نحوه اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره به وب سایت برای سئو (گام به گام)
انتشار: خرداد 19، 1402
بروزرسانی: 21 تیر 1404

نحوه اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره به وب سایت برای سئو (گام به گام)


این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه اضافه کردن Schema Markup را به یک وب سایت توضیح می دهد.

در زیر، راهنمای گام به گام و مناسب برای مبتدیان را پیدا خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه Schema را به سه روش مختلف به وب سایت ها اضافه کنید تا بتوانید مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که اصول نشانه گذاری طرحواره را توضیح می دهد تا به شما کمک کند دید جستجو و ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید و مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را برای موفقیت طولانی مدت ایجاد کنید.

ارائه بهترین نکات سئو ...

نحوه اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره به وب سایت برای سئو

1. Schema Markup را به صورت دستی اضافه کنید

مرحله 1: بهترین طرحواره برای محتوای خود را تعیین کنید

اگر راهنمای دیگر ما برای مثال های طرحواره برای SEO را بخوانید (لینک در پایین این صفحه است)، می دانید که می توانید انواع مختلفی از نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید.

برای مثال، اگر در حال ایجاد یک آموزش هستید، احتمالاً می خواهید از طرح چگونگی استفاده کنید، در حالی که بیوگرافی مدیر عامل شرکت شما استفاده از طرحواره شخص را تضمین می کند.

برای این آموزش، ما بر روی طرح واره مقاله اصلی تمرکز خواهیم کرد، زیرا تصور می کنیم اکثر صاحبان وب سایت باید از آن استفاده کنند.

مرحله 2: یک قالب طرحواره را انتخاب کنید

سه قالب طرحواره مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

این شامل:

JSON-LD (نشانگذاری شی جاوا اسکریپت برای داده های پیوندی)

JSON-LD محبوب ترین فرمت طرحواره برای سئو است و ما در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد. پیاده سازی و نگهداری آن آسان است و به شما امکان می دهد چندین نوع طرحواره را در یک صفحه اضافه کنید، که همه آنها برای کمک به خزنده های جستجو برای درک سایت شما ایده آل هستند.

میکروداده

مانند JSON، Microdata نسبتاً آسان است. با این حال، با استفاده از ویژگی های مجموعه برای تعریف ویژگی های طرحواره در ساختار HTML شما کار می کند، که می تواند آن را به روزرسانی، به ویژه برای وب سایت های مقیاس بزرگ، به چالشی تبدیل کند.