این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی متن لنگر برای سئو را توضیح می دهد.
در زیر، لیستی از بهترین نکات بهینه سازی متن لنگر را مشاهده خواهید کرد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه های انکر تکست در بازاریابی دیجیتال (هم برای لینک های داخلی و هم برای بک لینک) استفاده کنید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول انکر تکست بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه بهینه سازی Anchor Text برای سئو
1. 3-4 کلمه کلیدی را برای سئو انتخاب کنید
اولین راه برای نحوه بهینه سازی انکر تکست در سئو این است که 3-4 کلمه کلیدی را برای هدف گذاری برای یک صفحه وب خاص انتخاب کنید. این عبارات جستجو باید همان کلمات کلیدی باشند که صفحه هدف با سئو داخلی برای آنها بهینه شده است (یعنی عبارت کلیدواژه اصلی و چندین تغییر نزدیک).
این روش به شما این امکان را می دهد که هم برای لینک های داخلی که در سایت قرار می دهید و هم برای بک لینک هایی که از طریق لینک سازی به دست می آورید، استراتژی بهینه سازی بهتری ایجاد کنید، همانطور که در ادامه این راهنما توضیح داده شده است.
2. ابتدا کلمه کلیدی SEO اصلی را بهینه کنید
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی متن لنگر این است که ابتدا کلمه کلیدی اصلی سئو را بهینه کنید زیرا می خواهید قوی ترین سیگنال های رتبه بندی را برای آن عبارت کلیدی داشته باشید.
به طور معمول، کلمه کلیدی اصلی باید عبارتی باشد که بالاترین میانگین حجم جستجوی ماهانه را دریافت می کند، در حالی که عبارات ثانویه برای دریافت ترافیک جستجوی اضافی از جستارهای مرتبط و تقویت ارتباط موضوعی برای محتوای پیوند شده استفاده می شوند.
نکات 8 و 9 زیر به شما کمک می کند تا با استفاده از عبارات سئوی هدفی که انتخاب کرده اید، نسبت متن لنگر مناسب برای لینک های داخلی و بک لینک ها را تنظیم کنید.
3. Anchor Text را کوتاه نگه دارید
کوتاه نگه داشتن متن توصیفی راه خوبی برای بهینهسازی متن لنگر برای بهینهسازی موتور جستجو است زیرا سیگنالهای مربوط به متن قابل کلیک را برای فهرستبندی و رتبهبندی تقویت میکند.
در واقع، خزنده موتور جستجوی گوگل معمولاً پس از یک طول معین، کلمات موجود در متن لنگر را نادیده می گیرد. بنابراین، بهترین روش برای سئو این است که انکر تکست خود را 8 کلمه یا کمتر (حدود 55 تا 60 کاراکتر) بسازید تا حداکثر ارزش را برای بهینه سازی موتور جستجو بدست آورید.
4. یک متن لنگر را برای محتوا انتخاب کنید
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی متن لنگر این است که فقط یک عبارت anchor text را برای استفاده در صفحه برای URL هدف انتخاب کنید. سپس، هرگز از آن متفاوت نیست.
این تکنیک سئو هم برای لینک های داخلی که در داخل مقاله قرار می گیرند و هم برای بک لینک هایی که از طریق لینک سازی به یک صفحه وب هدف ایجاد می شوند اعمال می شود.
اگر یک خزنده موتور جستجو بیش از یک لینک را در یک صفحه پیدا کند که به URL یکسان منتهی می شود، و آن پیوندها متن توصیفی متفاوتی داشته باشند، در این صورت الگوریتم های نمایه سازی و رتبه بندی ممکن است در مورد اینکه کدام متن لنگر دقیق ترین برای استفاده برای SEO است، سردرگم شود.
بنابراین، هر آنچه را که به عنوان متن قابل کلیک برای اولین پیوند متن لنگر که در صفحه ظاهر می شود انتخاب کنید، زمانی که می خواهید دوباره به همان URL در مقاله پیوند دهید، باید به عنوان همان متن قابل کلیک استفاده شود. به عبارت دیگر، یک متن لنگر را انتخاب کنید و در طول محتوا به آن بچسبید.
5. هرگز از لنگر سئو مشابه برای صفحات دیگر استفاده نکنید
اگر می خواهید انکر تکست خود را برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو به بهترین شکل ممکن بهینه کنید، هرگز نباید از یک انکر تکست برای URL های مختلف در یک وب سایت استفاده کنید.
این یک اشتباه رایج است که بسیاری از سئوکاران مبتدی مرتکب آن می شوند و اغلب باعث مشکلات مهم رتبه بندی کلمات کلیدی در سراسر سایت می شود. این به این دلیل است که خزندههای موتورهای جستجو در مورد اینکه کدام URL باید به درستی ایندکس شود و برای یک عبارت کلیدی خاص رتبهبندی شود، زمانی که بیش از یک صفحه وب دارای پیوندهای ورودی با استفاده از آن عبارت کلیدی باشد، سردرگم میشوند.
یک روش خوب برای دنبال کردن متن لنگر به خوبی بهینه سازی شده این است که یک گزارش از 3-4 کلمه کلیدی SEO که در مرحله 1 در بالا انتخاب کرده اید را برای صفحه هدف نگه دارید. به این ترتیب، می دانید که از این اصطلاحات برای هیچ URL دیگری در سایت خود استفاده نکنید.
سپس، قبل از ایجاد یک لینک داخلی جدید برای سئوی سایت یا انجام تبلیغات در طول یک کمپین لینک بیلدینگ، میتوانید بررسی کنید که صفحهای که در حال ایجاد پیوند به آن هستید، کلمه کلیدی مشابه صفحه دیگری را به خود اختصاص نداده است.
6. صفحه هدف را به طور دقیق توصیف کنید
توصیف دقیق صفحه هدف یکی دیگر از راههای برتر برای بهینهسازی انکر تکست برای سئو و افزایش شانس کلیک کاربران بر روی لینک برای افزایش ترافیک به محتوای مهم است.
این در عمل به این معنی است که به کاربر توضیح می دهد که در صفحه مقصد پیوند به جای پیوند دادن متن تصادفی در محتوا فقط برای اهداف سئو، چه چیزی را می تواند بیابد. بدون افزودن زمینه مهم در اطراف متن قابل کلیک، کاربر ممکن است اهمیت این که چرا باید روی متن لنگر کلیک کند را درک نکند.
زمانی که انکر تکست را برای سئو بهینه میکنید، باید چند لحظه اضافی را برای بهینهسازی جمله قبل از پیوند با یک فراخوان برای اقدام اختصاص دهید تا بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا برای بازدید از صفحه هدف، روی انکر تکست کلیک کنند.
7. متن Anchor Surround با کلمات کلیدی مرتبط
در ادامه نکته 6 در بالا، یکی دیگر از بهترین روش های لنگر متن این است که متن قابل کلیک را با سایر کلمات کلیدی مرتبط و کلمات مرتبط معنایی احاطه کنید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که در حال ایجاد یک تطابق جزئی، تطابق عبارت، یا پیوند متن لنگر طبیعی همانطور که در نکات 8 و 9 در زیر ذکر شده است.
این یک مفهوم مهم برای درک سئو است زیرا الگوریتم گوگل متن اطراف یک بک لینک را تجزیه و تحلیل می کند و از آن برای کمک به فهرست کردن URL هدف برای کلمات کلیدی مناسب استفاده می کند. اصطلاح فنی مورد استفاده در پتنت های رتبه بندی گوگل برای این فرآیند “متن حاشیه نویسی” است که توسط کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو مانند مرحوم بیل اسلاوسکی به عنوان سیگنال رتبه بندی مستند شده است.
8. از بهینه سازی متن لنگر داخلی خوب استفاده کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده از یک استراتژی خوب بهینه سازی متن لنگر داخلی است.
دانشمند سئو، کایل روف، طی آزمایشی متوجه شد که به طور متوسط حدود 3 تا 4 لینک داخلی لازم است تا با قدرت یک بک لینک برابری کند. و Matt Diggity، یکی دیگر از متخصصان محبوب سئو، دریافت که بهینه سازی بیش از حد متن های لنگر شما با عبارات کلیدی تطبیق بیش از حد می تواند باعث جریمه رتبه بندی شود.
پس از سالها آزمون و خطای خودم بر اساس توصیههای آن دو کارشناس، یک روش مؤثر ایجاد کردم:و امن– راه ایجاد پیوندهای داخلی بهینه شده با متن لنگر توصیفی که به نفع سئوی سایت است و همچنین از هرگونه جریمه دستکاری پیوند توسط الگوریتم های موتور جستجو جلوگیری می کند.
یک نسبت متن لنگر خوب برای دنبال کردن پیوندهای داخلی شامل موارد زیر است:
- 60% مجریان تطبیق عبارت: متن قابل کلیک شامل چند کلمه قبل یا بعد از عبارت کلیدواژه مطابقت دقیق است تا بهینه سازی بیش از حد کاهش یابد.
- 30٪ مجریان تطبیق دقیق: پیوند قابل کلیک شامل کلمه کلیدی مطابقت دقیق است و هیچ چیز دیگری.
- 10% مطابقت جزئی کلمات کلیدی و تغییرات: متن قابل کلیک فقط شامل بخشی از عبارت کلیدواژه مورد نظر (مثلاً یک یا دو کلمه را رها کنید) یا تغییری از کلمه کلیدی اصلی (مثلاً ترتیب مجدد کلمات یا تعویض کلمات رایج با مترادف ها) را شامل می شود.
9. نسبت متن لنگر بک لینک طبیعی را حفظ کنید
اگر لینک بیلدینگ فعالی را برای وب سایت خود انجام می دهید، اگر از بهترین شیوه های بهینه سازی متن لنگر در زیر پیروی کنید، انکر تکست شما برای سئو بهتر بهینه می شود و در عین حال شانس تشخیص بک لینک های شما به عنوان دستکاری لینک توسط الگوریتم های موتور جستجو را کاهش می دهد. برای صفحه اصلی و صفحات داخلی
نسبت متن لنگر بک لینک های صفحه اصلی
- 80-95٪ ترکیبی از متن لنگر مارک، طبیعی و URL.
- تا 10٪ با کلمات کلیدی تطبیق جزئی و عبارتی که در انکر تکست گنجانده شده است.
- تا 5٪ با متن لنگر کلمه کلیدی مطابقت دقیق.
نسبت متن لنگر بک لینک های داخلی صفحه
- 35-45٪ ترکیبی از متن لنگر مارک، طبیعی و URL.
- 50-60٪ با کلمات کلیدی تطبیق جزئی و عبارت در انکر تکست گنجانده شده است.
- تا 10٪ با متن لنگر کلمه کلیدی مطابقت دقیق.
10. مطمئن شوید که لینک های Anchor Text Dofollow هستند
آخرین راه برای بهینهسازی متن لنگر برای بهینهسازی موتور جستجو این است که مطمئن شوید که لینکهای شما لینکهای dofollow هستند. در غیر این صورت، خزندههای موتور جستجو ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر را در متن قابل کلیک و سیگنالهای PageRank برای SEO نادیده بگیرند.
مگر اینکه لینک های داخلی خود را با ویژگی nofollow تگ کنید، آن لینک ها باید dofollow باشند. با این حال، بک لینک هایی که می سازید ممکن است dofollow باشند یا نباشند – هر وب سایتی با آن متفاوت است دستورالعمل های خود برای پیوندهای خروجی
لینکهای Nofollow با تگ HTML rel=nofollow کدگذاری میشوند تا به موتورهای جستجو بگویند که هیچ صفحه رتبه (یا آب پیوند) را از صفحه اصلی وب به صفحه هدف منتقل نکنند. به این ترتیب میتوانید کنترل کنید که کدام صفحات وب در اینترنت برای بک لینکهایی که از وبسایت شما میآیند اعتبار دریافت میکنند و همچنین کدام لینکهای داخلی جریان آب پیوند ورودی را برای SEO دریافت میکنند.
توجه: در سال 2019، گوگل اعلام کرد که ویژگی لینک nofollow به جای یک دستورالعمل به عنوان یک اشاره در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را به صفحه وب هدف منتقل کنند یا ندهند. با این حال، اگر بتوانید این ویژگی HTML را کنترل کنید، هنوز ارزش این فرصت را ندارد که قدرت پیوندهای داخلی یا ورودی را کاهش دهید.
درباره Anchor Text بیشتر بیاموزید
لینک های زیر بیشتر در مورد انکر تکست و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه بهترین روش ها بهینه سازی متن لنگر در سئو
امیدوارم از این راهنمای توضیح نحوه بهینه سازی انکر تکست در سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینهسازی متن لنگر وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت خود دنبال کنید، با بهترین روشهای انکر تکست از جمله
. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-optimize-anchor-text-for-seo/