازی یک قسمت از محتوا کار می کند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن را در صفحات نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری خواهند داشت. موتورهای جستجو سایت ها را اسکن می کنند و می خزند تا بهتر بفهمند محتوا در مورد چیست و به همین دلیل است که SEO برای وب سایت ها کار بر روی آن مهم است.
همانطور که می بینید، سئو برای بهبود دید و بازدید موتورهای جستجو برای یک وب سایت کار می کند تا کسب و کار بتواند سرنخ ها، مشتریان و فروش با کیفیت بیشتری را به دست آورد.