لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟ (روند توضیح داده شد)

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول پیوندهای dofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟

در صنعت سئو، بک لینک dofollow به عنوان رای اعتماد یا تایید برای صفحه وب هدف شناخته می شود. و وزن زیادی برای الگوریتم های رتبه بندی دارد.

همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند dofollow موتورهای جستجو را هدایت می‌کند تا لینک‌ها را در یک صفحه وب بخزند و آن پیوندها را به عنوان رای صاحب وب‌سایت برای URLهای مورد نظر بشمارند. پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت، اهمیت و اعتماد صفحات وب و همچنین انتقال ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) به URL های مقصد برای اهداف رتبه بندی کار می کنند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک dofollow خاص در سئو را برای به دست آوردن بهترین نتایج رتبه بندی برای وب سایت خود درک کنید.


منبع: https://seochatter.com/how-do-dofollow-links-work-for-seo/برای اهداف سئو، سه متغیر برای پیوندهای dofollow مهم هستند: مرتبط بودن، اعتبار و اعتماد. Relevancy به این معنی است که محتوای صفحه وب که شامل بک لینک است با URL هدف مرتبط است. Authority به صفحه پیوند دهنده ای اشاره دارد که دارای امتیاز Page Authority بالایی است (یعنی یک پروفایل بک لینک با کیفیت خودش). و اعتماد به این معنی است که صفحه ارسال کننده بک لینک dofollow دارای امتیاز TrustRank خوبی است.

رتبه بندی کلمات کلیدی

رتبه صفحه گوگل برای هر صفحه وب در اینترنت اندازه گیری می شود. و هر بار که یک صفحه وب یک پیوند خارجی ایجاد می کند، مقداری از آن مقدار PageRank به عنوان ارزش ویژه پیوند به سایت مورد نظر منتقل می شود.

در حال حاضر، برای وب سایت ها نیز مهم است که پیوندهای dofollow را از تعدادی دامنه ارجاع مختلف دریافت کنند، زیرا الگوریتم Google ممکن است تعداد زیادی لینک ورودی از همان سایت را مشکوک یا غیرطبیعی در نظر بگیرد.

به طور کلی، پیوندهای dofollow برای افزایش رتبه کلمات کلیدی برای صفحه هدف کار می کنند. هر چه یک URL بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کند، سیگنال های سئوی خارج از سایت برای محتوا قوی تر است. این معمولا منجر به رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر در SERP ها می شود. و اگر لینک‌های dofollow حاوی همان کلمات کلیدی در متن لنگر باشند که URL هدف برای آن بهینه‌سازی شده است، این نوع بک لینک‌ها می‌توانند به افزایش رتبه‌بندی بیشتر در SERP کمک کنند.

درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید

یکی از مهمترین فاکتورهای فرآیند پیوند dofollow برای سئو این است که ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) را به وب سایت هدف منتقل می کند. الگوریتم گوگل، به ویژه، کمیت و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند. بنابراین، داشتن تعداد زیادی لینک dofollow از وب سایت های معتبر برای رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.

در زیر، یک نمای کلی از فرآیند پیوند dofollow، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت تأثیر می‌گذارند، دریافت خواهید کرد.

این فرآیند کمک می‌کند تا محتوا سریع‌تر در SERP ایندکس شود، دید ارگانیک را افزایش می‌دهد و رتبه‌بندی را بهبود می‌بخشد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک پیوند nofollow به خزنده‌ها می‌گوید که از دنبال کردن پیوندهای خارجی خودداری کنند، که می‌تواند سرعت نمایه‌سازی و دید موتور جستجو را برای URL هدف کاهش دهد.

اعتماد وب سایت

در نتیجه، وقتی موتورهای جستجو بک لینک های dofollow را می بینند که به یک وب سایت اشاره می کنند، به افزایش قابلیت اعتماد دامنه و صفحات وب مرتبط با آن کمک می کند. سیستم رتبه بندی گوگل، به ویژه، دارای یک الگوریتم TrustRank است که اعتماد سایت مبدا را که لینک dofollow از آن می آید، اندازه گیری می کند. و هر چه امتیاز اعتماد برای سایت ارسال کننده لینک خارجی بیشتر باشد، دامنه دریافت کننده آن لینک اعتماد بیشتری کسب می کند.

محبوبیت پیوند را تأیید می کند

پیوندهای Dofollow با ارسال رتبه صفحه از سایر وب سایت ها به سایت مورد نظر برای سئو کار می کنند. فرآیند پیوند dofollow به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد آنها برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.

فرآیند پیوند Dofollow توضیح داده شد

ایجاد اعتماد برای وب سایت مورد نظر بخش مهم دیگری از فرآیند پیوند dofollow است. این نوع بک لینک ها به عنوان نشانه ای از تایید سایر وب سایت ها عمل می کنند که می تواند به افزایش اعتبار صفحه وب لینک شده کمک کند.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “لینک های dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟”

اولین راهی که لینک‌های dofollow برای سئو کار می‌کنند این است که به محتوا کمک می‌کنند تا در SERP خزیده شوند و ایندکس شوند. با پیوندهای dofollow، به خزنده‌های موتورهای جستجو دستور داده می‌شود که پیوندهای خروجی را دنبال کرده و صفحات وب جدید را کشف کنند.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

ارائه بهترین نکات سئو …

پیوندهای زیر بیشتر در مورد پیوندهای dofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

لینک های Dofollow برای SEO خلاصه کار می کنند

این عامل، صاحبان وب‌سایت‌ها را تشویق می‌کند تا محتوایی ایجاد کنند که به کاربران ارزش می‌افزاید و وب‌سایت‌های دیگر را جذب می‌کند تا به طور طبیعی از صفحات وب خود به آن پیوند دهند. پیوندهای Dofollow برای سئو اهمیت دارند زیرا وقتی صفحات وب به دامنه های دیگر پیوند می زنند، محتوای شخص ثالث را به عنوان منابع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتماد تأیید می کنند.

ترکیب سالم پیوندهای dofollow و nofollow نیز برای یک استراتژی موفق سئو مهم است. نمایه بک لینک یک وب سایت که فقط از لینک های dofollow یا تعداد زیادی از آنها در مقایسه با لینک های nofollow تشکیل شده است، ممکن است غیر طبیعی به نظر برسد. بنابراین، یک پروفایل بک لینک سالم حاوی بک لینک های nofollow و بک لینک های dofollow است که به کاهش سیگنال های اسپم لینک کمک می کند.

رتبه صفحه

پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت محتوا در اینترنت بر اساس سیگنال های بک لینک خارج از سایت کار می کنند. هر چه یک صفحه دارای بک لینک های dofollow بیشتری باشد، محبوبیت و اهمیت آن به موتورهای جستجو بیشتر می شود.