این راهنما پیوندهای طبیعی را توضیح می دهد.
در زیر، لینک های طبیعی چیست، اهمیت بک لینک طبیعی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و نمونه هایی از لینک های طبیعی که در اینترنت رخ می دهند را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین مزایای این نوع لینک سازی و همچنین لیستی از استراتژی ها را برای به دست آوردن لینک های طبیعی با کیفیت بالا برای وب سایت خود کشف خواهید کرد.
در پایان این صفحه، معنای لینک های طبیعی و نحوه استفاده از این هایپرلینک ها در بازاریابی دیجیتال برای کمک به بهبود موقعیت های رتبه بندی SEO برای وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ را خواهید فهمید.
پیوندهای طبیعی چیست؟
پیوندهای طبیعی پیوندهایی هستند که به صورت ارگانیک زمانی اتفاق میافتند که وبسایتهای دیگر به محتوای شما پیوند میدهند، زیرا به عنوان منبعی با کیفیت بالا در نظر گرفته میشود که ارزش پیوند دادن از وبسایت، وبلاگ یا حساب رسانههای اجتماعی آنها را دارد.
نمونه های پیوند طبیعی
- پیوند dofollow به وبسایتی که بهطور طبیعی در یک مقاله قرار داده شده است، بدون اینکه صاحبان سایت یکدیگر را بشناسند.
- پیوند nofollow به یک وب سایت از یک مقاله خبری که به یک واقعیت یا آماری که از سایت پیوند داده شده استناد می کند.
- مجموعهای از بک لینکهای طبیعی رسانههای اجتماعی که از مشتریانی میآیند که از اشتراکگذاری لینک محصولات و خدمات برندهای مورد علاقه خود لذت میبرند.
- یک پیوند طبیعی که به دلیل محتوای باکیفیت در سایت به طور ارگانیک از طریق شایستگی به دست آمده است.
- بک لینکی که از یک وبلاگ شخص ثالث، وبسایت یا حساب رسانههای اجتماعی با خلاصهای از محتوای پیوند داده شده میآید و در عین حال به نویسنده اعتبار میدهد.
- پیوند استنادی از سایتی مانند ویکی پدیا که اعتبار را به اثر اصلی نسبت می دهد.
- هر بک لینک طبیعی که به صورت ارگانیک و بدون توافق بین سایت ها به دست آمده است.
لینک های طبیعی در مقابل لینک های غیر طبیعی
تفاوت اصلی بین لینک های طبیعی و لینک های غیر طبیعی این است که لینک های طبیعی به صورت ارگانیک به دست می آیند در حالی که لینک های غیر طبیعی به صورت دستی ایجاد می شوند، خریداری می شوند یا توسط صاحب سایت درخواست می شوند.
برای مثال، دستورالعملهای وبمستر Google ممنوع است طرح های لینک بیلدینگ که برای ایجاد بک لینک های غیرطبیعی برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود که می تواند بر رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، لینک های طبیعی (همچنین به عنوان لینک های ارگانیک شناخته می شوند) نقش مهمی در رتبه ارگانیک صفحات وب در موتورهای جستجو مانند گوگل دارند.
اهمیت بک لینک های طبیعی
بک لینک های طبیعی مهم هستند زیرا امن ترین نوع لینک ها برای بهبود عملکرد سئوی وب سایت هستند. یک بک لینک طبیعی یک سیگنال اعتماد خارج از صفحه است که الگوریتم های موتورهای جستجو از آن برای فهرست بندی و رتبه بندی محتوا در SERP ها استفاده می کنند.
مزایای لینک های طبیعی در سئو
مزایای بسیاری از پیوندهای طبیعی در سئو وجود دارد، جدای از اینکه به شما کمک می کند احساس امنیت کنید که محتوا، رتبه وب سایت و ترافیک شما تحت تأثیر تغییرات الگوریتمی گوگل قرار نمی گیرد. آن مزایا عبارتند از:
- افزایش اعتبار دامنه
- افزایش اعتبار صفحه برای URL های فردی.
- بهبود رتبه بندی ارگانیک در گوگل، یاهو و بینگ.
- ترافیک ارجاعی بیشتر از سایت های پیوند دهنده.
- درآمد بیشتر از افزایش ترافیک وب سایت.
- آگاهی بیشتر از برند و دیده شدن موتورهای جستجو برای کسب و کار شما.
- نمایه سازی سریعتر برای محتوای لینک شده
- افزایش اعتبار از سایر پیوندهای طبیعی که به عنوان رای اعتماد در شرکت شما عمل می کنند.
- نرخ تبدیل بالاتر از افزایش سیگنال های اعتماد مانند رتبه بندی کلمات کلیدی SEO بالاتر، اعتبار درک شده و سهم بیشتر بازار آنلاین در SERP ها.
- ارتقاء مستمر وب سایت توسط سایت های دیگر که ترافیک هدفمندی را به محتوای شما ارسال می کند.
- افزایش بازدید صفحات وب سایت که نیازی به تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) ندارد.
شما می توانید در مورد این مزایای بک لینک طبیعی بیشتر بدانید و مزایای بیشتری از لینک های طبیعی را در این راهنمای دیگر در مورد مزایای لینک سازی بیابید.
نحوه دریافت بک لینک طبیعی
انتشار مطالب با کیفیت بالا
اولین راه برای به دست آوردن بک لینک طبیعی، انتشار محتوای با کیفیت بالا است که به درستی برای سئوی درون صفحه بهینه شده است و هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند. هرچه محتوای شما برای برجستگی کلمه کلیدی بهتر بهینه شود و نیازهای کاربران موتورهای جستجو را برآورده کند، می تواند رتبه بالاتری را برای جستجوی طبیعی برای کلمات کلیدی هدف خود داشته باشد. رتبه بالای ارگانیک در SERP به این معنی است که نویسندگان، وبلاگ نویسان و صاحبان سایت بیشتر صفحات وب شما را کشف می کنند و به طور بالقوه از وبلاگ ها، مقالات و وب سایت های خود به آنها لینک می دهند.
از تکنیک آسمان خراش برای بک لینک طبیعی استفاده کنید
تکنیک آسمان خراش روش دیگری برای دریافت بک لینک طبیعی با اطلاع رسانی به صاحبان سایت در مورد محتوای شما است. همانطور که در این راهنمای دیگر در مورد چگونگی دریافت بک لینک با کیفیت بالا ذکر شد، این استراتژی شامل جستجوی یک کلمه کلیدی پربازدید در گوگل، تجزیه و تحلیل نتایج با رتبه برتر و ایجاد محتوای 10 برابر بهتر است. سپس، نمایههای بک لینک URLهای رتبهبندی برتری را که در مرحله کشف پیدا کردهاید، تجزیه و تحلیل میکنید و ایمیلهای ارتباطی را به سایتهایی ارسال میکنید که به آن صفحات پیوند میدهند و به آنها میگویند محتوای شما بسیار بهتر است و به عنوان جایگزین لینک ارزش دیدن دارد.
پیوندهای طبیعی را از خبرنگاران دریافت کنید
یک استراتژی محبوب بیلدینگ برای دریافت بک لینک طبیعی از وبسایتهایی با اعتبار دامنه بالا، استفاده از سرویسی به نام HARO برای ارتباط با روزنامهنگارانی است که به دنبال کارشناسانی هستند تا در محتوای خود بگنجانند. برخی از روزنامه نگاران علاوه بر نام و اعتبار شما، در ازای یک نقل قول، پیوندی به صفحه اصلی شما اضافه می کنند. این راهنمای مرتبط در مورد نحوه استفاده از HARO برای بک لینک ها را بررسی کنید.
بهینه سازی برای کلمات کلیدی آسان SEO
روش دیگر برای به دست آوردن پیوندهای طبیعی، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی با طول 4 کلمه یا بیشتر است. این نوع کلمات کلیدی معمولاً رقابت کمتری در سئو دارند زیرا وب سایت های کمتری آنها را هدف قرار می دهند. این همچنین به این معنی است که میتوانید در SERPها برای کلمات کلیدی طولانی رتبهبندی بالاتری داشته باشید، بدون اینکه نیازی به وب سایت Domain Authority یا Page Authority برای URL هدف داشته باشید.
جایی که این تکنیک واقعاً برای وبسایت شما مفید است زمانی است که محتوا در رتبهبندی 1 تا 3 رتبه برتر جستجوی ارگانیک در گوگل، یاهو و بینگ برای کلمات کلیدی طولانی قرار میگیرد. این شانس را افزایش می دهد که صاحبان وب سایت دیگری که به دنبال محتوای مرتبط برای پیوند به عنوان منابع در مقالات خود هستند، سایت شما را انتخاب کنند.
حقایق و آمار صنعت را به اشتراک بگذارید
وبلاگ نویسان، نویسندگان و روزنامه نگاران همیشه به دنبال حقایق و آمارهای خوبی هستند که در مقالات خود به آنها استناد کنند تا اعتماد و اعتبار را به محتوای خود اضافه کنند. با انتشار لیستی از حقایق و آمار برای جنبه های مختلف صنعت خود، می توانید بک لینک های طبیعی را به عنوان منبع اصلی آن اطلاعات به دست آورید. در واقع، این یکی از راههای برتر برای ایجاد لینک بدون پرداخت هزینه (یا درخواست) است، همانطور که در این راهنمای دیگر برای نحوه ساخت بک لینک رایگان ذکر شده است.
در جوامع صنعتی آشکارا صحبت کنید
یک استراتژی بازاریابی جستجوی ارگانیک قدرتمند برای به دست آوردن پیوندهای طبیعی بیشتر، فعال شدن در جوامع صنعتی است. هرچه تعداد دفعاتی که نام شما در نظرات فیدهای رسانه های اجتماعی، به عنوان سخنران در رویدادها، و با به اشتراک گذاشتن نظر خود در مورد موضوعات داغ نشان داده شود، اعتبار بیشتری در زمینه خود کسب خواهید کرد. این می تواند منجر به این شود که افراد دیگر در صنعت شما پیوندهای شما را به طور طبیعی به اشتراک بگذارند و هنگامی که به مقاله مرتبطی پیوند می دهید که به بحث ها ارزش می بخشد، اخباری را در مورد محتوای شما منتشر کنند.
مقداری را به صورت رایگان برای بک لینک طبیعی هدیه دهید
هدیه دادن رایگان یک کتاب، PDF، دوره، محصول یا خدمات با کیفیت بالا به مخاطبان خود می تواند تعداد زیادی بک لینک طبیعی را با اشتراک گذاری در سراسر اینترنت ایجاد کند. رایگان تقریبا همیشه جلب توجه می کند و همچنین ترکیب خوبی از پیوندهای dofollow و nofollow.
لینک ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
به اشتراک گذاری محتوای قدیمی و جدید در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای افزایش قرار گرفتن در معرض آن است. میتوانید این راهنمای مرتبط را در مورد لینکسازی رسانههای اجتماعی بررسی کنید تا فهرستی از تمام راههایی که میتوانید پیوندها را در پلتفرمهایی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب، ردیت، پینترست و غیره به اشتراک بگذارید، به دست آورید. با این حال، نکته کلیدی در اینجا این است که به اشتراک گذاری حداقل یک محتوای با کیفیت بالا برای مصرف مخاطبان خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. مانند هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، هرچه بیشتر بتوانید محتوای خود را تبلیغ و توزیع کنید، دسترسی ارگانیک (و پیوندهای طبیعی) بیشتری می تواند دریافت کند.
مصاحبه با کارشناسان و تأثیرگذاران برای پیوندها
همانطور که در این صفحه دیگر در مورد نحوه دریافت بک لینک های dofollow ذکر شد، می توانید با مصاحبه با متخصصان و تأثیرگذاران در صنعت خود به سرعت لینک ها را دریافت کنید. مهمانان مصاحبه اغلب پیوندهایی را به محتوا در رسانه های اجتماعی و از وب سایت های خود به اشتراک می گذارند، که اغلب یک پیوند dofollow خواهد بود.
یک رویداد تبلیغاتی ایجاد کنید
رویداد تبلیغاتی هر رویدادی است که برای ایجاد تبلیغات طراحی شده است. این می تواند شامل رویدادهایی مانند افتتاحیه کسب و کار جدید، وبینار، پخش زنده، کنفرانس، سمینار و هر دلیل دیگری برای گرد هم آوردن افراد به صورت آنلاین یا در یک مکان فیزیکی باشد. رویدادهای تبلیغاتی تمایل زیادی به جذب پیوندهای طبیعی با کیفیت بالا دارند زیرا مردم دوست دارند چنین رویدادهایی را به اشتراک بگذارند و در آن شرکت کنند. و هرچه زمان بیشتری برای تبلیغ تاریخ رویداد تبلیغاتی استفاده کنید، بک لینک های بیشتری می توانید به سایت خود بسازید.
خلاصه لینک های طبیعی
امیدوارم از این راهنمای پیوندهای طبیعی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، لینکهای طبیعی، بک لینکهایی هستند که وقتی وبسایتهای دیگر به محتوای شما پیوند میدهند، بهطور ارگانیک به وجود میآیند، زیرا منبعی با کیفیت بالا در نظر گرفته میشود که ارزش پیوند دادن از وبسایت، وبلاگ یا حساب رسانههای اجتماعی آنها را دارد. بک لینک های طبیعی برای سئو مهم هستند زیرا لینک های با کیفیت بالا که ماهیت ارگانیک دارند به بهبود موقعیت های رتبه بندی دامنه و صفحات وب فردی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک می کنند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/natural-links/