نحوه استفاده از برجستگی کلمه کلیدی در سئو (8 روش برتر)
لینک های زیر بیشتر در مورد برجستگی کلمه کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
استفاده از کلمه کلیدی برجسته در خلاصه سئو
بارگذاری جلویی کلمات کلیدی در عنوان صفحه نیز تجربه کاربر را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، کاربری که در جستجوی «تکنیکهای لینکسازی» است، احتمالاً روی عنوانی مانند «تکنیکهای لینکسازی: راهنمای جامع» به جای «راهنمای جامع موفقیت در سئو: تکنیکهای لینکسازی» کلیک میکند.
به عنوان مثال، فرض کنید یک مالک وب سایت می خواهد برای کلمه کلیدی “ابزارهای سئو” رتبه بندی کند. در این صورت، آنها میتوانند تصاویر ابزارهای سئو را در سراسر محتوا ترکیب کنند و برچسبهای ALT مربوطه را به تصاویری که با هر عبارت کلیدی مطابقت دارند، مانند «بهترین ابزار سئو توسط Moz»، «نرمافزار برتر سئو توسط Semrush» و «ابزارهای سئو» اختصاص دهند. برای مبتدیان بر اساس رتبه بندی SE.
بهترین روش دیگر برای برجستگی کلمه کلیدی، بهینه سازی تگ H1 برای سئو است. با گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در تگ H1 (و بارگذاری جلویی آن)، به موتورهای جستجو سیگنال می دهید که محتوای شما بسیار مرتبط با آن عبارت یا عبارت است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
برچسبهای ALT توضیحات تصویری هستند که به خوانندگان صفحه و موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای تصویر را درک کنند و با گنجاندن کلمات کلیدی هدفمند در فیلد تگ ALT، میتوانید سیگنالهای برجسته کلمه کلیدی را برای صفحه وب بهبود بخشید.
به عنوان مثال، با در نظر گرفتن مثال کلمه کلیدی قبلی، ممکن است بخواهید تغییر “تکنیک های بازاریابی دیجیتال” را به عنوان یک کلمه کلیدی ثانویه هدف قرار دهید. در این مورد، H2 دوم در صفحه میتواند با عنوان «تکنیکهای بازاریابی دیجیتال بیشتر در نظر گرفته شود».
5. کلمات کلیدی هدف را در پاراگراف اول قرار دهید
پیروی از این رویکرد مختصر برای عنوان صفحات، نرخ کلیک را افزایش می دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند.
2. کلمات کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید
این مقاله شامل لیستی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک است. آنچه در زیر خواهید دید، 10 تکنیک برتر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای جدید برای به دست آوردن مشتریان از طریق جستجوی ارگانیک، رسانه های اجتماعی و کانال های تبلیغاتی پولی است. همچنین چک لیستی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای کوچک وجود دارد که در این راهنما مورد بحث قرار گرفته است که می توانید دانلود کنید و در دفتر خود نگهداری کنید.
6. برجستگی کلمه کلیدی را با تگ های جایگزین تصویر تقویت کنید
با گنجاندن کلمه کلیدی به طور برجسته در توضیحات متا، بر ارتباط صفحه تأکید میکنید و احتمال جذب کلیکهای ارگانیک از سوی کاربران موتورهای جستجو را که علاقهمند به بهبود عملکرد سئوی خود هستند، افزایش میدهید.
3. تگ H1 را برای سئو بهینه کنید
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما «استراتژیهای سئو» است، عنوانی که در جلو قرار میگیرد میتواند «استراتژیهای سئو: 10 تکنیک اثباتشده» باشد. این تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند به راحتی تمرکز اصلی محتوا را شناسایی و اولویت بندی کنند و شانس آن را برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهند.
یک تگ H1 که به خوبی ساخته شده است باید هم مختصر و هم آموزنده باشد و به طور دقیق محتوای صفحه شما را نشان دهد. عنوان H1 معمولاً در HTML کدگذاری می شود تا سربرگ قابل مشاهده محتوا برای دیدن خوانندگان باشد، به همین دلیل است که عامل مهمی برای سئو داخلی صفحه است.
همچنین میتوانید تگهای H2 بهینهشده برای کلمات کلیدی را در سراسر محتوا بگنجانید که کلمات کلیدی ثانویه شما را به روشی طبیعی شامل میشود. این یک راه موثر برای تقویت برجستگی کلمه کلیدی و افزایش تلاش های کلی سئوی شما برای همه تغییرات کلمه کلیدی است.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه استفاده از برجستگی کلمه کلیدی در سئو
1. عنوان صفحه را با کلمات کلیدی بارگذاری کنید
این استراتژی سئو به خزندههای موتورهای جستجو سیگنال میدهد که محتوای بخش بسیار مرتبط با آن کلمات کلیدی است و برجستگی کلمه کلیدی شما و عملکرد کلی سئو را افزایش میدهد.
گام بعدی در برجسته سازی کلمات کلیدی برای سئو این است که کلمات کلیدی هدف خود را به صورت استراتژیک در پاراگراف ابتدایی (یا مقدمه) محتوای خود قرار دهید. این روش به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع اصلی محتوای شما را شناسایی کرده و دید شما را در SERP بهبود بخشد.
اکنون، اگرچه میتوانید با تگهای H1 خود خلاق باشید، بهترین استراتژی بر اساس الگوریتمهای موتورهای جستجوی امروزی، کپی کردن عنوان متا صفحه ذکر شده در نکته شماره 1 است. اگر این کار را نکنید، الگوریتم گوگل ممکن است انتخاب کند که متن H1 را به جای عنوان صفحه سفارشی در SERP ها برای فهرست صفحه وب نشان دهد. (این مسئله در پایان سال 2022 به طور برجستهتری شروع شد.
تگ های H2 همچنین می توانند به طور قابل توجهی به یک استراتژی برجسته کلمه کلیدی بهتر کمک کنند. تگهای H2 عنوانهای فرعی محتوای شما را نشان میدهند و مکانی ایدهآل برای گنجاندن کلمات کلیدی اصلی و فرعی شما هستند.