این راهنما رتبه بندی ارگانیک را توضیح می دهد.
در زیر، خواهید فهمید که رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ چیست، چرا رتبه ارگانیک برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم است، و نمونه هایی از انواع مختلف رتبه بندی جستجوی ارگانیک که یک وب سایت می تواند دریافت کند. در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشید.
علاوه بر این، توضیحی در مورد تفاوت بین رتبه بندی ارگانیک و پولی بیابید تا بدانید که چگونه هر روش برای وب سایت شما برای سئو و بازاریابی دیجیتال اعمال می شود.
رتبه بندی ارگانیک چیست؟
رتبه بندی ارگانیک رتبه بندی موتورهای جستجو برای لیست های صفحات وب است که بر اساس ارتباط آنها با عبارت جستجو رتبه بندی می شوند. رتبه ارگانیک نتیجه بهینه سازی یک وب سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو برای رتبه بندی در نتایج جستجوی بدون پرداخت است.
انواع رتبه بندی جستجوی ارگانیک
انواع مختلفی از رتبه بندی در جستجوی ارگانیک وجود دارد. در گذشته، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تنها حدود 10 لینک وب سایت را برای کلیک کاربران در SERP فهرست می کردند. در حال حاضر، موتورهای جستجوی مدرن دارای ویژگی های متنوعی برای نمایش وب سایت ها به کاربران بسته به درخواست جستجو هستند.
در زیر نمونه های برتر از آن ویژگی هایی که می توانند ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت کنند، آورده شده است.
- لیست های جستجوی ارگانیک: اینها لیست های بدون پرداختی هستند که یک وب سایت به صورت ارگانیک بر اساس ارتباط و سئو رتبه بندی می کند.
- تکه های ویژه: اینها تکه هایی از اطلاعات هستند که از یک صفحه وب گرفته شده و در جایگاه برتر در SERP ها نمایش داده می شوند. تکههای ویژه شامل پاراگرافها، جداول، فهرستها و ویدیوها میشوند و حدود 35% نرخ کلیک (CTR) از رتبهبندی موتورهای جستجوی ارگانیک را دریافت میکنند.
- نتایج غنی: اینها پیشرفتهایی در نتایج رتبهبندی ارگانیک هستند که اطلاعات کلیدی را برای کاربر برجسته میکنند، مانند رتبهبندی مرور، اطلاعات دستور غذا، قیمت، تعداد آرا، نام نویسنده و غیره.
- مردم همچنین نتایج را می پرسند: این کادری است که در نتایج رتبه بندی ارگانیک ظاهر می شود که حاوی لیستی از سوالات و پیوندهایی به وب سایت هایی است که به پرس و جو اولیه مربوط می شوند.
- چیزهایی که باید بدانید: این شامل مفاهیم مهمی است که به جستجوگران کمک می کند تا درک خود را از موضوع از روی زمین ایجاد کنند تا بتوانند در سفر کشف حرکت کنند.
- چرخ فلک های تصویری: اینها شامل تصاویر مرتبط با کلمه کلیدی جستجو با پیوندهایی به وب سایت منبع است.
- چرخ فلک های ویدئویی: اینها شامل ویدیوهای مرتبط برای درخواست با پیوندهایی برای تماشای ویدیو است.
- داستان های برتر: این مقالات زمانی نمایش داده میشوند که الگوریتم رتبهبندی ارگانیک تشخیص میدهد که یک جستوجو خبر محور است.
- پانل های دانش: اینها پانل هایی هستند که برای نهادهای شناخته شده (به عنوان مثال، افراد، مکان ها، سازمان ها و چیزهایی) که اطلاعات تأیید شده در نمودار دانش موتور جستجو را دارند، نشان داده می شوند.
- بسته های محلی: اینها انواعی از رتبهبندیهای جستجوی ارگانیک هستند که برای جستجوهای محلی ظاهر میشوند و شامل پیوندهایی به مشاغل و نقشههای مرتبط هستند.
- نتایج محصول محبوب: اینها در جستجوی ارگانیک برای عبارتهای جستجو با قصد خریدار ظاهر میشوند و شامل تصاویر، رتبهبندی، قیمتها، در دسترس بودن و اطلاعات توضیحات برای محصولات مرتبط هستند.
رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک چگونه تعیین می شود؟
رتبه بندی ارگانیک با توجه به ارتباط وب سایت با عبارت جستجو و همچنین سایر عوامل رتبه بندی جستجوی ارگانیک مانند لینک های دریافتی، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، مکان کاربر و بسیاری از سیگنال های رتبه بندی دیگر تعیین می شود.
به عنوان مثال، الگوریتم موتور جستجوی گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که کدام وب سایت ها برای کلمات کلیدی ارگانیک و در چه جایگاهی در SERP ها رتبه بندی شوند. گوگل همچنین صدها به روز رسانی الگوریتم را در هر روز انجام می دهد که بر رتبه ارگانیک وب سایت ها تأثیر می گذارد و هدف نهایی ارائه بهترین نتایج برای کاربران خود است.
برای بهبود موقعیتهای رتبهبندی ارگانیک وبسایت خود، باید روی استراتژیهای سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه مانند بهینهسازی کلمات کلیدی، هدف جستجوی کاربر منطبق، و ساخت لینک با کیفیت تمرکز کنید.
چرا رتبه ارگانیک مهم است؟
رتبه ارگانیک مهم است زیرا بهترین منبع ترافیک برای یک وب سایت است. رتبه بندی ارگانیک ترافیک جستجوی هدفمند و بدون پرداختی است که بازدهی طولانی مدت و ترکیبی برای یک کسب و کار ایجاد می کند که آن را برای بازاریابی دیجیتال مهم می کند.
هنگامی که یک وب سایت به طور طبیعی در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می کند، می تواند ترافیک با کیفیت بالاتری دریافت کند که منجر به سرنخ ها، مشتریان و فروش بیشتر بدون نیاز به پرداخت هزینه برای آن بازدیدکنندگان می شود. به همین دلیل سئوی ارگانیک یک استراتژی مهم برای استفاده در برنامه بازاریابی آنلاین شماست.
رتبه بندی ارگانیک در مقابل رتبه بندی پولی
رتبه بندی ارگانیک با رتبه بندی پولی متفاوت است زیرا رتبه ارگانیک به صورت الگوریتمی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تعیین می شود. شما نمی توانید برای افزایش دید وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک پول پرداخت کنید.
با این حال، با رتبه بندی پولی، می توانید از استراتژی های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده کنید تا سایت شما در مکان های برجسته در صفحات نتایج جستجو نمایش داده شود. تبلیغات PPC برای هر کلیکی که ترافیک را به سایت شما هدایت می کند، هزینه ای دریافت می کند.
برای جزئیات بیشتر در مورد این موضوع، می توانید این راهنمای مرتبط را مشاهده کنید تا تفاوت بین SEO و PPC را بیاموزید و لیستی از مزایای سئو در بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید.
خلاصه رتبه بندی ارگانیک
امیدوارم از این راهنمای رتبه بندی ارگانیک لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، رتبه ارگانیک به رتبهبندیهای موتور جستجوی بدون پرداخت برای فهرستهای صفحات وب اشاره دارد که بر اساس ارتباط آنها با عبارت جستجو و سایر عوامل رتبهبندی کلیدی مانند سئو داخلی و خارج از صفحه رتبهبندی میشوند. رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک برای بازاریابی دیجیتال مهم است زیرا وب سایت شما می تواند در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ برای کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده شود تا ترافیک را بدون هیچ هزینه ای به کسب و کار شما بازگرداند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع: https://seochatter.com/organic-ranking/