با این حال، در سال 2019، گوگل الگوریتم های فهرست بندی و رتبه بندی خود را تغییر داد تا لینک های nofollow را به عنوان یک اشاره در نظر بگیرد. بخشنامه نیست این بدان معنی است که در حالی که پیوندهای nofollow هنوز برابر با پیوندهای dofollow در نظر گرفته نمی شوند (یعنی رای پیوندهایی که رتبه صفحه و سیگنال های اعتماد را منتقل می کنند)، سیستم های Google ممکن است هنوز پیوندهای nofollow را به عنوان رای اعتماد حساب کنند. همه چیز به کیفیت و اعتماد دامنه پیوند دهنده و صفحه وب بستگی دارد.
عنصر طبیعی برای وب سایت ها
همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند nofollow به گوگل دستور میدهد که رتبه صفحه را به URL مقصد خزیده یا منتقل نکند. با این حال، این سیگنال تنها یک اشاره است و نه یک دستورالعمل. پیوندهای Nofollow همچنین برای طبقهبندی رابطه بین وبسایتها برای مطابقت با دستورالعملهای موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارجاع برای کسبوکارها و یک عنصر طبیعی در اینترنت هستند که نباید دست کم گرفته شوند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک nofollow خاص در سئو را درک کنید تا بهترین نتایج رتبه بندی و دید ارگانیک را برای وب سایت خود داشته باشید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/how-do-nofollow-links-work-for-seo/
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول لینک های nofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
لینک های Nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟
لینکهای Nofollow برای سئو کار میکنند و به گوگل دستور میدهند که پیج رنک را به نشانی اینترنتی مقصد منتقل نکند. فرآیند پیوند nofollow به وبسایتها اجازه میدهد تا لینکهای خروجی ایجاد کنند که از رای سرمقاله برای سایت هدف خودداری کنند، بنابراین وزن اضافی برای رتبهبندی موتورهای جستجو اضافه نمیکند.
فرآیند پیوند Nofollow توضیح داده شد
امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه عملکرد لینک های nofollow برای سئو لذت برده باشید.
با افزودن تگ nofollow به یک لینک، صاحبان وب سایت همچنین می توانند به موتورهای جستجو اطلاع دهند که کیفیت محتوای لینک شده را تضمین نمی کنند. این روش سئو به وبسایتها اجازه میدهد تا آزادانه به سایتهای دیگری که ممکن است محتوای مشکوک داشته باشند، بدون مرتبط شدن با دامنه یا انتقال ارزش لینک کسبنشده برای سئوی خارج از صفحه، پیوند دهند.
ویژگی های حمایت شده و UGC
ویژگی nofollow link همچنین زمانی لازم است که یک وبسایت به یک URL در سایت دیگری پیوند میدهد که در ازای بکلینک برای آن پول پرداخت شده یا نوعی ارزش داده شده است. این به این دلیل است که موتورهای جستجو چنین پیوندهایی را غیرطبیعی می بینند و بنابراین باید به گونه ای برچسب گذاری شوند که از دستورالعمل های موتور جستجو برای محافظت از اعتبار و اعتماد دامنه پیوند دهنده پیروی کند.
عوامل لینک Nofollow در سئو
Rel = “Nofollow” برچسب
در نهایت، هدف همه پیوندهای ورودی باید این باشد که سرنخها، مشتریان و فروش بیشتری را برای کسبوکار هدایت کنند. نه فقط ارزش SEO برای رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر. بنابراین، بک لینکهای نوفالو برای هدایت ترافیک ارجاعی مفید هستند که میتوانند به فروش تبدیل شوند و نباید هنگام ساخت لینک در طول یک کمپین سئوی خارج از سایت، نادیده گرفته شوند.
درباره لینک های Nofollow بیشتر بدانید
بنابراین، داشتن ترکیبی خوب از هر دو لینک nofollow و dofollow به ایجاد پروفایل بک لینک طبیعی تر برای وب سایت و همچنین URL های فردی در دامنه کمک می کند.
ترافیک ارجاعی را هدایت کنید
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “لینک های nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟”
لینک های Nofollow اکنون به عنوان یک اشاره و نه یک دستورالعمل برای خزنده های موتورهای جستجو کار می کنند. قبلاً، لینکهای nofollow بر رتبهبندی موتور جستجوی URL مقصد تأثیر نمیگذارند، زیرا سیستمهای Google پیوند را نادیده میگیرند و PageRank یا پیوندهای متنی را به سایت هدف منتقل نمیکنند.
یکی از مهمترین عوامل فرآیند لینک nofollow برای سئو این است که بخشی طبیعی از اینترنت است. گوگل و سایر موتورهای جستجو به نسبت لینک های nofollow و dofollow در یک سایت نگاه می کنند تا مشخص کنند که چقدر طبیعی (یا ارگانیک) برای یک وب سایت و URL فردی است.
به طور مشابه، هر پیوند ایجاد شده در محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند نظرات و پست های انجمن، باید با ویژگی UGC (rel=”ugc”) برچسب گذاری شود.
پیوندهای Nofollow همچنین برای جلوگیری از نسبت دادن صاحبان وب سایت به سایت یا محتوایی که از صفحات وب خود به آن پیوند می دهند، کار می کنند. اگر مالک وبسایت پیونددهنده میخواهد به عنوان تضمینی برای سایت دیگر دیده نشود، یک پیوند nofollow برای اطلاع رسانی به خزندههای موتورهای جستجو در مورد این رابطه ضروری است. این امر به ویژه هنگام پیوند به وب سایت هایی با محتوای مشکوک یا هرزنامه در نظر گرفته می شود مفید است.
این روش جدید برای طبقهبندی لینکهای nofollow به خزنده گوگل کمک میکند تا هدف یک پیوند را بهتر درک کند، که به الگوریتم کمک میکند تا هنگام فاکتورگیری آن در الگوریتمهای رتبهبندی موتور جستجو، تعیین کند که چقدر به URL اختصاص دهد. با این حال، گوگل با تمام انواع پیوندهای nofollow به یک شکل رفتار می کند: nofollow، sponsored و ugc. به این معنی که یک لینک حمایت مالی می تواند به عنوان یک لینک nofollow برچسب گذاری شود و بالعکس.
اشاره یک دستورالعمل نیست
وب سایتی با لینک های dofollow زیاد و لینک های nofollow کافی نمی تواند به عنوان تلاشی برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو تلقی شود و ممکن است جریمه شود. با این حال، برعکس نیز میتواند صادق باشد: وبسایتی که تعداد لینکهای nofollow بسیار بیشتری نسبت به لینکهای dofollow دارد، ممکن است نشان دهد که محتوا یا دامنه چندان قابل اعتماد نیست و میتواند رتبهبندی را در SERP ها کاهش دهد.
فرآیند پیوندهای nofollow شامل افزودن ویژگی rel=”nofollow” به تگ لنگر HTML یک لینک است. این امر به موتورهای جستجو میگوید که آن پیوند را دنبال نکنند، بنابراین مزایای سئو محدودی برای صفحه پیوند داده شده فراهم میکند.
در زیر، یک نمای کلی از فرآیند لینک nofollow دریافت خواهید کرد، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد.
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های nofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
لینک های Nofollow برای SEO خلاصه کار می کنند
فرآیند پیوند nofollow نیز تکامل یافته است تا به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کند تا ماهیت پیوندهای خاص را بر اساس افرادی که آنها را ایجاد کرده و هدف آنها شناسایی کنند. به عنوان مثال، گوگل توصیه می کند که هر پیوندی که به عنوان بخشی از یک رابطه حمایت شده ایجاد می شود باید با ویژگی حمایت شده (rel=”sponsored”) برچسب گذاری شود.
پیوندهای Nofollow همچنین برای هدایت ترافیک به یک صفحه هدف کار می کنند. اگرچه ممکن است موتورهای جستجو لزوماً این نوع پیوندها را به عنوان رأی برای سئو حساب نکنند، مردم همچنان روی آنها کلیک می کنند تا بازدیدکنندگان را به سمت محتوای شما هدایت کنند.
اولین روشی که لینکهای نوفالو در سئو کار میکنند این است که آنها را با ویژگی rel=“nofollow” تگ کنید، که روش کلاسیک برای برچسبگذاری این نوع بک لینکها است. این ویژگی HTML سیگنالی را به عنکبوتهای موتورهای جستجو ارسال میکند که در هنگام خزیدن و نمایهسازی صفحات وب، پیوند نباید دنبال شود یا مقدار PageRank را به URL مورد نظر ارسال کند.