این راهنما نحوه تغییر مسیر URL با استفاده از Google Tag Manager را توضیح می دهد.
Google Tag Manager که با نام GTM نیز شناخته میشود، یک سیستم مدیریت برچسب است که به شما امکان میدهد تکههایی از کد را بدون ویرایش کد منبع در یک وبسایت مستقر کنید.
این آموزش به شما دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه تنظیم تغییر مسیرها با Google Tag Manager با استفاده از تگ های HTML سفارشی و توالی تگ ها را ارائه می دهد. همچنین راه حلی پیدا خواهید کرد که به کاربر اجازه می دهد قبل از هدایت شدن به یک صفحه خارجی توسط Google Analytics و GTM ردیابی شود.
چگونه با استفاده از گوگل تگ منیجر URL را تغییر مسیر دهیم
برای تغییر مسیر یک URL با استفاده از Google Tag Manager، می توانید یک تگ HTML سفارشی با کد تغییر مسیر ایجاد کنید، سپس از توالی تگ برای فعال کردن تگ تغییر مسیر استفاده کنید.
در اینجا یک نمونه کد تغییر مسیر برای تگ HTML آمده است:
<script>
window.location.href = "
</script>
ایجاد یک تگ HTML سفارشی
- روی برچسب ها > جدید کلیک کنید.
- روی پیکربندی برچسب کلیک کنید.
- Custom HTML را انتخاب کنید.
- کد تگ را در فیلد HTML قرار دهید.
- جاوا اسکریپت باید داخل آن پیچیده شود
<script></script>
تگ های HTML
در صورت نیاز، Support document.write را انتخاب کنید تا تماسها فعال شود document.write()
در کد جاوا اسکریپت شما
برای افزودن یک متغیر GTM در HTML سفارشی، نام متغیر را در دو پرانتز بپیچید:
<script>
var foo = {{bar}};
</script>
تنظیم توالی تگ
توالی برچسبها یک ویژگی Google Tag Manager است که به شما امکان میدهد تگهای راهاندازی و پاکسازی را مشخص کنید تا بلافاصله قبل یا بعد از فعال شدن برچسب اصلی فعال شوند.
برای پیکربندی تگ راه اندازی این مراحل را دنبال کنید:
- به تنظیمات پیشرفته > توالی برچسب ها بروید.
- کادر انتخاب «آتش کردن برچسب راهاندازی قبل از روشن شدن
» را انتخاب کنید. توجه: “ ” با عنوان برچسب فعلی جایگزین می شود. - تگ مورد نظر برای استفاده را از منو انتخاب کنید.
با توجه به گوگل تگ منیجر مستندات توالی تگ، «توسعه دهندگان باید استفاده کنند google_tag_manager[{{Container ID}}].dataLayer.set()
برای تغییر مقادیر لایه داده از تگ setup. شما باید استفاده کنید .set()
بجای .push()
زیرا .push()
تا رویداد زیر توسط Google Tag Manager شناسایی نمی شود. استفاده كردن .set
اجازه خواهد داد که رویداد توسط رویداد فعلی ثبت شود.»
راه حل دیگری برای تغییر مسیر URL با استفاده از گوگل تگ منیجر می آید صرافی پشته. این کد زیر به کاربر امکان میدهد تا قبل از اینکه کاربر به یک صفحه خارجی هدایت شود، توسط Google Analytics و Google Tag Manager ردیابی شود. همچنین اضافه کردن تگ لایه داده تغییر مسیر به هر صفحه در سایت را آسان می کند.
در اینجا کد این تغییر مسیر آمده است:
<script type="text/javascript">
dataLayer.push({
'event': 'gtm_redirect_url',
'gtm_redirect_url': '<?php echo $url; ?>'
});
</script>
سپس در گوگل تگ منیجر باید متغیری به نام تنظیم کنید gtm_redirect_url
. بعد، یک ماشه به نام اضافه کنید gtm_redirect_url
. و یک برچسب برای فعال کردن JS در قطعه HTML:
<script>
setTimeout(function() {
window.location.href = '{{DL - Redirect URL}};
}, 200);
</script>
تغییر مسیر یک URL با استفاده از خلاصه Google Tag Manager
امیدوارم از این راهنمای نحوه تغییر مسیر URL با استفاده از Google Tag Manager لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، راه حل برای تنظیم تغییر مسیرها با گوگل تگ منیجر از کد جاوا اسکریپت استفاده می کند که در داخل تگ های HTML سفارشی و توالی تگ ها قرار می گیرد تا مطمئن شود که تگ GTM قبل از تگ های اولیه در یک وب سایت فعال می شود.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-redirect-a-url-using-google-tag-manager/