متن ALT تصویر در سئو (راهنمای کامل)


این راهنما متن ALT تصویر را توضیح می دهد.

در زیر، یک نمای کلی از متن ALT تصویر، از جمله اینکه چیست، چگونه کار می‌کند، اهمیت ویژگی‌های ALT تصویر، و راه‌هایی برای بهینه‌سازی آن برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) دریافت خواهید کرد.

هدف نهایی در اینجا کمک به شما در درک هر جنبه ای از متن ALT تصویر و نحوه اعمال آن در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.

متن ALT تصویر

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

متن ALT تصویر چیست؟

متن ALT تصویر متنی جایگزین برای تصاویر است که محتوای تصویر را در ارتباط با صفحه وب یا سند توصیف می کند. ویژگی‌های متن تصویر ALT توسط نرم‌افزار صفحه‌خوان استفاده می‌شود و توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو برای فهرست‌بندی تصاویر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خزیده می‌شود.

هدف از متن ALT تصویر در سئو

هدف اصلی متن ALT تصویر در سئو بهبود بهینه‌سازی موتور جستجوی درون صفحه با دادن داده‌های کلیدی اضافی به الگوریتم رتبه‌بندی گوگل است که می‌تواند برای تأیید موضوعات اصلی صفحه استفاده کند. هدف ثانویه ارائه داده های مهم به خزنده های موتورهای جستجو برای فهرست بندی و رتبه بندی مناسب تصاویر در SERP ها برای پرس و جوهای مرتبط است.

علاوه بر این، متن ALT برای بهبود تجربه کاربر (بخش دیگری از الگوریتم‌های رتبه‌بندی) با ارائه اطلاعات توصیفی برای تصاویر استفاده می‌شود تا وب‌سایت‌ها را برای کاربران دارای اختلالات بینایی در دسترس‌تر قرار دهد. ویژگی‌های ALT نیز به‌عنوان متن به جای عکس‌ها یا گرافیک‌هایی که در صفحه بارگیری نمی‌شوند، نمایش داده می‌شوند تا بازدیدکننده هدف مورد نظر تصویر را درک کند.

اهمیت متن ALT تصویر

متن ALT تصویر برای سئو مهم است زیرا ویژگی های متن ALT تصویر یک عامل کمک کننده در رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. تگ‌های ALT که به خوبی نوشته شده‌اند دسترسی به وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و داده‌های اضافی را ارائه می‌دهند که به خزنده‌های وب امکان می‌دهد دقت متنی نتایج جستجوی تصویر را افزایش دهند.

خلاصه ای از مزایای برتر استفاده از متن ALT تصویر عبارتند از:

  • بهبود سیگنال های SEO در صفحه.
  • کمک به رتبه بندی صحیح تصاویر در جستجوی تصویر گوگل.
  • بهبود تجربه کاربر زمانی که تصاویر به درستی بارگیری نمی شوند.
  • دسترسی بیشتر به محتوای وب سایت برای افراد دارای اختلالات بینایی.
  • افزایش ترافیک وب سایت برای کلمات کلیدی خاص SEO.

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا ALT تصویر برای SEO مهم است؟

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

چگونه متن ALT تصویر برای سئو کار می کند

متن ALT تصویر برای سئو کار می کند و زمینه را برای تصاویر فراهم می کند تا خزنده های موتورهای جستجو را از آنچه در تصویر نمایش داده می شود مطلع کند تا آن را به درستی در SERP ها فهرست کنند. ویژگی های متن ALT تصویر همچنین سیگنال های سئوی درون صفحه را برای محتوای حاوی تصویر بهبود می بخشد.

فرآیند متن ALT تصویر شامل ایجاد محتوای جایگزین به شکل متن است که وقتی کاربران صفحه شما را با مرورگر وب فقط متنی مشاهده می‌کنند یا زمانی که تصاویر بارگیری نمی‌شوند، به جای تصاویر نمایش داده می‌شود.

الگوریتم گوگل از تمام داده هایی که می تواند در صفحات وب بیابد برای تعیین رتبه بندی کلی در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می کند و برچسب های متنی ALT که به خوبی نوشته شده اند داده های سئو قوی ارائه می دهند که می تواند به طور قابل توجهی شانس یک تصویر را بهبود بخشد.و صفحه مرتبط– برای پرس و جوهای مرتبط در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.

توضیح عمیق تری از فرآیند متن ALT را می توان در اینجا یافت: متن ALT تصویر چگونه برای سئو کار می کند؟

بهترین روش ها برای متن ALT تصویر

برای به دست آوردن بیشترین ارزش از متن ALT تصویر برای سئو، می توانید بهترین روش ها را دنبال کنید:

  • کلمه کلیدی سئوی هدف را درج کنید: قرار دادن یک کلمه کلیدی هدف در یک ویژگی متن ALT تصویر، برجستگی کلمه کلیدی را برای بهینه سازی موتور جستجو افزایش می دهد.
  • عبارت کلیدواژه را از جلو بارگذاری کنید: الگوریتم های رتبه بندی وزن اضافی SEO را به کلمات کلیدی که در ابتدای عناصر خاص HTML کشف می شوند، از جمله ویژگی ALT تصویر اختصاص می دهند. قرار دادن کلمه کلیدی خود در جلوی این قسمت می تواند سیگنال SEO را بهبود بخشد.
  • متن ALT تصویر را کوتاه نگه دارید: یک تمرین خوب این است که طول متن ALT خود را به 150 کاراکتر یا کمتر محدود کنید. هر چه کوتاهتر باشد برای سئو بهتر است.
  • کلمات غیر ضروری را وارد نکنید: کلماتی مانند “تصویر” یا “تصویر از” را در ویژگی متن ALT وارد نکنید. سیگنال های برجسته کلمه کلیدی را رقیق می کند و برای صفحه خوان ها اضافی است.
  • تصویر را با دقت توصیف کنید: این عمل برای رعایت استانداردهای دسترسی به وب و الزامات انطباق با ADA مهم است. تصویر را با دقت توصیف کنید و در عین حال با کلمه کلیدی سئوی هدف خود نیز کار می کنید.
  • در صورت لزوم از متن ALT خالی استفاده کنید: همه تصاویر به ویژگی های ALT بهینه شده نیاز ندارند. تصاویر صرفاً تزئینی می توانند متن ALT خالی داشته باشند اگر برای کاربر برای درک زمینه صفحه ضروری نباشد.
  • بهینه سازی یک متن ALT تصویر برای هر کلمه کلیدی: هرگز همان کلمه کلیدی را در سایر ویژگی های متن ALT تصویر تکرار نکنید. تنها یک عبارت کلیدی هدف برای صفحه در هر ویژگی ALT برای Google کافی است تا ارتباط صحیحی را برای سئوی درون صفحه انجام دهد. همچنین به شما کمک می کند تا از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید، که می تواند باعث جریمه رتبه بندی شود.
  • متن ALT را با نام فایل تصویر مطابقت دهید: نام گذاری نام فایل تصویر با کلمه کلیدی مشابه متن ALT هدف می تواند با تأیید این دو سیگنال SEO با یکدیگر به بهبود بهینه سازی کمک کند. استفاده از خط تیره (-)؛ نه زیرخط (_)، برای جدا کردن تک تک کلمات در نام فایل تصویر.

اگر می‌خواهید درباره این نکات بهینه‌سازی بیشتر بدانید، راهنمای کامل نحوه بهینه‌سازی متن ALT تصویر برای سئو را ببینید.

تفاوت بین متن ALT تصویر و متن عنوان

هنگام بهینه سازی موتور جستجو، متن ALT تصویر و متن عنوان اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، بنابراین خوب است تفاوت را درک کنید.

تفاوت اصلی بین متن ALT تصویر و متن عنوان این است که متن ALT تصویر برای مشخص کردن اطلاعات مربوط به تصاویر برای صفحه‌خوان‌ها و موتورهای جستجو استفاده می‌شود، در حالی که وقتی کاربر روی عنصر HTML قرار می‌گیرد، متن عنوان به‌عنوان متن قابل مشاهده نمایش داده می‌شود.

جدول مقایسه زیر این تفاوت های کلیدی را گسترش می دهد، بنابراین شما می دانید که چگونه هر عنصر در SEO و تجربه کاربر اعمال می شود.

پارامتر متن ALT تصویر متن عنوان
هدف اولیه برای توصیف دقیق محتوای یک تصویر برای صفحه‌خوان‌ها برای مشخص کردن اطلاعات اضافی در مورد یک عنصر HTML برای بهبود تجربه کاربر
هدف ثانویه برای اطلاع خزنده های موتورهای جستجو در مورد محتوای یک تصویر برای نمایه سازی و رتبه بندی هیچ یک
محدودیت کاراکتر هیچ یک؛ اما 150 یا کمتر توصیه می شود هیچ یک؛ اما 140 یا کمتر توصیه می شود
فاکتور رتبه بندی سئو آره آره؛ اما بسیار ناچیز

توجه: مقایسه دقیق عنوان متن و ویژگی های متن ALT را می توان در اینجا یافت: متن تصویر ALT در مقابل متن عنوان در SEO.

خلاصه متن ALT تصویر در SEO

امیدوارم از این راهنمای متن ALT تصویر در سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، متن ALT تصویر متنی جایگزین برای تصاویر است که محتوای تصویر را همانطور که به صفحه وب یا سند مربوط می شود، توصیف می کند. ویژگی‌های ALT تصویر نیز توسط نرم‌افزار صفحه‌خوان استفاده می‌شود و توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو برای فهرست کردن تصاویر در صفحات نتایج موتور جستجو خزیده می‌شود.

دانستن نحوه عملکرد متن ALT تصویر و راه‌های بهبود آن برای سئو (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و ترافیک محتوای شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.




منبع: https://seochatter.com/image-alt-text/