این راهنما نمایان بودن جستجو و مشاهده سئو را توضیح می دهد.
هدف نهایی این است که به شما کمک کند درک کنید که چگونه این مفاهیم در نمایان بودن جستجوی ارگانیک، رتبه بندی و ترافیک یک وب سایت اعمال می شود.
ما با تعریف نمایان بودن جستجو و نمایان بودن سئو شروع می کنیم تا بتوانید نحوه استفاده از آنها در بهینه سازی موتور جستجو را مشاهده کنید. سپس یاد می گیرید که چگونه امتیاز دید یک وب سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ بررسی کنید و فهرستی از راه های بهبود درصد دید ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را دریافت کنید.
در پایان این صفحه، مفاهیم اصلی اندازه گیری دید سایت در کمپین های جستجوی ارگانیک را خواهید فهمید.
قابلیت مشاهده جستجو چیست؟
نمایان بودن جستجو نشاندهنده میزان نمایان بودن یک وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایشها برای مجموعهای از کلمات کلیدی است. تخمینهای نمایان بودن جستجو بر اساس میانگین حجم ترافیک و موقعیتهای رتبهبندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.
دید سئو چیست؟
نمایان بودن سئو، درصد تخمینی کلیکهایی است که یک وبسایت از رتبهبندی جستجوی ارگانیک در همه کلمات کلیدی ردیابی شده دریافت میکند. دیده شدن سئو به شما کمک می کند تا کل سهم ترافیکی که یک وب سایت از رتبه بندی آن در SERP دریافت می کند، تجزیه و تحلیل کنید.
قابلیت مشاهده جستجو و مشاهده سئو را می توان به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد
اگرچه نمایان بودن جستجو و نمایان بودن سئو تعاریف فنی خاص خود را دارند، سازندگان ابزار سئو هنگام گزارش دادههای نتایج جستجوی طبیعی از این عبارات به جای یکدیگر استفاده میکنند. به علاوه، هر دو معیار در مقیاسی بین 0 تا 100 اندازه گیری می شوند.
به عنوان مثال، نرمافزارهایی مانند Ahrefs، Moz و Semrush یک امتیاز دید جستجو را گزارش میکنند که نرخ کلیک (CTR) را در جستجوی ارگانیک برای همه کلمات کلیدی ردیابی شده شما تجزیه و تحلیل میکند و سپس نتیجه را به صورت درصدی از کل کلیکهایی که منجر به سایت اینترنتی. طبق تعریف، این باید به عنوان نمایان بودن SEO برچسب گذاری شود.
با این حال، ابزارهایی مانند RankRanger، Serpstat و SISTRIX مشاهده جستجوی ارگانیک را بر اساس موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی و میانگین حجم جستجو بدون در نظر گرفتن CTR گزارش می کنند. این، طبق تعریف، مشاهده موتورهای جستجو است.
آنچه در اینجا مهم است این است که بفهمید هر ابزار سئو چگونه دید در جستجوی ارگانیک را اندازه میگیرد و نرمافزار مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. (ابزارهای نمونه بعداً در این راهنما فهرست شده اند.)
امتیاز دید خوب سئو چیست؟
امتیاز دید خوب سئو بین 35 تا 45 درصد است. این امتیاز به این معنی است که وب سایت شما دارای رتبه بندی ارگانیک و نرخ کلیک خوبی است.
داشتن امتیاز دید سئو 0% نشان می دهد که وب سایت شما دارای رتبه صفر صفحه در 50 موقعیت برتر برای کلمات کلیدی ردیابی شده در SERP ها است. امتیاز 100٪ به این معنی است که سایت شما برای همه کلمات کلیدی خود در رتبه بندی جستجوی ارگانیک جایگاه اول را دارد، که انجام آن غیرممکن است.
چرا مشاهده جستجوی ارگانیک مهم است؟
دیده شدن جستجوی ارگانیک مهم است زیرا به شما بینشی از دید کلی یک وب سایت در SERP ها می دهد. هر چه درصد مشاهده جستجوی ارگانیک بیشتر باشد، کاربران بیشتری یک وب سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط می بینند، که با نرخ کلیک بالاتر (CTR) نیز مرتبط است.
همانطور که در این راهنمای دیگر در مورد دیده شدن موتورهای جستجو ذکر شد، ردیابی قابلیت مشاهده SERP و CTR به شما کمک می کند موفقیت کمپین های بازاریابی جستجوی ارگانیک را اندازه گیری کنید. اگر دید ارگانیک افزایش یابد، میدانید که وبسایت بر اساس استراتژی سئو فعلی، جایگاه کلمات کلیدی را در SERP و ترافیک کسب میکند. اگر دید کاهش یابد، پس طرح سئو باید بهبود یابد.
نحوه بررسی نمایان بودن جستجو
نمایان بودن جستجو را می توان با یک ابزار سئو بررسی کرد که میزان دید کلی یک وب سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اندازه گیری می کند. برخی از ابزارها فقط تعداد نمایشها را برای مجموعهای از کلمات کلیدی در جستجوی ارگانیک گزارش میکنند در حالی که برخی دیگر نرخ کلیک (CTR) را برای ترافیک ارگانیک در نظر میگیرند.
اهرفس
اهرفس دارای یک ویژگی ردیابی رتبه است که به شما امکان می دهد دید جستجوی ارگانیک را برای وب سایت خود مشاهده کنید. این ابزار CTR را از ترافیک جستجوی ارگانیک که در وب سایت شما قرار می گیرد اندازه گیری می کند. همچنین میتوانید تک کلمات کلیدی را در ابزار کاوشگر کلمات کلیدی بررسی کنید تا درصد دید سئو را که هر دامنه رتبهبندی دریافت میکند بر اساس موقعیت آن در SERP اندازهگیری کنید.
RankRanger
RankRanger تمام داده های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل، ردیابی و اندازه گیری عملکرد جستجوی ارگانیک را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار مشاهده جستجو را بر اساس موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی و میانگین حجم جستجو در 30 موقعیت برتر گوگل گزارش می دهد.
SISTRIX
SISTRIX یک نرم افزار سئو همه کاره برای بررسی و بهبود دید سئو در موتورهای جستجو است. شما می توانید شاخص دید SISTRIX را برای هر دامنه ای با آن بررسی کنید ابزار رایگان بررسی دید یا برای دسترسی به تمام خدمات سئو هزینه اشتراک ماهانه بپردازید.
سمروش
Semrush دو ابزار برای بررسی نمایان بودن جستجوی SEO دارد. ابزار Position Tracking به شما این امکان را میدهد تا رتبهبندیهای ارگانیک روزانه را برای مجموعهای از کلمات کلیدی بررسی کنید تا امتیاز کلی دید یک وبسایت را در حین کسب یا از دست دادن موقعیتهای رتبهبندی اندازهگیری کنید. ابزار Domain Overview به شما امکان می دهد با مشاهده توزیع موقعیت ارگانیک برای رتبه بندی کلمات کلیدی، سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید. مقیاس دید بین 0-100٪ متغیر است و کلمات کلیدی را در 5 خوشه موقعیت توزیع می کند: 1-3، 4-10، 11-20، 21-50، و 51-100.
رتبه بندی SE
رتبه بندی SE به شما این امکان را می دهد تا با وارد کردن دستی لیستی از کلمات کلیدی و سپس انتخاب موتورهای جستجوی مورد نظر برای ردیابی، امتیاز مشاهده سئوی هر وب سایت را بررسی کنید.
Serpstat
Serpstat تصویر کاملی از یک وب سایت در یک گزارش به شما ارائه می دهد، از جمله مشاهده جستجو، ترافیک تخمینی SEO، موقعیت کلمات کلیدی ارگانیک و سایر پویایی های عملکرد.
SERPWatcher
SERPWatcher یک ابزار ردیابی رتبه با یک آزمایش رایگان است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی هر وب سایت را به صورت دستی ردیابی کنید. این ویژگی شاخص عملکرد (PI) اختصاصی خود را دارد که عملکرد رتبه بندی SEO در گوگل را بر اساس موقعیت واقعی وب سایت و حجم جستجوی تخمینی همه کلمات کلیدی ردیابی شده اندازه گیری می کند. مقیاس PI از 0 تا 100 با نمرات بالاتر که نمایانگر بهتر دیده شدن جستجوی ارگانیک برای سایت شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار، می توانید بررسی کامل SERPWatcher من را بخوانید.
Moz
Moz با محاسبه هر سه معیار در همه کلمات کلیدی ردیابی شده، یک امتیاز دید سئو را گزارش می دهد: موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک، حجم تخمینی جستجو و نرخ کلیک (CTR). می تونی امتحان کنی ابزار رایگان سئو توسط Moz برای اینکه احساس کنید چگونه کار می کند.
راه هایی برای بهبود دید جستجو
- برای افزایش دید کل جستجوی وب سایت، محتوای بیشتری منتشر کنید.
- سئوی درون صفحه را برای صفحات با رتبه پایین بهبود دهید.
- برای افزایش CTR، برچسبهای عنوان را با ارزشتر کلیک کنید.
- توضیحات متا بهتری بنویسید که کاربر را تشویق کند روی وب سایت کلیک کند.
- کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را به محتوا اضافه کنید تا دید کل جستجو را افزایش دهید.
- قسمت بالای صفحه را برای قطعه های برجسته بهینه کنید.
- یک فهرست مطالب قابل کلیک برای ادعای SiteLinks در فهرست وب سایت خود در جستجوی Google اضافه کنید.
- پیوندهای داخلی بیشتری ایجاد کنید تا سیگنال هایی به گوگل ارسال کنید که صفحه برای کاربران مهم است.
- برای افزایش دید جستجوی ارگانیک، نشانه گذاری داده های ساختاریافته را اضافه کنید.
- کلمات کلیدی سئوی دم بلند را هدف قرار دهید.
- محتوای قدیمی را بهروزرسانی کنید تا به بهبود سئوی آن کمک کنید.
- پیوندهای ارگانیک بیشتری برای بهبود سیگنال های سئوی خارج از صفحه برای الگوریتم های رتبه بندی ایجاد کنید.
مشاهده جستجو در خلاصه SEO
امیدوارم از این راهنمای در مورد مشاهده جستجو و مشاهده سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، نمایان بودن جستجوی ارگانیک برای اندازهگیری کلی دید یک وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس تعداد نمایشها، میانگین حجم ترافیک و رتبهبندی برای مجموعهای از کلمات کلیدی در SERP استفاده میشود. نمایان بودن سئو درصد تخمینی کلیکهایی است که یک وبسایت از رتبهبندی جستجوی ارگانیک در میان همه کلمات کلیدی ردیابی شده دریافت میکند. اما با وجود اینکه آنها تعاریف فنی خاص خود را دارند، این اصطلاحات به جای یکدیگر توسط سازندگان ابزار سئو برای گزارش امتیاز دید یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ استفاده می شوند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/search-visibility-seo/