من همچنین معمولاً از این روش برای افزایش شانس این وب سایت برای رتبه بندی در SERP با SEO استفاده می کنم. من این کار را با ایجاد سه مقاله از یک عبارت کلیدی واحد انجام می دهم-یک استراتژی موثر که می توانید برای وب سایت خود نیز کپی کنید.
این راهنما مفهوم فرصت های کلمات کلیدی و نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را توضیح می دهد.
هر دوی این موتورهای جستجو دارای یک ویژگی پیشنهاد خودکار هستند که شروع به پیش بینی پرس و جوهای جستجو بر اساس جستارهای مشابهی که توسط سایر کاربران ایجاد می شود، می کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، چند کلمه مرتبط با موضوع خود را تایپ کنید و موتورهای جستجو متداول ترین جستجوها را با استفاده از آن کلمات به شما نشان می دهند.
ابزارهای سئو مانند Semrush، SE Ranking و Ahrefs فقط کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت شما را به شما نشان نمی دهند. این ابزارها همچنین می توانند داده های ارزشمندی را در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها در گوگل رتبه بندی می کنند ارائه دهند.
توجه: این راهنمای دیگر را با نکات بیشتر در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی رقبا برای محتوای جدید سئو و همچنین این مقاله با لیستی از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در صورتی که قبلاً در یک سرویس مشترک نیستید، مشاهده کنید.
8. کلمه کلیدی جدید را با Google Trends پیدا کنید
گوگل همراه با گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، ابزار سئو مفید دیگری به نام Google Trends دارد. مرورگر خود را به آن اشاره کنید trends.google.com و یک موضوع اصلی را که می خواهید برای آن کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید، مانند “ChatGPT” که در تصویر مثال زیر مشاهده می شود، وارد کنید.
اکنون، این گزارش را حتی بیشتر اصلاح میکنید تا بهترین شانس را برای افزودن کلمات کلیدی جدید به یک URL خاص بیابید. این مراحل را برای استخراج داده هایی که برای استفاده از این فرصت نیاز دارید دنبال کنید. (تصویر نمونه GSC در زیر آمده است.)
- روی دکمه New بالای نمودار کلیک کنید.
- Page را انتخاب کنید.
- URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل سئو را وارد کنید.
- روی Apply کلیک کنید.
- به کلمات کلیدی که در ستون Queries جدول داده ها نمایش داده می شوند نگاه کنید.
- URL را که در حال بررسی آن هستید در پنجره مرورگر باز کنید.
- صفحه وب را برای پرس و جوهای فهرست شده در جدول داده ها تجزیه و تحلیل کنید.
- اگر از یک پرس و جو در صفحه استفاده نمی شود، پس این یک فرصت مناسب برای کلمه کلیدی برای هدف سئو است. این عبارت را چندین بار به محتوا اضافه کنید تا به الگوریتم رتبهبندی Google تأیید کنید که صفحه وب با درخواست مرتبط است. دفعه بعد که خزنده موتور جستجو صفحه را اسکن میکند، متن را مجدداً ارزیابی میکند، نمونههای کلیدواژه جدید را پیدا میکند و احتمالاً URL را در SERP برای عبارت کلیدواژه رتبهبندی میکند.
5. با نظارت بر رسانه های اجتماعی، فرصت های جدید را کشف کنید
امیدوارم از این راهنما در مورد فرصت های کلمات کلیدی لذت برده باشید.
یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایدههای کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.
2. افراد را نیز بپرسید
هدف این است که به شما کمک کند از هر فرصت مناسب برای کلمات کلیدی که برای سایت شما در دسترس است استفاده کنید تا بتوانید شانس رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر افزایش دهید.
فرصت های کلمات کلیدی چیست؟
محتوایی که قبلاً در وب سایت خود منتشر کرده اید، معدن طلای پنهانی از احتمالات بالقوه کلمات کلیدی جدید است. پست های گذشته خود را مرور کنید و به دنبال حقایق، نکات یا پیشنهاداتی باشید که ممکن است فقط به طور خلاصه ذکر شوند، اما به راحتی می توان آنها را در مقالات خود توضیح داد.
کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راههای جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.
به قسمتهای Related Topics و Related Queries بروید، که محبوبترین کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاح شما را به شما نشان میدهد. با کلیک بر روی هر یک از آن کلمات کلیدی، کلمات کلیدی محبوب تری را در رابطه با آن موضوع نشان می دهد.
اولین راه برای چگونگی یافتن فرصت های کلمات کلیدی، استفاده از ویژگی تکمیل خودکار (یا پیشنهاد خودکار) در گوگل و بینگ است.
به عنوان مثال، من برای اولین بار این مقاله را نوشتم: Dofollow vs Nofollow Links. سپس، من این ایده کلمه کلیدی را به دو مقاله جداگانه تقسیم کردم تا در مورد هر نوع بیشتر به عمق بپردازم: پیوندهای Dofollow و لینک های Nofollow. همانطور که می بینید، یک فرصت کلمه کلیدی در مجموع به سه امکان برای جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تبدیل شد.
10. کلمات کلیدی PPC را بررسی کنید
این نه تنها میتواند کلمات کلیدی جدیدی را برای سئو که قبلاً به آن فکر نکردهاید شناسایی کند، بلکه میتواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه رقبای شما فرصتی برای جلب توجه داشته باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس روندهای زمان واقعی، از رقبا پیشی بگیرید.
اگر گوگل ترافیک زیادی را برای یک نوع کلمه کلیدی خاص به وب سایت شما ارسال می کند، باید با تولید محتوای مشابه، این فرصت را دو چندان کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت دستور پخت برای وعده های غذایی شام مرغ ترافیک زیادی دریافت می کند، یک استراتژی خوب سئو ایجاد محتوای بیشتر در مورد غذاهای مختلف شام مرغ است.
4. پرس و جوها را در کنسول جستجوی گوگل کاوش کنید
در زیر، یک نمای کلی از مفهوم فرصت های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد، به دنبال آن فهرستی از تکنیک هایی که می توانید برای یافتن امکانات جدیدی برای کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، خواهید دید.
با بررسی این لیست از کلیدواژههای محرک ترافیک فعلیتان، میبینید که کدام محتوا در بین مخاطبان شما محبوبتر است و توسط الگوریتم رتبهبندی گوگل پاداش زیادی دریافت میکند. سپس، آن عبارات را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، SE Ranking یا KWFinder متصل کنید تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف پیدا کنید.
کلمات کلیدی که تعداد زیادی برداشت را دریافت میکنند اما تنها با چند کلیک ممکن است عبارتهای جستجویی باشند که به صراحت آنها را هدف قرار ندادهاید، اما گوگل محتوای مرتبط را برای آنها در SERP رتبهبندی میکند.
یکی دیگر از راه های خوب برای یافتن فرصت های کلمه کلیدی استفاده از آن است تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این سرویس رایگان دارای ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل سئو است که به شما کمک می کند تا سایت خود را توسعه دهید. با این حال، موثرترین گزارشی که میتوان برای یافتن امکانات جدید برای هدفیابی کلمات کلیدی بررسی کرد، در زیر قرار دارد تعامل > صفحات و صفحات.
وارد شوید کنسول جستجوی گوگل و حرکت کنید به عملکرد > نتایج جستجو > کوئری ها. این گزارش کلمه کلیدی سوالات و عبارات جستجویی را که سایت شما قبلاً در گوگل رتبه بندی کرده است را به شما نشان می دهد. همچنین نشان میدهد که افراد چند بار محتوای شما را در نتایج جستجوی خود میبینند (برچسبگذاری شده به عنوان Impressions) در مقابل چند بار که روی آن کلیک میشود (برچسب شده به عنوان کلیک).
توجه: گوگل با استفاده از نامهای جدید برای کادر People also Ask as آزمایش کرده است اینجا گزارش شده است. بنابراین، ممکن است این ویژگی را در SERP با عنوان More to Ask، Others Want to Know، اغلب جستجو شده با هم یا چیزی مشابه مشاهده کنید.
3. کلمات کلیدی فعلی را با استفاده از Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید
به عنوان مثال، من در این مقاله به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush زیاد اشاره کرده ام، اما به صورت گذرا. سپس میتوانم از «Semrush» بهعنوان کلیدواژه اولیه در هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل ایجاد محتوای با رتبه بالا در اطراف آن نرمافزار محبوب برای یک مقاله جدید استفاده کنم. شما می توانید این استراتژی را در عمل با راهنمای من در مورد Semrush در اینجا مشاهده کنید: “چگونه در Semrush تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.”
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.