این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه استفاده از برجستگی کلمه کلیدی در سئو را توضیح می دهد.
لینک های زیر بیشتر در مورد برجستگی کلمه کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
استفاده از کلمه کلیدی برجسته در خلاصه سئو
برجستگی کلمه کلیدی با قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی در مکان های ضروری مانند عنوان صفحه آغاز می شود.
بارگذاری جلویی کلمات کلیدی در عنوان صفحه نیز تجربه کاربر را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، کاربری که در جستجوی «تکنیکهای لینکسازی» است، احتمالاً روی عنوانی مانند «تکنیکهای لینکسازی: راهنمای جامع» به جای «راهنمای جامع موفقیت در سئو: تکنیکهای لینکسازی» کلیک میکند.
امیدوارم از این راهنما که نحوه استفاده از برجستگی کلمه کلیدی در سئو را توضیح می دهد لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، فرآیند استفاده از این استراتژی برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت شما ساده و آسان است، با بهترین روشهای برجسته کلمه کلیدی از جمله بارگذاری جلوی عنوان صفحه با کلمات کلیدی، قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات متا، بهینهسازی تگ H1 شامل تگهای H2 برای کلیدواژههای اولیه و ثانویه، قرار دادن کلیدواژهها در پاراگراف اول، بهینهسازی تگهای ALT تصویر، ایجاد یک URL مناسب SEO و پررنگ کردن عبارات کلیدی هدف. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود برجستگی کلی کلمه کلیدی برای سئو برای کسب رتبه و ترافیک بالاتر کمک کند.
اگرچه این سیگنال سئوی درون صفحه کوچک است، اما همچنان میتواند به تقویت اهمیت موضوعات کلیدواژه کمک کند و احتمال اینکه صفحه در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه خوبی پیدا کند، بیشتر میشود.
درباره برجستگی کلمات کلیدی بیشتر بدانید
به عنوان مثال، فرض کنید کلمه کلیدی اصلی شما «استراتژی های بازاریابی دیجیتال» است. در این صورت، میتوانید آن را در اولین تگ H2 در صفحه قرار دهید، مانند «برترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال». این تگ H2 ارتباط کلمه کلیدی اصلی شما را در آن بخش از محتوا تقویت می کند، برجستگی کلمه کلیدی شما را بهبود می بخشد و وضوح موضوع محتوا را برای موتورهای جستجو فراهم می کند.
ارائه بهترین نکات سئو …
اکنون، اگرچه میتوانید با تگهای H1 خود خلاق باشید، بهترین استراتژی بر اساس الگوریتمهای موتورهای جستجوی امروزی، کپی کردن عنوان متا صفحه ذکر شده در نکته شماره 1 است. اگر این کار را نکنید، الگوریتم گوگل ممکن است انتخاب کند که متن H1 را به جای عنوان صفحه سفارشی در SERP ها برای فهرست صفحه وب نشان دهد. (این مسئله در پایان سال 2022 به طور برجستهتری شروع شد.
این استراتژی سئو به خزندههای موتورهای جستجو سیگنال میدهد که محتوای بخش بسیار مرتبط با آن کلمات کلیدی است و برجستگی کلمه کلیدی شما و عملکرد کلی سئو را افزایش میدهد.
برجستگی کلمه کلیدی تنها به محتوای متنی محدود نمی شود. تگهای ALT تصویر جنبهای هستند که اغلب نادیده گرفته میشوند و میتوانند تأثیر قابلتوجهی بر برجستگی کلمات کلیدی و عملکرد SEO داشته باشند.
به عنوان مثال، فرض کنید در حال ایجاد یک پست وبلاگی در مورد “بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک” هستید و سه کلیدواژه اصلی شما این عبارات هستند:
- بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک
- برترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای جدید
- بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای کوچک
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول برجسته کلمه کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
نحوه استفاده از برجستگی کلمه کلیدی در سئو
1. عنوان صفحه را با کلمات کلیدی بارگذاری کنید
یک تگ H1 که به خوبی ساخته شده است باید هم مختصر و هم آموزنده باشد و به طور دقیق محتوای صفحه شما را نشان دهد. عنوان H1 معمولاً در HTML کدگذاری می شود تا سربرگ قابل مشاهده محتوا برای دیدن خوانندگان باشد، به همین دلیل است که عامل مهمی برای سئو داخلی صفحه است.
گام بعدی در برجسته سازی کلمات کلیدی برای سئو این است که کلمات کلیدی هدف خود را به صورت استراتژیک در پاراگراف ابتدایی (یا مقدمه) محتوای خود قرار دهید. این روش به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع اصلی محتوای شما را شناسایی کرده و دید شما را در SERP بهبود بخشد.
این مقاله شامل لیستی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک است. آنچه در زیر خواهید دید، 10 تکنیک برتر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای جدید برای به دست آوردن مشتریان از طریق جستجوی ارگانیک، رسانه های اجتماعی و کانال های تبلیغاتی پولی است. همچنین چک لیستی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای کوچک وجود دارد که در این راهنما مورد بحث قرار گرفته است که می توانید دانلود کنید و در دفتر خود نگهداری کنید.
6. برجستگی کلمه کلیدی را با تگ های جایگزین تصویر تقویت کنید
این می تواند ارتباط وب سایت را برای آن کلمات کلیدی افزایش دهد و موتورهای جستجو مانند Google می توانند تمرکز اصلی محتوا را شناسایی کنند. در نتیجه، رتبه صفحه وب برای جستجوهای مرتبط احتمالاً بهبود خواهد یافت. علاوه بر این، تصاویر بهینه سازی شده با کلمات کلیدی در جستجوی تصویر گوگل رتبه بالاتری خواهند داشت، که می تواند شکل دیگری از ترافیک ارگانیک را به وب سایت هدایت کند.
7. کلمات کلیدی را به URL اضافه کنید
در آن صورت، میتوانید تمام این تغییرات کلیدواژه را در مقدمه به صورت زیر بگنجانید:
به عنوان مثال، فرض کنید یک مالک وب سایت می خواهد برای کلمه کلیدی “ابزارهای سئو” رتبه بندی کند. در این صورت، آنها میتوانند تصاویر ابزارهای سئو را در سراسر محتوا ترکیب کنند و برچسبهای ALT مربوطه را به تصاویری که با هر عبارت کلیدی مطابقت دارند، مانند «بهترین ابزار سئو توسط Moz»، «نرمافزار برتر سئو توسط Semrush» و «ابزارهای سئو» اختصاص دهند. برای مبتدیان بر اساس رتبه بندی SE.
پیروی از این رویکرد مختصر برای عنوان صفحات، نرخ کلیک را افزایش می دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند.
2. کلمات کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید
بهترین روش دیگر برای برجستگی کلمه کلیدی، بهینه سازی تگ H1 برای سئو است. با گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در تگ H1 (و بارگذاری جلویی آن)، به موتورهای جستجو سیگنال می دهید که محتوای شما بسیار مرتبط با آن عبارت یا عبارت است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/how-to-use-keyword-prominence-in-seo/
در زیر، لیستی از نکاتی را برای بهبود رتبه بندی ارگانیک و ترافیک وب سایت خود بر اساس بهترین شیوه های برجسته کلمه کلیدی در بازاریابی دیجیتال پیدا خواهید کرد.
برجستگی کلمه کلیدی را می توان با پررنگ کردن کلمات کلیدی هدف در محتوای یک صفحه نیز تقویت کرد. بهترین استراتژی در اینجا این است که کلمات کلیدی را برای اولین بار که در صفحه ذکر می شوند پررنگ کنید، که باید در مقدمه همانطور که در نکته شماره 5 در بالا توضیح داده شد باشد.