کلمات کلیدی مرتبط آنهایی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی “لپ تاپ” ممکن است کلمات کلیدی مرتبطی مانند “لپ تاپ ویندوز”، “مک بوک” یا “لپ تاپ بازی” را به شما بدهد.
امیدوارم از این راهنما که نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای سئو را توضیح می دهد لذت برده باشید.
گام بعدی در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در لیست ایده شما است. در اینجاست که ابزارهای سئو معتبر مانند Semrush، KWFinder، و رتبهبندی SE بهترین دوست شما هستند و به شما امکان میدهند ایدههای کلمه کلیدی خود را وارد کنید و در ازای آن، دادههای ارزشمندی را دریافت کنید که به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که بر روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید. برای مطالب جدید
به این سوالات پاسخ دهید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.
با استفاده از آن کلمات کلیدی که با دقت انتخاب شده اند، وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی خود را در محتوایی که به خوبی ساخته شده است، همراه با بهترین شیوه های سئوی درون صفحه دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه به صورت استراتژیک در صفحه گنجانده شده اند تا سیگنال های برجسته کلمه کلیدی را افزایش دهید. الگوریتم های موتورهای جستجو
7. رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید
برای مثال، اگر میخواهید برای جذب بازدیدکنندگان علاقهمند به «نرمافزار حسابداری ابری» در SERP رتبهبندی کنید، این عبارت را در ابزار کلمه کلیدی خود قرار میدهید و ممکن است به شما بگوید کلمات کلیدی خاصی که کاربران آنلاین به دنبال آن هستند عبارتند از «ابر- نرم افزار حسابداری مبتنی بر» و «بهترین نرم افزار حسابداری ابری». اکنون ایده های کلمه کلیدی شما به کلمات کلیدی واقعی، قابل هدف گذاری و مطابقت دقیق برای سئو تبدیل شده اند.
این ایده ها را هنگام مرور این نوع سایت های رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید:
- بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی چه می گویند؟
- روندهای نوظهور و موضوعات داغ چیست؟
- چه سوالاتی بارها و بارها مطرح می شوند؟
پس از انتشار یک صفحه، میخواهید پیشرفت URL را با یک ردیاب رتبهبندی کلمات کلیدی مانند SERPWatcher پیگیری کنید. ابزاری مانند این موقعیتهای رتبهبندی روزانه را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما تجزیه و تحلیل میکند تا بدانید محتوا در SERP چقدر خوب عمل میکند. این بینش های ارزشمندی را در مورد موفقیت کمپین های جستجوی کلمات کلیدی و سئو ارائه می دهد.
درباره تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید
در حالی که، اگر یک شرکت حسابداری آجری اداره میکنید، مشتریان شما ممکن است در جستجوی خدمات خاصی در منطقه خود باشند، بنابراین جلسه طوفان فکری شما ممکن است کلمات کلیدی بالقوهای مانند «آمادهسازی مالیات در نزدیکی من» یا «خدمات حسابداری در بالتیمور» تولید کند.
ایده های کلمات کلیدی با بیشترین ارتباط با کسب و کار شما مسئول بیشتر دستاوردهای سئوی شما خواهند بود، پس چرا زمانی که در حال حاضر روی یک گنجینه بالقوه از کلمات کلیدی ارزشمند نشسته اید، ابتدا وقت خود را برای هر چیز دیگری تلف کنید؟
4. کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید
مشکل کلمه کلیدی
این داده ها شامل:
گاهی اوقات، شما به ایده کلمه کلیدی طلایی برخورد می کنید، اما از عبارت دقیقی که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وارد می کنند استفاده نمی کنید. در حالی که ممکن است نتایج حاصل شود، اما هرچه بتوانید با عبارت جستجوی واقعی که میخواهید رتبهبندی کنید، بیشتر مطابقت دهید، بهتر است.
اگر تحقیقات شما چنین کلمات کلیدی را تولید می کند، آنها باید اولین کلمات کلیدی باشند که برای به دست آوردن برخی پیروزی های سریع در سئو سایت خود را هدف قرار می دهید.
این سوال آخر به ویژه هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی سؤالات مشابهی می پرسند، این احتمال وجود دارد که پاسخ های رضایت بخشی را در موتورهای جستجو پیدا نکرده باشند.
آن سوالات رایج را به لیست ایده های کلمه کلیدی خود اضافه کنید. آنها ممکن است فرصتی عالی برای ایجاد یک صفحه با رتبه بالا فراهم کنند که در نهایت پاسخی قطعی برای مخاطبان هدف شما ارائه دهد.
با این حال، کلمات کلیدی با حجم بالا/سختی کم برای برخی موضوعات مانند تک شاخ های دنیای سئو هستند. به احتمال زیاد کلمات کلیدی زیادی با حجم بالا پیدا کنید که توسط هزاران وب سایت رقیب با پروفایل های بک لینک قوی استفاده شده است. به آنها نمره KD بالایی می دهد. از طرف دیگر، اغلب کلمات کلیدی کم حجم زیادی وجود دارد که امتیاز KD پایینی دارند، فقط به این دلیل که اکثر وب سایت های دیگر آنها را بر اساس ترافیک احتمالی نادیده گرفته اند.
اگر همان URL ها برای عبارات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شوند، نشانه خوبی است که باید آن کلمات کلیدی را در همان صفحه دسته بندی کنید. اگر مجموعه جدیدی از URL ها در 10 موقعیت برتر گوگل قرار دارند، بهتر است برای هر کلمه کلیدی صفحات وب جداگانه ایجاد کنید.
این فرآیند را برای هر کلمه کلیدی انجام دهید و تمام انواع داده های ذکر شده در بالا را برای هر یک یادداشت کنید. پس از اتمام کار، به مرحله بعدی بروید.
5. از داده های خود برای تصمیم گیری در مورد کدام کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات کلیدی مرتبط
چنین عباراتی میتوانند نقش پشتیبانی حیاتی را به عنوان کلیدواژههای ثانویه ایفا کنند که میتوانید آنها را در همان صفحه وب مورد هدف قرار دهید، یا حتی ممکن است تصمیم بگیرید آن کلمات کلیدی را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید و در نظر داشته باشید که به عنوان کلیدواژه هدف اصلی خود برای یک صفحه اختصاصی، نقش شروعی را به آنها بدهید.
همچنین، این واقعیت که رقبای شما تصمیم گرفتند آنها را هدف قرار ندهند، آنها را به میوه کم ارزش استراتژی سئوی شما تبدیل می کند، که راهی آسان برای افزایش دید ارگانیک وب سایت شما و افزایش ترافیک شما بدون سرمایه گذاری زیاد است. بسیاری از صاحبان وب سایت با تمرکز بر کلمات کلیدی کم حجم با رقابت کم موفقیت شگفت انگیزی داشته اند.
6. کلمات کلیدی خود را مستقر کنید
در حال حاضر، شما اصول اولیه نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی را یاد گرفته اید. با این حال، تمام دادههایی که جمعآوری کردهاید به نفع کسبوکار شما نخواهد بود، مگر اینکه از آن برای تصمیمگیری استراتژیک در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را با محتوای خود هدف قرار دهید، استفاده کنید.
ارائه بهترین نکات سئو …
در یک دنیای ایدهآل، تحقیقات شما تعداد زیادی از کلمات کلیدی را با ترکیبی از حجم جستجوی بالا و نمرات دشواری کلمه کلیدی پایین به دست میآورد. این نقطه شیرین است، زیرا به این معنی است که باید نسبتاً آسان باشد که برای عباراتی که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند، در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید.
توییتر، گروههای فیسبوک و انجمنهای ردیت اغلب معدن طلایی از ایدههای بالقوه کلمات کلیدی هستند. برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در آن سایتها غوطهور شوید، انبوهی از مردم را خواهید دید که درباره موضوعات محبوب در صنعت یا جایگاه شما بحث میکنند.
این راهنمای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو را توضیح میدهد.
اگر اینطوره برودنبالش. اگر نه، بهتر است نبردهای خود را انتخاب کنید و روی کلمات کلیدی که مطمئن هستید می توانید در SERP رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این باید شامل کلمات کلیدی کم حجم/کم KD باشد. از این گذشته، این عبارات و عبارات ممکن است تعداد زیادی از افراد را در جستجوی آنها نداشته باشند، اما این واقعیت که آنها اصلاً حجم جستجویی دارند به شما می گوید که حداقل افرادی وجود دارند که به دنبال محتوا برای آن کلمات کلیدی هستند.
به عنوان مثال، فرض کنید نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر را برای مشاغل کوچک می فروشید. در آن صورت، مشتری هدف شما ممکن است عباراتی مانند «بهترین نرم افزار حسابداری SMB»، «نرم افزار حسابداری مقرون به صرفه» یا «بهترین جایگزین Quickbooks» را جستجو کند.
در زیر، فهرستی از مهمترین روشهای تحقیق کلیدواژهای را که باید دنبال کنید، پیدا خواهید کرد تا به شما کمک کند تا بر اساس دادههای قابل اعتماد، تصمیمگیری کاملاً آگاهانه در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، بگیرید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را توضیح می دهد تا به شما کمک کند دید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) افزایش دهید تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید.