
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
نحوه بهینه سازی تگ های هدر برای سئو (10 روش برتر)
تصویر بهینه شده برای کلمه کلیدی خود را مستقیماً در بالای یا زیر عنوان فرعی H2 یا H3 قرار دهید. انجام این کار به تایید مرتبط بودن کلمه کلیدی مورد نظر کمک می کند و شانس اینکه گوگل، یاهو یا بینگ آن تصویر را در کنار لیست صفحه وب برای پرس و جوهای مرتبط در SERP ها نمایش دهند، افزایش می دهد.
همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینه سازی تگ هدر وجود دارد که می توانید برای بهبود بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت خود دنبال کنید، با بهترین روش های تگ عنوان برتر از جمله استفاده از ساختار مناسب HTML، استفاده از تگ H2 برای هر کلمه کلیدی هدف، بارگذاری جلویی کلمه کلیدی SEO شما. عبارات، کوتاه نگه داشتن متن، بهینه سازی تگ های سرصفحه برای قطعه های ویژه. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.
فرض کنید عبارت کلیدی "هزینه های جراحی بینی" را هدف قرار داده اید. ساختار سرصفحه H2 و H3 خوب به شرح زیر است زیرا H3 ها شامل تغییرات کلمات کلیدی، مترادف ها و کلمات مرتبط معنایی هستند.
بارگذاری مجدد کلمات کلیدی SEO در تگ های هدر یکی دیگر از راه های برتر برای بهینه سازی محتوا برای سئو است.
امیدوارم از این راهنما که نحوه بهینه سازی تگ های هدر برای سئو را توضیح می دهد، لذت برده باشید.
H1 شما به عنوان عنوان اصلی برای خزنده های موتور جستجو عمل می کند، در حالی که تگ های H2 برای تعریف موضوعات فرعی صفحه استفاده می شود. یک استراتژی خوب برای سئو داخلی این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در اولین زیر سربرگ H2 صفحه قرار دهید. این موضوع ارتباط موضعی کلمه کلیدی را برای کمک به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو تأیید می کند.
3. برای هر کلمه کلیدی یک تگ H2 قرار دهید
این استراتژی بهینه سازی سرفصل های HTML شما را کوتاه و مختصر نگه می دارد، که درک آنها را برای خوانندگان و موتورهای جستجو آسان تر می کند. همچنین، بارگذاری بیش از حد هدرها با متن بیش از حد می تواند قدرت SEO سرفصل را برای کلمات کلیدی هدف شما کاهش دهد.
9. بهینه سازی برای قطعه های ویژه
برای لیست ها، باید بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از عنوان H2 بالای آن پشتیبانی می کنند، اضافه کنید. به نحوه طراحی این بخش از راهنما (مزایای برچسب های سرصفحه در سئو) نگاه کنید تا نمونه ای از این عمل را در عمل ببینید.
10. تصاویر بهینه شده با کلمات کلیدی را به تگ های سرصفحه اضافه کنید
یکی دیگر از بهترین روش های تگ هدر این است که کاراکترهای موجود در هدرهای خود را محدود کنید. تگ های H1 باید 70 کاراکتر یا کمتر داشته باشند، در حالی که تگ های H2 و تگ های H3 باید 60 کاراکتر یا کمتر داشته باشند.
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ هدر استفاده خوب از تگ H1 است. این مهمترین هدر برای خوانندگان و موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.
<h2>Rhinoplasty Surgery Costs</h2> <h3>Average Nose Job Cost</h3> (Synonym) <h3>Anesthesia Fees</h3> (Semantically-Related) <h3>Surgical Facility Costs</h3> (Semantically-Related) <h3>Post-Surgery Bills</h3> (Semantically-Related) <h3>Nose Job Medication Prices</h3> (Semantically-Related) <h3>Rhinoplasty Plastic Surgery Pricing Table</h3> (Keyword Variation)
یک استراتژی ساده سئو عبارت است از گنجاندن کلمات کلیدی به روشی که توصیفی و مرتبط با عنوان فرعی در نام فایل تصویر، متن ALT و ابرداده باشد. در هر تصویر از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. تکرار کلمات کلیدی در چندین تصویر، مزیت افزوده ای برای سئو ایجاد نمی کند و می توان آن را پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفت، که ممکن است توسط الگوریتم های رتبه بندی صفحه وب شما را جریمه کند.
سرفصل های HTML یکی از اولین عناصری هستند که خزنده های موتورهای جستجو هنگام دسته بندی محتوای شما برای نمایه سازی در SERP تجزیه و تحلیل می کنند. و این استراتژی اولیه SEO به افزایش رتبه صفحه وب شما در SERPS کمک می کند. به آن شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران می دهد.
گنجاندن تگ H2 برای هر کلمه کلیدی هدف در صفحه شما، راه خوبی برای بهینه سازی تگ های هدر برای موتورهای جستجو برای بهبود سئوی درون صفحه است. به عنوان مثال، اگر سه کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید، باید سه عنوان فرعی H2 با هر کلمه کلیدی در یکی از تگ های H2 درج کنید تا به توصیف آن بخش از محتوا کمک کند.
بنابراین، هنگام نوشتن محتوای سئو، هر یک از سرفصل های شما باید کلیدواژه مورد نظر را تا حد امکان نزدیک به شروع برچسب قرار دهد.
8. برچسب های هدر را بین 60 تا 70 کاراکتر نگه دارید
اگر اضافه کردن تگ H4 به H6 به درک بیشتر محتوای شما کمک می کند، قطعاً می توانید آنها را برای بهبود تجربه کاربری اضافه کنید. با این حال، گنجاندن کلمات کلیدی یا سایر تکنیک های سئو در این زیرعنوان ها منجر به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای صفحه نمی شود.
7. کلمات کلیدی SEO خود را بارگذاری کنید
مثال های زیر به شما در درک بهتر این استراتژی بهینه سازی H3 کمک می کند.
<h2>Rhinoplasty Surgery Costs</h2> <h3>Average Rhinoplasty Surgery Costs</h3> <h3>Anesthesia Cost for Rhinoplasty Surgery</h3> <h3>Rhinoplasty Surgery Facility Costs</h3> <h3>Post-Surgery Rhinoplasty Surgery Costs</h3> <h3>Rhinoplasty Surgery Costs for Medication</h3> <h3>Rhinoplasty Surgery Costs Table</h3>
6. نگران برچسب های H4 تا H6 نباشید
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های هدر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی تگ های سرصفحه در SEO خلاصه بهترین روش ها
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینه سازی تگ هدر را می بینید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه های تگ عنوان HTML در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
تصاویر همچنین باید به درستی فشرده و فرمت شوند، به طور ایده آل در فرمت های PNG، JPEG یا WebP. انجام این کار باعث می شود که آنها به سرعت بارگیری شوند، که هم توسط کاربران و هم خزنده های موتورهای جستجو ترجیح داده می شود.
درباره تگ های هدر بیشتر بدانید
از تگ H1 برای عنوان صفحه استفاده کنید که موضوع کلی محتوا را خلاصه می کند. از تگ های H2 برای تعریف موضوعات فرعی استفاده کنید تا محتوای خود را به فصل تقسیم کنید. تگ های H3 باید در زیر تگ H2 مرتبط قرار گیرند تا در زیر بخش های اطلاعات عمیق تر شوند. H4s برای توضیحات دقیق تر زیر H3s قرار می گیرد و H5s زیر H6s قرار می گیرد.
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی تگ هدر، نادیده گرفتن تگ های H4 تا H6 هنگام نوشتن محتوای سئو است. این عناوین HTML به هیچ وجه روی سئو تاثیر نمی گذارد.
این استراتژی بهینه سازی، کلیدواژه های اولیه و ثانویه ای را که می خواهید محتوا در SERP رتبه بندی شود، در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. همچنین به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای هر بخش از مقاله را درک کرده و آن را به درستی در فهرست طبقه بندی کنند.
اگر قطعه های ویژه را با عناوین صفحه خود هدف قرار دهید، تگ های هدر شما برای سئو بهتر بهینه می شوند. این مکان بسیار مورد علاقه در بالای نتایج جستجو با قالب بندی مناسب سرصفحه ها برای مطابقت با قالب صحیح برای Google، Yahoo و Bing به دست می آید.
به خاطر داشته باشید: تگ
یکسان نیست. تگ عنوان حاوی اطلاعات فراداده عنوان صفحه است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای فهرست وب سایت ظاهر می شود. تگ H1 توسط کاربر در حال خواندن مطالب در صفحه دیده می شود.2. کلیدواژه اصلی خود را در اولین تگ Subheader قرار دهید
همیشه باید از عنوان H1 در صفحه استفاده کنید زیرا بیشترین وزن را برای سئو دارد. همچنین، تنها باید یک تگ H1 در ساختار سند وجود داشته باشد. داشتن بیش از یک عنوان H1 می تواند خزنده های موتورهای جستجو را در مورد اینکه موضوع اصلی سئو چیست سردرگم کند. علاوه بر این، عنوان H1 باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد زیرا بیشترین وزن را برای SEO دارد.
اگر می خواهید تگ های هدر خود را برای سئوی بهتر بهینه کنید، باید روی تگ های H3 خود نیز تمرکز کنید. این زیرعنوان های HTML باید شامل تغییرات کلیدواژه، مترادف ها و کلمات مرتبط با معنایی باشند تا به تقویت ارتباط موضوعی بدون بهینه سازی بیش از حد برای کلمات کلیدی هدف شما کمک کنند.
در مرحله بعد، می خواهید مستقیماً در زیر سربرگ H2 با فرمتی که موتورهای جستجو مانند Google برای قطعه ویژه فعلی پاداش می دهند، پاسخ دهید. ممکن است یک پاراگراف کوتاه، فهرست، جدول یا ویدیو باشد.
بهینه سازی تگ های H2 برای کلمات کلیدی SEO یک راه آسان برای دادن سیگنال های مناسب به الگوریتم های نمایه سازی و رتبه بندی است تا با اطمینان محتوای شما را برای موضوعات فرعی مرتبط در SERP توصیه کنند.
4. تگ های H3 را برای تغییرات کلیدواژه بهینه کنید
اگر قطعه ویژه یک پاراگراف کوتاه است، به پرس و جو به طور خلاصه بین 40 تا 55 کلمه پاسخ دهید. برای جداول و ویدیوها، چیزی شبیه به قطعه رتبه بندی ایجاد کنید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های سرصفحه در HTML بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی موتور جستجو بهتری ایجاد کنید.

1. از ساختار تگ هدر مناسب استفاده کنید
از استفاده از تگ های هدر به عنوان راهی برای قالب بندی متن، مانند پررنگ کردن آن یا بزرگ تر کردن اندازه فونت، خودداری کنید. استفاده از سرفصل های HTML خارج از عملکرد مورد نظر آنها، هم خوانندگان و هم خزنده های موتورهای جستجو را گیج می کند.
2. همیشه از تگ H1 استفاده کنید
یک مثال بد از استفاده از H3s برای سئو که بیش از حد بهینه شده و به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود را می توان در این مثال مشاهده کرد:
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-optimize-header-tags-for-seo/
اولین راه برای بهینه سازی تگ های هدر برای سئو، استفاده از ساختار مناسب در تگ های هدر است. ساختار مناسب HTML خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی را بهبود می بخشد.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینه سازی برچسب های هدر برای سئو را توضیح می دهد.
استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی مانند این نیز به جذب ترافیک مرتبط بیشتر از جستجوهای کلیدواژه طولانی در گوگل، یاهو و بینگ کمک می کند.
آخرین راه برای بهینه سازی تگ های هدر برای بهینه سازی موتورهای جستجو، افزودن تصاویر بهینه شده با کلیدواژه در کنار عنوان هایی است که حاوی کلمات کلیدی اصلی و فرعی شما هستند.
یک راه عالی برای بهینه سازی برای قطعه های ویژه این است که اولین عنوان H2 در صفحه را با عبارت جستجوی اولیه ای که کاربر برای یافتن اطلاعات در گوگل تایپ می کند مطابقت دهد. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، KWFinder یا SE Ranking می تواند این داده ها را در اختیار شما قرار دهد.
نویسنده: تیم تحریریه هادی جهانی