این راهنما سئوی اسلش انتهایی را پوشش می دهد.
در زیر، متوجه خواهید شد که چگونه اسلش انتهایی بر عملکرد بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت در گوگل تأثیر میگذارد و همچنین مشکل اصلی اسلش جلو (/) در انتهای URL میتواند برای صفحات وب ایجاد شود. علاوه بر این، فهرستی از نکات و بهترین روشها در مورد استفاده از اسلش انتهایی در URL برای سئو دریافت خواهید کرد تا بتوانید رتبهبندی سایتهای خود و خزیدن توسط عنکبوتهای موتورهای جستجو را بهبود بخشید.
این راهنمای سریع خود را برای اسلش انتهایی و سئو در نظر بگیرید.
سئوی اسلش دنباله دار
اسلش انتهایی در سئو میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در محتوای تکراری، ارزش لینک و خزیدن شود، اگر به درستی در یک وبسایت بررسی نشود. بهینه سازی اسلش انتهایی برای سئو برای بهبود رتبه بندی ارگانیک و دیده شدن موتورهای جستجو مهم است.
آیا گوگل به اسلش های انتهایی اهمیت می دهد؟
گوگل به اسلش های انتهایی اهمیتی نمی دهد و با هر URL به طور جداگانه (و به طور مساوی) برخورد می کند، صرف نظر از اینکه دارای یک اسلش انتهایی باشد یا خیر. اگر اسلش انتهایی به درستی به نسخه ترجیحی هدایت نشود، گوگل دو نسخه از محتوا را می بیند.
اگر میخواهید وبسایت شما بهترین نتایج را در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERPs) داشته باشد، باید یک قالب ترجیحی برای اسلش انتهایی تعیین کنید، همانطور که بعداً در این راهنما مورد بحث قرار گرفت.
آیا اسلش های انتهایی روی سئو تاثیر می گذارند؟
اسلش های انتهایی بر سئو تاثیر می گذارد و می تواند منجر به مشکلات رتبه بندی در موتورهای جستجو برای محتوای تکراری بدون اسلش انتهایی در URL شود. استفاده نادرست از اسلش انتهایی نیز تأثیر قابل توجهی بر SEO برای سیگنال های رتبه بندی خارج از صفحه و بودجه خزیدن وب سایت دارد.
تأثیر محتوای تکراری
اگر هر دو نسخه اسلش انتهایی و اسلش غیر انتهایی یک صفحه وب حاوی محتوای یکسانی باشند و هر کدام یک مقدار را برمی گرداند. 200
کد پاسخ، سپس محتوای تکراری در نظر گرفته می شود. محتوای تکراری به این معنی است که شما دو URL دارید که برای کلمات کلیدی مشابه در موتور جستجوی گوگل رقابت می کنند. نه تنها برای SEO بد است، بلکه تجربه ضعیفی برای کاربر است.
تاثیر رتبه صفحه
موتور جستجوی گوگل از PageRank برای سنجش محبوبیت و اهمیت یک صفحه وب برای کلمات کلیدی هدف آن استفاده می کند. و رتبه صفحه توسط سیگنال های بهینه سازی موتور جستجوی خارج از سایت در قالب بک لینک تعیین می شود.
با این حال، زمانی که دو نسخه از یک صفحه در دامنه (با و بدون اسلش انتهایی) وجود داشته باشد، مقدار PageRank می تواند برای یک وب سایت مشکل ساز شود. اگر نیمی از بک لینک ها به URL با اسلش انتهایی و نیمی دیگر به URL بدون آن اشاره می کنند، ارزش لینک تقسیم می شود. در نتیجه ارزش پیج رنک برای سئو پایین تر است.
تأثیر بودجه خزیدن
گوگل تعداد محدودی منابع دارد، بنابراین، هر وب سایتی بودجه خزیدن مخصوص به خود را دارد که توسط مالک سایت نمی تواند افزایش یا کاهش یابد. این بدان معناست که باید کارایی خزیدن وب سایت خود را تا حد امکان بهبود بخشید تا در هر بازدید از ربات Google، حداکثر تعداد URL های خزیده شده در وب سایت را بدست آورید. در غیر این صورت، ممکن است محتوای جدید یا محتوای به روز شده از دست رفته و به درستی ایندکس یا رتبه بندی نشود تا کاربران بتوانند آن را در SERP پیدا کنند.
گوگل توصیه می کند که برای بهبود عملکرد خزیدن سئو سایت خود، مشکلات محتوای تکراری را با اسلش های انتهایی برطرف کنید. می توانید این کار را از طریق تنظیمات سیستم مدیریت محتوا (CMS)، فایل htacess. یا یک برچسب پیوند cananoical انجام دهید.
نکاتی در مورد استفاده از اسلش انتهایی در URL برای SEO
- افزودن یک اسلش انتهایی در انتهای URL ها قالب ترجیحی برای محتوای وب سایت است.
- صاحبان وب سایت می توانند از هر نسخه ای که دوست دارند استفاده کنند: با یا بدون اسلش انتهایی. با این حال، ساختارهای URL باید برای جلوگیری از سردرگمی یا مشکلات آینده سازگار باشند.
- همیشه از نسخه ترجیحی URL در پیوندهای داخلی استفاده کنید.
- اگر هر دو نسخه اسلش انتهایی و اسلش غیر انتهایی حاوی محتوای یکسانی هستند، از تغییر مسیر 301 برای حل نسخه ترجیحی برای کاربر و موتورهای جستجو استفاده کنید.
- اگر تغییر مسیر 301 امکان پذیر نیست، از یک تگ پیوند متعارف استفاده کنید (
rel="canonical"
) در قسمت سر HTML صفحه تکراری برای اشاره به نسخه ترجیحی.
در اینجا نمونه ای از کد HTML برای تنظیم یک تگ پیوند متعارف مناسب آورده شده است:
<link rel="canonical" href=" />
اگر می خواهید در مورد اسلش های انتهایی در URL های وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، این راهنمای دیگر در مورد اسلش انتهایی را بررسی کنید. در مورد اهمیت اسلش های دنباله دار و همچنین روش های مختلف استفاده از وردپرس، htaccess. و تگ های متعارف برای تنظیم تغییر مسیرهای مناسب برای سئو بیشتر می شود.
خلاصه سئوی اسلش دنباله دار
امیدوارم از این راهنما در مورد سئوی اسلش انتهایی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، در صورت مدیریت نادرست، خط پایین در بهینهسازی موتور جستجو میتواند تاثیر زیادی بر رتبهبندی گوگل داشته باشد. بنابراین، شما باید یک نسخه ترجیحی را برای اسلش رو به جلو در انتهای URL (با یا بدون آن) انتخاب کنید و برای بهبود سئو سایت، آن قالب را در سرتاسر وب سایت دنبال کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.
منبع: https://seochatter.com/trailing-slash-seo/