نحوه سازماندهی محتوای وب سایت (10 نکته برای موفقیت)
به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ در مورد نحوه ساخت یک وب سایت تولید می کنید. شما به اهمیت انتخاب میزبانی وب خوب اشاره می کنید که قبلاً در مورد آن نوشته اید. به جای هدایت خوانندگان برای یافتن آن با استفاده از منوی پیمایش شما، شامل پیوند داخلی مستقیماً به آن قطعه، به مشتریان کمک می کند تا سفر خود را با شما ادامه دهند و ارزش بیشتری از سایت شما دریافت کنند.
به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کفش در فروش برندهای محبوب تخصص دارد، منطقی است که محصولات خود را بر اساس برند دسته بندی کند تا مشتریان بتوانند موارد دلخواه خود را جستجو کنند. آنها میتوانند از نوع دوم طبقهبندی به نام برچسبها استفاده کنند که کفشها را بر اساس نوع (پاشنه بلند، کفشهای مخصوص دویدن و غیره) برای کاربرانی که میخواهند بدون توجه به نام تجاری، نوع خاصی از کفش را خریداری کنند، استفاده کنند.
4. از Clear, Logical Navigation استفاده کنید
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
با تمام آنچه گفته شد، پستهای وبلاگ تنها نوع محتوایی نیستند که سلسله مراتب ساختاریافته به عنوان دستورالعملی برای موفقیت دنبال شود. همچنین باید در سراسر وب سایت شما در صفحات فرود، صفحات اصلی و محتوای درباره ما مستقر شود.
استفاده از سلسله مراتب محتوا در صفحات دیگر
چه فروش محصولات، تولید سرنخ یا ارائه اطلاعات، وب سایت شما برای هدفی وجود دارد و این هدف باید در چند ثانیه اولی که بازدیدکننده به وب سایت شما وارد می شود کاملاً مشخص باشد.
اگر کاربر به دنبال خرید کفش در صفحه اصلی فروشگاه تجارت الکترونیک شما قرار می گیرد، پس محبوب ترین کفش شما باید در بخش قهرمان با پیوندهای قابل مشاهده منتهی به صفحه دسته بندی یا محصول جداگانه باشد. اگر آنها میخواهند بدانند برای تعمیر ماشین لباسشوییشان چقدر هزینه میگیرید، فرم «درخواست قیمت» و شماره تماس باید اولین چیزی باشد که میبینند.
هنگامی که محتوای شما به طور مناسب گروه بندی شد، باید پیدا کردن آن را برای مشتریان آسان کنید. این به این معنی است که یک منوی ناوبری آسان برای دنبال کردن را در بالای صفحه تنظیم کنید، جایی که بازدیدکنندگان انتظار دارند آن را پیدا کنند.
“لید را دفن نکنید” یک عبارت روزنامه نگاری محبوب است که به معنای پنهان نکردن مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات برای خواننده است. هرچه سریعتر در صفحه (یعنی بالای اولین نمای صفحه یا نزدیک به آن) به بازدیدکننده دقیقا همان چیزی را بدهید که به دنبال آن است.
2. از سلسله مراتب محتوا برای کمک به بازدیدکنندگان استفاده کنید
یکی از بهترین راهها برای سازماندهی محتوای وبسایت در صفحه اصلی، قرار دادن لینکهایی به محتوای بالاترین ترافیک است. اگر در گوگل رتبه خوبی داشته باشد و مردم به طور فعال در جستجوی آن موضوعات باشند، صفحه اصلی مکانی طبیعی برای اضافه کردن لینک به آن URL ها برای افزایش دسترسی بیشتر است.
7. از پیوندهای داخلی مرتبط در سراسر محتوای خود استفاده کنید
با قرار دادن خود در موقعیت بازدیدکننده، به طور استراتژیک در مورد آنچه که باید در آینده رخ دهد فکر کنید. از خود بپرسید، “در سلسله مراتب اطلاعاتی چه چیزی را می خواهید بیاورید؟” سپس، محتوای وب سایت را طوری سازماندهی کنید که نیازهای کاربر را برآورده کند.
3. محتوای مرتبط با گروه ها و برچسب ها
بنابراین، میخواهید با ممیزیهای منظم محتوا، مطمئن شوید که در صدر موارد قرار میگیرید، و اطمینان حاصل کنید که هر صفحه یک هدف، یک دستهبندی و یک مکان منطقی در پیمایش شما دارد. پس از پیروی از دستورالعمل های اولیه در این راهنما، ارزیابی مجدد سازمان وب سایت خود را هر 6 تا 12 ماه یک بار عادت کنید.
خلاصه محتوای وب سایت را سازماندهی کنید
برای رجوع به مثال فروشگاه آنلاین کفش ما، این ممکن است به این معنا باشد که مستقیماً در زیر بخش قهرمان، بخش صفحه اصلی بعدی شما همه مارکهای اصلی را که در اختیار دارید نشان میدهد تا به مشتریان نشان دهد چه چیزی پیشنهاد میشود، و سپس جزئیات مربوط به هزینهها و فرآیندهای حمل و نقل شما و سپس هنوز دسته بندی محصولات بیشتر
تا اینجا ما در مورد سازماندهی محتوا در صفحات جداگانه صحبت کرده ایم. اکنون زمان آن است که آن صفحات را بر اساس موضوع، موضوع، نوع محصول یا هر چیز دیگری که منطقی است، در دسته بندی های منطقی گروه بندی کنیم.
بنابراین، اگر میخواهید محتوای خود را به گونهای سازماندهی کنید که تا حد امکان کاربرپسند باشد، همه این اطلاعات باید در پاورقی وبسایت باشد، ترجیحاً در چندین ستون مرتب شده باشد تا کاربران مجبور نباشند برای دریافت آنچه نیاز دارند به پایین پیمایش کنند. . برای نمونه خوبی از نکته سازماندهی وب سایت در عمل، پاورقی را در این وب سایت ببینید.
6. بهبود تجربیات کاربر با پیوندهای صفحه اصلی
پیوندها به بخشهای دیگر وبسایت شما نیز باید در سرتاسر محتوایتان هر زمان که منطقی باشد استفاده شوند.
منوهای ناوبری نباید بیش از حد شلوغ باشد. اگر سایت شما دارای دسته ها یا صفحات مستقل زیادی است، آنها را در زیر منوها سازماندهی کنید و از برچسب های کوتاه و توصیفی استفاده کنید تا کاربران دقیقا بدانند برای یافتن محتوای مورد نظر خود کجا باید جستجو کنند.
5. با پاورقی های خوب سازماندهی شده، انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده کنید
گنجاندن پستهای مرتبط در پایین مقالهها به کاربران کمک میکند تا محتوای بیشتری را پیدا کنند. اکثر سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس و ابزارهای سایتساز دارای بلوکها، افزونهها یا افزونههایی هستند که میتوانند پستهای مرتبط را بر اساس دستهها یا برچسبها ایجاد کنند.
9. CTA های خود را قابل مشاهده نگه دارید
منوی پیمایش شما تنها جایی نیست که پیوندها را در آن قرار دهد. هنگامی که کاربران در صفحه اصلی شما پیمایش می کنند، باید بتوانند فوراً روی آن کلیک کنند تا در مورد هر چیزی که توجه آنها را جلب می کند اطلاعات بیشتری کسب کنند، بنابراین مطمئن شوید که هر بخش یک پیوند قابل مشاهده به صفحه مربوطه خود دارد.
امیدوارم از این راهنمای نحوه سازماندهی محتوای وب سایت لذت برده باشید.
در اینجا، عنوان پست (مهمترین جزئیات) در بالای صفحه قرار می گیرد و بعد از آن مهمترین عنصر بعدی قرار می گیرد. مقدمه ای که هدف قطعه را خلاصه می کند و به کاربران می گوید که چه چیزی یاد خواهند گرفت تا بتوانند تصمیم آگاهانه ای در مورد خواندن آن بگیرند.
ساختارهای محتوای سلسله مراتبی بیشتر در پست های وبلاگ و سایر صفحات دارای محتوای طولانی دیده می شود.
با دنبال کردن هر یک از مراحل این آموزش، به وبسایتی خواهید رسید که خزیدن، فهرستبندی بهتر و تجربیات مثبت کاربر دارد، که همگی عوامل مهمی برای رتبهبندی الگوریتمهایی هستند که تعیین میکنند محتوای شما در کجا در موتورهای جستجو قرار میگیرد. گوگل، یاهو و بینگ.
نحوه سازماندهی محتوای وب سایت
1. مهمترین اطلاعات خود را در درجه اول قرار دهید
با مهم ترین صفحه و مرکز اطلاعات خود، می توانید شروع به سازماندهی بقیه محتوای وب سایت خود در یک سلسله مراتب کنید، با مهم ترین اطلاعات بعدی در رتبه دوم در صفحه، و پس از آن سومین مهم و غیره.
همچنین می توانید با استفاده از متن لنگر بهینه شده با کلمه کلیدی که به صفحه داخلی منتهی می شود، رتبه بندی صفحه مورد نظر را بهبود ببخشید. این یک استراتژی سئو آسان برای گنجاندن در وب سایت شما است و در عین حال سازمان را بهبود می بخشد تا از عوامل موجود در سایت استفاده کند که دید موتورهای جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد.
8. به بازدیدکنندگان کمک کنید تا با محتوای مرتبط بیشتر کشف کنند
همانطور که متوجه شدید، چندین نکته و بهترین روش برای سازماندهی محتوای وب سایت وجود دارد که می توانید از آنها برای آسان کردن یافتن، خزیدن و فهرست بندی محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. بعلاوه، با دنبال کردن مراحل این آموزش برای سازماندهی محتوای وب سایت، تجربه کاربری را برای بازدیدکنندگان خود بهبود می بخشید، که یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای الگوریتم های موتور جستجو است که گوگل، یاهو و بینگ را تقویت می کنند.
حتی با تکامل وب، برخی چیزها ثابت مانده اند، از جمله اینکه چگونه اکثر وب سایت ها از فوتر استفاده می کنند. کاربران وب معمولاً انتظار دارند مواردی مانند پیوندهایی به سیاست های حفظ حریم خصوصی و شرایط و ضوابط، جزئیات تماس، اطلاعات شرکت و پیوندهای رسانه های اجتماعی را در پاورقی بیابند.
مانند تمام این نکات سازماندهی محتوای وب سایت، مهمترین چیز هنگام دسته بندی محتوای خود این است که به نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما فکر کنید.
چه در نوار کناری، در پایین یک پست، یا در یک منوی چسبنده، بازدیدکنندگان همیشه باید بتوانند کاری را که میخواهید انجام دهند، مهم نیست که در کجای صفحه هستند. یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده یک هدف واضح برای هر صفحه وب در ذهن دارد، و دکمه ها و پیوندهای CTA شانس انجام اقدامات بعدی مناسب را برای بازدیدکنندگان شما، خواه ثبت نام در خبرنامه، ارسال فرم، دانلود freebie، بازدید از یک صفحه وب دیگر و غیره
10. ممیزی محتوا انجام دهید تا در راس امور بمانید
این راهنما نحوه سازماندهی محتوای وب سایت را به روشی موفق توضیح می دهد.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات سازماندهی محتوای وبسایت را دریافت میکنید که میتوانید از آنها برای برنامهریزی یک وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا سایت شخصی سازماندهیشده استفاده کنید که برای بازدیدکنندگان آسان باشد تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و موتورهای جستجو برای خزیدن آنها آسان باشد.
سازماندهی در روزهای اولیه وب سایت شما نسبتاً ساده است، اما هنگامی که شروع به اضافه کردن محتوای بیشتر کنید، به زودی دوباره از کنترل خارج می شود.
آنچه را که قبلاً در این راهنما در مورد سازماندهی محتوای وب سایت در مورد هدف سایت شما گفتیم را به خاطر دارید؟ هنگام قرار دادن Call-to-Action (CTA) در سایت خود این را در نظر داشته باشید.
اولین راه برای سازماندهی محتوای وب سایت، قرار دادن مهم ترین اطلاعات در بالای صفحه است. این دستورالعمل برای بهبود تجربه کاربر و سیگنالهای بهینهسازی موتور جستجوی درون صفحه (SEO) ضروری است.
به این ترتیب، هنگامی که یک بازدیدکننده به دنبال یادگیری در مورد موضوع خاصی یا خرید نوع خاصی از محصول است، میتواند هر چیزی را که به دنبالش است در یک مکان پیدا کند.
سپس سلسله مراتب ادامه پیدا می کند و نکات اصلی با استفاده از تگ های هدر برای سئو و خوانایی به بخش هایی تقسیم می شوند و این بخش ها به ترتیب منطقی از کمترین به مهم ترین ساختار یافته اند.