نحوه بهینه سازی متن ALT تصویر برای سئو (8 روش برتر)
انتشار: دی 21، 1401
بروزرسانی: 18 تیر 1404

نحوه بهینه سازی متن ALT تصویر برای سئو (8 روش برتر)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی متن ALT تصویر را برای سئو توضیح می دهد.

در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی متن ALT تصویر را مشاهده خواهید کرد که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه های متن ALT تصویر در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول ویژگی های متن ALT تصویر بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.

ارائه بهترین نکات سئو ...

نحوه بهینه سازی متن ALT تصویر برای سئو

1. کلمه کلیدی سئوی هدف را وارد کنید

اولین راه برای بهینه سازی متن ALT برای سئو این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ قرار دهید. علاوه بر دسترسی بیشتر به تصاویر شما برای کاربران دارای اختلالات بینایی، از جمله کلیدواژه هدف شما، برجستگی کلمه کلیدی شما را برای بهینه سازی موتورهای جستجو افزایش می دهد.

افزودن کلمات کلیدی مورد نظر به ویژگی های متن ALT، خزنده وب Google را قادر می سازد تا با تصویر و جستارهای مرتبطی که باید در جستجوی تصویر Google رتبه بندی کند، ارتباط برقرار کند. همچنین با تأیید اینکه صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی در جستجوی گوگل ایندکس شود، به بهبود سئوی درون صفحه برای محتوا کمک می کند.

2. عبارت کلیدواژه را از جلو بارگذاری کنید

بهترین روش دیگر برای بهینه سازی متن ALT این است که کلمه کلیدی خود را در این ویژگی HTML بارگذاری کنید. هم خزنده های موتور جستجو و هم نرم افزارهای صفحه خوان محتوا را در قسمت متن ALT از چپ به راست می خوانند، بنابراین مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر شما در ابتدای این ویژگی ظاهر می شود.

الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو، وزن اضافی SEO را به کلمات کلیدی که در ابتدای عناصر HTML خاص، از جمله ویژگی ALT تصویر، کشف می شوند، اختصاص می دهند. بنابراین، هرچه بتوانید عبارت کلیدی خود را به ابتدای قسمت متنی ALT نزدیکتر کنید، برای برجستگی کلمه کلیدی و رتبه بندی موتورهای جستجو بهتر است.

3. متن ALT تصویر را کوتاه نگه دارید

همچنین می توانید سئوی متن ALT را با کوتاه نگه داشتن آن بهبود بخشید. هرچه متن کوتاه تر باشد، سیگنال قوی تر برای بهینه سازی موتور جستجو است.

این یک تمرین خوب است که طول ویژگی های ALT خود را به 150 کاراکتر یا کمتر محدود کنید. هیچ محدودیتی برای مقدار متنی که می توانید به ویژگی ALT اضافه کنید وجود ندارد، اما نرم افزار صفحه خوان معمولاً خواندن برچسب ها را زمانی که از 125 کاراکتر فراتر می رود متوقف می کند و خزنده های موتور جستجو ممکن است ارتباط قدرت متن ALT را در صورت طولانی بودن آن کاهش دهند.



منبع: https://seochatter.com/how-to-optimize-image-alt-text-for-seo/