همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند dofollow موتورهای جستجو را هدایت میکند تا لینکها را در یک صفحه وب بخزند و آن پیوندها را به عنوان رای صاحب وبسایت برای URLهای مورد نظر بشمارند. پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت، اهمیت و اعتماد صفحات وب و همچنین انتقال ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) به URL های مقصد برای اهداف رتبه بندی کار می کنند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک dofollow خاص در سئو را برای به دست آوردن بهترین نتایج رتبه بندی برای وب سایت خود درک کنید.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “لینک های dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟”
خزنده های موتورهای جستجو نیز از پیوندهای dofollow برای یافتن محتوای جدید در وب برای فهرست کردن آن در پایگاه داده خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بک لینکهای dofollow توسط الگوریتمهای موتورهای جستجو برای ارزیابی محبوبیت و اهمیت صفحات وب در اینترنت برای ایجاد امتیاز اعتبار استفاده میشوند. گوگل این سیستم را الگوریتم PageRank می نامد که یک سیستم مهم برای رتبه بندی صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.
فاکتورهای لینک Dofollow در سئو
خزیدن و نمایه سازی
در نتیجه، وقتی موتورهای جستجو بک لینک های dofollow را می بینند که به یک وب سایت اشاره می کنند، به افزایش قابلیت اعتماد دامنه و صفحات وب مرتبط با آن کمک می کند. سیستم رتبه بندی گوگل، به ویژه، دارای یک الگوریتم TrustRank است که اعتماد سایت مبدا را که لینک dofollow از آن می آید، اندازه گیری می کند. و هر چه امتیاز اعتماد برای سایت ارسال کننده لینک خارجی بیشتر باشد، دامنه دریافت کننده آن لینک اعتماد بیشتری کسب می کند.
محبوبیت پیوند را تأیید می کند
این فرآیند کمک میکند تا محتوا سریعتر در SERP ایندکس شود، دید ارگانیک را افزایش میدهد و رتبهبندی را بهبود میبخشد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک پیوند nofollow به خزندهها میگوید که از دنبال کردن پیوندهای خارجی خودداری کنند، که میتواند سرعت نمایهسازی و دید موتور جستجو را برای URL هدف کاهش دهد.
اعتماد وب سایت
رتبه صفحه گوگل برای هر صفحه وب در اینترنت اندازه گیری می شود. و هر بار که یک صفحه وب یک پیوند خارجی ایجاد می کند، مقداری از آن مقدار PageRank به عنوان ارزش ویژه پیوند به سایت مورد نظر منتقل می شود.
پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت محتوا در اینترنت بر اساس سیگنال های بک لینک خارج از سایت کار می کنند. هر چه یک صفحه دارای بک لینک های dofollow بیشتری باشد، محبوبیت و اهمیت آن به موتورهای جستجو بیشتر می شود.
اولین راهی که لینکهای dofollow برای سئو کار میکنند این است که به محتوا کمک میکنند تا در SERP خزیده شوند و ایندکس شوند. با پیوندهای dofollow، به خزندههای موتورهای جستجو دستور داده میشود که پیوندهای خروجی را دنبال کرده و صفحات وب جدید را کشف کنند.
ایجاد اعتماد برای وب سایت مورد نظر بخش مهم دیگری از فرآیند پیوند dofollow است. این نوع بک لینک ها به عنوان نشانه ای از تایید سایر وب سایت ها عمل می کنند که می تواند به افزایش اعتبار صفحه وب لینک شده کمک کند.
به طور کلی، پیوندهای dofollow برای افزایش رتبه کلمات کلیدی برای صفحه هدف کار می کنند. هر چه یک URL بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کند، سیگنال های سئوی خارج از سایت برای محتوا قوی تر است. این معمولا منجر به رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر در SERP ها می شود. و اگر لینکهای dofollow حاوی همان کلمات کلیدی در متن لنگر باشند که URL هدف برای آن بهینهسازی شده است، این نوع بک لینکها میتوانند به افزایش رتبهبندی بیشتر در SERP کمک کنند.
درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
یکی از مهمترین فاکتورهای فرآیند پیوند dofollow برای سئو این است که ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) را به وب سایت هدف منتقل می کند. الگوریتم گوگل، به ویژه، کمیت و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند. بنابراین، داشتن تعداد زیادی لینک dofollow از وب سایت های معتبر برای رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.
در حال حاضر، برای وب سایت ها نیز مهم است که پیوندهای dofollow را از تعدادی دامنه ارجاع مختلف دریافت کنند، زیرا الگوریتم Google ممکن است تعداد زیادی لینک ورودی از همان سایت را مشکوک یا غیرطبیعی در نظر بگیرد.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.