مثال:
این ویژگی لینک nofollow باید در تگ های لنگر که بخشی از محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات وبلاگ و پست های انجمن هستند استفاده شود تا به موتورهای جستجو اطلاع دهد که بک لینک ها توسط مالک وب سایت ایجاد نشده اند.
ابزارهای بررسی بک لینک زیر برخی از بهترین گزینه هایی هستند که می توانید برای تجزیه و تحلیل لینک های nofollow و لینک های dofollow برای SEO استفاده کنید:
- SEO SpyGlass
- رتبه بندی SE
- Mangools LinkMiner
- MonitorBacklinks
- Ubersuggest
- لینک گراف
- سایت چکر
- اهرفس
- سمروش
- Moz
امیدوارم از این راهنمای لینک های nofollow در سئو لذت برده باشید.
چهار نوع لینک nofollow وجود دارد که می توانید از آنها برای برچسب گذاری بک لینک ها به گونه ای استفاده کنید که عنکبوت های موتورهای جستجو را هدایت کند که پیوند را دنبال نکنند:
مثال ها:
<a href=" rel="nofollow" />
خلاصه ای از مزایای برتر لینک های nofollow عبارتند از:
- امکان پاس کردن مقدار PageRank برای سئو.
- یک نمایه بک لینک طبیعی ایجاد می کند. لینک های nofollow بخشی طبیعی از وب هستند.
- ترافیک بیشتری را از سایت های دیگر که شامل بک لینک های nofollow هستند به یک وب سایت هدایت می کند.
- آگاهی از برند را ایجاد می کند که برای ایجاد سرنخ، مشتریان و فروش مهم است.
- می تواند لینک های dofollow را از صاحبان وب سایت های دیگر ایجاد کند که بک لینک nofollow را در سایت های دیگر پیدا می کنند و انتخاب می کنند که از دامنه خود نیز به آن لینک دهند.
برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این مزایا، به این راهنمای مرتبط مراجعه کنید: چرا لینک های Nofollow برای SEO مهم هستند؟
چگونه لینک های Nofollow برای سئو کار می کنند
در 1 مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و فهرست کردن محتوا در موتور جستجو کرد و نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.
فرآیند پیوندهای nofollow شامل افزودن ویژگی rel=”nofollow” است—یا یکی از ویژگی های پیوند دیگر برای شناسایی ماهیت پیوندهای خاص همانطور که در قسمت بعدی این راهنما توضیح داده شده است-به تگ لنگر HTML یک پیوند. این امر به موتورهای جستجو میگوید که آن پیوند را دنبال نکنند، بنابراین مزایای سئو محدودی برای صفحه پیوند داده شده فراهم میکند.
انواع و نمونه های لینک Nofollow
جدول مقایسه زیر این تفاوت های کلیدی را گسترش می دهد، بنابراین شما می دانید که چگونه هر عنصر در SEO و تجربه کاربر اعمال می شود.
شاخص | Dofollow | Nofollow |
---|---|---|
هدف | برای عبور از PageRank | برای عبور از PageRank نیست |
ارزش سئو | بالا | کم |
خزیده است | همیشه خزیده | ممکن است خزیده شود یا نباشد |
نمایه سازی | همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود | همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود |
ویژگی تگ لنگر | هیچ مورد نیاز نیست | rel=”nofollow” |
لینک های Nofollow برای سئو مهم هستند زیرا لینک های nofollow ترافیک بیشتری را به یک وب سایت ایجاد می کنند و پروفایل بک لینک را برای بهینه سازی موتور جستجوی خارج از سایت بهبود می بخشند. برخی از پیوندهای nofollow نیز ارزش PageRank را برای SEO ارائه می کنند که برای رتبه بندی وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) مهم است.
تفاوت اصلی بین لینکهای nofollow و لینکهای dofollow این است که لینکهای nofollow همیشه اعتبار را به وبسایت هدف منتقل نمیکنند در حالی که لینکهای dofollow ارزش PageRank را برای SEO منتقل میکنند. لینک های Nofollow یک اشاره هستند و نه یک دستورالعمل برای خزنده های موتورهای جستجو.
هدف نهایی در اینجا کمک به شما برای درک هر جنبه ای از بک لینک های نوفالو و نحوه اعمال آنها در وب سایت ها و زمینه سئو در بازاریابی دیجیتال است.
لینک Nofollow چیست؟
پیوندهای Rel=Nofollow
<a href=" rel="ugc sponsored" />
<a href=" rel="nofollow ugc" />
<a href=" rel="sponsored nofollow" />
ابزارهایی برای بررسی لینک های Nofollow
می توانید هر یک از انواع پیوندهای nofollow را که در بالا توضیح داده شد ترکیب کنید تا ارتباط بین محتوا و سایت شخص ثالثی که به آن پیوند داده شده است را با دقت بیشتری شناسایی کنید. داشتن چندین ویژگی بک لینک nofollow در یک هایپرلینک برای روشن شدن رابطه بین سایت ها کاملا معتبر است.
پیوندهای چندگانه با ارزش مرتبط:
مثال:
دانستن اینکه لینکهای nofollow چگونه کار میکنند و چرا هنوز برای سئو مهم هستند (همانطور که در این صفحه توضیح داده شد) میتواند به افزایش دید طولانیمدت، رتبهبندی و ترافیک وبسایت شما در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing کمک کند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/nofollow-links/
هدف اصلی لینکهای nofollow این است که خزندههای موتورهای جستجو را از دنبال کردن هایپرلینکها در یک صفحه وب جلوگیری کنند تا ارزش پیوند را از وبسایت مبدأ به صفحه وب هدف منتقل نکنند.
Rel=پیوندهای حمایت شده
پیوندهای Rel=UGC
لینکهای Nofollow و Dofollow اغلب در مورد بهینهسازی موتورهای جستجو با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند، بنابراین خوب است تفاوت را درک کنید.
پیوند nofollow یک هایپرلینک با ویژگی rel=”nofollow” است که به لنگر HTML اعمال می شود. لینکهای Nofollow به عنکبوتهای موتورهای جستجو اطلاع میدهند که بک لینکها را خزیده یا مرجع رتبهبندی صفحه سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نکنند.
هدف از لینک های Nofollow در سئو
می توانید با مراجعه به صفحه بررسی عمیق در اینجا درباره نحوه عملکرد هر یک از این چک کننده های بک لینک اطلاعات بیشتری کسب کنید: بهترین ابزارهای جستجوگر پیوند Dofollow برای سئو.
تفاوت بین لینک های Nofollow و لینک های Dofollow
این ویژگی HTML به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینک به عنوان بخشی از یک آگهی تبلیغاتی، حمایت مالی یا سایر قراردادهای جبرانی (یعنی بک لینک های پولی) ایجاد شده است و نباید در محاسبات رتبه بندی صفحه لحاظ شود.
توجه: مقایسه دقیق پیوندهای dofollow و nofollow را می توانید در اینجا بیابید: Dofollow vs Nofollow Links در سئو.
لینک های Nofollow در خلاصه SEO
هدف ثانویه بک لینک های nofollow محافظت از سایت اصلی است که بک لینک را ایجاد می کند از مرتبط شدن با سایت مقصد. پیوندهای Nofollow راهی امن برای پیوند دادن به سایر صفحات وب در اینترنت بدون تضمین کیفیت، تخصص یا معتبر بودن محتوا هستند.
اهمیت لینک های Nofollow
<a href=" rel="sponsored" />
این ویژگی پیشفرض HTML است که باید برای پیوندهای nofollow استفاده شود، زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند.
<a href=" rel="ugc" />
این راهنما پیوندهای nofollow را توضیح می دهد.
همانطور که متوجه شدید، بک لینک های nofollow، هایپرلینک هایی با ویژگی rel=”nofollow” هستند که به لنگر HTML اعمال می شود. و لینکهای nofollow به عنکبوتهای موتورهای جستجو اطلاع میدهند که در بکلینکها خزیده یا اعتبار PageRank سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نکنند.
لینکهای Nofollow برای سئو کار میکنند و به گوگل دستور میدهند که پیج رنک را به نشانی اینترنتی مقصد منتقل نکند. فرآیند پیوند nofollow به وبسایتها اجازه میدهد تا لینکهای خروجی ایجاد کنند که از رای سرمقاله برای سایت هدف خودداری کنند، بنابراین وزن اضافی برای رتبهبندی موتورهای جستجو اضافه نمیکند.
استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک برای اندازه گیری و مقایسه لینک های nofollow در پروفایل بک لینک می تواند بینش ارزشمندی را در مورد اینکه چه استراتژی های سئوی خارج از صفحه برای وب سایت شما و رقابت در رتبه های بالا در SERP ها کار می کنند، به شما بدهد.
بررسی کمیت و کیفیت لینکهای nofollow که به وبسایت شما و سایتهای رقبای شما اشاره میکنند، راه خوبی برای بهبود کلی استراتژی بهینهسازی موتور جستجو است. با بررسی عواملی مانند نسبت لینک های nofollow در مقابل dofollow، بک لینک های جدید در مقابل از دست رفته، سرعت لینک، و امتیازات Domain Authority و Page Authority برای لینک های دریافتی، می توانید متوجه شوید که معیارهای شما چگونه با آن سایت های دیگر مقایسه می شود.
مثال:
در زیر، یک نمای کلی از بک لینک های نوفالو، از جمله اینکه چه هستند، چگونه کار می کنند، اهمیت لینک های نوفالو و راه های بدست آوردن آنها برای بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از سایت (SEO) دریافت خواهید کرد.