در نهایت، این دو مزیت قابل توجه سئو فنی، آن را حتی از بهینه سازی درون صفحه ضروری تر می کند. اگرچه ممکن است مولفه های فنی وب سایت شما پیچیده به نظر برسد، اما به لطف ابزارهای مبتدی بسیار ساده تر، مقابله با سئوی فنی می تواند بسیار ساده تر شود.
انواع سئو فنی
طراحی مناسب برای موبایل
سرعت بارگذاری صفحه یکی دیگر از عوامل رتبه بندی با اولویت بالا و دلیل خوبی است. باید اطمینان حاصل کنید که صفحه شما طبق توصیه گوگل به مدت دو ثانیه بارگیری می شود و ویژگی هایی مانند ذخیره صفحه و بارگذاری تنبل را اجرا می کنید.
نمایه سازی و خزیدن
تفاوت اصلی بین سئو داخلی و سئوی فنی در این است که سئوی درون صفحه به بهینه سازی محتوا برای کمک به رتبه بالای آن در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف اشاره دارد در حالی که سئوی فنی بر عناصر باطنی تمرکز می کند که خزیدن سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. و بازدیدکنندگان برای استفاده
ایمنی و امنیت بازدیدکنندگان و دادههای آنها نه تنها برای سئوی شما بلکه برای اینکه شما را در سمت راست قوانین حفاظت از دادهها نگه دارد، بسیار مهم است. به همین دلیل است که انجام اقدامات لازم برای ایمن سازی سایت خود، مانند رمزگذاری SSL، باید به بالای لیست کارهای فنی سئوی شما نزدیک باشد.
درباره سئو داخلی و سئو فنی بیشتر بدانید
این راهنمای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سئو داخلی در مقابل سئو فنی را توضیح می دهد.
هر دو هدف به یک اندازه مهم هستند. در حالی که در وهله اول ضروری است که صفحات شما خزیده شوند و ایندکس شوند، الگوریتم های جستجوی گوگل، وب سایت هایی را که تجربه کاربری باکیفیتی ارائه می دهند، در اولویت قرار می دهند.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد سئو داخلی و سئو فنی و نحوه به کارگیری این تکنیک ها در وب سایت خود توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در این موضوعات استفاده کنید.
خلاصه ای از SEO در صفحه در مقابل SEO فنی
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که بیشتر در مورد اصول سئو فنی در مقابل سئو داخلی توضیح می دهد تا به شما کمک کند یک استراتژی جامع بهینه سازی موتور جستجو ایجاد کنید که وب سایت شما را برای دستیابی به رتبه بندی جستجوی بهتر، ترافیک بیشتر و تجارب بهبود یافته بازدیدکننده آماده می کند.
منبع: https://seochatter.com/on-page-seo-vs-technical-seo-difference/
ارائه بهترین نکات سئو …
تقریبا 60 درصد از کل ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه استبه همین دلیل است که گوگل موبایل دوستی را یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی خود می داند. به این ترتیب، این جنبه از سئو فنی شامل اطمینان از عملکرد سایت شما در هر دستگاه، اندازه صفحه یا جهت صفحه نمایش است.
سرعت بارگذاری صفحه
استفاده از تصاویر مرتبط زمینه را فراهم می کند، اطلاعات را به روشی کاربرپسند منتقل می کند، و حجم بزرگی از متن را تجزیه می کند. استفاده از تگ های ALT بر روی تصاویر دسترسی به سایت را بهبود می بخشد و توسط خزنده های موتورهای جستجو به صورت مثبت مشاهده می شود.
لینک های داخلی
همانطور که آموخته اید، تفاوت اصلی بین سئو داخلی و سئو فنی در این است که سئوی درون صفحه به بهینه سازی محتوا برای کمک به رتبه بالای آن در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف اشاره دارد، در حالی که سئوی فنی بر عناصر باطنی که سایت شما را می سازند تمرکز می کند. خزیدن برای موتورهای جستجو و استفاده بازدیدکنندگان آسان تر است.
در حالی که البته استثناهایی برای آن قاعده وجود دارد (ناوبری سایت علیرغم اینکه بخشی از سئوی فنی در نظر گرفته می شود به وضوح یک عنصر رو به رو کاربر است)، فکر کردن به این روش می تواند به شما در درک تفاوت های اساسی بین دو روش بهینه سازی کمک کند. .
سئوی درون صفحه در مقابل مقایسه سئو فنی
سرفصل ها ساختاری را برای محتوای شما فراهم می کنند و خواندن آن را آسان تر می کنند. آنها باید یک سلسله مراتب استاندارد را با استفاده از H1 برای عنوان شما، H2 برای عناوین بخش اصلی و H3-H6 برای تقسیم بیشتر آن بخش ها دنبال کنند.
تصاویر
امیدواریم از این راهنما در مورد سئو داخلی در مقابل سئو فنی لذت برده باشید.
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین سئو داخلی و سئو فنی را در قالبی قابل درک نشان می دهد. پس از جدول، توضیحی در مورد هر دو نوع سئو با جزئیات بیشتر دریافت خواهید کرد.
پارامتر | سئو روی صفحه | سئو فنی |
---|---|---|
تعریف | تمرین بهینه سازی محتوا و کد منبع HTML یک صفحه برای افزایش احتمال رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی مرتبط. | فرآیند بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای بهبود دید موتور جستجو و تجربه کاربر. |
هدف | برای افزایش دید در موتورهای جستجو و هدایت ترافیک ارگانیک از سوی کاربرانی که در جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که وب سایت شما ارائه می دهد. | خزیدن وب سایت و فهرست بندی مناسب برای موتورهای جستجو و همچنین افزایش بازدیدهای مکرر با ارائه تجربیات مثبت برای موتورهای جستجو آسان است. |
کاربرد | صفحات فردی | در سراسر سایت |
عوامل کلیدی | تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و ارتباط، عنوان و عنوان فرعی، استفاده از تصاویر، و پیوند داخلی. | پاسخگویی تلفن همراه، سرعت سایت، ساختار سایت، سازماندهی، نمایه سازی و خزیدن، نشانه گذاری داده های ساخت یافته و امنیت. |
اهداف بازاریابی | رتبه بندی SERP، ترافیک و بک لینک ها. | رتبه بندی SERP، نمایه سازی، و قابلیت استفاده. |
سئو درون صفحه چیست؟
عناوین و توضیحات متا اولین چیزهایی هستند که خزنده ها هنگام خزیدن صفحه شما می بینند و اولین چیزهایی هستند که کاربران هنگام مواجهه با وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مشاهده می کنند. هر دو عنصر باید کوتاه، جذاب و حاوی کلمه کلیدی شما باشند تا از یک رتبه بندی مطمئن اطمینان حاصل کنند و کاربران را تشویق کنند تا به صفحه شما کلیک کنند.
سرفصل ها (برچسب های H1-H6)
سئوی فنی یک اصطلاح جمعی برای فرآیند نگهداری و بهینه سازی کد پشتیبان یک وب سایت برای دستیابی به دو هدف کلیدی است:
- اطمینان حاصل کنید که خزنده های موتورهای جستجو می توانند به صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند محتوا را تجزیه و تحلیل کنند.
- اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می توانند به صورت ایمن، سریع و کارآمد به صفحات شما دسترسی داشته باشند و با آنها تعامل داشته باشند.
سئوی درون صفحه به مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و فرآیندهایی اشاره دارد که به محتوای شما کمک می کند تا جایی که ممکن است در نتایجی که برای پرس و جوهای مربوطه بازگردانده می شود ظاهر شود. هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، دید موتور جستجوی شما بیشتر است و احتمالاً ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.
انواع سئو در صفحه
ایجاد نقشه سایت، اضافه کردن نشانهگذاری طرحواره و اطمینان از پیکربندی صحیح فایلهای robots.txt، همگی از وظایف فنی مهم سئو هستند که به خزندههای جستجو کمک میکنند تا همه چیزهایی را که باید بدانند برای تعیین نحوه و مکان رتبهبندی صفحات خود بیاموزند.
امنیت
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
تفاوت بین سئو داخلی و سئو فنی چیست؟
تعدادی از فاکتورهای سئوی درون صفحه وجود دارد که گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام تعیین محل رتبه بندی صفحات شما در نظر می گیرند.
تحقیق کلمات کلیدی
با تحقیق کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی (کلمات کلیدی) را که افراد در گوگل تایپ می کنند را شناسایی می کنید تا به آنها کمک کند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنند یا مشکلی را که با آن روبرو هستند حل کنند. گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوای خود به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست تا بتوانند آن را با عبارت های جستجوی مناسب مطابقت دهند.
برچسب های عنوان و متا توضیحات
لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند و به کاربران کمک می کنند تا در وب سایت شما حرکت کنند. آنها همچنین می توانند برای بهبود تجربیات کاربر با ارائه اطلاعات اضافی در مورد موضوعات مورد استفاده قرار گیرند.
سئوی فنی چیست؟
در زیر، تفاوت بین سئو داخلی و سئوی فنی و نحوه تأثیر هر کدام بر عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو را خواهید آموخت.