مزایای اصلی داده های ساختاریافته این است که از کد HTML برای بهبود نحوه درک و نمایش محتوای شما در صفحات نتایج توسط موتورهای جستجو استفاده می کند. دادههای ساختیافته به خزندههای جستجو دادههای اضافی درباره عناصر کلیدی صفحه وب شما، مانند افراد، مکانها، یا انواع محتوا (بازبینی، پرسشهای متداول، آموزشها و غیره) میدهد.
اما این همه ماجرا نیست. هنگامی که صفحات شما مانند یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل به نظر می رسند، می توانید بک لینک های ارگانیک بیشتری برای افزایش امتیازات Domain Authority و Page Authority خود به دست آورید. در نتیجه، سایتهای بیشتری شروع به پیوند مجدد به محتوای شما میکنند تا معیارهای سئو را افزایش دهند.
5. افزایش فروش با اثبات اجتماعی
این تأثیر می تواند منجر به افزایش اعتبار برای وب سایت و کسب و کار شما شود زیرا کاربران بیشتری می بینند که منبع مورد اعتماد آنها (Google) شما را منبع اطلاعاتی ارزشمندی می داند. و هرچه کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال اینکه روی آن کلیک کنند بیشتر می شود.
فرض کنید شما یک بار، رستوران، شرکت تحویل غذا یا هر تجارت خدماتی را اداره می کنید. در این صورت، نظرات مثبت میتواند مستقیماً روی نتیجه شما تأثیر بگذارد، بنابراین گنجاندن آنها در فهرست نتایج جستجوی شما میتواند منجر به افزایش رزرو، سفارشها و تحویل شود.
6. برای جستجوی محلی بهینه می شود
ارائه بهترین نکات سئو …
در نهایت، هرگز نقش مهم دستیارهای صوتی مانند سیری و آمازون الکسا را در هدایت افراد به وب سایت خود دست کم نگیرید.
مردم برای ارائه اطلاعات مرتبط، قابل اعتماد و دقیق به Google اعتماد دارند. اگر این کار را نمی کردند، پرکاربردترین موتور جستجو در جهان نبود.
در زیر، خواهید آموخت که چرا داده های ساختاریافته برای بهبود دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هدایت ترافیک بیشتر به محتوای شما مهم است.
یکی دیگر از دلایل قابل توجه داده های ساختاریافته برای افزایش کلیک و ترافیک وب این است که نحوه درک کاربران جستجو از وب سایت شما را افزایش می دهد.
محتوایی که مستقیماً به درخواست جستجوی کاربر پاسخ میدهد میتواند در قطعههای برجسته مانند مورد بالا ظاهر شود. وقتی کاربران این را می بینند، می توانند قبل از کلیک کردن، تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه آیا محتوا نیازهای آنها را برآورده می کند یا نه، بگیرند، در نتیجه تعداد کمتری از کاربران دکمه برگشت خود را فشار می دهند و به نرخ پرش شما آسیب می رسانند.
4. شهرت شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد بهبود می بخشد
با این حال، همه اینها چه ربطی به داده های ساخت یافته دارد؟
همانطور که متوجه شدید، داده های ساختاریافته اهمیت دارند زیرا از کد HTML برای بهبود نحوه درک و نمایش محتوای شما توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج جستجو استفاده می کنند. دادههای ساختیافته به خزندههای جستجو دادههای اضافی درباره عناصر کلیدی صفحه وب شما، مانند افراد، مکانها، یا انواع محتوا برای نمایهسازی، رتبهبندی و نمایش بهتر در SERP میدهد.
در مثال بالا، میتوانید ببینید که چگونه استفاده از دادههای ساختاریافته به این وبسایتهای مواد غذایی کمک کرد تا دستور پخت نان تست فرانسوی خود را در بالای صفحه نتایج جستجو، حتی قبل از نتایج ارگانیک، دریافت کنند.
میلیونها نفر از ویژگیهای دستیار صوتی در دستگاههای هوشمند خود برای جستجوی اطلاعات هر ماه استفاده میکنند، بنابراین مطمئناً این منبع ترافیکی نیست که هر صاحب وبسایت جدی بتواند از آن چشم پوشی کند.
برای مثال، استفاده از دادههای ساختاریافته به Google کمک میکند تا صفحه شما را در مورد صحبتهای «عقاب» در مورد پرنده شکاری و نه تیم فوتبال فیلادلفیا یا گروه راک کلاسیک بفهمد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
مزایای داده های ساختاریافته برای سئو
پیوندهای زیر بیشتر در مورد داده های ساختاریافته و چگونگی ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهد. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
مزایای داده های ساختار یافته برای خلاصه SEO
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.