اکثر کمپینهای سئو که توسط یک آژانس یا سازمان انجام میشود با متخصص تحقیقات کلمات کلیدی شروع میشود، که کارش یافتن کلمات کلیدی مرتبط است که میتوانند برای افزایش دید موتورهای جستجو و افزایش ترافیک هدف قرار گیرند.
در حالی که اکثر نقش های شغلی سئو بر روی سمت کاربر وب سایت تمرکز می کنند، سئوهای فنی بر روی قسمت پشتی تمرکز می کنند و مسئولیت موارد مهمی مانند:
- طراحی واکنشگرا و سازگاری با موبایل
- سرعت بارگذاری سایت
- امنیت
- مسائل فنی سئو
اگرچه برخی افراد SEO Copywriters و SEO Content Writers را یک نوع عنوان شغلی می دانند، اما از نظر فنی مسئولیت های متفاوتی دارند.
یک مشاور سئو معمولاً برای یک آژانس سئو کار می کند اما ممکن است به طور مستقل به عنوان یک پیمانکار نیز کار کند.
با گزارش دادن به مدیر بازاریابی محتوا، کارمندانی که نقش شغلی یک محتوانویس سئو را دارند، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای نوشتاری را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی انتخابی ایجاد می کنند.
تحلیلگران سئو ممکن است مسئول انجام ممیزی های فنی و محتوایی، تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کمپین های سئوی رقبا باشند. افرادی که دارای این موقعیت شغلی SEO هستند همچنین به دانش کاری عالی از ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console نیاز دارند تا بتوانند داده های عملکرد SEO را به ذینفعان ارائه دهند.
استراتژیست سئو
با ارائه گزارش به مدیر فنی سئو، یک توسعه دهنده سئو وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که توسعه فنی یک وب سایت با بهترین شیوه ها مطابقت دارد.
در حالی که یک متخصص سئو عمومی ممکن است کلمات کلیدی گسترده ای مانند “تجهیزات باغبانی” را هدف قرار دهد، یک متخصص SEO محلی بر روی عبارات بهینه سازی جستجوی محلی مانند “تجهیزات باغبانی در رالی، کارولینای شمالی” تمرکز می کند تا به یک شرکت باغبانی کمک کند تا مشتریان را در آن شهر هدف قرار دهد.
متخصص سئوی بین المللی
یک متخصص بازاریابی ورودی از چندین روش برای هدایت ترافیک به یک وب سایت و جذب مشتریان جدید استفاده می کند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.