معیارهای سئو (25 معیار برای اندازه گیری عملکرد سئو)
انتشار: آبان 02، 1401
بروزرسانی: 04 تیر 1404

معیارهای سئو (25 معیار برای اندازه گیری عملکرد سئو)


در این مقاله، همه چیز در مورد معیارهای سئو را یاد خواهید گرفت.

هنگامی که آمارهای وب سایت خاصی را برای ارزیابی عملکرد سئو زیر نظر می گیرید، می توانید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را که می تواند به شما در ارزیابی اثربخشی کمپین های سئوی خود کمک کند، ردیابی و اندازه گیری کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، فهرستی از معیارهای معیار سئو برتر را که می توانید ثبت کنید و همچنین جدول مقایسه با رایج ترین معیارها برای صنایع محبوب را پیدا خواهید کرد.

هدف نهایی در اینجا ارائه یک راهنمای بازاریابی دیجیتالی است که می توانید هنگام توسعه مجموعه ای از KPIها برای ردیابی عملکرد بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت خود به آن مراجعه کنید.

معیارهای سئو

معیارهای سئو چیست؟

معیارهای سئو KPI برای اندازه گیری عملکرد سئو یک وب سایت برای بازاریابی دیجیتال هستند. نمونه هایی از معیارهای سئو عبارتند از میانگین مدت جلسه، نرخ پرش، رتبه بندی کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، زمان سرعت بارگذاری صفحه، تعداد بک لینک ها، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و ترافیک جستجوی ارگانیک.

چگونه عملکرد سئو را معیار قرار می دهید؟

شما با تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو و تجربه کاربر برای تعیین خطوط پایه برای نقاط داده خود، عملکرد SEO را معیار قرار می دهید. سپس عملکرد سئو را در یک دوره زمانی اندازه گیری می کنید تا دیدگاه قبل و بعد و بینش در مورد این معیارهای ردیابی شده را به دست آورید.

شما می توانید با استفاده از داده های رایگان ارائه شده در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل، عملکرد سئو خود را محک بزنید و بسته به اجزای کمپین سئوی خود، آن را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه اندازه گیری کنید. در زیر لیستی از معیارهای برتر سئو را که باید برای وب سایت خود ردیابی کنید، پیدا خواهید کرد.

چرا معیار سئو مهم است؟

معیار سئو مهم است زیرا به کسب و کارها کمک می کند تا عملکرد کمپین SEO خود را بهبود بخشند. با اندازه گیری و ردیابی معیارهای سئو، می توانید درک کنید که هر بخش از استراتژی سئوی شما چقدر برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت و سایر معیارهای کلیدی برای تجربه کاربر و تبدیل ها اهمیت دارد.

لیست عملکرد SEO خود را محک بزنید

فهرست معیارهای سئو

1. میانگین مدت زمان جلسه

این معیار معیار سئو، میانگین زمان صرف شده در هر جلسه در وب سایت شما را با تقسیم کل زمان صرف شده در تمام جلسات کاربر بر تعداد کل جلسات اندازه گیری می کند.

2. تعداد جلسات به ازای هر کاربر

این مقدار تعداد کل جلسات تقسیم بر تعداد کل کاربران را اندازه گیری می کند. عدد بالاتر نشان دهنده جلسات تکراری برای هر کاربر است.

3. نرخ پرش

این KPI درصد افرادی را نشان می دهد که در یک صفحه وب قرار می گیرند و بدون بازدید از صفحه دیگری از سایت خارج می شوند. نرخ پرش پایین نشان می دهد که کاربر معمولی برای بازدید از صفحات بیشتر به اطراف کلیک می کند و برای مدت زمان طولانی تری در وب سایت شما می ماند.

4. بازدیدکنندگان منحصر به فرد

این نقطه داده تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد (یعنی کاربران جدید) را که حداقل یک بار در یک دوره زمانی خاص از وب سایت بازدید کرده اند، ردیابی می کند. این راهنمای دیگر در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به یک وب سایت برای بهینه سازی صفحات وب خود برای به دست آوردن بازدیدکنندگان منحصر به فرد بیشتر را ببینید.

5. بازدیدکنندگان بازگشتی

این نقطه داده تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی را که قبلاً در یک بازه زمانی خاص به وب سایت شما رفته اند را ردیابی می کند.

6. بازدید از صفحه منحصر به فرد

این عدد سئو به شما می گوید که هر کاربر چند بار یک صفحه وب خاص را حداقل یک بار مشاهده کرده است. داده های منحصربه فرد بازدید از صفحه، همه بازدیدهایی را که توسط کاربر مشابه در طول یک جلسه ایجاد می شوند، جمع آوری می کند.

7. کل بازدید از صفحه

این عدد به شما می گوید که یک صفحه وب خاص در مجموع چند بار توسط همه کاربران مشاهده شده است. داده ها را برای هر جلسه کاربر جمع نمی کند.



منبع: https://seochatter.com/seo-benchmarks/