این راهنما پیوندهای ارگانیک را توضیح می دهد.
در زیر، لینک های ارگانیک، اهمیت بک لینک های ارگانیک در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و نمونه هایی از لینک های ارگانیک را خواهید دید. همچنین مزایای این نوع لینک بیلدینگ و همچنین فهرستی از روش ها برای به دست آوردن لینک های ارگانیک با کیفیت بالا برای وب سایت خود را خواهید یافت.
در پایان این صفحه، معنای پیوندهای ارگانیک و نحوه استفاده از این هایپرلینک ها را برای کمک به بهبود موقعیت های رتبه بندی SEO برای وب سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ خواهید فهمید.
پیوندهای ارگانیک چیست؟
پیوندهای ارگانیک پیوندهایی هستند که یک وب سایت به صورت ارگانیک دریافت می کند زیرا سایر صاحبان سایت منبع را محتوایی با کیفیت بالا می دانند که ارزش پیوند دادن از وب سایت، وبلاگ یا حساب رسانه های اجتماعی خود را دارد.
اهمیت بک لینک های ارگانیک
بک لینک های ارگانیک به این دلیل مهم هستند که به وب سایت کمک می کنند تا ترافیک ارجاع پیدا کند، نشان دهنده رای اعتماد سایر صاحبان سایت است و نقش مهمی در رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو دارد. بک لینک ارگانیک یک سیگنال اعتماد خارج از صفحه هم برای الگوریتم های رتبه بندی و هم برای کاربران است.
مزایای بک لینک ارگانیک
- اعتبار دامنه را برای وب سایت افزایش می دهد.
- اعتبار صفحه را برای URL های فردی افزایش می دهد.
- رتبه ارگانیک را در گوگل، یاهو و بینگ بهبود می بخشد.
- ترافیک ارجاعی بیشتر
- درآمد بیشتر از افزایش رتبه بندی و ترافیک.
- آگاهی بیشتر از برند در اینترنت.
- اعتبار را از طریق رای پیوندها افزایش می دهد.
- نرخ تبدیل بالاتر از افزایش سیگنال های اعتماد.
- نمایه سازی سریعتر برای محتوای لینک شده برای بهبود دید موتورهای جستجو.
- ارتقاء مستمر وب سایت توسط سایت های دیگر.
- بازدید از صفحه وب سایت شما را افزایش می دهد.
می توانید در مورد این مزایای بک لینک ارگانیک بیشتر بدانید و مزایای بیشتری از پیوندهای ارگانیک را در این صفحه مرتبط بیابید: مزایای ایجاد لینک.
نمونه های پیوند ارگانیک
- پیوند dofollow به وب سایتی از سایت دیگری که به آماری اشاره می کند که در وب سایت اصلی منتشر شده است.
- یک پیوند nofollow به یک وب سایت از یک مقاله خبری که شامل نقل قول از صاحب کسب و کار و یک بک لینک به صفحه اصلی شرکت است.
- مجموعه ای از بک لینک های ارگانیک رسانه های اجتماعی که به طور طبیعی برای محتوایی که توسط سایر حساب های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، به دست می آیند.
- یک پیوند ارگانیک در صفحه منابع شخص ثالث که توسط مالک سایت درخواست نشده است.
- بک لینکی که از طریق شایستگی به دلیل محتوای باکیفیت در سایت به دست می آید.
- یک بک لینک ارگانیک که از یک مشتری خوشحال می آید که می خواهد در هنگام نوشتن نظر، از طریق وبلاگ، سایت یا حساب رسانه اجتماعی خود به وب سایتی پیوند دهد.
- پیوند استنادی از سایتی مانند ویکی پدیا که اعتبار را به اثر اصلی نسبت می دهد.
- هر پیوندی که به صورت ارگانیک و بدون توافق بین سایت ها به دست آمده است.
نحوه دریافت بک لینک ارگانیک
انتشار مطالب با کیفیت بالا
اولین راه برای دریافت بک لینک ارگانیک، انتشار محتوای با کیفیت بالا است که هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند. هرچه محتوای شما بهتر بتواند نیازهای کاربران موتورهای جستجو را برآورده کند، می تواند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی هدف خود داشته باشد. و هرچه رتبه محتوا در SERP ها بالاتر باشد، صاحبان سایت های دیگر صفحه وب را کشف کرده و به طور بالقوه از سایت خود به آن لینک می دهند.
بهینه سازی برای کلمات کلیدی دم بلند
روش دیگر برای به دست آوردن پیوندهای ارگانیک، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی است. یک عبارت کلیدی دم بلند که 4 کلمه یا بیشتر طول دارد، معمولاً رقابت کمتری در سئو دارد، بنابراین میتوانید بدون نیاز به تعداد زیادی بک لینک به URL، محتوای خود را در SERP رتبهبندی کنید.
همچنین، اگر وبسایت شما یکی از تنها سایتهایی است که در 1 تا 3 موقعیت جستجوی ارگانیک برتر در گوگل، یاهو و بینگ برای یک کلمه کلیدی خاص رتبهبندی میشود، دیگر صاحبان وبسایتهایی که به دنبال محتوای مرتبط برای پیوند هستند. to چاره ای جز افزودن یک لینک ارگانیک به سایت خود نخواهد داشت.
منبعی برای خبرنگاران شوید
یک روش محبوب برای دریافت بک لینک ارگانیک از وب سایت هایی با دامنه اعتبار بالا، استفاده از سرویسی به نام HARO است. HARO صاحبان سایت را با روزنامه نگارانی که به دنبال تخصص هستند مرتبط می کند تا در محتوای خود با منابعی که این تخصص را دارند قرار دهند این راهنمای مرتبط در مورد نحوه استفاده از HARO برای بک لینک ها را بررسی کنید.
بک لینک های ارگانیک را بخواهید
یک استراتژی ساده برای به دست آوردن پیوندهای ارگانیک بیشتر برای وب سایت خود این است که از خوانندگان خود آنها را بخواهید. در بالا یا پایین صفحه، میتوانید پیام سادهای قرار دهید که چیزی شبیه به این را میگوید: «اگر این مقاله را مفید میدانید، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید یا از سایت خودتان به آن پیوند دهید تا دیگران از آن لذت ببرند».
ایجاد پست های آماری و آماری
انتشار لیستی از حقایق یا آمار برای صنعت خود می تواند به شما کمک کند بک لینک های ارگانیک بیشتری برای وب سایت خود بسازید. کارشناسان دوست دارند به داده ها در مقالات خود استناد کنند و اگر نظرسنجی های خود را انجام دهید، مطالعات موردی تهیه کنید یا داده های صنعت را تجزیه و تحلیل کنید تا با تحقیقات اصلی در مورد آن گزارش دهید، آن نوع محتوا می تواند بک لینک های قدرتمند زیادی دریافت کند. این راهنمای مرتبط را برای نحوه ساخت بک لینک به صورت رایگان با استفاده از این روش و روش های دیگر ببینید.
برای دریافت پیوندهای ارگانیک بیشتر را پیوند دهید
اگر می خواهید بک لینک های ارگانیک با کیفیت بیشتری را از سایت های معتبر در صنعت خود بسازید، می توانید به آن سایت ها لینک داده و در مورد آن به آنها بگویید. این استراتژی در این راهنمای دیگر در مورد چگونگی دریافت بک لینک با کیفیت بالا ذکر شده است. با این حال، فرآیند ساده این است که نقل قول ها، حقایق و آمار از سایر تأثیرگذاران در صنعت خود را در مقالات خود قرار دهید. سپس، پیامی برای آنها ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که در محتوای شما گنجانده شده اند. برخی از این افراد از طریق وبلاگ، وبسایت یا حسابهای رسانههای اجتماعی خود به مقاله لینک میدهند زیرا اعتبار آنها را افزایش میدهد.
در جوامع صنعتی شرکت کنید
انفجار بک لینک ها در گروه های فیس بوک و موضوعات Reddit یک راه سریع برای ممنوعیت است. با این حال، اگر شما فعالانه در جوامع صنعتی شرکت می کنید و به منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات تبدیل می شوید، می توانید گهگاه یک لینک وب سایت را به یک مقاله مرتبط رها کنید. این استراتژی بازاریابی جستجوی ارگانیک می تواند به شما کمک کند تا در معرض دید محتوا قرار بگیرید تا پیوندهای طبیعی بیشتری به دست آورید.
یک سرویس رایگان برای بک لینک های ارگانیک ارائه دهید
همه چیزهای رایگان را دوست دارند. و اگر کتاب، پیدیاف یا دورهای با کیفیت بالا ایجاد کنید و آن را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، میتوانید تعداد زیادی بک لینک ارگانیک را با به اشتراک گذاشتن آن در اینترنت به سرعت ایجاد کنید.
لینک ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
اگر در مورد دریافت پیوندهای ارگانیک بیشتر جدی هستید، پس باید حداقل یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و به طور فعال محتوای قدیمی و جدید را در پلتفرم به اشتراک بگذارید تا در معرض دید بیشتر آن قرار بگیرید. میتوانید این راهنمای مرتبط را در مورد لینکسازی رسانههای اجتماعی بررسی کنید تا فهرستی از تمام راههایی که میتوانید پیوندها را در پلتفرمهایی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب، ردیت، پینترست و غیره به اشتراک بگذارید، دریافت کنید.
مصاحبه کنید
همانطور که در این صفحه دیگر در مورد نحوه دریافت بک لینک های dofollow ذکر شد، می توانید در یک پادکست، در یک ویدیوی YouTube یا در یک مقاله مکتوب برای ایجاد لینک های وب سایت مصاحبه کنید. میزبانان و نویسندگان این نوع محتوا اهمیت سئو و لینک سازی ارگانیک را می دانند، بنابراین معمولاً یک پیوند dofollow به صفحه اصلی شما یا یک URL خاص را که می خواهید در ازای مصاحبه به عنوان یک صفحه، بیشترین مقدار رتبه را به آن ارسال کنید، اضافه می کنند. متخصص در این زمینه
خلاصه پیوندهای ارگانیک
امیدوارم از این راهنمای پیوندهای ارگانیک لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، لینک های ارگانیک، بک لینک هایی هستند که یک وب سایت به صورت ارگانیک دریافت می کند، زیرا سایر صاحبان سایت ها این منبع را ارزش لینک دادن از وب سایت، وبلاگ یا حساب رسانه های اجتماعی خود می دانند. بک لینک های ارگانیک برای سئو مهم هستند زیرا لینک های با کیفیت بالا به بهبود موقعیت های رتبه بندی دامنه و صفحات وب فردی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک می کنند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/organic-links/