دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و استفاده روزانه بسیاری از افراد عادی و حتی متخصصین از این شبکه‌ها لزوم تبلیغات و بازاریابی در این بستر روز به روز شرکت سی یو وب بیشتر می‌شود. برای بازاریابی از طریق Push Notification نمی‌توان تعریف دقیقی را ارائه داد. به طور کلی این ابزار برای جذب کاربران موبایل‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌شود اما شما می‌توانید هر از چند گاهی یک پوش نوتیفیکیشن را برای کاربران کامپیوترهای رومیزی یا دسکتاپ هم ارسال کنید.

همانطور که در بالا گفتیم دیجیتال مارکتینگ در تمامی حوزه های کسب و کار جواب می دهد و و موقعیت معرفی برند و خرید اینترنتی را فراهم می کند. آنچه در اینجا حائز اهمیت است تهیه و تنظیم استراتژی مناسب برای هر کسب و کار در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ است. هر کدام از روش های گفته شده در بازاریابی دیجیتال را که انتخاب می کنید باید به خوبی تمامی جوانب را در نظر بگیرید. امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد کاربران شبکه های اجتماعی و اینترنت تمامی شرکت ها متوجه این امر شده اند که اگر بخواهند در کسب و کار خود پیشرفت کنند و موفق شوند باید فعالیت خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز وارد کرده و گسترش دهند. در واقع دیجیتال مارکتینگ یعنی دسترسی پیدا کردن به مخاطبین هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده.

را برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

تعیین KPI ها به منظور ارزیابی عملکرد و سنجش ROI کمپین تبلیغاتی از اهمیت زیادی در اینفلوئنسر مارکتینگ بر خوردار است. فراخوان برای عمل یا CTA، مخاطب یا بازدیدکننده را به انجام کاری مثل کلیک بر روی یک دکمه، ورود اطلاعات، دریافت مشاوره رایگان، دانلود بروشور و … دعوت می کند. انجام هر یک از این اعمال و ورود به قیف فروش کسب وکار توسط کاربر در قبال دریافت یک چیز ارزشمند است. شما می توانید یا استفاده از A/B Testing مناسب ترین رنگ، فونت، جایگاه CTA، نحوه قیمت گذاری، تصاویر پس زمینه، تعداد مراحل مورد نیاز برای خرید آنلاین و … را برای وب سایت خود انتخاب نمایید. وقتی یک تبلیغ را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، مردم می‌توانند بدون توجه به مکانشان آن را ببینند در نتیجه تبلیغات شما به گستره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان دست پیدا می‌کند. هدف اصلی کالج تپسل، آموزش رایگان مفاهیم دیجیتال مارکتینگ هست و در حال حاضر قصد تدریس حضوری نداریم.

  • برای بازاریابی از طریق Push Notification نمی‌توان تعریف دقیقی را ارائه داد.
  • این فعالیت ها شامل تکنیک هایی است که به کمک آن تمام صفحات مهم را با استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی متا و … به موتورهای جستجوگر وصل کرد.
  • یا در مثالی دیگر می توان به تبلیغات گوگل ادز اشاره کرد، که لینک وب سایت را کاملا مشابه سایر لینک های دیگر و تنها به همراه یک کلمه AD که در کنار لینک قرار می گیرد، در صفحات ابتدایی نتایج جستجوی کاربران نشان می دهد.
  • البته نوع، موضوع و ساختار محتوا باید متناسب با هدف کسب‌وکار و سایت شما باشد.
  • با اینکه اصل و اساس آن‌ها یکسان است، ولی هر کدام از جنبه‌ای به این موضوع نگاه کرده‌اند.

بهترین دیجیتال مارکترها یک تصویر واضح از نحوه حمایت هر کمپین برای رسیدن به اهداف خود دارند. با توجه به اهداف استراتژی بازاریابی آن ها، بازاریابان می توانند یک کمپین بزرگتر را از طریق کانال های رایگان یا پرداختی که در اختیار دارند حمایت کنند. نمی‌دانم چرا اما از اول هم به بحث محتوا (بازاریابی ربایشی یا درونگرا) گرایش بیشتری داشتم. به نظرم حداقل 5 سال مطالعه و تجربه مداوم لازمه تا کسی ادعا کنه که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هست. تفاوت اصلی تبلیغات دیجیتال و آفلاین این است که شما در این نوع تبلیغات می‌توانید عملکرد تبلیغ خود را به صورت دقیقی اندازه‌گیری کرده و آن را بهینه کنید. اگر به دنبال یک منبع خوب و کامل برای شروع می‌گردید، حتماً به صفحه «آموزش بازاریابی محتوا» سایت ما سری بزنید.

1- اصل ۴P چیست و چرا نگارش آن در بیزنس پلن کسب و کار لازم و ضروری است؟

و یا چون می‌توانند تصاویر و متون یک قالب آماده وردپرسی را تغییر دهند، یعنی یک طراح سایت حرفه‌ای هستند! فراموش نکنید دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار تخصصی است که برای فعالیت در آن شما باید در علوم مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی و تبلیغات متخصص باشید! اگر در کلیه این امور تخصص کافی را دارید پس توانایی جمع‌آوری یک تیم از متخصصان در مجموعه خود، اداره کردنشان و درنتیجه بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را هم دارید! ولی اگر در علوم فوق تخصص‌های لازم را ندارید، تیشه را زمین بگذارید و کار را به شرکت‌های متخصص بسپارید!

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

سعی کنید قبل از شروع کمپین‌های بازاریابی درباره بودجه‌ای که در اختیار دارید تصمیم بگیرید. این گام یکی از موارد مهمی است که بیشتر کسب‌وکارها آن را نادیده می‌گیرند. محتویات Push Notification می‌تواند معرفی محصولات جدید فروشگاه، اطلاع‌رسانی برای پست‌های جدید، اعلام تخفیف‌های ویژه روزانه یا روزشمار جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ باشد. فراموش نکنید که این اعلان‌ها باید بسیار کوتاه بوده و عنوانی جذاب داشته باشند. اگر هنوز به درستی متوجه تعریف این شیوه بازاریابی نشده‌اید باید بدانید که Push Notification در واقع همان پیغام‌هایی است که به محض اتصال به اینترنت در بخش اعلان‌های گوشی شما ظاهر می‌شود.

در طرح کسب و کار شما به طور دقیق نوشته شده است که کمپین‌های تبلیغاتی شما با چه رویکردی و با استفاده از چه ابزارهایی قابل اجرا خواهد بود. تعاریف متنوعی از بازاریابی محتوایی وجود دارد؛ ما، در نوکارتو بازاریابی محتوایی را انتشار محتوای تولید شده با استفاده از کلیه‌ ابزار و رسانه‌های در دسترس می‌دانیم. اولین صفحه ای که کاربر با ورود به وبسایت شما با آن مواجه خواهد شد همان صفحه فرود است و به نوعی ویترین سازمان شما محسوب می شود. هر شرکتی با توجه به شرایط و موقعیت خود، دلایلی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ دارد. این موضوع بدین معنیست که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، عکس های شبکه های اجتماعی و دیگر دارایی های دیجیتال برای گوشی های هوشمند بسیار حیاتی است. اگر شرکت شما یک برنامه موبایل دارد که به کاربران اجازه تعامل با برند شما یا خرید محصولات شما را می دهد، اپلیکیشن شما نیز زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

سنجش عملکرد محتوا و تولید مشتری راغب

بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی شامل این روند نمی شود. این نوع بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه و هر کسی که به برند آنها علاقه مند است در تماس باشند. بازاریابی به هر فعالیتی اطلاق می شود که یک شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و بهبود سهم بازار خود از آن استفاده می کند. برای موفقیت، بازاریابی به ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و توانایی ارائه کالا به کاربران نهایی نیاز دارد. این روند معمولاً توسط متخصصان یا بازاریاب های خاصی انجام می شود که می توانند به صورت داخلی (برای شرکت ها) یا خارجی با سایر شرکت های بازاریابی کار کنند.