چه در نوار کناری، در پایین یک پست، یا در یک منوی چسبنده، بازدیدکنندگان همیشه باید بتوانند کاری را که میخواهید انجام دهند، مهم نیست که در کجای صفحه هستند. یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده یک هدف واضح برای هر صفحه وب در ذهن دارد، و دکمه ها و پیوندهای CTA شانس انجام اقدامات بعدی مناسب را برای بازدیدکنندگان شما، خواه ثبت نام در خبرنامه، ارسال فرم، دانلود freebie، بازدید از یک صفحه وب دیگر و غیره
10. ممیزی محتوا انجام دهید تا در راس امور بمانید
منوی پیمایش شما تنها جایی نیست که پیوندها را در آن قرار دهد. هنگامی که کاربران در صفحه اصلی شما پیمایش می کنند، باید بتوانند فوراً روی آن کلیک کنند تا در مورد هر چیزی که توجه آنها را جلب می کند اطلاعات بیشتری کسب کنند، بنابراین مطمئن شوید که هر بخش یک پیوند قابل مشاهده به صفحه مربوطه خود دارد.
با تمام آنچه گفته شد، پستهای وبلاگ تنها نوع محتوایی نیستند که سلسله مراتب ساختاریافته به عنوان دستورالعملی برای موفقیت دنبال شود. همچنین باید در سراسر وب سایت شما در صفحات فرود، صفحات اصلی و محتوای درباره ما مستقر شود.
گنجاندن پستهای مرتبط در پایین مقالهها به کاربران کمک میکند تا محتوای بیشتری را پیدا کنند. اکثر سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس و ابزارهای سایتساز دارای بلوکها، افزونهها یا افزونههایی هستند که میتوانند پستهای مرتبط را بر اساس دستهها یا برچسبها ایجاد کنند.
9. CTA های خود را قابل مشاهده نگه دارید
به این ترتیب، هنگامی که یک بازدیدکننده به دنبال یادگیری در مورد موضوع خاصی یا خرید نوع خاصی از محصول است، میتواند هر چیزی را که به دنبالش است در یک مکان پیدا کند.
پیوندها به بخشهای دیگر وبسایت شما نیز باید در سرتاسر محتوایتان هر زمان که منطقی باشد استفاده شوند.
چه فروش محصولات، تولید سرنخ یا ارائه اطلاعات، وب سایت شما برای هدفی وجود دارد و این هدف باید در چند ثانیه اولی که بازدیدکننده به وب سایت شما وارد می شود کاملاً مشخص باشد.
امیدوارم از این راهنمای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت لذت برده باشید.
اگر کاربر به دنبال خرید کفش در صفحه اصلی فروشگاه تجارت الکترونیک شما قرار می گیرد، پس محبوب ترین کفش شما باید در بخش قهرمان با پیوندهای قابل مشاهده منتهی به صفحه دسته بندی یا محصول جداگانه باشد. اگر آنها میخواهند بدانند برای تعمیر ماشین لباسشوییشان چقدر هزینه میگیرید، فرم «درخواست قیمت» و شماره تماس باید اولین چیزی باشد که میبینند.
مانند تمام این نکات سازماندهی محتوای وب سایت، مهمترین چیز هنگام دسته بندی محتوای خود این است که به نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما فکر کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.