به عنوان مثال، من برای اولین بار این مقاله را نوشتم: Dofollow vs Nofollow Links. سپس، من این ایده کلمه کلیدی را به دو مقاله جداگانه تقسیم کردم تا در مورد هر نوع بیشتر به عمق بپردازم: پیوندهای Dofollow و لینک های Nofollow. همانطور که می بینید، یک فرصت کلمه کلیدی در مجموع به سه امکان برای جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تبدیل شد.
10. کلمات کلیدی PPC را بررسی کنید
کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راههای جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.
به قسمتهای Related Topics و Related Queries بروید، که محبوبترین کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاح شما را به شما نشان میدهد. با کلیک بر روی هر یک از آن کلمات کلیدی، کلمات کلیدی محبوب تری را در رابطه با آن موضوع نشان می دهد.
همچنین، این استراتژی به طور بالقوه می تواند به وب سایت شما اجازه دهد تا دو موقعیت برتر در SERP ها (یک لیست پولی و یک لیست ارگانیک) را برای عبارت مورد نظر تصاحب کند.
می توانید از ابزارهایی مانند هوت سوئیت، جوانه اجتماعی، و اشاره برای کشف موضوعات و گفتگوهای پرطرفدار مربوط به جایگاه خود.
در زیر، یک نمای کلی از مفهوم فرصت های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد، به دنبال آن فهرستی از تکنیک هایی که می توانید برای یافتن امکانات جدیدی برای کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، خواهید دید.
یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایدههای کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.
2. افراد را نیز بپرسید
همچنین می توانید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را مانند آنچه در تصویر مثال زیر نشان داده شده است انجام دهید. این استراتژی فرصتهای کلمات کلیدی را نشان میدهد که رقبای شما ترافیک ارگانیکی به دست میآورند که از وبسایت شما گم شده است، بنابراین میتوانید سعی کنید برای آنها بهینهسازی کنید.
با بررسی این لیست از کلیدواژههای محرک ترافیک فعلیتان، میبینید که کدام محتوا در بین مخاطبان شما محبوبتر است و توسط الگوریتم رتبهبندی گوگل پاداش زیادی دریافت میکند. سپس، آن عبارات را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، SE Ranking یا KWFinder متصل کنید تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف پیدا کنید.
به علاوه، اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید تبلیغات PPC را برای صدها کلمه کلیدی طولانی آزمایش کنید تا سودآورترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. عباراتی که بیشترین کلیک و تبدیل را دریافت میکنند، میتوانند فرصتهای مناسبی برای کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن محتوای جدید باشند، زیرا شما مدرک تأیید شدهای مبنی بر تقاضای بالای جستجو و قصد خریدار دریافت کردهاید.
خلاصه فرصت های کلیدواژه
یک مثال کامل از این روش فرصت کلمات کلیدی که من در عمل به کار بردم، زمانی است که به روز رسانی محتوای مفید گوگل اعلام شد. من این روند نوظهور را دیدم که در زمان واقعی آنلاین اتفاق میافتد و به سرعت مقالهای درباره بهروزرسانی قبل از افزایش سریع ترافیک جستجوی ارگانیک نوشتم.
اولین راه برای چگونگی یافتن فرصت های کلمات کلیدی، استفاده از ویژگی تکمیل خودکار (یا پیشنهاد خودکار) در گوگل و بینگ است.
وارد شوید کنسول جستجوی گوگل و حرکت کنید به عملکرد > نتایج جستجو > کوئری ها. این گزارش کلمه کلیدی سوالات و عبارات جستجویی را که سایت شما قبلاً در گوگل رتبه بندی کرده است را به شما نشان می دهد. همچنین نشان میدهد که افراد چند بار محتوای شما را در نتایج جستجوی خود میبینند (برچسبگذاری شده به عنوان Impressions) در مقابل چند بار که روی آن کلیک میشود (برچسب شده به عنوان کلیک).
گوگل همراه با گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، ابزار سئو مفید دیگری به نام Google Trends دارد. مرورگر خود را به آن اشاره کنید trends.google.com و یک موضوع اصلی را که می خواهید برای آن کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید، مانند “ChatGPT” که در تصویر مثال زیر مشاهده می شود، وارد کنید.
یکی از زیرمجموعههایی که من دوست دارم هر هفته برای ایدههای کلیدواژه برای استفاده در محتوای جدید اسکن کنم، r/SEO است که در تصویر زیر میبینید. موضوعاتی که بیشترین رای مثبت و نظرات را دارند نشان میدهند که این موضوع داغی است که کاربران میخواهند با آن درگیر شوند، که میتواند یک مقاله عالی برای وبسایت من باشد.
برترین نتایج پیشنهاد خودکار که در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ نمایش داده میشوند، عباراتی هستند که بیشترین جستجو را بر اساس دادههای واقعی کاربر دارند، و آنها را به بهترین فرصتهای کلمه کلیدی برای جستجوی محتوای جدید وبسایت تبدیل میکند.
اگر بسیاری از افراد با پرسشهای خود به رسانههای اجتماعی، گروهها و انجمنها روی میآورند، ممکن است پاسخهای مورد نیاز خود را از نتایج جستجو دریافت نکنند و فرصتی طلایی برای شما ایجاد میکند تا آن سؤالات را به عنوان کلیدواژههای طولانی هدف قرار دهید.
7. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید
فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را فراهم می کنند. فرصت های خوب کلمات کلیدی به سایت شما این فرصت را می دهد که از محتوای SEO که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند، استفاده کند.
چگونه فرصت های کلمات کلیدی را برای سئو پیدا کنیم
1. از AutoComplete استفاده کنید
این راهنما مفهوم فرصت های کلمات کلیدی و نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را توضیح می دهد.
استفاده از ابزار Google Trends برای تجزیه و تحلیل محبوبیت زمان واقعی و بلندمدت یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آن یک فرصت برای کلمه کلیدی ارزش استفاده از آن است یا خیر. همچنین می تواند برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده شود، همانطور که در راهنمای دیگر من در مورد اینکه Google Trends برای چه مواردی استفاده می شود توضیح داده شده است؟
9. محتوای موجود خود را برای فرصت های از دست رفته تجزیه و تحلیل کرد
این روش تکمیل خودکار برای یافتن کلیدواژههای جدید راهی عالی برای کشف آنچه که مردم در حال حاضر به دنبال آنها هستند بهصورت آنلاین است و میتواند برای یافتن کلیدواژههای دم بلند جدید برای هدفگیری فوقالعاده باشد.
محتوایی که قبلاً در وب سایت خود منتشر کرده اید، معدن طلای پنهانی از احتمالات بالقوه کلمات کلیدی جدید است. پست های گذشته خود را مرور کنید و به دنبال حقایق، نکات یا پیشنهاداتی باشید که ممکن است فقط به طور خلاصه ذکر شوند، اما به راحتی می توان آنها را در مقالات خود توضیح داد.
یکی دیگر از راه های خوب برای یافتن فرصت های کلمه کلیدی استفاده از آن است تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این سرویس رایگان دارای ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل سئو است که به شما کمک می کند تا سایت خود را توسعه دهید. با این حال، موثرترین گزارشی که میتوان برای یافتن امکانات جدید برای هدفیابی کلمات کلیدی بررسی کرد، در زیر قرار دارد تعامل > صفحات و صفحات.
اگر گوگل ترافیک زیادی را برای یک نوع کلمه کلیدی خاص به وب سایت شما ارسال می کند، باید با تولید محتوای مشابه، این فرصت را دو چندان کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت دستور پخت برای وعده های غذایی شام مرغ ترافیک زیادی دریافت می کند، یک استراتژی خوب سئو ایجاد محتوای بیشتر در مورد غذاهای مختلف شام مرغ است.
4. پرس و جوها را در کنسول جستجوی گوگل کاوش کنید
اگر در حال اجرای تبلیغات پولی در گوگل ادوردز هستید، به یاد داشته باشید که به کلمات کلیدی موجود در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود نگاه کنید که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند. به هر حال، اگر آنها ترافیک پولی را هدایت می کنند که تبدیل می شود، دلیلی ندارد که ترافیک ارگانیک را نیز هدایت نکنند.
اکنون، این گزارش را حتی بیشتر اصلاح میکنید تا بهترین شانس را برای افزودن کلمات کلیدی جدید به یک URL خاص بیابید. این مراحل را برای استخراج داده هایی که برای استفاده از این فرصت نیاز دارید دنبال کنید. (تصویر نمونه GSC در زیر آمده است.)
- روی دکمه New بالای نمودار کلیک کنید.
- Page را انتخاب کنید.
- URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل سئو را وارد کنید.
- روی Apply کلیک کنید.
- به کلمات کلیدی که در ستون Queries جدول داده ها نمایش داده می شوند نگاه کنید.
- URL را که در حال بررسی آن هستید در پنجره مرورگر باز کنید.
- صفحه وب را برای پرس و جوهای فهرست شده در جدول داده ها تجزیه و تحلیل کنید.
- اگر از یک پرس و جو در صفحه استفاده نمی شود، پس این یک فرصت مناسب برای کلمه کلیدی برای هدف سئو است. این عبارت را چندین بار به محتوا اضافه کنید تا به الگوریتم رتبهبندی Google تأیید کنید که صفحه وب با درخواست مرتبط است. دفعه بعد که خزنده موتور جستجو صفحه را اسکن میکند، متن را مجدداً ارزیابی میکند، نمونههای کلیدواژه جدید را پیدا میکند و احتمالاً URL را در SERP برای عبارت کلیدواژه رتبهبندی میکند.
5. با نظارت بر رسانه های اجتماعی، فرصت های جدید را کشف کنید
People Also Ask یک ویژگی در گوگل، یاهو و بینگ است که سوالات متداول مربوط به یک عبارت جستجو را نشان می دهد. برای مثال، اگر عبارت «چگونه رتبهبندی وبسایت خود را بهبود ببخشم» را جستجو کنید، این ویژگی به شما نشان میدهد که مردم همچنین میخواهند به سؤالاتی مانند «چرا وبسایت من رتبهبندی پایینی دارد» پاسخ دهند، که یکی دیگر از فرصتهای بالقوه کلیدواژه جدید برای هدفگیری است.
این نه تنها میتواند کلمات کلیدی جدیدی را برای سئو که قبلاً به آن فکر نکردهاید شناسایی کند، بلکه میتواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه رقبای شما فرصتی برای جلب توجه داشته باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس روندهای زمان واقعی، از رقبا پیشی بگیرید.
همانطور که متوجه شدید، فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو را برای یک وب سایت فراهم می کنند. و یک فرصت خوب برای کلمه کلیدی به سایت شما این شانس را می دهد که از محتوای SEO استفاده کند که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند. برای کمک به افزایش ترافیک ارگانیک و رتبهبندی کسبوکارتان، میتوانید از هر یا همه تکنیکهای ذکر شده در بالا برای نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو استفاده کنید.
توجه: این راهنمای دیگر را با نکات بیشتر در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی رقبا برای محتوای جدید سئو و همچنین این مقاله با لیستی از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در صورتی که قبلاً در یک سرویس مشترک نیستید، مشاهده کنید.
8. کلمه کلیدی جدید را با Google Trends پیدا کنید
توجه: گوگل با استفاده از نامهای جدید برای کادر People also Ask as آزمایش کرده است اینجا گزارش شده است. بنابراین، ممکن است این ویژگی را در SERP با عنوان More to Ask، Others Want to Know، اغلب جستجو شده با هم یا چیزی مشابه مشاهده کنید.
3. کلمات کلیدی فعلی را با استفاده از Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.