مزایای داده های ساختاریافته (چرا برای سئو مهم است)
داده های ساختاریافته با افزایش حضور آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو، برای وب سایت شما مفید است. اطلاعاتی که از طریق این داده ها به خزنده های جستجو داده می شود برای بهبود دقت محتوای شما با هدف جستجوی عبارت های جستجوی کاربر مطابقت دارد.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
گنجاندن این نشانه گذاری در سراسر فروشگاه تجارت الکترونیک شما، اثبات اجتماعی را نشان می دهد، که اساساً کیفیت و مطلوبیت محصولات شما را در چشم مشتریان تأیید می کند.
فرض کنید شما یک بار، رستوران، شرکت تحویل غذا یا هر تجارت خدماتی را اداره می کنید. در این صورت، نظرات مثبت میتواند مستقیماً روی نتیجه شما تأثیر بگذارد، بنابراین گنجاندن آنها در فهرست نتایج جستجوی شما میتواند منجر به افزایش رزرو، سفارشها و تحویل شود.
6. برای جستجوی محلی بهینه می شود
محتوایی که مستقیماً به درخواست جستجوی کاربر پاسخ میدهد میتواند در قطعههای برجسته مانند مورد بالا ظاهر شود. وقتی کاربران این را می بینند، می توانند قبل از کلیک کردن، تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه آیا محتوا نیازهای آنها را برآورده می کند یا نه، بگیرند، در نتیجه تعداد کمتری از کاربران دکمه برگشت خود را فشار می دهند و به نرخ پرش شما آسیب می رسانند.
4. شهرت شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد بهبود می بخشد
در زیر، خواهید آموخت که چرا داده های ساختاریافته برای بهبود دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هدایت ترافیک بیشتر به محتوای شما مهم است.
گاهی اوقات، بازدیدکنندگان وب سایت شما را به دلیل مشکل قابلیت استفاده، مانند سرعت پایین بارگذاری صفحه، ترک می کنند. با این حال، در اغلب موارد، محتوا با هدف جستجوی آنها مطابقت ندارد.
مردم برای ارائه اطلاعات مرتبط، قابل اعتماد و دقیق به Google اعتماد دارند. اگر این کار را نمی کردند، پرکاربردترین موتور جستجو در جهان نبود.
اما این همه ماجرا نیست. هنگامی که صفحات شما مانند یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل به نظر می رسند، می توانید بک لینک های ارگانیک بیشتری برای افزایش امتیازات Domain Authority و Page Authority خود به دست آورید. در نتیجه، سایتهای بیشتری شروع به پیوند مجدد به محتوای شما میکنند تا معیارهای سئو را افزایش دهند.
5. افزایش فروش با اثبات اجتماعی
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
مزایای داده های ساختاریافته برای سئو
مزایای اصلی داده های ساختاریافته این است که از کد HTML برای بهبود نحوه درک و نمایش محتوای شما در صفحات نتایج توسط موتورهای جستجو استفاده می کند. دادههای ساختیافته به خزندههای جستجو دادههای اضافی درباره عناصر کلیدی صفحه وب شما، مانند افراد، مکانها، یا انواع محتوا (بازبینی، پرسشهای متداول، آموزشها و غیره) میدهد.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که اصول داده های ساختار یافته سئو و نحوه اعمال آن را در وب سایت شما توضیح می دهد.
با این اوصاف، رتبهبندیها و بررسیها بیشتر از فروشگاههای آنلاین سود میبرند.
هر چه تعداد افراد بیشتری از وب سایت شما پرش کنند، موتورهای جستجو کمتر آن را به عنوان یک منبع مفید و مرتبط نگاه می کنند و رتبه بندی جستجو پایین تر می رود.
همانطور که متوجه شدید، داده های ساختاریافته اهمیت دارند زیرا از کد HTML برای بهبود نحوه درک و نمایش محتوای شما توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج جستجو استفاده می کنند. دادههای ساختیافته به خزندههای جستجو دادههای اضافی درباره عناصر کلیدی صفحه وب شما، مانند افراد، مکانها، یا انواع محتوا برای نمایهسازی، رتبهبندی و نمایش بهتر در SERP میدهد.
یکی از مزایای نادیده گرفته شده داده های ساختاریافته این است که به کاهش نرخ پرش کمک می کند. نرخ پرش برای یک صفحه وب هر بار که کاربر به محتوای شما میرسد، افزایش مییابد، تشخیص میدهد که آن صفحه نیازهای او را برآورده نمیکند و به سرعت آن را ترک میکند.
موتورهای جستجو مانند Google و Bing از این داده ها برای تعیین نحوه ارائه محتوای شما به کاربران در SERP ها هنگام جستجوی عبارات مرتبط با موضوع آن استفاده می کنند. در نهایت، این باعث میشود که دادههای ساختاریافته یک جنبه اساسی از سئوی شما باشد.
چرا داده های ساخت یافته برای سئو مهم است؟
1. دید در نتایج جستجو را افزایش می دهد
داده های ساختاریافته همچنین می توانند نظرات مشتریان و رتبه بندی ستاره ها را در نتایج جستجو در کنار لیست محصولات شما نمایش دهند.
ارائه بهترین نکات سئو …
وقتی آن مشتریان می بینند که افرادی مانند آنها به محصولات شما احترام زیادی می گذارند، اعتماد آنها را به آن محصولات و برند شما تقویت می کند. سپس این اعتماد به طور مثبت بر تصمیم آنها برای کلیک کردن به صفحه محصول شما و ضربه زدن به آن بسیار مهم تأثیر می گذارد.به سبد خرید اضافه کنید” دکمه.
در مثال بالا، میتوانید ببینید که چگونه استفاده از دادههای ساختاریافته به این وبسایتهای مواد غذایی کمک کرد تا دستور پخت نان تست فرانسوی خود را در بالای صفحه نتایج جستجو، حتی قبل از نتایج ارگانیک، دریافت کنند.
میتوانید از نشانهگذاری دادههای ساختیافته برای ارائه اطلاعات مرتبط و دقیق درباره کسبوکارتان مانند آدرس، شماره تلفن، و ساعات کاری به خزندههای موتور جستجو برای دادههای پیچیدهتر مانند:
منوهای رستوران
انواع اقامت در هتل
خدمات ارائه شده (از جمله قیمت)
اطلاعات رویدادهای محلی
این راهنمای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) مزایای کلیدی دادههای ساختاریافته را تشریح میکند.
برای مثال، استفاده از دادههای ساختاریافته به Google کمک میکند تا صفحه شما را در مورد صحبتهای «عقاب» در مورد پرنده شکاری و نه تیم فوتبال فیلادلفیا یا گروه راک کلاسیک بفهمد.
این استراتژی شانس نمایش وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی صوتی افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به مخاطبان دست نخورده دسترسی پیدا کنید و اطلاعات با کیفیت بالا و دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید که می تواند شهرت وب سایت شما را تقویت کند.
درباره داده های ساخت یافته بیشتر بیاموزید
فرض کنید کسب و کار شما در یک منطقه جغرافیایی خاص به مشتریان خدمات ارائه می دهد. اگر چنین است، از قبل می دانید که سئوی محلی چقدر برای جذب مشتریان جدید اهمیت دارد. و به احتمال زیاد، شما مشتاقانه به دنبال راههای جدید و مؤثرتری برای بهینهسازی حضور برند خود در نتایج جستجوی محلی هستید، که دقیقاً همان چیزی است که با دادههای ساختاریافته به دست خواهید آورد.
پاسخ ساده است: با استفاده از تگ Speakable، میتوانید بخشهای خاصی از محتوای خود را برجسته کنید و به Google بگویید که این بخشها برای خواندن با صدای بلند توسط دستیاران صوتی بهینهسازی شدهاند.
دومین روشی که داده های ساختاریافته برای نرخ پرش شما مفید است، این است که به کاربران اجازه می دهد تا محتوا را مستقیماً در SERP ها پیش نمایش کنند.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد داده های ساختاریافته و چگونگی ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهد. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
مزایای داده های ساختار یافته برای خلاصه SEO
این تأثیر می تواند منجر به افزایش اعتبار برای وب سایت و کسب و کار شما شود زیرا کاربران بیشتری می بینند که منبع مورد اعتماد آنها (Google) شما را منبع اطلاعاتی ارزشمندی می داند. و هرچه کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال اینکه روی آن کلیک کنند بیشتر می شود.
این تضمین میکند که برای مرتبطترین عبارتهای جستجو برجستهتر ظاهر میشوید، و در نتیجه ترافیک هدفمند بهتری به صفحات شما هدایت میشود.
2. ترافیک ارگانیک را با ریچ اسنیپت ها افزایش می دهد
Rich Snippets نتایج جستجویی هستند که با اضافه کردن عناصر اضافی مانند:
فیلم های
تصاویر
اطلاعات محصول یا رویداد
پاسخ به سوالات خاص در محتوای شما یافت می شود.
می توانید تصور کنید که قطعات غنی مانند این چه تاثیر مثبتی بر نرخ کلیک شما دارند. ریچ اسنیپتها نهتنها در SERPها جایگاه اصلی را اشغال میکنند، بلکه از نظر بصری بسیار جذابتر هستند، که آنها را به گزینهای جذاب برای کاربران تبدیل میکند و در نتیجه ترافیک وب را افزایش میدهد.
3. نرخ پرش را کاهش می دهد
یکی دیگر از دلایل قابل توجه داده های ساختاریافته برای افزایش کلیک و ترافیک وب این است که نحوه درک کاربران جستجو از وب سایت شما را افزایش می دهد.
امیدواریم از این راهنمای در مورد مزایای داده های ساختاریافته برای سئو لذت برده باشید.
داده های ساختاریافته می توانند از دو طریق از این تأثیر مخرب بر سئوی شما جلوگیری کنند که یکی از آنها را قبلاً در نقطه شماره یک در بالا مشاهده کردیم. با گفتن به موتورهای جستجو که صفحه «عقاب» شما در مورد گونه های مختلف پرنده شکاری است، از تأثیرپذیری نرخ پرش خود توسط کاربرانی که به دنبال اطلاعات در مورد تیم NFL به سایت شما می آیند، جلوگیری می کنید.
همه این دادهها دقت اطلاعات فهرست کسبوکار شما را در نتایج جستجو بهبود میبخشد و همچنین میتواند برای نشان دادن کسبوکار شما بر روی نقشهها و در مکانهای اصلی در نتایج جستجو برای جستجوهای «نزدیک من» بسیار ارزشمند باشد.
7. با جستجوی صوتی به یک مخاطب دست نخورده برسید
وقتی از دادههای ساختاریافته استفاده میکنید، بهعنوان یک قطعه برجسته یا نتیجه غنی نشان داده میشوند. سپس محتوای شما به صورت برجسته و جذاب در بالای صفحات جستجو نمایش داده می شود. در نتیجه، کاربرانی که در جستجوی اطلاعات هستند، اطمینان دارند که گوگل مفیدترین پاسخ یا بهترین راه حل را برای مشکلشان به آنها نشان می دهد.
با این حال، همه اینها چه ربطی به داده های ساخت یافته دارد؟
در نهایت، هرگز نقش مهم دستیارهای صوتی مانند سیری و آمازون الکسا را در هدایت افراد به وب سایت خود دست کم نگیرید.
میلیونها نفر از ویژگیهای دستیار صوتی در دستگاههای هوشمند خود برای جستجوی اطلاعات هر ماه استفاده میکنند، بنابراین مطمئناً این منبع ترافیکی نیست که هر صاحب وبسایت جدی بتواند از آن چشم پوشی کند.