این راهنما نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات ویدیوی YouTube را توضیح می دهد.
در زیر، دستورالعملهای گام به گام در مورد افزودن کلمات کلیدی به توضیحات ویدیوی YouTube برای کمک به بهبود عملکرد بهینهسازی موتور جستجو (SEO) محتوای ویدیوی کانال خود را دریافت خواهید کرد.
در پایان این آموزش، بهترین روشها را برای نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات YouTube برای برآورده کردن این جنبه مهم از الگوریتم رتبهبندی خواهید فهمید.

نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات ویدیوی YouTube
1. وارد YouTube Studio شوید
اولین قدم برای نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات ویدیوی YouTube، ورود به سیستم است استودیوی YouTube. برای افزودن یا ویرایش کلمات کلیدی SEO برای آپلودهای ویدیوی خود، باید وارد پلتفرم شده باشید.
2. دو تا سه کلمه کلیدی را برای ویدیو انتخاب کنید
پس از ورود به استودیوی یوتیوب، باید کلمات کلیدی SEO مناسب برای ویدیو را انتخاب کنید. هر ویدیویی که در کانال YouTube خود آپلود می کنید باید حداقل برای 2 تا 3 کلمه کلیدی مرتبط بهینه شود تا به مخاطبان بیشتری از بینندگان کمک کند.
اگر برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای ویدیوهای خود به کمک نیاز دارید، می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیر برای دریافت پیشنهادات خوب برای بهینه سازی موتور جستجوی YouTube استفاده کنید:
توجه: این پیشنهادات ابزار همچنین میتوانند به شما در بهینهسازی تگهای YouTube کمک کنند، که عامل مهم دیگری برای رتبهبندی سئو است.
3. به قسمت توضیحات ویدیوی YouTube بروید
مرحله بعدی برای افزودن کلمات کلیدی به توضیحات ویدیوی YouTube این است که به قسمت توضیحات ویدیو بروید تا بتوانید آن را ویرایش کنید.
- برای آپلودهای ویدیوی جدید، قسمت توضیحات را در طول فرآیند آپلود مشاهده خواهید کرد. (نمونه تصویر زیر را ببینید.)
- برای آپلودهای موجود، باید به YouTube Studio > Content بروید و سپس روی تصویر کوچک یا عنوان ویدیو کلیک کنید تا توضیحات را مشاهده و ویرایش کنید.

4. کلمات کلیدی را در دو جمله اول اضافه کنید
یوتیوب توصیه می کند که کلمات کلیدی SEO را به ابتدای توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید. اگر نماد راهنمای ابزار را برای قسمت توضیحات نگه دارید، نکته بهینه سازی موتور جستجو زیر را مشاهده خواهید کرد:
نوشتن توضیحات با کلمات کلیدی می تواند به بینندگان کمک کند ویدیوهای شما را راحت تر از طریق جستجو پیدا کنند. می توانید یک نمای کلی از ویدیوی خود ارائه دهید و کلمات کلیدی را در ابتدای توضیحات قرار دهید.
سازندگان متخصص YouTuber و متخصصان سئو که بر بهینه سازی ویدیو در سئو تمرکز می کنند، دریافته اند که افزودن کلمات کلیدی در 25 کلمه اول بیشترین رتبه را برای موتور جستجوی YouTube ارائه می دهد. بنابراین، شما باید کلمات کلیدی اصلی خود را در 1-2 جمله اول توضیحات ویدیو قرار دهید و همچنین مطمئن شوید که آنها به روشی طبیعی برای کاربر خوانده می شوند.
5. کلمات کلیدی را در وسط متن قرار دهید
بهترین مکان بعدی برای افزودن کلمات کلیدی خود در توضیحات ویدیوی YouTube در وسط متن نمای کلی است. بسته به طول توضیحات، می توانید 2 تا 3 بار دیگر کلمات کلیدی خود را در محتوای اصلی این قسمت قرار دهید.
یک نکته خوب در یوتیوب برای رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر این است که توضیحات ویدیوی خود را حداقل 250 کلمه طولانی کنید تا بتوانید کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی 2 بار در وسط متن قرار دهید. این به شما این امکان را می دهد که متن نمای کلی را برای کلمات کلیدی هدف خود بهینه کنید بدون اینکه هرزنامه به نظر برسد یا با تراکم کلمه کلیدی بیش از حد بهینه شود با استفاده از نکات ذکر شده در این راهنما.
با این حال، به خاطر داشته باشید که یوتیوب حداکثر 5000 کاراکتر (حدود 800 کلمه) را برای توضیحات ویدیو به شما می دهد. این بدان معنی است که اگر محدودیت کاراکتر توضیحات YouTube را به حداکثر برسانید و همچنین برای بسیاری از عبارات جستجوی بیشتر (که در مرحله 8 در زیر ذکر شده است) بهینه سازی کنید، می توانید با خیال راحت کلمات کلیدی مورد نظر خود را 3 بار در وسط متن اضافه کنید.
چند پیشنهاد برای افزایش طول توضیحات ویدیوی YouTube برای بهینه سازی کلمات کلیدی عبارتند از:
- توضیح دهید که چرا کاربر باید ویدیو را تماشا کند.
- ویژگی های کلیدی و نکات اصلی ویدیو را برجسته کنید.
- پلتفرم های دیگر خود مانند توییتر، فیس بوک، پینترست، اینستاگرام و غیره را به صورت متقابل تبلیغ کنید.
- پیوندهایی را به محصولات یا خدمات مرتبط ذکر شده در ویدیو اضافه کنید.
- برای ایجاد فصل های ویدیویی برای بیننده، مهر زمانی اضافه کنید.
- شامل سلب مسئولیت ها و وابستگی ها شود.
6. کلمات کلیدی را در انتهای توضیحات وارد کنید
بعد از اینکه محتوای اصلی توضیحات ویدیو را نوشتید، مرحله بعدی برای افزودن کلمات کلیدی برای سئو در انتهای متن یوتیوب است. مشابه بهترین روشهای خوب SEO در صفحه، قرار دادن عبارات جستجوی مورد نظر خود در آخرین پاراگراف توضیحات، به تأیید مجدد الگوریتم YouTube کمک میکند که ویدیوی شما باید برای کلمات کلیدی خاص رتبهبندی شود.
یک نکته خوب در اینجا این است که یک خلاصه کلی از ویدیو را در انتهای قسمت توضیحات قرار دهید و در عین حال کلمات کلیدی مورد نظر خود را در 25 کلمه آخر قرار دهید تا به روشی طبیعی خوانده شوند.
7. کلمات کلیدی ویدیو را در هشتگ ها اضافه کنید
راه دیگر برای بهینه سازی توضیحات ویدیوی YouTube برای کلمات کلیدی استفاده از قدرت هشتگ ها برای بهبود قابلیت جستجو است. هشتگها راهی برای سازندگان یوتیوب است تا محتوای خود را با موضوعات خاصی مرتبط کنند که این امر باعث میشود بینندگان بدون نیاز به جستجوی کلمه کلیدی، محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند.
برای افزودن هشتگ کلیدواژه به توضیحات ویدیوی خود، فقط باید علامت # را در قسمت متن وارد کنید و سپس کلمه کلیدی یا موضوعی را که میخواهید ویدیو با آن در پلتفرم مرتبط شود، وارد کنید. همانطور که شما در حال تایپ هستید، سیستم یوتیوب هشتگ های محبوب را برای در نظر گرفتن پیشنهاد می کند.

چند نکته مهم برای استفاده از هشتگ ها در توضیحات ویدیوی یوتیوب برای سئو عبارتند از:

- همیشه یک هشتگ با کلمات کلیدی اصلی خود ایجاد کنید حتی اگر این اصطلاحات توسط YouTube پیشنهاد نشده باشند. تعداد ویدیوها و کانالهای مرتبط برای هشتگهای شما در اینجا مهم نیست. فقط ارزش سئو این کار را انجام می دهد.
- تنوع کلمات کلیدی را به عنوان هشتگ درج کنید.
- برای موضوعات مرتبط هشتگ اضافه کنید.
- وقتی صحبت از هشتگ کلمات کلیدی در توضیحات یوتیوب می شود، کمتر است. هر چه تگ های بیشتری به یک ویدیو اضافه کنید، برای بینندگانی که جستجو می کنند کمتر مرتبط می شوند.
- اگر ویدیویی بیش از 60 هشتگ داشته باشد، سیستم یوتیوب هر هشتگ روی ویدیو را نادیده می گیرد.
- از برچسب گذاری بیش از حد خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به حذف ویدیوی شما از آپلودهای شما یا از موتور جستجوی YouTube شود.
- هشتگ ها را در انتهای توضیحات ویدیو قرار دهید تا متن نمای کلی شما را به هم نریزد.
8. کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را وارد کنید
گام نهایی در افزودن کلمات کلیدی به توضیحات ویدیوی YouTube این است که به محتوا برگردید و به دنبال راه هایی برای گنجاندن سایر عبارات جستجوی مرتبط باشید.
همانطور که در مرحله 2 در بالا ذکر شد، یک استراتژی خوب سئو ویدیو این است که ویدیوهای خود را برای حداقل 2 تا 3 کلمه کلیدی اصلی SEO بهینه کنید تا بیشترین دسترسی را به بینندگان هدف خود داشته باشید. با این حال، ویدیوها در یوتیوب میتوانند برای صدها یا حتی هزاران عبارت جستجوی مختلف که الگوریتم تشخیص میدهد مرتبط با محتوا هستند رتبهبندی شود.
یک استراتژی خوب در اینجا این است که به همه تغییرات کلمه کلیدی و اصطلاحات مرتبط معنایی که با کلمات کلیدی اصلی SEO شما مرتبط هستند فکر کنید. سپس، به دنبال راههای طبیعی برای افزودن آن عبارات در توضیحات ویدیو باشید.
دنبال کردن این مرحله دلیل دیگری برای نوشتن طولانی ترین توضیحات ویدیویی که می توانید (5000 کاراکتر یا حدود 800 کلمه) همانطور که در نکته 5 این راهنما ذکر شد، تمرین خوبی است. توضیحات طولانیتر به ویدیوهای شما کمک میکند تا ترافیک جستجوی بیشتری را از کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط معنایی به دست آورند که توضیح کوتاهتر YouTube نمیتواند با آنها در پلتفرم رقابت کند.
اکنون که میدانید چگونه کلمات کلیدی را برای بهینهسازی بهتر موتور جستجو به توضیحات ویدیو اضافه کنید، ممکن است علاقهمند باشید این دیگر راهنماهای مفید YouTube را نیز بررسی کنید:
اضافه کردن کلمات کلیدی در YouTube خلاصه توضیحات
امیدوارم از این راهنمای در مورد نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات ویدیوی YouTube لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، فرآیند افزودن کلمات کلیدی به توضیحات ویدئو برای بهبود سئو و رتبه بندی تنها شامل چند مرحله است. زمینه های کلیدی برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو شامل ابتدای توضیحات یوتیوب، وسط متن و انتهای محتوا است. همچنین میتوانید برای افزایش قابلیت جستجو در پلتفرم، هشتگهای بهینهشده برای کلمات کلیدی اضافه کنید.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-add-keywords-in-youtube-video-description/